Gå til innhold

NRK meg i rompa


Gjest frøken am

Anbefalte innlegg

Gjest frøken am

NÅ ER JEG SÅ LEI AV NRK!!!

Her MÅ man på liv og død betale lisens, men klarer de å tekste programmene sine?

NEI!

NRK kan brenne :kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NRK er som NSB.

Statseid, leverer tjenester av bedrøvelig kvalitet, men du verden så avhengig vi er av dem. Dessverre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere ble det sagt at man skulle holde seg unna LSD, HSD og NSB. Nå kan man kanskje legge til NRK. (Klinger ikke helt rett, men, it's growing on me)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har pleid å betale min lisens, ikke med glede, men med forståelse. Nå er jeg irritert, pga at de satte opp lisensen med flere hundre kroner pga grand prix-finalen for et (par?) år siden. For å få råd til å sponse den. Nå er jo gp-finalen forlengst forbi, men reduserer de summen? Neeeeiiii. De har nå satt den opp et nytt hakk (med begrunnelse at det er et el annet sportsarrangement som må sponses).

Synes ikke dette er OK. Spesielt med tanke på at statskanaler i andre land driver å reduserer eller fjerner avgiftene sine, pga at så mange seere allerede betaler til kabelselskap for å få statskanalene i ei pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger NRK, jeg.

Og det er jeg ganske glad for, etter nivået i denne diskusjonen å dømme :fnise:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da være fine programmer på NRK, og jeg er glad for at mange av dem er på nettet. Men det er måten NRK drives og eies jeg har et problem med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er for å selge NRK slik at den ikke er statseid lenger?

Hvis det innebærer at man får ett reellt kanalvalg, så er jeg naturligvis for!:tommel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange her som ikke skjønner at det egentlig ikke er lisens for å se NRK, men det er en rikskringastningsavgift, og den betaler man for å ha mottakerutstyr med tuner, altså tv-kort til pc, vanlig tv såklart osv. Det er så mange som tror at man betaler for å se på nrk, det er ikke det kringkastningsavgiften går ut på, det er kun for at man har tuner.

For å si det sånn, hadde du bodd i borettslag, hvor det i 99% av tilfellene er inkludert tv-abonnement i fellesutgiftene. Hvis man hadde kjøpt en tv, ja, de finnes, så hadde ikke NRK hatt mulighet til å kreve inn lisens. Jeg vurderer å plombere tv'en, i og med at jeg kun bruker tv'en til media og pc-bruk, da vil jeg slippe unna avgiften. Pr 2009 så ble det gjort endringer, så lenge man ikke bruker en tv til annet enn monitor, så slipper man unna avgiften.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg liker NRK jeg da. Selvfølgelig kan lisensen kjennes litt kjipt.. Men jeg syns de leverer så mye forskjellig så for min del så betaler jeg den uten å tenke så mye over det.

Enig i at det er kjipt når teksting uteblir, Men som nevnt av en annen over er vel NRK de beste på det området, egentlig.

Har noen sett den lisens-reklamen forresten? Den ble vel laget i fjor, av medieelever tror jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Apophis

Hater NRK eg også, men ikkje av samme grunn. Eg har TV som kun brukes til å se filmer på og til spilling (xbox), har ein htpc koblet opp til den, ingen kanal-pakke, men likevel må vi betale nrk lisens. Hadde eg faktisk sett på kanalen i blant, så hadde eg ikkje hatt problem med å betale. Men de eineste gangene eg ser på nrk, er når eg besøker familie og de vil få med seg værmeldingen. Så å få den idiotiske lisensen tredd over hodet bare fordi eg vil ha ein TV til spilling, er f*en heilt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange her som ikke skjønner at det egentlig ikke er lisens for å se NRK, men det er en rikskringastningsavgift, og den betaler man for å ha mottakerutstyr med tuner, altså tv-kort til pc, vanlig tv såklart osv. Det er så mange som tror at man betaler for å se på nrk, det er ikke det kringkastningsavgiften går ut på, det er kun for at man har tuner.

Ok, men da burde jo lisensinntektene tilfalle andre tvkanaler enn bare nrk. Samme tekniske utstyret som tar inn nrk, tar også inn blant annet TV 2!

Når kringkastingsmonopolet falt i 81 (!) begynte lisensen allerede å bli noe meningsløs, fra 92 og utover (oppstarten av TV 2), har det egentlig bare vært pinlig.

Siden lisensen jo kun går til nrk, så er den eneste redelige måten å gjøre dette på, å knytte lisensavgiften til adgangen til nrk-kanalene, ikke til adgang til hardwaren! Betaltv-systemer har man hatt lenge, så det er bare for nrk å gå igang og benytte dem. Siden hele sendenettet til nrk nå er digitalt, er det fullt ut teknisk mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater NRK eg også, men ikkje av samme grunn. Eg har TV som kun brukes til å se filmer på og til spilling (xbox), har ein htpc koblet opp til den, ingen kanal-pakke, men likevel må vi betale nrk lisens. Hadde eg faktisk sett på kanalen i blant, så hadde eg ikkje hatt problem med å betale. Men de eineste gangene eg ser på nrk, er når eg besøker familie og de vil få med seg værmeldingen. Så å få den idiotiske lisensen tredd over hodet bare fordi eg vil ha ein TV til spilling, er f*en heilt utrolig.

Kjøp deg en "svenske-tv" som AB var inne på tidligere her. Dvs en tv uten Rikstv godkjenning.

Siden man har myket opp reglene littegranne, vil en slik tv regnes som en slags monitor, og du slipper dermed lisensen.

Ring nrk og sjekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, men da burde jo lisensinntektene tilfalle andre tvkanaler enn bare nrk. Samme tekniske utstyret som tar inn nrk, tar også inn blant annet TV 2!

Når kringkastingsmonopolet falt i 81 (!) begynte lisensen allerede å bli noe meningsløs, fra 92 og utover (oppstarten av TV 2), har det egentlig bare vært pinlig.

Siden lisensen jo kun går til nrk, så er den eneste redelige måten å gjøre dette på, å knytte lisensavgiften til adgangen til nrk-kanalene, ikke til adgang til hardwaren! Betaltv-systemer har man hatt lenge, så det er bare for nrk å gå igang og benytte dem. Siden hele sendenettet til nrk nå er digitalt, er det fullt ut teknisk mulig.

Jeg er helt enig,men nå er det slik at det knyttet til hvorvidt man har tuner eller ikke, så da må man leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra at vi har en allmennkringkaster, jeg. Det viser seg jo igjen og igjen at hvis noe skjer, er det hverken TV2, TVNorge eller noen andre vi går til, vi skrur på NRK, hele gjengen. Jeg er glad for at NRK blant annet har ansvaret for å ta vare på materiale som ble sendt for tredve år siden, og jeg synes de gjør en god jobb med programutvalget sitt. Og for å si det sånn, det finnes langt mer urimelige lisensordninger i enkelte andre land enn det vi har.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra at vi har en allmennkringkaster, jeg. Det viser seg jo igjen og igjen at hvis noe skjer, er det hverken TV2, TVNorge eller noen andre vi går til, vi skrur på NRK, hele gjengen. Jeg er glad for at NRK blant annet har ansvaret for å ta vare på materiale som ble sendt for tredve år siden, og jeg synes de gjør en god jobb med programutvalget sitt. Og for å si det sånn, det finnes langt mer urimelige lisensordninger i enkelte andre land enn det vi har.

Jeg skrur ofte på BBC da jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig,men nå er det slik at det knyttet til hvorvidt man har tuner eller ikke, så da må man leve med det.

Det er ikke helt sant lengre. Det kommer an på hvilken type tuner. Se min andre post over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...