Gå til innhold

Dårlig hygiene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vasker ikke hendene hver gang etter dobesøk. Er jeg da uhygenisk?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

ja, det er rett og slett ekkelt.:)

Skrevet

Jeg syntes at folk som ikke vasker seg på hendene etter toalettbesøk og før de lager mat, er uhygienigske

Skrevet

Er du seriøs? Æsj!

• Liker 1
Skrevet

JA! ekkelt!

Skrevet

Å ikke dusje hver dag, og å ikke skifte sengetøy oftere enn annenhver uke. Det er skikkelig ekkelt.

Og selvfølgelig folk som ikke pusser tennene.

Skrevet

Å ikke dusje hver dag, og å ikke skifte sengetøy oftere enn annenhver uke. Det er skikkelig ekkelt.

Jeg anser meg selv som en person som har god hygiene. Bytter truse flere ganger for dagen, vasker hendene hver gang jeg kommer hjem, etter toalettbesøk, før matlaging og om jeg ellers har blitt skitten på hendene. Pusser tenner 2-3 ganger for dagen og skifter sengetøy hver søndag. Klær kan bli brukt noen ganger før jeg vasker de, men de blir som regel ikke brukt to ganger på rad, men blir hengt til lufting.

Er nøye med behandling av matvarer, holder et rent og pent kjøkken, holder et rent og pent hus forøvrig, er nøye på grader ting blir vasket på slik at bakterier blir drept.

Er generelt nøye med at vask/do/dørhåndtaker osv er rene.

MEN jeg dusjer som regel bare annenhver dag :)

(såklart oftere om jeg har svetta spesielt eller noe)

Skrevet

Ja, du er faktisk ekstremt uhygienisk. Om det blir for mye for deg så bør du heller gå ned til å dusje kun hver tredje dag og heller vaske deg på hendene etter hvert dobesøk. Og ikke ta på dørhandtaket når du går ut om det er på et offentlig toalett!

• Liker 1
Skrevet

Jeg anser meg selv som en person som har god hygiene. Bytter truse flere ganger for dagen, vasker hendene hver gang jeg kommer hjem, etter toalettbesøk, før matlaging og om jeg ellers har blitt skitten på hendene. Pusser tenner 2-3 ganger for dagen og skifter sengetøy hver søndag. Klær kan bli brukt noen ganger før jeg vasker de, men de blir som regel ikke brukt to ganger på rad, men blir hengt til lufting.

Er nøye med behandling av matvarer, holder et rent og pent kjøkken, holder et rent og pent hus forøvrig, er nøye på grader ting blir vasket på slik at bakterier blir drept.

Er generelt nøye med at vask/do/dørhåndtaker osv er rene.

MEN jeg dusjer som regel bare annenhver dag :)

(såklart oftere om jeg har svetta spesielt eller noe)

Bytter du truse flere ganger om dagen? Har du et utflod-problem da eller? Selv bytter jeg 1-2 ganger om dagen (avhengig om jeg dusjer på kvelden eller om morgenen. bytter alltid etter dusj), og de lukter ingen ting. Hadde jeg måttet bytte 2-3 ganger om dagen, hadde jeg heller gått til en gynekolog for å sjekke ut om det ikke var noe kalt/ubalanse "der nede".

Skrevet

Ombestemte du deg mtp. tema, TS? :klo: Jeg som var nysgjerrig på hvilke råd folk ville gi.

Ja, jeg syns det ble vel detaljert, så jeg omformulerte det til et åpent spørsmål.

Skrevet

Må man dusje hver eneste bidige dag for å ha god hygiene? Går det ikke an å vaske seg ordentlig som et alternativ?

Skift av sengetøy - den ser jeg. Det verste som finnes er midd! Æsj.

Angående tannpuss, så lurer jeg på hva du tenker om dem som bare pusser tennene en gang til dagen? Dvs om kvelden...

Skrevet

Ja. Det går utover både deg selv og andre!

Skrevet

Hvorfor lurer du, ts?

Jeg lurer på det fordi en av mine nærmeste har det jeg vil kalle dårlig hygiene. Jeg er nysgjerrig på hva andre mener om saken:-)

Skrevet

At du lukter svette, ikke pusser tenner osv

Hvordan hadde du reagert om du hadde ligget i armkroken til kjæresten og kjent svettelukt fra armhulen hans? Eller om han ikke hadde pusset tennene om morgenen, kun om kvelden?

Skrevet

Dårlig munnhygiene synes jeg faktisk er nesten verre enn svettelukt. Har ei på jobb som kjennes ut som hu "glemmer" morgenpussen gitt. Ikke særlig delikat når man snakker med den personen akkurat:s Kjenner det spesielt godt på buss, fly osv. at det oser av enkelte. Gjerne en sammenheng med røykånde. Det er til å brekke seg av altså!

Æsj. Ja, det er jeg helt enig i. Snakk om mangel på respekt for seg selv og andre! *Grøsser* De burde bli pålagt å gå med munnbind, tihi;-)

• Liker 1
Skrevet

at man ikke vasker seg eller steller seg eller pusser tenna eller skifter til rene klær, har det skittent og grisete hjemme i huset... sånne ting.

Hva med å gå med "halvskitne" klær? Hva tenker du er dårlig hygiene i huset? Jeg tenker da spesielt på på kjøkken og bad.

Skrevet

PrOmping er da ikke dårlig hygiene. Uhøflig og ekkelt å gjøre foran andre, ja, men det er jo ikke skittent eller uhygenisk.

Jeg tenker at hvis man først gjør noe så respektløst som å fise foran andre, så kan det være et tegn å at man har dårlig hygiene ellers.

Skrevet

Må man dusje hver eneste bidige dag for å ha god hygiene? Går det ikke an å vaske seg ordentlig som et alternativ?

Skift av sengetøy - den ser jeg. Det verste som finnes er midd! Æsj.

Angående tannpuss, så lurer jeg på hva du tenker om dem som bare pusser tennene en gang til dagen? Dvs om kvelden...

Jeg tenker at det er altfor lite å pusse tennene bare 1 gang om dagen..og å ikke pusse tennene om morgenen er helt motbydelig..

det er om morgenen det lukter verst! Jeg merker fort om noen har droppet tannpussen for å si det sånn..

Selv pusser jeg tennene mine 4 ganger om dagen.

Og ja, jeg synes fortsatt det er ekkelt å ikke dusje hver dag. Det tar faktisk bare noen få minutter, og jeg føler at jeg aldri blir ordentlig ren av å bare vaske meg med en klut eller noe.

Skrevet

Bytter du truse flere ganger om dagen? Har du et utflod-problem da eller? Selv bytter jeg 1-2 ganger om dagen (avhengig om jeg dusjer på kvelden eller om morgenen. bytter alltid etter dusj), og de lukter ingen ting. Hadde jeg måttet bytte 2-3 ganger om dagen, hadde jeg heller gått til en gynekolog for å sjekke ut om det ikke var noe kalt/ubalanse "der nede".

Nå er det slik at noen har mer utflod enn andre, og det er helt normalt. Noen må gå med truseinnlegg f.eks pga utflod, andre går ikke med truseinnlegg og bytter derfor truser oftere. Det betyr ikke at det er noe galt. Jeg har vært hos lege, tatt tester, gått på antibiotika. Jeg plages ikke, det klør ikke, svir ikke, skifter ikke farge. Jeg har likevel en god del utflod, men det feiler meg ingenting. Bare fordi dine truser er fine og ikke lukter litt underliv etter du har brukt dem betyr ikke at det er mest normalt og at vi er unormale. Vær litt forsiktig med å sette normalen for kropp, det er mange ulikheter :)

Kropper er forskjellige.

Skrevet

jeg må legge til at hun nok har spart på all gassen igjennom jobbdagen og når hun kommer hjem, har hun ikke kontroll mer. jeg kan stå utenfor huset å høre henne. så hvis jeg har vært ute, så hører jeg smellene og tenker "jaja, nå har hun kommet hjem fra jobb ja"

Hahaha :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...