Gå til innhold

kondombruk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva det er som får folk til å bruke kondom over så lang tid?

Bortsett fra de som av medisinsk årsak ikke kan bruke noe annet.

Jeg kann bare svare for meg selv, men jeg jeg har gått på p-piller siden et par måneder etter at jeg fikk mensen for første gang som 14 åring. I fjord høst var jeg rett og slett lei. Jeg ville ikke tilføre kroppen min en hel masse stoffer lenger (og dessuten gikk jeg kontinuerlig opp i vekt på pilla, pluss at kvisene ikke forsvant før jeg sluttet på den). Jeg ønsker meg dessuten barn, sambo ønsker ikke. Det kom bare til et punkt hvor vi ble enig om at kondom og hoppe av i svingen var helt greit i en overgangsperiode frem til vi skal begynne å prøve :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på hva det er som får folk til å bruke kondom over så lang tid?

Bortsett fra de som av medisinsk årsak ikke kan bruke noe annet.

Mannen tar ansvar for prevansjonen, for så mye rundt dette med samliv tilfaller kvinnen.

De fleste er det pga medsiske årsaker.

Og for noen pga de har psykiske problemer med å få mannens sed inn i skjeden (pga tidligere negative erfaringer).

Skrevet

Jeg synes i grunnen kondom er kjempegreit, for da slipper man alt griset :fnise: Jeg vet dere menn her inne ikke liker å høre det, men sånn er det altså. Jeg får ikke presset ut alt ved å gå på do, det kommer alltid en del rennende ut etter en stund. Dessuten er jeg litt superparanoid for å bli gravid, og har hørt om alt for mange som blir gravide på pillen til å tøre å stole 100% på den. I mitt forrige forhold var fyren like redd for graviditet som jeg var, så vi brukte stort sett kondom selv om jeg gikk på pillen. Fordelen med å gå på pillen i tillegg er at vi kan droppe dongen hvis vi vil i ny og ne, samt at vi kan begynne kosen uten, og heller ta på kondom når han nærmer seg mål.

Skrevet

Jeg har problemer med å komme når jeg bruker kondom, men ser på det som et nødvendig onde den første tiden i nytt forhold. Etterhvert bruker man annen prevensjon.

• Liker 2
Skrevet

Dessuten er jeg litt superparanoid for å bli gravid,

Statens legemiddelverk hevder at ved riktig bruk av p-piller, blir bare 2 av 1000 gravide iløpet av et år.

Og er dermed det sikreste prevensjonen som finnes.

Om 1000 kvinner bruker kondom i løpet av et år, blir 100 gravide.

Synes dette er rart; hvordan i alle dager kan man bli gravid når man bruker kondom riktig??? Er det hull i dem???? :fnise:

Jeg skjønner jo at både p-pillen og kondom er usikre om men ikke bruker dem riktig. :skratte:

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Mannen tar ansvar for prevansjonen, for så mye rundt dette med samliv tilfaller kvinnen.

De fleste er det pga medsiske årsaker.

Og for noen pga de har psykiske problemer med å få mannens sed inn i skjeden (pga tidligere negative erfaringer).

Håkai? Lyst til å utdype?

Skrevet

Bruker kun kondom når jeg ikke er i fast forhold. Deretter, når jeg blir sammen med noen tester vi oss begge to, og dropper det tullet der. Har forøvrig hormonspiral.

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker kondom fordi p-piller ol gir meg sterke bivirkninger. Blir deprimert,legger på meg,mister sexlysten! blir ikke like våt osv. ... Syns det går ganske greit med kondom jeg da. Det gjelder å finne bra kondomer,ikke bare ta de første og beste. . . :)

Skrevet

Det jeg ikke skjønner er at ikke flere sjekker om de kan bruke spiral. Den er 99,99% sikker mot p-piller som er 99,00% sikker. Den virker dessuten kun lokalt, så en slipper å tilføre masse kjemikalier til kroppen.

Skrevet (endret)

jeg bruker bare kondom når jeg ikke er i et fast forhold pga kjønnssykdommer. bruker ikke kondom når jeg er i et fast forhold. jeg går i tillegg på p-pille så jeg ikke skal bli gravid, har aldri hatt noen bivirkninger.

Endret av Ssssh
  • Liker 1
Skrevet

Har brukt kondom når jeg ikke har vært i fast forhold, samt de første månedene i nytt forhold. Er en grei måte å forhindre kjønnssykdommer i tillegg til graviditet. Syns det har vært greit å ikke gå på hormonell prevensjon når jeg har vært singel. Vet med meg selv at det er fort gjort å tenke "shit au" i fylla og kjøre på uten, om jeg går på p-piller...

Skrevet

Det jeg ikke skjønner er at ikke flere sjekker om de kan bruke spiral. Den er 99,99% sikker mot p-piller som er 99,00% sikker. Den virker dessuten kun lokalt, så en slipper å tilføre masse kjemikalier til kroppen.

Jeg har ikke brukt spiral,da legene ikke anbefaler det til unge kvinner som ikke har født barn!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke brukt spiral,da legene ikke anbefaler det til unge kvinner som ikke har født barn!

Det er en utdatert anbefaling fra den gangen man bare fikk spiralen i en størrelse. Nå har de laget en mindre en for kvinner som ikke har født, og det er ingen grunn til å ikke bruke den før man får barn, så lenge man er i fast forhold, og ikke sliter med infeksjoner i underlivet.

• Liker 1
Skrevet

Det er en utdatert anbefaling fra den gangen man bare fikk spiralen i en størrelse. Nå har de laget en mindre en for kvinner som ikke har født, og det er ingen grunn til å ikke bruke den før man får barn, så lenge man er i fast forhold, og ikke sliter med infeksjoner i underlivet.

oki! good to know ;)

Skrevet

Har i løpet av mine 7 år med samboer bare brukt kondom. Jeg kjenner ikke store forskjellen og det gjør ikke han heller:p

Nå har vi så skjelden sex også siden han sliter med bryst smerter de siste 2 årene....Så likegreit..

Skrevet

Kondom er enkelt og greit å bruke.

Ikke søl senga,og mannen min holder mye lenger.

• 6 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt kondom hele tiden(15 år) sammen med mannen min,og vi er veldig fornøyd med det.

Har mange veninner som også bruker kondom som prevensjon.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker inne noe særlig forskjell, men dama hater det. Når jeg tenker etter, har jeg stort sett bare møtt jenter som protesterer vilt på kondom, også one night stands.

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Hæ? Hvis de har traumer etter voldtekt er det vel ikke selve sæden som er problemet...

Dessuten er jeg litt superparanoid for å bli gravid, og har hørt om alt for mange som blir gravide på pillen til å tøre å stole 100% på den.

Kondom er den minst sikre prevansjonen.

Har brukt kondom 4 ganger i mitt liv, og håper det ikke blir flere. Helt jævlig, for begge parter. Selv blir jeg tørr og får "gnagsår" pga plasten, mange typer lukter ekkelt, turn off å måtte ta det på, ser ekkelt ut og er ikke minst hemmende for mannen.

Skrevet

Vi bruker ikke kondom. Friksjonen blir så utrolig dårlig. Det er som dag å natt med og uten kondom for vår del!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...