Gå til innhold

NRK meg i rompa


Gjest frøken am

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er bra at vi har en allmennkringkaster, jeg. Det viser seg jo igjen og igjen at hvis noe skjer, er det hverken TV2, TVNorge eller noen andre vi går til, vi skrur på NRK, hele gjengen.

Ikke hele gjengen. Tror neppe jeg var alene om å se på TV2-nyhetene etter 22. juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er bra at vi har en allmennkringkaster, jeg. Det viser seg jo igjen og igjen at hvis noe skjer, er det hverken TV2, TVNorge eller noen andre vi går til, vi skrur på NRK, hele gjengen. Jeg er glad for at NRK blant annet har ansvaret for å ta vare på materiale som ble sendt for tredve år siden, og jeg synes de gjør en god jobb med programutvalget sitt. Og for å si det sånn, det finnes langt mer urimelige lisensordninger i enkelte andre land enn det vi har.

Deg om det. Er jeg på besøk hos noen som har TV2 Nyhetskanalen, klikker jeg meg selvsagt inn på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker NRK. De har bra dokumentarer, programmer, tv-serier osv. Så slipper jeg reklame hvert kvarter også. Jeg driter faktisk i om jeg må betale lisens.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg betaler ikke tvlisens. Sendte en mail til NRK om at jeg hadde kastet tv'n på dynga, ferdig med det. Jeg ser ikke på tv, derfor driter jeg i det. Jeg gidder ikke å betale NRK for at jeg sitter og spiller Guitar Hero.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Har vært borti folk som ikke har giddet å betale lisens - fikk høre at dette var noe NRK ikke likevel fikk gjort noe med?

Altså, selv om purken stod på døren så kunne de ikke gjøre noe.

Man var ikke pliktig i å slippe de inn.

Kan det stemme da? :klo:

At det er konsekvensløst å ikke betale lisens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet til lisens er at utgiftene kreves inn gjennom skatteseddelen og da har man ikke noe valg lenger. I dag kan man velge å ikke ha TV evt. plombere den. Tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært borti folk som ikke har giddet å betale lisens - fikk høre at dette var noe NRK ikke likevel fikk gjort noe med?

Altså, selv om purken stod på døren så kunne de ikke gjøre noe.

Man var ikke pliktig i å slippe de inn.

Kan det stemme da? :klo:

At det er konsekvensløst å ikke betale lisens?

Hvis de sender deg regning som du ikke betaler, så går den etterhvert til inkasso. Vet ikke om jeg tenker på det som konsekvensløst.

TV kan plomberes, da slipper du å betale og kan bruke den som monitor. Ser du tv så betaler du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir forøvrig litt det samme som om jeg skulle sutret over at jeg var med på å finansiere skoler når jeg er barnløs, kirkesamfunn ejg ikke er med i, eller veier i kommuner jeg aldri setter mine ben. Grow up! Det er ikke synd på oss i norge.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns i mange tilfeller at NRK er blitt mer behagelig å se på etter alle realityprogrammene som florer på de andre kanalene inkludert all reklamen.

Jeg betaler ikke nrk lisens med glede, men når jeg har greidd å lurt meg unna i 100 år kan jeg nå ta et par år med lisensbetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange her som ikke skjønner at det egentlig ikke er lisens for å se NRK, men det er en rikskringastningsavgift, og den betaler man for å ha mottakerutstyr med tuner, altså tv-kort til pc, vanlig tv såklart osv. Det er så mange som tror at man betaler for å se på nrk, det er ikke det kringkastningsavgiften går ut på, det er kun for at man har tuner.

Men dette forklarer vel ikke at de skrur opp lisensen for å sponse eurovision song contest, eller andre spesielle nrk-dekte tv-begivenheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Det er ikke synd på oss i Norge nei.

Men det er ikke til å skyve under teppet at mye av statsbestemmelsene er på trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en reklamefri kanal. Og så kan man også se mange av programmene til NRK på nettet, helt gratis, i motsetning til de andre cowboykanalene.

JA til NRK!!!

Selv om det er en annen debatt, så er jeg også glad for at staten har et sikkerhetsnett som tar imot meg om jeg blir syk, ufør, arbeidsledig osv. Ikke alle land har Statens Lånekasse heller!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner jo ts at når man betaler lisens så bør det være tekst. Regner med hun er døv eller er av gamleskolen som ikke kan engelsk, og da er tekst ganske viktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jo ts at når man betaler lisens så bør det være tekst. Regner med hun er døv eller er av gamleskolen som ikke kan engelsk, og da er tekst ganske viktig.

:fnise:

Mange kan nok trenge å se litt engelske programmer uten tekst. Det gjør deg bare smartere og du dør ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK er best på teksting, selv om ikke alt er tekstet der heller.

Kråkesaks.

Selv om du er moderator må jeg bare si: :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir forøvrig litt det samme som om jeg skulle sutret over at jeg var med på å finansiere skoler når jeg er barnløs, kirkesamfunn ejg ikke er med i, eller veier i kommuner jeg aldri setter mine ben. Grow up! Det er ikke synd på oss i norge.

Kunne du tenke deg å sponse TV 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da være fine programmer på NRK...

...og et av dem var "Hurtigruten"...som jeg satt klistret og så på. Nemlig! :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kan nok trenge å se litt engelske programmer uten tekst. Det gjør deg bare smartere og du dør ikke

Joda, men noen norske dokumentarer fra "langt-inni-granskauen" hvor de snakker en så utydelig og mumlete dialekt som det går an, trenger også å bli tekstet oftere enn de gjør.

P.s. jeg liker godt dialekt altså, men jeg får ikke med meg hva de sier. ;)

Endret av Margareth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frøken am

Dere er så usaklige noen av dere at jeg er glad jeg slipper å treffe dere i virkeligheten og føre en diskusjon med dere...

Jeg trenger da vel ikke være gammel eller døv for å få lov til å irritere meg over at jeg MÅ betale for noe jeg IKKE vil ha. Og som i tillegg kommer med feil!

Hadde NRK vært i emballasje fra butikken hadde man hatt klagerett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...