Gå til innhold

Kostnader på julegaver til familie


flue

Anbefalte innlegg

Glemte å si at jeg er enebarn, så har ikke gaveutgifyer til søsken på min side. Kjæresten har en bror, og han og kjæresten får gave til ca 500,- I år er det filmtema på gaven, så de får 6-7 nye filmer(.play.com), brus, popcorn og smågodt i en kurv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I år får sønnen min gaver til 8000,-Mamma 1000

Bror med kone 500

De jeg er tante til 1300

far 500

venner 300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Samboer: Uansett pris. Kjøper han noe han har ønsket seg. Er uviktig om det koster 500 kr eller 5000 kr. Gidder ikke kjøpe noe han ikke ønsker seg fordi det er for dyrt eller for billig.

Mor og far: Som regel rundt 500 kr til hver av dem siden dem ikke bor sammen.

Søsken: Kanskje 400-500 kr der også. Kommer an på hva det koster det de trenger.

Besteforeldre: 200 kr. Lager spiselige julegaver og koster ca. 200 kroner for ingredienser + innpakningen ;)

Venner: 200-300 kr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre: 500-1000 kr

Svigers (felles fra oss begge): 500 kr eller litt mer

Mannen: Mellom 1000-4000 kr

Bestefar: 2-500 kr

Tante: 2-500 kr

Farmor: 2-500 kr

Tantebarn: 2-300 kr

Bestevenninne: 2-300 kr

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halebein

Jeg lager mye av julegavene selv, så kostnadene er vanskelige å beregne.

Barna våre får det de ønsker seg, nesten uansett pris.

I år er det Beyblade til ca 250,- som står på ønskelista til den ene, og Premier League-kanaler som står på ønskelista til den andre.(Aner ikke hva det koster...og OM han skal få det...blir vel også den perfekte gaven til mannen min og da, tenker jeg... :S )

Mannen er så himla treg å ønske seg noe, så der bryr jeg meg heller ikke så mye om pris - bare jeg finner noe han vil ha.

Foreldre/svigerforeldre: ca 500 pr pers

Søsken: Hjemmestrikket "vinhøne" med en kartong vin inni

Tantebarn/fadderbarn: Hjemmestrikk, pluss en leke til rundt ca 150+

Mine besteforeldre: Hjemmestrikk+julekaffe

Har kuttet ut mye venninner og venniners barn, og vennepar. Vi bytter jo bare vinflasker omtrent. Synes jeg heller kan gi nærmeste familie det de ønsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer: 300-1500, alt ettersom hvor god råd jeg har :ler:

Pappa: 200-300

Mamma: 100-200

Søster 1: 300 ca, 400 hvis samboeren hennes får gave med henne

Søster 2: 200

Bror: 200

Svoger: 200

Tante+Onkel: 200-300

Mormor+bestefar: 200-400

Farmor: 200

Onkel+dama: 300.

Bestevenninne: 200.

Merk at jeg er fattig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har flere barn er dere nøye med at alle barna får gave til lik sum? Altså hvis en får noe til 1000, får den andre til samme pris da også?

Mamma er nemlig veldig nøye med dette, så hvis en gave er billigere enn de andre så får vi tilsvarende sum i penger eller gavekort i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så veldig høy inntekt men liker å gi fine gaver for det. Ting de trenger eller jeg vet de blir glade for. Altså ikke kjøpe noe bare for å kjøpe.

Mitt budsjett til de i familien og nær slekt:

Mamma: 500kr

Pappa: 500kr

Bror: 500kr

Onkel: 300kr

Tante: 200kr

Slektning 1: 100kr

Slektning 3: 150kr

Slektning 4: 150kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så veldig høy inntekt men liker å gi fine gaver for det. Ting de trenger eller jeg vet de blir glade for. Altså ikke kjøpe noe bare for å kjøpe.

Jeg liker også å gi fine gaver, ting de trenger/blir glade for, men det er også mulig til en rimeligere pris :).

Det betyr jo også litt hvor mange man skal kjøpe til. Jeg har tre søsken med partnere, foreldre, bestemor, svigerforeldre, svoger/svigerinne, syv tantebarn, tre egne barn og ektefelle. Tusenlappene svis fort av uansett hvor nøkterne vi prøver å være :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa får for 1000 kr tilsammen. kjøper enten noe de trenger/vil ha sammen eller for 500 til dem hver, f.eks gavekurv til mamma og turutstyr til pappa.

svigermor får for 500. svigerfar er desverre gått bort.

bestemor (har kun min bestemor igjen), kjøper/lager vi for 500 kr. - bilde av barna, hjemmelagde tegninger,drops, god kaffe og hjemmelaget syltetøy, en god bok...en gavekurv.

min gudmor-gutt får for 500 kr.

samboer og jeg kjøper for 1000 kr hver til hverandre. I år gir vi hverandre ikke julegaver,men bestiller heller ett stort lerret med oss og de 3 barna våre for å ha i stuen.

til venners barn og barnas venner (de er alle under 5 år), kjøper vi for 100 kr- det er en gjensidig avtale vi har.

til felles vennepar og venner kjøper vi ikke julegaver,men finner heller på noe koselig sammen med dem mot jul. Jeg drar ut og spiser med venninnene mine, mannen drar ut på ett par øl sammen med kompissene sine og vi møter vennepar sammen for å spise en god middag,gå på konsert etc.

I år skal vi pakke inn litt av barnas leker som er ny ala 2010/2011,men som ser helt ubrukte ut og donere bort til hjelpeorgansisasjon i byen vår som hjelper familier som ikke har råd til så mye gaver og sånn. den mellomste og jeg skal også lage noen fine gavekurver med litt god kaffe, grøt,mandler,marsipangris og julepynt i, som skal gies til noen som trenger en liten oppmuntring mot jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer: 2000,-

Foreldre: 1000,-

Søsken: 6-700,-

Nieser/Nevøer: 6-700,-

Bestemor: 500,-

Svigerfamilie: Usikker!

Venninner: 200,-

Barn av venninner: 200,-

Endret av Lillah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer: ca 1500, stekker meg gjerne lenger hvis det er noe spesielt "trenger" f.eks ski eller sykkel eller vinterjakke.

Mamma: ca 800, men hun får i tillegg noe "hjemmelaget" f.eks heklet skjerf og hjemmelaget syltetøy som ikke er med i den summen.

Pappa/stemor: 400-500, kjøper gjerne kombigave

Mormor og morfar: ca 1000 til sammen

Farmor og farfar: 400-500 til sammen

Søsken: 600-1000 litt avhenig av hva de ønsker seg

Eks-samboer: ca 400

Svigemor: symbolsk, ca 200kr.

Venner: har ett vennepar jeg gir gaver til, ca 400 kr, og en nær venninne, ca 150kr - f.eks en vinflaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...