Gå til innhold

Min forlovede har tatt på sin kurator


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var han, for å siterer TS, "som tok henne på fitta." Så etter min mening er det kjæresten til TS som har gått over streken. Grunnen til at hun rødmer kan være nettopp på grunn av dette, at hun føler seg utilpass i nærheten av mannen til TS.

Ok, siden vi nå er flere gjester kan det være greit å avklare hvem av oss som er hvem.

Den jeg siterer her en en ny gjest, og jeg går ikke god for innholdet i dennes innlegg.

Gjest1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, siden vi nå er flere gjester kan det være greit å avklare hvem av oss som er hvem.

Den jeg siterer her en en ny gjest, og jeg går ikke god for innholdet i dennes innlegg.

Gjest1

De andre innleggene av Gjest var altså meg.

Gjest1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Det vet vi ingenting om.

Hun har holdt på med ham i syv år, der han har vært nykter men hatt noen episoder ifølge TS. Hun har opparbeidet en allianse med han og fått han inn i en bolig.

Han er takknemlig og gjorde det i sitt hode om til et seksuelt framstøt.Hun har ikke dramatisert dette.

Jeg ser (så langt) ingen tegn på at denne kuratoren er uegnet.

Ja, jeg formulerte meg uklart. (Det var i grunn ment som en disclaimer). Hvis det han formidler stemmer, hvis hans oppfatning har rot i virkeligheten , da er hun uegnet.

Nå har jeg mine tvil om at dette er tilfelle. Og jeg mener iallefall at å la en kjæreste (som tror på noe jeg ser på som meget mulige vrangforestillinger) konfrontere henne på jobb ikke er veien å gå for å løse dette.

Men dette bør løses. For alle innblandede.

Endret av D_flatmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg formulerte meg uklart. (Det var i grunn ment som en disclaimer). Hvis det han formidler stemmer, hvis hans oppfatning har rot i virkeligheten , da er hun uegnet.

Nå har jeg mine tvil om at dette er tilfelle. Og jeg mener iallefall at å la en kjæreste (som tror på noe jeg ser på som meget mulige vrangforestillinger) konfrontere henne på jobb ikke er veien å gå for å løse dette.

Men dette bør løses. For alle innblandede.

Hun trenger ikke nødvendigvis konfrontere, men hun kan be om et møte og det bør absolutt skje i arbeidstiden.

Gjest1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemeg

Ok, siden vi nå er flere gjester kan det være greit å avklare hvem av oss som er hvem.

Den jeg siterer her en en ny gjest, og jeg går ikke god for innholdet i dennes innlegg.

Gjest1

Hæ? Går ikke god for innholdet? Ehh, javel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Hun trenger ikke nødvendigvis konfrontere, men hun kan be om et møte og det bør absolutt skje i arbeidstiden.

Gjest1

Ja, å be om et møte høres bra ut. Mente ikke at hun skulle ta det på fritida til miljøterapeuten, altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? Går ikke god for innholdet? Ehh, javel...

Nei, jeg står bare inne for det jeg selv har sagt, og jeg mener ikke at rødming betyr at kuratoren er utilpass rundt TS sin mann.

At man kan syns en situasjon er en utfordring betyr ikke at man er utilpass sammen med vedkommend. Da ville hun vel neppe ønsket å ha ham som klient i syv år, eller greid å opparbeide en sterk allianse med klienten sin, heller.

Gjest1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

At man kan syns en situasjon er en utfordring betyr ikke at man er utilpass sammen med vedkommend. Da ville hun vel neppe ønsket å ha ham som klient i syv år, eller greid å opparbeide en sterk allianse med klienten sin, heller.

Gjest1

For alle som noensinne har jobba med noe halvveis lignende (og sikkert andre også), så må det vel fremstå som meget åpenbart at utfordringer er en del av det å være miljøterapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle som noensinne har jobba med noe halvveis lignende (og sikkert andre også), så må det vel fremstå som meget åpenbart at utfordringer er en del av det å være miljøterapeut.

Det skulle jeg tro.

Jeg håper selvsagt at TS finner ut at hun ikke har noen grunn til bekymring. :)

Gjest1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra hva han forteller til TS er det HAN som har gått over streken. Flørten og rødmingen er HANS tolkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt info TS får er gjennom ham. Ts: du må se dem sammen for å vurdere selv hva som egentlig skjer. Jeg tror han er forvirret etter mange år som klienten hennes. Du burde vært inni bildet for lengst, du er jo forloveden hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en type kurator, som du beskriver. Vi diskuterer jevnlig den problemstillingen på min jobb. Våre klienter påvirker oss alle på forskjellig måte. Om jeg noen gang hadde opplevd at en av de satte i gang romantiske følelser, og fikk meg til å rødme over lang tid, ville jeg vurdert å bytte. MEN det kan være tabu å be kollegaer ta over saken, om man må forklare at klienten gjør noe med en.

Tror likevel ikke du skal være redd for at de gjør mer. Men å møte henne tenker jeg er helt naturlig. Spør om å få bli med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en type kurator, som du beskriver. Vi diskuterer jevnlig den problemstillingen på min jobb. Våre klienter påvirker oss alle på forskjellig måte. Om jeg noen gang hadde opplevd at en av de satte i gang romantiske følelser, og fikk meg til å rødme over lang tid, ville jeg vurdert å bytte. MEN det kan være tabu å be kollegaer ta over saken, om man må forklare at klienten gjør noe med en.

Tror likevel ikke du skal være redd for at de gjør mer. Men å møte henne tenker jeg er helt naturlig. Spør om å få bli med :)

Takk for denne. Det er noe jeg også synes burde være naturlig. Og det med at hun rødmer, skjer fremdelse, mange år etter at det skjedde, bare som det er sagt. Hun ville gjene ha han en bolig i nærheten av der hun bor ( til tross for at det var andre boliger ledig andre steder) fordi hun mente det da var enda lettere å ha møter. Hun har bla. fortalt at hun er i et ulykkelig ekteksap, jeg trodde at fokuset skulle være på klienten og ikkeb fortelle om hennes? Hun har bedt om å få ha han som klient igjen, etter at hun en periode jobet med noe annet, noe hun fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanette

Takk for denne. Det er noe jeg også synes burde være naturlig. Og det med at hun rødmer, skjer fremdelse, mange år etter at det skjedde, bare som det er sagt. Hun ville gjene ha han en bolig i nærheten av der hun bor ( til tross for at det var andre boliger ledig andre steder) fordi hun mente det da var enda lettere å ha møter. Hun har bla. fortalt at hun er i et ulykkelig ekteksap, jeg trodde at fokuset skulle være på klienten og ikkeb fortelle om hennes? Hun har bedt om å få ha han som klient igjen, etter at hun en periode jobet med noe annet, noe hun fikk.

Nei, jeg tror ikke at kuratoren skal fokusere på seg og sitt, eller fortelle særlig fra sitt privatliv. Undres litt over hvordan de kom inn på det temaet. Men samtidig har f eks legen min fortalt at han er i et ulykkelig ekteskap, uten at det betyr noe annet enn at han trakk det frem som et eksempel på situasjon være alene eller bli værende i et dårlig ekteskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt info TS får er gjennom ham. Ts: du må se dem sammen for å vurdere selv hva som egentlig skjer. Jeg tror han er forvirret etter mange år som klienten hennes. Du burde vært inni bildet for lengst, du er jo forloveden hans!

Jammen ikke sikker på hva jeg ska tro. Det sm er det rare er at hun har spurt om å få han igjen, etter en tid med opphold , da hun gjorde noen andre ting i kommunen. Den rødmingen og slik, det skjer fremdeles, etter alle disse årene. ( han er en kjekk mann, som de fleste kvinner i alle aldre lker veldig godt)

Ja, jeg synes jeg burde være inn i bildet, men jeg vet liksom ikke hva jeg skal si. Hun har jo møtt moren hans, så det burde vel ikke være mindre naturlig å møte meg, så sm vi er forlovet t.o.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfra hva han forteller til TS er det HAN som har gått over streken. Flørten og rødmingen er HANS tolkning.

Ja, jeg synes selvsagt han har gått over streken! Og det er derfor det er vansklig for emg at han fremdeles har henne som kurator. Hun har bedt selv om å få han tibake, etter at hun jobbet en stund med noe annet. Tafsingen skjedde for flere år siden, men fremdeles denne rødmingen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg tror ikke at kuratoren skal fokusere på seg og sitt, eller fortelle særlig fra sitt privatliv. Undres litt over hvordan de kom inn på det temaet. Men samtidig har f eks legen min fortalt at han er i et ulykkelig ekteskap, uten at det betyr noe annet enn at han trakk det frem som et eksempel på situasjon være alene eller bli værende i et dårlig ekteskap.

Ja, jeg skjønner den. Det er det at jeg ikke får hele historier, altså hva som ligger bak som gjør meg enda mer usikker. Det at jeg heller aldri har sett de sammen og ikke vet hva som helt foregår når de treffes, gjør meg usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Ja, jeg skjønner den. Det er det at jeg ikke får hele historier, altså hva som ligger bak som gjør meg enda mer usikker. Det at jeg heller aldri har sett de sammen og ikke vet hva som helt foregår når de treffes, gjør meg usikker.

Prøv å få ordna et møte og få snakket med henne.

Litt kjedelig om han oppi sitt hode tror at det er noe mer enn profesjonelt. Vanskelig situasjon som jeg håper løser seg og oppklares på beste måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få ordna et møte og få snakket med henne.

Litt kjedelig om han oppi sitt hode tror at det er noe mer enn profesjonelt. Vanskelig situasjon som jeg håper løser seg og oppklares på beste måte.

Takk, skal få han til å la meg møte henne. Det er rett og slett nødvendig for meg. Uansett om han har innbilt seg ting eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overtolk rødming da. Jeg rødmer nesten når jeg snakker med katta, ikke noe jeg kan kontrollere med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...