Gå til innhold

Hvor mange kalorier er det i min dessert? Trenger ekspert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger en ekspert.

Jeg har kjøpt en kake som jeg så går ut på dato i dag. Den kan ikke fryses fordi den har vært fryst og opptint står det på emballasjen. Elsker denne kaken og vil ikke at den skal gå til spille. Men akk så kaloririk.

Kaken er kjøpt på ICA og det står at den er fra United Bakeries og at den heter Brioche med krem. Det sto at den veier 500 gram og at det var 250 (eller noe slikt) per 100 gram så jeg fant ut at den kalorimessig ca lå på 1200 - altså hele kaken. Men det er et problem. For at den skal bli ordentlig god lager jeg melis og tar med skje over kaken som en glasur.

Hvor mye kalorier blir det da? Med melis som glasur? Er det bare snakk om et par hundre ekstra kcal eller er vi liksom oppe i over 2000 grunnet melisen? Har hørt at en skje melis er 100 kalorier så hvis det stemmer må det jo bli mye?

Ps: Har ikke tenkt til å spise hele kaken i dag, blir nok bare halve eller en tredjedel men jeg trenger å regne ut hvor mye kalorier den blir med melis. Hvis halve kaken i utgangspunktet er ca 600 - er vi da oppe i 1300 med melis?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man trenger ikke være ekspert for å klare å kikke bakpå melisposen hvor mye kcal det er i per 100 gram og så regne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men når jeg lager en kopp bruker jeg sjelden hele så er umulig å regne ut i forkant.

Ingen som vet sånn ca? Tror dere det blir f.eks 700 ekstra i melis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men når jeg lager en kopp bruker jeg sjelden hele så er umulig å regne ut i forkant.

Ingen som vet sånn ca? Tror dere det blir f.eks 700 ekstra i melis?

Igjen, bruk kjøkkenvekta for å måle opp hvor mangen gram av melisen du bruker og regn ut. enklere blir det ikke.

Helt umulig for oss å si hvor mangen gram du har brukt.

Men om du er redd for kalorier skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du skal ha melis på toppen?! kos deg med måte. er bare dumt å tenke at: ja om jeg først synder så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel bare til å veie all melisen du tenker å bruke først, så ta på kaken og deretter veie det som er igjen? Da vet du jo hvor mye du har brukt og kan regne ut kaloriinnholdet.. Melis har 405 kcal per 100 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...