Gå til innhold

Dårlig hygiene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det slik at noen har mer utflod enn andre, og det er helt normalt. Noen må gå med truseinnlegg f.eks pga utflod, andre går ikke med truseinnlegg og bytter derfor truser oftere. Det betyr ikke at det er noe galt. Jeg har vært hos lege, tatt tester, gått på antibiotika. Jeg plages ikke, det klør ikke, svir ikke, skifter ikke farge. Jeg har likevel en god del utflod, men det feiler meg ingenting. Bare fordi dine truser er fine og ikke lukter litt underliv etter du har brukt dem betyr ikke at det er mest normalt og at vi er unormale. Vær litt forsiktig med å sette normalen for kropp, det er mange ulikheter :)

Kropper er forskjellige.

Så du går med truseinnlegg hver dag utenfor menstiden pga utflod? Jeg ville seriøst dratt til en GYNEKOLOG (ikke vanlig lege) for å sjekke ut dette. Du sier du har gått på antibiotika... Det kan faktisk fucka opp kroppen skikkelig, og føre til ubalanse både her og der. Jeg får ihvertfall UVI etter hver antibiotika-kur, og får alltid beskjed om å bruke probiotika etter slike kurer.

Dessuten har jeg stor tro på at slikt kan ha mye sammenheng med hva man spiser!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bruke deodorant. ergo ren skarp svettelukt rett opp i nesen. Deilig... :nei:

Skrevet

Så du går med truseinnlegg hver dag utenfor menstiden pga utflod? Jeg ville seriøst dratt til en GYNEKOLOG (ikke vanlig lege) for å sjekke ut dette. Du sier du har gått på antibiotika... Det kan faktisk fucka opp kroppen skikkelig, og føre til ubalanse både her og der. Jeg får ihvertfall UVI etter hver antibiotika-kur, og får alltid beskjed om å bruke probiotika etter slike kurer.

Dessuten har jeg stor tro på at slikt kan ha mye sammenheng med hva man spiser!

Jeg er ikke den du har sitert.

Grunnen til at noen ønsker å bruke truseinnlegg kan jo være forskjellig. Vi har alle utflod i større eller mindre grad. Noen liker ikke våte flekker i trusa, andre synes ikke det er noe problem.

Men UVI etter en antibiotika kur? Eller mener du soppinfeksjon?

Skrevet

Jeg er ikke den du har sitert.

Grunnen til at noen ønsker å bruke truseinnlegg kan jo være forskjellig. Vi har alle utflod i større eller mindre grad. Noen liker ikke våte flekker i trusa, andre synes ikke det er noe problem.

Men UVI etter en antibiotika kur? Eller mener du soppinfeksjon?

æsj, det kunne aldri falt meg inn å gå rundt med våte flekker i trusa..det høres forferdelig ut! Heldigvis har jeg aldri hatt det problemet, men bytter undertøy minst 2 ganger daglig selv om det er helt rent.

Gjest badeand1
Skrevet

Hvorfor bytter dere truser mer enn en gang om dagen?

Skrevet

Bytter du truse flere ganger om dagen? Har du et utflod-problem da eller? Selv bytter jeg 1-2 ganger om dagen (avhengig om jeg dusjer på kvelden eller om morgenen. bytter alltid etter dusj), og de lukter ingen ting. Hadde jeg måttet bytte 2-3 ganger om dagen, hadde jeg heller gått til en gynekolog for å sjekke ut om det ikke var noe kalt/ubalanse "der nede".

Jeg gjør det fordi jeg føler meg mer vel da.

Hvordan hadde du reagert om du hadde ligget i armkroken til kjæresten og kjent svettelukt fra armhulen hans? Eller om han ikke hadde pusset tennene om morgenen, kun om kvelden?

Hva med å gå med "halvskitne" klær? Hva tenker du er dårlig hygiene i huset? Jeg tenker da spesielt på på kjøkken og bad.

Ja dette kan være tegn på dårlig hygiene. Men alle kan være "uheldig" å lukte svette av og til.

Men om jeg hadde kjent svettelukt av kjæresten min ofte hadde jeg bedt han om å komme seg i dusjen ofetere også. Og få på seg deodorant og skifte klær. Det samme med munnhygienen. Det verste er folk som ikke pusser tennene om morgenen. ÆSJ!

Når det gjelder dårlig hygiene i hus så går det vel litt på hvor skittent det er. Det er dårlig hygiene å ha det skittent rundt der man skal tilberede mat og vaske opp. Det samme gjelder toalett og vask og dusj på badet. Det er mye bedre at det er rotete enn skittent for å si det sånn. Og ting skal vaskes skikkelig opp og tørkes godt.

Kom med noen eksempler da, ts.

Gjest Applecore
Skrevet

Når det gjelder tannpuss, er det ikke sånn at det kan slite på emaljen om man pusser dem for ofte?

Jeg pusser tennene mine morgen og kveld - om jeg trenger å "friske opp" utenom det så skyller jeg munnen godt, evt tar en tyggis.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...