Gå til innhold

Musikk på naborommet, HVOR LENGE SKAL MAN HOLDE UT?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ei jente som bor i et kollektiv. Vi bor ganske tett på, og her er veldig lytt.

Jeg holder mildt sakt på å klikke av musikken som står på et par timer om kvelden når jeg er hjemme. Jeg har selv gått til innkjøp av øretelefoner som att på til er tette, PÅ GRUNN av at jeg ikke skulle forstyrre andre. Nei, jeg har ikke råd til anlegg til å overdøve.

Hvor mye skal man tåle? Har ikke nevnt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke man skal tåle noe som helst. Skal de høre på høy musikk, så får de bruke hodetelefoner. Du skal da vel for faen selv bestemme når du vil høre på musikk, og hvilken musikk du skal høre på, det burde ikke være opp til den hensynsløse naboen din! Snakk med hun eller han, hvis du klarer, eller ta det opp med de som eier kollektivet for eksempel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke har sagt fra at det irriterer deg kan du egentlig ikke klage så mye heller synes jeg. Det kan godt hende h*n tar på hodetelefoner hvis du nevner at det plager deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google stående bølger og isolasjon, spør så vedkommende om flytte på/ isolere det som går igjennom vegg/ gulv, vil ikke naboen dette så gå i detalj på det du har googlet det til av kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke har sagt fra at det irriterer deg kan du egentlig ikke klage så mye heller synes jeg. Det kan godt hende h*n tar på hodetelefoner hvis du nevner at det plager deg.

Jeg vet, men jeg klager jo til henne om det viser seg å ikke vere greit på en måte. Det er første gang jeg bor i kollektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke man skal tåle noe som helst. Skal de høre på høy musikk, så får de bruke hodetelefoner. Du skal da vel for faen selv bestemme når du vil høre på musikk, og hvilken musikk du skal høre på, det burde ikke være opp til den hensynsløse naboen din! Snakk med hun eller han, hvis du klarer, eller ta det opp med de som eier kollektivet for eksempel.

Forsovidt. Jeg synst det er så j*vlig irriterende. Skal jeg ta hensyn til musikken, synst jeg like godt at hun kan ta hensyn til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man velger å bo i kollektiv, så må man nesten tåle litt. Det kommer jo an på hvor høyt vedkommende spiller musikken, men om det er veldig, veldig høyt er det jo bare å be personen om å skru ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Første gang du bor i kollektiv, sier du. Er det så lytt mellom rommene, altså? Hvor mange er dere til sammen? Bare hun som plager deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Dette ville jeg tatt opp med henne. Min erfaring tilsier at overraskende mange i kollektiv rett og slett ikke tenker på at det de gjør påvirker andre. Det gagner ingen at du går og irriterer deg over noe uten å konfrontere henne. PS: Dette hadde ikke jeg tålt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg tatt opp med henne. Min erfaring tilsier at overraskende mange i kollektiv rett og slett ikke tenker på at det de gjør påvirker andre. Det gagner ingen at du går og irriterer deg over noe uten å konfrontere henne. PS: Dette hadde ikke jeg tålt heller.

Ja.. Jeg syns det er vanskelig siden jeg er i eksamensperiode, og orker ikke å sitte i lesesal hele dagen. I tillegg til at det generelt er plagsomt å høre ristingen i veggen.

Det er ikke det at jeg ikke tåler det, men jeg føler jeg selv tar mye hensyn, og hun er generelt hensynsløs på flere steder. Når jeg søkte meg inn i leiliheten skrev jeg at jeg var en stille og rolig jente, og tenkte vell at de ikke ville ta meg inn om det ikke var likedan der. Jada, musikk i ny og ne er jo noe. Hele kvelden noe annet.. Åh, jeg må manne meg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra da vel. Om du ikke gjør det blir det tatt som en selvfølge at det er ok.

Jo. Men hun vet at jeg nettopp har vert på jobb, gjør lekser etc. But still.. Er det da en selvfølge at det er ok? Vil bare ikke skape dårli stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi dem hodetelefoner i gave og si det er såå flott hvis de vil bruke dem så du ikke lenger blir sliten av musikken. Så sier du god jul på forhånd og gir dem en kos.

(Min utprøvde metode.Den funket.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo. Men hun vet at jeg nettopp har vert på jobb, gjør lekser etc. But still.. Er det da en selvfølge at det er ok? Vil bare ikke skape dårli stemning.

Ikke vet jeg. Men jeg som bor i kollektiv selv og hører på musikk via stereoanlegg (ikke alvorlig høyt da) hadde heller satt pris på at du banka på, og med et lite smil og en fin tone spurt kan du være så snill å skru ned musikken/ta på deg hodetelefoner (jeg gjør lekser)?

Heller det enn at den som bor på andre sida av veggen skal være snurt mot meg uten at jeg vet hvorfor :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det RISTER i veggen, ja. Jeg begynte å bli bekymret for at det var jeg som plaget deg :P

Endret av Kråkesaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jamen, si i fra da! Det er så dumt å irritere seg til man blir blå, og du kommer antagelig til å virkelig begynne å mislike stakkars jenta, som ikke aner at hun plager deg. La henne få en sjanse til å ikke irritere deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NerdMedSverd

Er bare å si ifra på en ordentlig måte. Han som bor over meg kom ned hit på en hyggelig måte og fortalte at han ikke fikk sove pga musikken min. Null stress, flyttet litt på anlegget og har dempet musikken betraktelig etter dette. Er ikke alltid man vet at ting er plagsomt før andre sier ifra.

Om hun ikke gidder å ta hensyn selv om du har sagt ifra kjøper du deg selvfølgelig en subwoofer til pcen. Plasser den helt inntil veggen der hun har rom og dur på med musikk. Koster rundt en tusenlapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikkje er på natterstid må du berre tåle det. Slik er det å bu i kollektiv, nyttar ikkje å vere tynnhuda og sart då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...