Gå til innhold

Er dette en ny trend?


Gjest Kvinne35

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne35

Jeg har bare bete meg merke i noe. Jeg går i klubb med en del venninner. Vi kan f.eks være i klubb en kveld og personen og eventuelt personenen i klubben sier ikke noe der og ad at de har planlagt en venninne tur eller noe sånt.

Neida, det får vi andre som regel høre etter de har vært på tur på facebook oppdateringen.

F.eks vi har hatt en kjempe kjekk jente tur til N Y.....

Blir litt paff. Føler meg litt utenfor med at jeg aldri blir invitert med og at de aldri sier noe før de oppdatere dette på FB.

Overreagerer jeg. ?

Ei annen ei gjør alltid det samme. Skal aldri si noe til noen før de eventuelt legger ut bilder av ferien / venninne tur ut på FB .

Eller er det fordi de er så vant på å reise at det er ikke så big deal at de skal ut å reise igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi man ikke alltid vil på tur med flere personer? Først hadde jeg tenkt til å kommentere at dette var rart, da jeg alltid opplyser om turene mine til alle mine venner, men det er jo fordi ingen inviterer seg med av seg selv. Det virker som vinkelen din her er at dere er flere som vi være med på turene, og personlig liker jeg å dra på tur med ei venninne, da vi får mye mer ut av oppholdet. Hvis jeg var i New York med fem klubbvenninner hadde jeg blitt stresset, fordi jeg vil 'mine' ting, mine butikker, mine kafeer, mine severdigheter, mine utesteder, og det er lettere å koordinere med ei venninne enn fem. Det er utrolig kjipt å komme i en situasjon der man forteller om en tur og noen man ikke kjenner så godt sier 'jeg blir med' og man må sno seg unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare ta initiativ til tur selv, da? Det virker ikke som du har gjort dette. Jeg går ikke rundt og gjetter på at andre vil på tur, jeg ordner mine turer til mine steder og ber med meg de jeg vil, så gjør andre det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg vel

Kan du ikke bare ta initiativ til tur selv, da? Det virker ikke som du har gjort dette. Jeg går ikke rundt og gjetter på at andre vil på tur, jeg ordner mine turer til mine steder og ber med meg de jeg vil, så gjør andre det samme.

Hvilket svar er det her da?! Hva jeg forstår så blir ikke turene snakket om før turene er overstått og de er vel hjemme. Det kan synes som at de som reiser ikke vil ha med flere. Og det er jo litt skuffende å være en av de som aldri blir bedt med på tur. Men for å være ærlig, skulle turen gått til NY så hadde jeg ikke villet reist dit med flere ulike venninner da alle sikkert vil forskjellige ting etc. Men ja jeg hadde nok blitt skuffet, og tror ikke det er noen trend. Hadde ikke alle ville ropt ut om at de skal på utenlandstur da?

Hva med å skaffe deg ordentlige venninner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg har i flere tillfeller invitert dem om de vil komme på jentefest. Det ender alltid opp med at den ene etter den andre melder avbud i siste liten. Da ei venninne av meg skulle ha utdrikkings dag for meg ble alle invitert, men ingen av dem kom. Det ere flere turer de har reist på i sammen. Jeg bryr meg ikke, men syns det er rart at det aldri nevnes før etterpå. Og da skal de alltid snakke om hvor kjekt de hadde det osv.

Har lyst til å trekke meg ut av klubben, jeg bør vel ta hinte, men de vil vel bare få det frem at det er jeg som er problemet.... At jeg er rar som trekker meg vekk osv.

Jeg tar ikke mye plass, er ydmyk av meg , men ikke på en underdaning måte. Ikke snakker jeg stygt om andre. Men heller ikke falsk og smiskete av meg.

Jeg har heldigvis noen nære gode venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest navnelapp

Viss eg hadde blitt utelatt på denne måten så hadde eg droppa desse menneska. Dei vil jo tydelegvis ikkje kome til deg, og dei fartar rundt på ferie utan deg. Bruk tida på folk som faktisk vil vere saman med deg, i staden for folk som stenger deg ute. :klem:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg synes ikke dette høres ut som gode venninner. Jeg hadde nok meldt meg ut av den klubben isteden for å føle meg utenfor.

:klemmer:

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg har i flere tillfeller invitert dem om de vil komme på jentefest. Det ender alltid opp med at den ene etter den andre melder avbud i siste liten. Da ei venninne av meg skulle ha utdrikkings dag for meg ble alle invitert, men ingen av dem kom. Det ere flere turer de har reist på i sammen. Jeg bryr meg ikke, men syns det er rart at det aldri nevnes før etterpå. Og da skal de alltid snakke om hvor kjekt de hadde det osv.

Har lyst til å trekke meg ut av klubben, jeg bør vel ta hinte, men de vil vel bare få det frem at det er jeg som er problemet.... At jeg er rar som trekker meg vekk osv.

Jeg tar ikke mye plass, er ydmyk av meg , men ikke på en underdaning måte. Ikke snakker jeg stygt om andre. Men heller ikke falsk og smiskete av meg.

Jeg har heldigvis noen nære gode venninner.

Kjære trådstarter: ta hintet som du sier. Hadde de villet ha deg med hadde de spurt. Meld deg ut av klubben og heng med de andre venninnene du nevner. Slik er verden; alle kan ikke like alle. Jeg selv er selektiv og bruker min fritid på akkurat de vennene jeg vil (og da selvsagt liker), jeg reiser også på tur med de jeg ønsker. Hadde aldri i verden giddet å invitere med en venn av barmhjertige grunner. Sånn er jeg, og sånn tenker jeg dine klubb-venniner er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Jeg har kun en venninne i hele verden. Og noen få hyggelige bekjente. Forøvrig ingen venner. Min mann har en del han vanker med, men han jobber borte i perioder. Og i de periodene han er borte "eksisterer" ikke jeg. Så invitasjoner går alltid på "oss" og kan ikke han, så ber ingen MEG allikevel... Sier man noe så får man bare høre at "jammen du kunne jo bare tatt kontakt og kommet bla bla!"

As if man bare tar kontakt med folk som for det første har sagt rett ut at de ikke er interessert i å sosialisere, man ikke har sett/snakket med på flere mnd, eller hører en dritt fra hele året uten gjennom mannen. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Jeg har kun en venninne i hele verden. Og noen få hyggelige bekjente. Forøvrig ingen venner. Min mann har en del han vanker med, men han jobber borte i perioder. Og i de periodene han er borte "eksisterer" ikke jeg. Så invitasjoner går alltid på "oss" og kan ikke han, så ber ingen MEG allikevel... Sier man noe så får man bare høre at "jammen du kunne jo bare tatt kontakt og kommet bla bla!"

As if man bare tar kontakt med folk som for det første har sagt rett ut at de ikke er interessert i å sosialisere, man ikke har sett/snakket med på flere mnd, eller hører en dritt fra hele året uten gjennom mannen. :tristbla:

Alle som en er ansvarlig for ens egen lykke. Våkn opp til realiteten frøken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som en er ansvarlig for ens egen lykke. Våkn opp til realiteten frøken.

Og sammenhengen her er..? Bortsett fra å være ekkel mener jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sammenhengen her er..? Bortsett fra å være ekkel mener jeg.

At du griner på nesen fordi du ikke blir invitert til sosiale ting når din mann er borte. Ergo du må skaffe deg nye venner som VIL være sosial med deg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du griner på nesen fordi du ikke blir invitert til sosiale ting når din mann er borte. Ergo du må skaffe deg nye venner som VIL være sosial med deg..

Ja selvfølgelig, nå er problemet løst. Takk du, det hadde jeg ikke tenkt på. :regn:

Godt noen har enkle løsninger..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig, nå er problemet løst. Takk du, det hadde jeg ikke tenkt på. :regn:

Godt noen har enkle løsninger..

Og hva har du ellers som en plan da? Sitte der alene i stuen til du blir gammel og grå...alene? Dette er jo realiteten til mange det, meg selv inkludert, dette at en i voksen alder må finne seg nye venner. Da er det bare til å kaste seg rundt og være aktiv på den fronten. Uendelig mange muligheter om en tar seg selv i nakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Jeg har kun en venninne i hele verden. Og noen få hyggelige bekjente. Forøvrig ingen venner. Min mann har en del han vanker med, men han jobber borte i perioder. Og i de periodene han er borte "eksisterer" ikke jeg. Så invitasjoner går alltid på "oss" og kan ikke han, så ber ingen MEG allikevel... Sier man noe så får man bare høre at "jammen du kunne jo bare tatt kontakt og kommet bla bla!"

As if man bare tar kontakt med folk som for det første har sagt rett ut at de ikke er interessert i å sosialisere, man ikke har sett/snakket med på flere mnd, eller hører en dritt fra hele året uten gjennom mannen. :tristbla:

TS her. Kjenner meg igjen i det du skriver.

Mye går igjennom mannen. Føler han blir godt likt av alle.

Jeg tar ofte iniativet til både det ene og det andre. Men som regel ingen som kan.

Har noen gode venninner som betyr mye for meg. Dem har jeg hatt i mange år.

Skal bli flinkere å bruke energien min på mennesker som jeg bryr meg om, og ikke de andre som ikke bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her. Kjenner meg igjen i det du skriver.

Mye går igjennom mannen. Føler han blir godt likt av alle.

Jeg tar ofte iniativet til både det ene og det andre. Men som regel ingen som kan.

Har noen gode venninner som betyr mye for meg. Dem har jeg hatt i mange år.

Skal bli flinkere å bruke energien min på mennesker som jeg bryr meg om, og ikke de andre som ikke bryr seg.

Ja, jeg har også blitt kjent med en del overflatiske mennesker i løpet av årene. Det er bare å la slike bekjentskaper passere... Man merker tydelig forskjell på de som bryr seg og de som ikke. Men det kan ta en stund kanskje før man skjønner det, for de er jo gjerne hyggelige i begynnelsen, men viser seg overflatiske etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...