Gå til innhold

Er det upassende at godt voksne kvinner går i lårkorte kjoler eller skjørt?


Gjest Trolltausa

Er det upassende at godt voksne kvinner går i lårkorte kjoler eller skjørt?  

67 stemmer

  1. 1. Er det upassende at godt voksne kvinner går i lårkorte kjoler eller skjørt?

    • Ja, lårkort passer best for yngre kvinner
      20
    • Nei, så lenge hun har kroppen til det, er det helt greit.
      30
    • Jeg bryr meg ikke, alle får gå med det som de har lyst til å gå med
      17


Anbefalte innlegg

Gjest Trolltausa

Nå har jeg begynt å gå i kjoler igjen, og noen av favorittene mine er lårkorte, men jeg blir så selvbevisst når jeg går med dem ute i offentligheten.

Jeg føler at folk kikker på meg, og tenker at dette er upassende påkledning for noen på min alder.

Med lårkort mener jeg ikke kort-kort, men at kjolene går til ca midt på låret.

Hvis jeg holder armene langs kroppen, er kjolene ca 2-3 cm lenger enn fingertuppene.

Jeg føler selv ikke at kjolene er for korte, og tror at ubehaget bunner i at jeg i alle år har prøvd å gjemme meg/gjøre meg usynlig, men jeg ønsket å spørre her for sikkerhets skyld.

Er det upassende at godt voksne kvinner bruker lårkorte kjoler eller skjørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Applecore

Jeg vil si ja, hvis man følger den universelle regelen om å velge å ENTEN å gå i lårkort, ELLER ha mye utringning, ikke begge deler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si ja, hvis man følger den universelle regelen om å velge å ENTEN å gå i lårkort, ELLER ha mye utringning, ikke begge deler.

Hvor skriver hun at hun har mye utringning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva du mener med godt voksne kvinner, jeg er rett over 40,og synes at det er mest flatterende for min aldersgruppe + - med skjørt/kjoler rett ovenforbi kneet. Midt på låret går om en er litt chic, med en fin tights og fin kjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har ben fra himmelen når jeg er 40 + skal jeg jammen vise det frem (på en elegant/sporty måte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det upassende at godt voksne kvinner bruker lårkorte kjoler eller skjørt?

Personlig synes jeg ofte at det ser lite flatterende ut på kvinner som har passert 40 år. Det finnes unntak til hovedregelen, selvsagt, men disse unntakene finnes det ikke altfor mange av.

Likevel er det en kjensgjerning at man skal få lov til å kle seg slik man selv ønsker. At du føler deg komfortabel med det du går ikledd har en avgjørende vekt etter mitt skjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Applecore

Hvor skriver hun at hun har mye utringning?

Det har hun ikke skrevet i det hele tatt.

Det er jeg som sier at jeg synes det er finest med enten eller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D_flatmajor

Det vil alltid finnes noen som har en formening om alt andre gjør, inkludert hva de kler seg i. Jeg syns folk bør kle seg i det de vil, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det hørtes for kort ut men veldig pent. Hvis man har korte bein (som meg) blir det dessuten veldig lite pent å ha skjørt som går rett under knærne eller midt på leggen.

Men nå vet jeg ikke hvor gammel du er, da. Jeg bruker uttrykket "godt voksne kvinner" om folk på mammas alder, altså 60+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, det går nok helt fint :jepp: .

I følge KG er alt over knehøyde upassende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolltausa

Takk for svar alle sammen.

Da var det kanskje ikke min usikkerhetsfølelse som gjorde at jeg følte at folk stirret likevel, kanskje jeg etter andres mening var upassende kledd...

Jeg målte nå, og skjørtekanten er ca 6 cm over kneet.

Når jeg har på meg disse kjolene, har jeg alltid en fin tights eller ullstrømpebukse under, kjolene er ikke utringet.

Og med "godt voksne kvinner" mener jeg 40+. :)

Jeg kan heller ikke ha skjørtelengde til kneet eller midt på leggen, da ser jeg veldig unett ut. Det har vel litt med kroppsfasong å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke viser rumpa når du bøyer deg rett frem, så synes jeg det går helt fint. Jeg har også sånn fasong at helt ned til knærne ser rart ut. Litt over (ca ti cm) ser helt fint ut på meg, og er ikke upassende.

Nå er jeg ikke godt voksen, men har en jobb der passende påkledning til tider er veldig viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør noen som har sett den på deg :) Egentlig veldig vanskelig å svare uten å vite hvordan du og kjolen ser ut :s Noen kjoler som er så korte vil funke, andre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun som sier at så lenge du ikke viser rumpa så er det ok. Hvis du har litt tykke strømpebukser. Korte skjørt med tynne strømebukser (eller uten om sommeren) syns jeg er tacky unasett om du er 20 eller 50, men jeg unnskylder 20-åringen mer enn 50-åringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg heldig som har fine bein da, hehe, men her gjelder vel som før, alt med måte! Å gå med halve ræva ute er ikke fint på noen enten man er 20 eller 60.

Jeg bruker som regel kjoler over kneet,ikke kort-kort, men da har jeg en sprek tights eller strømpebukse til, gjerne fine støvletter og et tøft belte i livet. Og jeg er hauggammal.

Skal man liksom ha mørkeblå drakt som går midt på leggen når man når en viss alder? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg syns egentlig at skikkelig korte kjoler er upassende i alle aldre, og syns det er penest hvis kjolene er rett over knærne. Hvis en dame er over 40 år syns jeg slike kjoler er veldig fine :) :

http://www.lingeributikken.no/shop/elegant-fargerik-aftenkjole-7305p.html

Nå fant jeg bare fram den første fine lange kjolen jeg så :fnise:

Endret av melissa987
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt med lårkort på godt voksne kvinner. Det kommer mer an på oppførselen og klærne ellers. Med beskrivelse av resten av klærne tror jeg ikke du skal nøle; det er sikkert kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det upassende at godt voksne kvinner bruker lårkorte kjoler eller skjørt?

Spørsmålet ditt er umulig å svare på.

Alt avhenger av kjolen, og hvordan du bærer den. Har du en kjole som passer din kroppsfasong så vil ikke det se trashy ut.

Lårkorte kjoler kan se både classy og trashy ut, og dette uansett alder.

For å illustrere;

Her er et eksempel på classy lårkort (bare et eksempel jeg fant i farten)

Min lenke

Her er et eksempel på trashy lårkort;

Min lenke

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...