Gå til innhold

NRK meg i rompa


Gjest frøken am

Anbefalte innlegg

Ikke hele gjengen. Tror neppe jeg var alene om å se på TV2-nyhetene etter 22. juli.

Jeg snakket figurativt, og det skjønner du nok når du tenker deg om. Det er ganske kjent at ved store hendelser har NRK langt større seertall enn de andre kanalene med nyhetssendinger. Denne artikkelen viser for eksempel at langt flere valgte NRK enn TV2 for valgdagsmålinger ‡. Denne artikkelen forteller at folk først skrudde på TV2, men så valgte NRK da de begynte sine sendinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skrur ofte på BBC da jeg..

Det var da svært så vanskelig dette skulle være. Jeg ser også gjerne på BBC når de bomber Libya eller demonstranter skytes på gata i Syria, men akkurat ved norske begivenheter som valg og terroranslaget i sommer må jeg innrømme at NRK er førstevalget mitt. BBC har liksom ikke helt valgdekningen jeg ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært så vanskelig dette skulle være. Jeg ser også gjerne på BBC når de bomber Libya eller demonstranter skytes på gata i Syria, men akkurat ved norske begivenheter som valg og terroranslaget i sommer må jeg innrømme at NRK er førstevalget mitt. BBC har liksom ikke helt valgdekningen jeg ønsker.

Det er sant. Jeg så faktisk mye på BBC under terroanslaget jeg da men. Jeg synes NRK er en bra kanal jeg, men liker ikke hvordan staten tar betalt for nettleie og slike ting. Jeg liker ikke hvordan staten har kontroll på akkurat det, og lurer på hvordan det hadde vært med konkurranse i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Jeg så faktisk mye på BBC under terroanslaget jeg da men. Jeg synes NRK er en bra kanal jeg, men liker ikke hvordan staten tar betalt for nettleie og slike ting. Jeg liker ikke hvordan staten har kontroll på akkurat det, og lurer på hvordan det hadde vært med konkurranse i stedet.

Men du ser jo allerede hvordan kommersielle kanaler prioriterer, og de velger kun det som gir profitt. Fordi NRK er lisensfinansiert (det er BBC også, forresten), er det rom for smale programmer som Oddasat eller nyheter for døve. Grunnen til det er jo at lisensfinansieringen gir rom for å stille krav til programinnholdet. I en helkommersiell kanal vil det gi så få seere at det aldri vil bli sendt.

Som jeg ser det vil kommersialisering av NRK gi forflatning av fjernsynstilbudet. Vi trenger da ikke enda mer reality og reprise av amerikanske komiserier?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger NRK, og savner det nå som jeg ikke bor i Norge lenger. Nrk tør mer enn de andre kanalene - særlig på humorfronten.

Hadde vært stusselig hvis Fem og tv3 sto for folkeopplysningen alene...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Digger NRK, og savner det nå som jeg ikke bor i Norge lenger. Nrk tør mer enn de andre kanalene - særlig på humorfronten.

Hadde vært stusselig hvis Fem og tv3 sto for folkeopplysningen alene...

Får du ikke inn NRK på nett der du bor?

Jeg har ikke TV så jeg ser alt på nett, enklere og billigere... og jeg fikk plass til et skrivebord der TV stod, BONUS:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du ikke inn NRK på nett der du bor?

Jeg har ikke TV så jeg ser alt på nett, enklere og billigere... og jeg fikk plass til et skrivebord der TV stod, BONUS:D

NRK har sperret mesteparten av innholdet sitt på nett i utlandet. Man kan ikke engang se Dagsrevyen på nett lenger, og selv egenprodusert innhold er bare tilgjengelig i en kort stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Det er sant. Jeg så faktisk mye på BBC under terroanslaget jeg da men. Jeg synes NRK er en bra kanal jeg, men liker ikke hvordan staten tar betalt for nettleie og slike ting. Jeg liker ikke hvordan staten har kontroll på akkurat det, og lurer på hvordan det hadde vært med konkurranse i stedet.

Du vet at BBC også er lisensfinansiert og derfor ikke helt usammenliknbar med NRK, ikke sant?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrur ofte på BBC da jeg..

BBC er også en statseid kanal etter noenlunde samme system om NRK.

Jeg liker NRK, de er de eneste som sender noen virkelige kvalitetsprogrammer. Men jeg synes endel av prioriteringene virker feil, f eks har de satset på diverse realityliknende konsepter, de sender utrolig mye reprise mellom de tre kanalene sine og de kjøper inn mye dritt i stedet for å faktisk produsere mer norsk (f eks barnetvserier).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

NRK har sperret mesteparten av innholdet sitt på nett i utlandet. Man kan ikke engang se Dagsrevyen på nett lenger, og selv egenprodusert innhold er bare tilgjengelig i en kort stund.

Åh ok, det var jeg ikke klar over. Det er kjipt, jeg kunne forestilt meg at om jeg bodde i utlandet så hadde det vært fint å kunne se litt på NRK innimellom for å kose seg litt med norsk språk og norske mennesker:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...