Gå til innhold

Antidepressiva

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

For å si det sånn. Tenk litt over hva antidepprisiva gjør med deg.. Den hemmer mange av dine naturlige følelse - som er viktige å ha! Hvordan i alle dager mener du at anti.dep kan hjelpe deg? Hva når du slutter? Da detter du jo tilbake, gjerne verre enn før. Og det er ikke beste løsningen å gå på det hele livet, det er vi mennesker friske nok til å droppe! Hva med å prøve å bli frisk på en naturlig måte? Da får du en langvarig effekt, og lærer masse på veien. Du blir sterkere. Antidepprisiva hjelper deg ikke utav noe! Den fikser ikke problemene dine. Den er en feig løsning for å slippe unna, og den er bare midlertidig. Det doper bare ned hjernen din. Og ja, jeg vet akkurat hva jeg snakker om.

Endret av LovelyMonroe
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å si det sånn. Tenk litt over hva antidepprisiva gjør med deg.. Den hemmer mange av dine naturlige følelse - som er viktige å ha! Hvordan i alle dager mener du at anti.dep kan hjelpe deg? Hva når du slutter? Da detter du jo tilbake, gjerne verre enn før. Og det er ikke beste løsningen å gå på det hele livet, det er vi mennesker friske nok til å droppe! Hva med å prøve å bli frisk på en naturlig måte? Da får du en langvarig og effekt, og lærer masse på veien. Antidepprisiva hjelper deg ikke utan noe! Den fikser ikke problemene dine. Den er en feig løsning for å slippe unna, og den er bare midlertidig. Det er dop.

Nei, alvorlig talt!

Man burde i det minste kunne forvente et snev av innsikt fra et menneske som uttaler seg så bastant som det du gjør her, men det har du åpenbart ikke!

Skrevet

For å si det sånn. Tenk litt over hva antidepprisiva gjør med deg.. Den hemmer mange av dine naturlige følelse - som er viktige å ha! Hvordan i alle dager mener du at anti.dep kan hjelpe deg? Hva når du slutter? Da detter du jo tilbake, gjerne verre enn før. Og det er ikke beste løsningen å gå på det hele livet, det er vi mennesker friske nok til å droppe! Hva med å prøve å bli frisk på en naturlig måte? Da får du en langvarig effekt, og lærer masse på veien. Du blir sterkere. Antidepprisiva hjelper deg ikke utav noe! Den fikser ikke problemene dine. Den er en feig løsning for å slippe unna, og den er bare midlertidig. Det doper bare ned hjernen din. Og ja, jeg vet akkurat hva jeg snakker om.

HALLO du bør virkelig sette deg inn i hva en deprisjon er.Hva mener du at de som ikke selv produserer dopamin skal gjøre.Det er ikke alle som kan bli frisk på naturlig vis.

Skrevet

Jeg bruker vallergan som "sovepiller" De er egentlig allergitabletter, men jeg bruker de som innsovningstabletter. kanskje ikke sovepiller... uansett, de har ingen bivirkninger siden det bare er allergimedisiner. Og du kan begynne og slutte med dem når du vil.

Jeg får en vanvittig "hangover" av Vallergan. Alle andre jeg kjenner som jeg vet har prøvd dette har opplevd det samme. Man våkner ikke før om kvelden igjen. Da jeg er faktisk mer våken selv når jeg har sovet svært dårlig.

vis du treng sovemedisin prøv kroppens søvnhormon MELANTONIN.fås på resept.

IKKE stol på at legene vet dette ,de er som regel bare opptatt av legemiddel produkter.

Du kan lese om flere erfaringer om melantonin her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=514789

På meg virket ikke tablettene noe særlig, men Tart Cherry fra helsekosten har hatt god effekt.

Når det gjelder virkningen av antidepressiva som er min erfaring som LovelyMonroe sin. Jeg gikk på Cipralex i over halvannet år. Jeg brukte flere år på å finne meg selv igjen og bearbeide det som hadde skjedd mens jeg gikk på tablettene. Fastlegen min prøvde å få meg til å begynne igjen etter jeg hadde det vanskelig etter å ha mistet min far, men det kom ikke på tale. Man kan ikke medisinere seg bort fra sorg, men uansett skal jeg aldri ta antidepressiva igjen.

Det høres kanskje enkelt ut, men det som har gjort ting bedre for min del er kognitiv terapi (mest bøker, men også psykolog.), meditasjon/avslapningsteknikker og trening.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er helt enig med deg, antidepressiva er en stor uting. Det letter symptomer, men medfører igjen stor avhengighet, og det medfører igjen en kropp utsatt for sykdom. Det er ren gift man putter i kroppen her. Jeg mener ikke at det er en feig løsning, men en farlig løsning. Egentlig så er det ikke en løsning i det hele tatt, for årsaken til depresjonen vil aldri gå vekk, og det vil ligge og ruge i deg likevel, og skape annen sykdom senere.

TS, Punkt 1, sjekk at du ikke mangler noen vitaminer/mineraler, særlig mangel på D vitamin kan gi depresjon og ekstrem tretthet. Mange leger sjekker ikke dette i sammenheng med slike symptomer, dessverre. Er dette OK, så får du vurdere selv hva som er best for deg i forhold til behandling.

• Liker 2
Skrevet

Men hvordan er det med alkohol og tablettene?

Skrevet

Ingen god kombo, ihvertfall ikke når du starter. Jeg spøy som en gris etter to øl.

Skrevet

Depresjon og alkohol alene passer dårlig sammen.

Skrevet

Hvordan er det å drikke alkohol når man tar slike tabletter?

Da jeg gikk på en mild type antidepressive opplevde jeg ingen forskjell når jeg drakk.

Da jeg byttet til en sterkere type taklet jeg langt mindre alkohol og kan kaste opp vilt etter to flasker vin.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ingen problemer med alkohol og antidep sammen. Kaste opp på fylla gjør jeg uansett liksom.

Jeg har litt sånn hat/elsk forhold til antideppen, det positive er jo at jeg ble frisk av depresjonen og kunne taes av pillene etter en stund og depresjonen har ikke kommet tilbake. Men jeg jobbet hardt med meg selv mens jeg gikk på dem. Det negative er at de flater deg ut, den fjerner nedturene, men oppturene forsvinner i samme slengen. Men for noen er det et deilig avbrekk også.

Skrevet

Helt enig. Jeg kjenner flere som har fått ødelagt livet sitt, følelsene sine, fortsatt mange år etter at de sluttet med antidep. Og å trappe ned på dem gir så alvorlig ubehag at man ender opp med å bli livredd for å slutte. Har hørt mange si at å trappe ned på seroxat gir elektriske sjokk i hjernen og de vet ikke lenger hvor de er. Selv om de ellers er fornuftige mennesker. Dette er ikke noe å eksperimentere med. Spør legen din om han/hun ikke først kan teste det ut for deg på seg selv, og så fortelle hvordan det føles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...