Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke mer ned i vekt?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har begynt å trene og spise lite, for å gå fort ned i vekt for så å bygge muskler. Veier 50 kg nå, har gått fra 57 kg i april-juni , og vil kvitte med meg 3-5 kg til. Dette er fordi jeg har endel fett på kroppen. Er 150 høy. Vet det høres lite ut, men det er sant, spesielt rundt magen. Det ser ut som jeg har en bilring rundt magen.

Uansett, ligger på -5000 kcal ca hver uke, og synes dette er hardt. Skal legge meg på 1600 kcal igjen(som er anbefalt for meg) når jeg er ferdig med dette og skal bygge muskler. Det er kun for en liten periode. Men jeg har altså gått ned kun 0.5 kg på to uker med 5000 kcal i minus. Synes det er mye strev (jogging, sykling, aerobic) for liten vektnedgang. Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men jeg har altså gått ned kun 0.5 kg på to uker med 5000 kcal i minus.

Hvordan klarer du å ligge på minus-kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke veldig mye om dette, men høres ut for meg som at du spiser for lite, og at kroppen din er i "sparemodus".

Når du skriver 1600 kalorier, mener du daglig da eller? For det høres jo for såvidt greit ut.

Men 5000 minus i uka, høres jo forferdelig mye ut?

Jeg holder på med det samme som deg nå, og vil gå ned noen kg. og jeg teller kalorier for å være sikker på at jeg ikke spiser for mye, men heller ikke for lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at nå om dagen er du ikke engang på 1600kcal om dagne men enda mindre.

Du spiser ikke nok!

Og dessuten, om du allerede har gått ned så går det tråttere etterhvert! Ikke alltid like lett 20 uker på rad. Du har jo tatt noe allerede, så da blir det vanskeligere å fjerne resten fordi du ikke har like mye å gå på lenger.

Klager på 0.5 i uka? Dette er helt normalt og anbefalt. Stakkars kroppen din vil spise mer. 0.5 er sun nedgang, om man går 1 kg i uka kan det gå altfor fort.

Du la vel ikke på det 1 kg i uka da du gikk opp i vekt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vektnedgang med 0.5kg i uka er NOK!

Da unngår en overskuddshud,selv om du ikke har vært stor nok.

Om du sulter deg selv for å gå ned i vekt,hva skal du gjøre den dagen du veier det du vil?

Hvordan unngå vektoppgang? Tenk litt over hva du gjør og hvordan du spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer du å ligge på minus-kcal?

TS her. Jeg trener :) Ligger på ca 1200 pr dag i mat,og det er nok ifølge bmr min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Jeg trener :) Ligger på ca 1200 pr dag i mat,og det er nok ifølge bmr min

Kan de som enda IKKE har fått med seg at sparebluss IKKE eksisterer, få dette MED seg??

Det er så enkelt som det: energi inn = energi ut.. Ikke gi deg.. hold deg på det antallet kalorier du ligger på nå, da du ikke vil enda lenger ned, for da mister du all energien.

Det vil ta litt lengere tid men vær tålmodig. Og husk at en "spise" dag i helgen kan fort ta igjen det du har gått tapt. Veit det er tøfft, holder på med dette selv, det siste rest fettet

er det som er verst og også krever mest tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de som enda IKKE har fått med seg at sparebluss IKKE eksisterer, få dette MED seg??

Det er så enkelt som det: energi inn = energi ut.. Ikke gi deg.. hold deg på det antallet kalorier du ligger på nå, da du ikke vil enda lenger ned, for da mister du all energien.

Det vil ta litt lengere tid men vær tålmodig. Og husk at en "spise" dag i helgen kan fort ta igjen det du har gått tapt. Veit det er tøfft, holder på med dette selv, det siste rest fettet

er det som er verst og også krever mest tålmodighet.

HÆ? Er det sant? Finnes det ikke sparebluss? Har en venninne som hadde anoreksi, hun legger på seg mye lettere enn meg fordi hun ikke er vant med å spise mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ? Er det sant? Finnes det ikke sparebluss? Har en venninne som hadde anoreksi, hun legger på seg mye lettere enn meg fordi hun ikke er vant med å spise mye

Nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de som enda IKKE har fått med seg at sparebluss IKKE eksisterer, få dette MED seg??

Det er så enkelt som det: energi inn = energi ut.. Ikke gi deg.. hold deg på det antallet kalorier du ligger på nå, da du ikke vil enda lenger ned, for da mister du all energien.

Det vil ta litt lengere tid men vær tålmodig. Og husk at en "spise" dag i helgen kan fort ta igjen det du har gått tapt. Veit det er tøfft, holder på med dette selv, det siste rest fettet

er det som er verst og også krever mest tålmodighet.

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=1239779&highlight=sparebluss#post1239779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...