Gå til innhold

Kan man ha med dette i en jobbsøknad?


E+A=Sant

Anbefalte innlegg

Skal søke ny jobb og lurte på om man kan skrive dette i hvorfor jeg er intressert i denne jobben: Søker denne stilling da den har bedre lønn og arbeidstidsordninger.

Blir det for dumt og skrive dette?

Endret av E+A=Sant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal søke ny jobb og lurte på om man kan skrive dette i hvorfor jeg er intressert i denne jobben: Søker denne stilling da den har bedre lønn og arbeidstidsordninge.

Blir det for dumt og skrive dette?

Ja. Jeg forstår vertfall ikke hva du mener. Måtte legge godviljen til for å tolke spørsmålet ditt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva du søker, men som arbeidsgiver hadde jeg blitt skeptisk. Ville ikke ansatt noen som kun ville ha jobben pga lønna og arbeidstidsordningene. Er det virkelig ikke noe annet ved jobben som frister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønnen ville jeg ikke nevnt, men arbeidstiden kan man ha med. Jeg ville dog ikke ha sagt at den var bedre, men forklart hvorfor dette var bedre for deg f.eks. "Nå ønsker jeg meg en jobb med mer fleksibel arbedistid" evt. "Jeg ønsker å ha faste rammer rundt min arbeidssituasjon for å å skape en mer forutsigbar hverdag for meg og min familie". Du bør helst finne noe annet ved jobben som interesserer i tillegg, selv om det føles som svada fra din side. Trives å jobbe med menneske, ønsker nye utfordringer innenfor xxx, mindre stressende hverdag o.l.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva du søker, men som arbeidsgiver hadde jeg blitt skeptisk. Ville ikke ansatt noen som kun ville ha jobben pga lønna og arbeidstidsordningene. Er det virkelig ikke noe annet ved jobben som frister?

Joa er jo d. Men var litt usikker på om d var noe fornuftig og skrive det eller ikke men når jeg tenker etter så er det ikke så fornuftig.

Men takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønnen ville jeg ikke nevnt, men arbeidstiden kan man ha med. Jeg ville dog ikke ha sagt at den var bedre, men forklart hvorfor dette var bedre for deg f.eks. "Nå ønsker jeg meg en jobb med mer fleksibel arbedistid" evt. "Jeg ønsker å ha faste rammer rundt min arbeidssituasjon for å å skape en mer forutsigbar hverdag for meg og min familie". Du bør helst finne noe annet ved jobben som interesserer i tillegg, selv om det føles som svada fra din side. Trives å jobbe med menneske, ønsker nye utfordringer innenfor xxx, mindre stressende hverdag o.l.

Oki jeg skjønner.

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo heller formulere det som "bedre betingelser" i stedet for å nevne noe om lønnen.. og heller svare mer konkret hvis de spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WendyClear

Jeg ville satt veldig stor pris på ærligheten hvertfall. Men så finnes det jo desverre fortsatt arbeidsgivere som gjerne heller vil ha klisjesvarene. Jeg ville gått for en mer "pyntet" variant, som er foreslått i innleggene over :) Og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...