Gå til innhold

Kjæresten min drar i militæret i januar


shadow6

Anbefalte innlegg

Kjæresten min reiser i militæret nå i januar, noe jeg gruer meg noe veldig til. Jeg er veldig "avhengig" av han og ha noen nær meg hele tiden ettersom jeg sliter med depresjon og angst. Vi har nå vært sammen et år og blitt veldig avhengig av hverandre og er med hverandre så å si hele tiden.

Noen som vet hvor ofte han kommer til å komme hjem på perm? Han skal jo et stykke avgårde..

Hvordan skal jeg takle denne situasjonen? Han blir jo borte et år. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan desverre ikke svare deg på hvor ofte han kommer hjem på perm. Men jeg ville bare si at akkurat nå er jeg i Australia. Har vert her i 2 1/2 mnd, skal hjem i februar. Hjemme har jeg en kjæreste som venter på meg. Vi har vert ilag i snart 1 1/2 år. Får ikke snakket med han så veldig ofte, da jeg ikke har internett og mobildekning så ofte.

Men vi takler det ved å skrive til hverandre på facebook/mail, som den andre kan se når han/hun har tid.

Kjæresten min er den eneste jeg snakker om ting med som betyr mye for meg og ikke tørr/klarer snakke med andre om, så det er ganske vanskelig å vere borte fra han så lenge uten å ha han rundt meg hele tiden, som jeg var vandt til før. Han er min vikitgeste støttespiller.

Men det går ganske bra etter hvert og vi tenker positivt, snakker om ting vi skal gjøre når jeg kommer hjem (bl.a flytte sammen) og teller ned dagene til vi møtes igjen.

Håper alt ordner seg for dere to og at dere får snakke sammen vertfall av og til! Og så har jo alle litt godt av å savne hverandre og innse hvor mye den andre betyr for en! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når de er i militæret kommer de hjem ca 8 ganger i året, på forsvarets regning. De kan reise hjem flere ganger, men da må de betale selv. Dessuten kan du reise til han også. Det har jeg gjort, og det funker enda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste har vært i militæret i snart ett og et halvt år, det går helt fint det her skal du se! Vår plan var å flytte sammen ifjor høst, det ble ikke noe av pga militæret. I år igjen ble det samme beskjed. Og det er tungt, det legger jeg ikke skjul på, jeg kjenner meg veldig igjen i følelsen av å ha blitt "avhengig" av det der mannfolket, haha!

Når det kommer til hvor ofte han får perm, så kommer det veldig an på hvilket "program" han skal på i militæret og hvilken leir han skal på, men som gjest_ingrid skrev er det vanlig med 8 ganger i året på forsvarets regning. Og da ser man jo hverandre nesten en gang i måneden!

Ta det uansett rolig, fortell han at du er bekymret, men ikke la dette få ta det beste av deg! Send gjerne PM hvis du føler for å prate med en i din situasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er i samme situasjon som deg nå, kjæresten min har vært i militæret i 3 måneder. Jeg sliter også med angst, og "mild" depresjon, og jeg trodde livet skulle gå under. Men man blir vandt med det, gi det en uke eller to. Går du på skole? Jobber? Det hjelper absolut å ha aktiviteter som opptar deg og gir livet "mening". Jeg er en såkalt enstøing, men jeg går på skole og ballett på fritiden, og har ei venninne som jeg er litt sammen med noen ganger.

Igjen, det er viktig at du bruker tiden på å bli kjent med deg selv, og faktisk lære deg og bli selvstendig. Og dette kommer til å skje om du har rett innstilling, og da får du og kjæresten din et mye bedre forhold i tillegg. Det har hjulpet veldig mye for meg og min kjæreste.

Jeg og typen har veeeldig mye kontakt, selvom han er borte. Vi sender alltid "god morgen"-sms før vi starter dagen, sender jevnlig sms'er gjennom dagen(hvis vi har tid), og vi snakker alltid en times tid på telefonen hver kveld, etter at han er ferdig med tjeneste.

Dette hjelper veldig, og vil anbefale deg å gjøre det samme. Snakk om hverdagslige ting, hvis noe plager dere, le sammen og fortell om små morsomme/dårlige opplevelser i løpet av dagen. Dette gjør sånn at dere ikke sklir fra hverandre. Snakk alltid ut om problemer..

Som sagt, han typen vært i militæret i tre måneder. Dette er hvordan perm-planen har vært/blir dette halvåret:

August: Var borte i 3 uker, fikk perm de to siste helgene.

September: Fikk perm HVER HELG hele måneden + langperm på ti dager i slutten av måneden.

Oktober: Borte i 3 uker, hjemme på perm i en helg, tilbake til leir i en uke.

November: 4 uker borte. Perm siste helga i november.

Desember: Perm første helgen, (kanskje andre helgen også), deretter langperm på ti dager i romjula.

Så det er ikke så ille. Men det er forskjell fra leir til leir, vi får håpe på at kjæresten din kommer et sted der de får mye fri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. jeg gruer meg, men en ting er positivt; Da får jeg vite hvor glad jeg er i han og hvor mye han betyr for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...