Gå til innhold

En skikkelig ekkel opplevelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv om det skjer så tror jeg de færreste har opplevd det. De som skriver her at de tror hun ble dopet gjør det kun i sympati, de har ikke peiling på hva som skjer eller hvordan det arter seg når de får dop i glasset. Det overasker meg at det er så få som faktisk mener at et menneske er ansvarlig for sine egne handlinger her i livet!! Jeg er ansvarlig for mine handlinger, gode som dårlige. Det samme gjelder alle andre der ute. Det er ikke staten som skal ta ansvar for våre handlinger, det er ikke vennene våre som er ansvarlige for våre handlinger, det er oss selv som er ansvarlige for våre handlinger. Drikker du deg full, glemmer alt som har skjedd, og får høre at du dreit deg ut i etterkant, så er du fortsatt ansvarlig for det du har gjort. På tide å bli voksen å ta det ansvaret som seg hør og bør!!

Men du har erfaringer med å bli neddopet??

Jeg har ikke opplevd dette selv, men jeg har sett andre som har blitt det.

Alle er ansvarlige for sine egne handlinger. Jeg er helt enig der.

Men vi er ikke ansvarlige for andres handlinger. Vi kan dessverre bli ett offer for andres handlinger.

Hva som har skjedd i denne situasjonen vet hverken du eller jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar, det hjelper :) Jeg har det litt bedre med meg selv nå, men synes fortsatt hele greia er veldig ekkel, og til den ABen som synes jeg ikke tar nok ansvar; tro meg, jeg klandrer meg selv veldig og skulle GJERNE ha det ugjort, og det var da heller ikke meg som foreslo at jeg var blitt dopet... MEN angående evt. neddoping så har jeg også vært inne på tanken. Jeg gikk fra glasset mitt under middagen (da alle var tilstede) og jeg kan huske alt krystallklart før dette, feks nøyaktig hva jeg hadde på tallerkenen, men så en liten stund etter at jeg satt meg igjen sier det stopp, og jeg kan ikke engang huske å ha gått fra bordet. Nok en gang; det betyr ikke at jeg vet jeg ble dopet, men det er i hvertfall mulig at det har skjedd sånn rent praktisk. Uansett er ikke det noe jeg kan forholde meg til da jeg aldri får vite hva som egentlig skjedde, så jeg tar med meg to lærepenger; å passe på alkoholinntaket bedre OG å passe på glasset mitt bedre.

Og jeg synes også det er litt skuffende at ingen tok mer ansvar for meg, men det er tross alt mennesker jeg bare har kjent i to måneder, og som gjerne ikke har visst om dette var "typisk meg på fylla". Jeg vet at hvis jeg hadde vært med vennene mine utenfor studiene så hadde de ALDRI latt meg gå alene, de hadde passet på meg. Selv om hver og en har ansvar for seg selv så ser vi det i min gjeng slik at vi uansett heller vil passe litt ekstra på hverandre enn at noe fælt skal skje med en som ikke har klart å passe nok på seg selv en kveld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...