Gå til innhold

MA?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Takk for det :D

Håper jo enda da, for det er jo ikke mye. Men det var ikke mye i starten forrige gang heller....

Jeg skal jo til legen i morgen, så håper på et eller annet svar da! Har lest at hvis fosteret lever selv om mor blør er det 90% sjanse for at det går bra, så jeg håper jo det er liv der inne! Får bare smøre meg med tålmodighet til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, da er jeg litt beroliget, men ikke helt. Han kunne ikke se noe hjerte, men det kunne like gjerne være fordi det er så lite enda sa han. Den hadde vokst masse da! Og han sa at det var et veldig godt tegn, jeg begynnte jo å blø for tre dager siden men han syntes størrelsen stemte best med at den har vokst helt frem til nå, så det tydet jo på at det var liv.

Vi tok en ny blodprøve for å sjekke om nivået med hcg fremdeles stiger, så da får vi se. Så skal jeg tilbake på ny sjekk over nyttår.

Litt mer håp nå, hadde vært så fint om det kunne gå bra denne gangen :D

Han sa jeg er mellom 5 og 6 uker på vei, noe som stemmer godt med min egen beregning ut i fra når jeg tror eggløsning var, for ut i fra min beregning er jeg 5+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann Tinka!

Så bra at du fikk sjekket det ut og at alt var bra!!! :D

Nå kan du kose deg i jula...

:kgblunk:

Men du, vet du om man kan få noen infeksjon eller lignende om man går alt for lenge med MA?

Begynner å bli litt bekymret...

Ja, jeg vet at jeg må komme meg til legen.

Men jeg får meg liksom ikke til å gjøre det... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :D Håper , håper og atter håper at den har tenkt til å bli!

Legen har sagt til meg at det ikke er farlig med MA i form av at ikke fosteret kan forgifte deg eller noe. Men hvis det er hva som har skjedd burde du jo få sjekket det ut, slik at de kan foreta en utskrapning og kroppen din etterpå kan komme i normalt gjenge igjen! Jeg synes virkelig du burde dra til legen for å finne ut av hva som skjer, særlig siden det jo har gått en god stund nå.

Lykke til og si hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen!

Har faktisk snakket med en lege i kveld som skal prøve å få meg til ultralyd på mandag. :-?

Dette er egentlig litt for "spennende" syns jeg...

Æsj, jeg er livredd for at det skal være no der og at jeg må foreta en utskrapning... :(

Lurer veldig på hva de fysisk gjør.

Lest at man får narkose og greier...

Men, men...

Den tid, den sorg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen Tinka!

Hårer ikke du har blitt "borte" helt siden du nå har blitt gravid! :D

Går det bra enda forresten???

Håper det...

Det gjør det med meg også!

Jeg trodde jeg skulle bli ordentlig skuffa når jeg omsider begynte å blø, men nå føler jeg nesten bare en stor lettelse over at alt er over.

Nå slipper jeg iallefall en utskrapning!?

For jeg gjør vel det?

Det som jeg umidelbart syns er litt rart er at jeg blør veldig lyst, "friskt" blod? :klø:

Kan jo bare være forstadiet liksom.

Har hatt fryktelig vondt i magen i forkant av dette...

Så jeg regner med at kroppen endelig, får en si, begynner å ordne opp.

Nå er jeg bare så glad! :D

Håper bare ikke at det tar så fryktelig lang tid før mensen kommer gang igjen.

Vil jo så gjærne ha en liten en...

Jaja, takk for at du har giddet å høre på alle bekymringene mine! :blomst:

Er ikke altid så lett å snakke med sine nærmeste om sånne frustrasjoner...

God jul og godt nytt år til deg og nurket også! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke borte, har bare vært ute og fartet i helgen :wink:

Så bra at det ser ut til å ordne seg! Det beste er jo hvis du slipper utskrapning, det er det sunneste for kroppen og. Hvis du må ta utskrapning så gjør de dette på samme måte som en provosert abort. Jeg tror man får full narkose, men er litt usikker på det.

Når jeg mistet var det også rødt "friskt" blod som kom det meste av tiden. Ble litt mørkere når det holdt på som værst. Jeg blødde i 7 dager (da har jeg ikke tatt med den uken jeg hadde småblødninger på forhand) og ikke bli redd hvis det kommer ut en klump, det er i så fall fosterposen med fosteret inni. Husker jeg skvatt godt da.

Hvis blødningen ikke gir seg, eller du får småblødning etterpå må du kontakte lege, for hvis ikke kroppen din klarer å få ut alt så kan det som ligger igjen skape trøbbel for deg.

Krysser fingrene for deg, og for at du får igjen mensen som normalt neste gang, og deretter får raskt en positiv test!

Er ganske fint å ha KG når ikke venner og familie vet at man prøver ja :D

Jeg har ikke hatt noen blødning siden lørdag nå, så håper på det beste!

God jul til deg og:o)

PS, hvis du skaffer deg et nick så si i fra så jeg vet hvem du er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Heisann, Tinka!

Lenge siden sist!

Alt bra med deg/dere?

Alt gikk ganske bra med meg, blødde i 10 dager.

Jeg trodde aldri det skulle ta slutt...

Men, nå er vi på ny frisk!

Aner jo ikke når jeg nå får eggeløsning, men vi tar det med ro og koser oss fært! :ler:

Hvordan går det med nurket ditt da?

Godt nytt år!!!! :hoppe:

Ps! Kan hende jeg prøver å få meg et nick, men jeg har gjort noe innmari dumt! De anbefalte å bruke emailadressen som nick når jeg registrerte meg.

Det gjorde jo jeg, helt til en venninde lurte på om det var jeg som hadde skrevet her.

Det var litt flaut... :oops:

Vet du om man kan bytte nick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om man kan bytte nick?

Send en pm til Hege (da må du være pålogget) med et nytt nick, så bytter hun for deg.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PM=Personlig melding.

Når du er innlogget, får du tilgang til å sende en personlig melding til en annen bruker, aller administrator. Du finner funksjonen øverst sammen med linker til profil, medlemslister etc. Der finner du noe som heter forteller deg om du har noen nye meldinger. Gå inn på den linken, og du kan sende pm.

Evt kan du finne et innlegg fra Hege, og nederst i dette står det en knapp som heter "pm". Den klikker du på og du kan skrive melding direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er ferdig med det, det må være lettelse at det er over så du endelig vet! Håper kroppen din kommer seg fort i normal gjenge igjen :D

Her går det fremdeles bra, 9 uker på vei og den er der enda! Har hatt noen flere småblødninger da, så var på UL på Torsdag, men heldigvis viste det et lite mini foster med et bankendes hjerte, så det var ganske så deilig å se :D

Håper du får til å lage deg et nick, hvis du gjør det så send meg en pm så kan vi jo kanskje maile litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så bra!!! :D

Ja, at alt ser bra ut mener jeg!

Jeg skal gi deg beskjed når jeg får ordnet meg et nick...

Hva skal jeg kalle meg mon tro... :klø:

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen veldig gode forslag nei, sleit med å finne meg et selv og jeg! Men du kan jo se om du finner noe som "passer" på den du er, eller du kan ta et navn fra en filmfigur eller noen annen du liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heisann!

Fikk det ikke til jeg...

Går det bra med deg fremdeles?

Håper det! :)

Men du, jeg lurer på om når jeg kan forvente at mensen kommer tilbake?

Har ikke sett snurten av den enda... :veldigsur:

Er så klar for å komme i gang igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Tinka!!!

JEG ER GRAVID!!!!!!! :Nikke:

Var hos legen i dag og forklarte hele greia, han anbefalte å ta en ny test.

Jeg kunne ikke tro mine egne ører da han at jeg var gravid!

Jeg skjønner det ikke riktig enda heller...

Jeg er sååå glad! :hoppe:

Håper alt er bra med dere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, så flott :D :D :D

Da har du hatt full klaff på første forsøket etter at du mistet alt du da, det var jo bare kjempebra!!

Krysser fingre og tær for at alt går bra og at du får et strålendes svangerskap :D

Jeg er snart i uke 12, litt over en uke igjen bare.... Og da skal jeg ha UL for å se om det er liv der enda, har fremdeles sånne småblødninger som kommer og går og stresser meg :( Men jeg håper jo på det beste da, var jo på UL i uke 8 og det var liv der da og utviklet seg som det skulle, til tross for disse blødningene.

Og igjen; GRATULERER :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...