Anines Skrevet 26. oktober 2011 #1 Del Skrevet 26. oktober 2011 Jeg er en jente på 20 år som har slitet med depresjoner og gått til psykolog frem og tilbake siden jeg var rundt 15, men føler ikke psykolog har hjulpet i det hele tatt. De siste to årene har jeg også blitt veldig sliten og trøtt i tillegg. Vært og tatt masse prøver av diverse verdier osv disse årene uten å ha funnet noe, og merker jeg blir verre (ble bitte litt bedre i sommer). Var hos legen forrige uke og idag, og i dag foreslo han at jeg skulle prøve venlafaxin Krka. Er det noe som har brukt disse og kan si noe om de, eller andre antidepressiver generelt? Har lest en del negative ting om det så jeg er jo selvfølgelig litt usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ego Skrevet 27. oktober 2011 #2 Del Skrevet 27. oktober 2011 Ja til antidepressiva Nei til Venlafaxin Krka Det er iallfall min erfaring... Jeg gikk på venlafaxin i 2-3 mnd, var konstant kvalm, fikk ikke sove, klarte ikke spise og hadde følelsen av 'lyn' i hodet hver gang jeg rørte på meg. Tok vel et par mnd til etter jeg sluttet før jeg var helt 'normal' igjen. Om du i hovedsak tenker antidep pga at du er sliten og trøtt så kan du høre med legen din om Wellbutrin Retard. Jeg fikk anbefalt denne av psykiater da jeg selv var for trøtt og sliten til å klare noe som helst. Null bivirkninger, og har fungert greit - selv om jeg ikke føler den hjelper på depresjonen i seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anines Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 27. oktober 2011 Takk! Er ikke kun for at jeg er sliten og trøtt, men er også veldig langt nede innimellom og det kan gå flere dager hvor jeg bare gråter og gråter uten å egentlig vite hva det kommer av. Var værst i desember i fjord og gruer meg virkelig om det blir sånn igjen. Kan man tablande hodepinetabletter med de da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anines Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 27. oktober 2011 Kan man blande* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ego Skrevet 28. oktober 2011 #5 Del Skrevet 28. oktober 2011 Ser ikke for meg at det skal være noe problem å blande antidep og hodepinetabletter. Legen har iallfall ikke sagt noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anines Skrevet 28. oktober 2011 #6 Del Skrevet 28. oktober 2011 Hva med sovetabletter? Har tatt pillene to ganger nå og det har vært to netter med fryktelig dårlig søvn. Prøvde å legge meg litt da jeg kom hjem fra skolen igår, men sov like dårlig da og, våkner liksom brått hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ego Skrevet 28. oktober 2011 #7 Del Skrevet 28. oktober 2011 Har du begynt på venlafaxin? Jeg har fått resept på sovetabletter uten problem - til og med utskrevet av samme psykiater som ga meg wellbutrin. Om alle sovetabletter er like trygge vet jeg ikke. De bør uansett bare brukes i nødstilfeller - kroppen venner seg fort til dem. Når det gjeller venlafaxin så hjalp det ikke med sovetabletter, jeg var like forbanna våken uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anines Skrevet 28. oktober 2011 #8 Del Skrevet 28. oktober 2011 Ja, begynte samme dagen jeg postet her. Okei, får snakke med legen. Føler at jeg sover sånn maks to timer tilsammen iløpet av natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #9 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg anbefaler Cipralex - de hjelper virkelig! Jeg fikk et helt nytt liv etter at jeg begynte med dem. De har heller ingen bivirkninger, bortsett fra i de 2-3 første ukene.. følte meg litt "rar" i kroppen men det gikk fort over. Det går også helt fint å kombinere med andre medisiner (jeg har brukt MYE forskjellig medisin, uten problemer.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 28. oktober 2011 #10 Del Skrevet 28. oktober 2011 du sier det ikke har hjulpet og gå til psykolog.men har du jobbet med deg selv da?det er jo det viktigste,en psykolog er der bare for og støtte og fortelle hva du kan gjøre osv. har du prøvd tankefelt terapi? er veldig manage ting du kan gjøre.men det tar tid og du må jobbe inntens med deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anines Skrevet 29. oktober 2011 #11 Del Skrevet 29. oktober 2011 Jeg vet vel kanskje ikke helt hvordan jeg skal jobbe med meg selv nei. Hva går tankefeltsterapi ut på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Passive Skrevet 29. oktober 2011 #12 Del Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Jeg bruker venlafaxin og det funker for meg, men aldri i livet om jeg ville gitt det til en som aldri har gått på antidep før. Bivirkningene er horrible, og jeg blir skikkelig skikkelig dårlig om jeg glemmer å ta dem en dag. Edit: Jeg også får lyn i hodet av dem. Ufattelig ekkelt. Endret 29. oktober 2011 av Passive Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anines Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #13 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har faktisk nesten bivirkninger nå og i natt sov jeg helt greit, så håper det fortsetter sånn. Hvordan blir du hvis du glemmer å ta en? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 30. oktober 2011 #14 Del Skrevet 30. oktober 2011 Et ubetinget NEI. Antidepressiva vil aldri fjerne årsaken til hvorfor du er deprimert, og det er veldig naivt å tro at det ikke medfører bivrkninger. Alle medisiner har bivirkninger, selv om du kanskje ikke kjenner dem fysisk på kroppen etter kort tids bruk. Jeg støtter forslaget om tankefeltterapi, evnt EFT som er i samme sjangeren. Ta tak i roten til problemet, det er langt bedre for kroppen din. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2011 #15 Del Skrevet 31. oktober 2011 Et ubetinget NEI. Antidepressiva vil aldri fjerne årsaken til hvorfor du er deprimert, og det er veldig naivt å tro at det ikke medfører bivrkninger. Alle medisiner har bivirkninger, selv om du kanskje ikke kjenner dem fysisk på kroppen etter kort tids bruk. Jeg støtter forslaget om tankefeltterapi, evnt EFT som er i samme sjangeren. Ta tak i roten til problemet, det er langt bedre for kroppen din. Depresjon kan skyldes kjemisk ubalanse i hjernen. det er mulig å bli deprimert selv om man ikke har en åpenbar årsak til dette. Medisiner har bivirkninger, ja, men man må veie opp ulempen med disse mot fordelen ved antidepressiv virkning. TS: Følg legens råd, ikke tilfeldige meninger på KG! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2011 #16 Del Skrevet 22. november 2011 Hvordan er det å drikke alkohol når man tar slike tabletter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 22. november 2011 #17 Del Skrevet 22. november 2011 Jeg bruker vallergan som "sovepiller" De er egentlig allergitabletter, men jeg bruker de som innsovningstabletter. kanskje ikke sovepiller... uansett, de har ingen bivirkninger siden det bare er allergimedisiner. Og du kan begynne og slutte med dem når du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2011 #18 Del Skrevet 22. november 2011 Har selv brukt anti dep,Nå har jeg brukt johannesurt 300 mg 3 ganger til dagen -Du MÅ opp i den dosen for å få effekt. Bruker også 100 mg 5HTP et naturlig stoff som stimulerer serotonin i hjernen,dette sover du også godt av. vis du treng sovemedisin prøv kroppens søvnhormon MELANTONIN.fås på resept. IKKE stol på at legene vet dette ,de er som regel bare opptatt av legemiddel produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 22. november 2011 #19 Del Skrevet 22. november 2011 Har selv brukt anti dep,Nå har jeg brukt johannesurt 300 mg 3 ganger til dagen -Du MÅ opp i den dosen for å få effekt. Bruker også 100 mg 5HTP et naturlig stoff som stimulerer serotonin i hjernen,dette sover du også godt av. vis du treng sovemedisin prøv kroppens søvnhormon MELANTONIN.fås på resept. IKKE stol på at legene vet dette ,de er som regel bare opptatt av legemiddel produkter. Og melantonin er ikke et legemiddel produkt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anines Skrevet 22. november 2011 #20 Del Skrevet 22. november 2011 Har ikke problemer med å sove, er heller det motsatte, at jeg er kronisk trøtt/sliten. Var bare de første dagene etter jeg begynte på pillene at jeg nesten ikke fikk sovet noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå