AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #281 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg deler bad med to andre jenter. Hun ene er veldig hyggelig og trives med at det er rent(sånn som meg). Hun andre? Not so much. *klipp* Du skulle jo ha sagt noe. Kan dere ikke lage liste der dere må krysse av og signere på at ting er gjort? Ang. hår i sluket i dusjen; heng opp lapp inni dusjen om du må (legg den i en plastlomme først) om at der skal plukkes opp hår etter hver dusj! Jeg eiger leilighet sammen med min samboer som går over hodet med barbermaskin en gang i uken, så jeg vet at håret som ligger i dusjen er mitt, likevel hadde jeg aldri klart å gå inn i dusjen om det låg hår der. Noe så ekkelt. Jeg plukker opp hår etter meg etter hver dusj, kaster det i do og skyller ned. Det burde faktisk vært påbudt ved lov at man plukket opp hår etter seg hver gang. Når det gjelder ovnen så kan dere sette en rist med bakepapir nederst i ovnen, og så bytter dere bare bakepapir inn i mellom. Øverst på skapene kan dere legge bakepapir eller avispapir slik at dere bare kan bytte det ut med gjevne mellomrom, så slipper dere å stå og skrubbe fett på toppen av kjøkkenskapene. Og bestikkskuffen kan dere ta når dere vasker opp, hver sin gang. Går kjapt å bare løfte utav bestikket og gå over med klut. Evt. får dere legge plastfolie oppi som dere bytter ut gjevnlig. Anonym poster: 2c4f5d48c4d57ef79c8277b385b12fc5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 10. desember 2012 #282 Del Skrevet 10. desember 2012 Når det gjelder ovnen så kan dere sette en rist med bakepapir nederst i ovnen, og så bytter dere bare bakepapir inn i mellom. Bakepapir begynner å ryke og tar til slutt fyr om det får ligge. Anbefaler å bruker alufolie til å dekke til ovnen med i stedet om man trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #283 Del Skrevet 10. desember 2012 Bakepapir begynner å ryke og tar til slutt fyr om det får ligge. Anbefaler å bruker alufolie til å dekke til ovnen med i stedet om man trenger det. Vil ikke det gjøre noe med undervarmen? Ta av litt eller noe? Anonym poster: 6d8f43ea89ea42c1c6fba8957aa30cea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2012 #284 Del Skrevet 10. desember 2012 Bakepapir begynner å ryke og tar til slutt fyr om det får ligge. Anbefaler å bruker alufolie til å dekke til ovnen med i stedet om man trenger det. Når jeg jobbet på cafè hadde vi ett brett med bakepapir i bunn siden ovnen var i bruk hele dagen og det falt ned litt mat av og til. Funker fjell! Tar du bakepapiret litt for høyt opp derimot, feks oppi varmeelementene, da skjer det ting ooops Anonym poster: 17ba9743b1f34b625028c571af908be4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 29. januar 2013 #285 Del Skrevet 29. januar 2013 Dæven............. Hun ene jeg ikke likte så godt i kollektivet flyttet ut i juleferien! Hurra for det, men ..... han som flyttet inn.... ENDA MERKELIGERE. For det første: INGEN av oss vet hva han heter. Han sier ingenting. Ikke hei, ingenting, er bare på rommet sitt og når han lager mat så står han med headset. Jaggu ikke lett å oppnå kontakt... Vi har prøvd å hilse, men han bare overser oss. Etter to uker taushet har han faktisk da endelig sagt noe! Og det som falt ut av hans munn var... "kjøpte nytt dopapir, for det forrige var som å tørke seg med granbar i rævva". Eeeeeeh..... ok.......? Hei, liksom? Lurer på hvor lang tid det tar før vi får vite hva han heter. Sukk.. (Ellers er kollektivet mitt supert, altså! Men akkurat han nye er VEL rar...... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 29. januar 2013 #286 Del Skrevet 29. januar 2013 Tørrpuling på sofaen. Altså. Er det ikke det man har soverom til? Jeg syns lite om naken massasje og kviseklemming på hverandre på fellesarelaer. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 29. januar 2013 #287 Del Skrevet 29. januar 2013 Dæven............. Hun ene jeg ikke likte så godt i kollektivet flyttet ut i juleferien! Hurra for det, men ..... han som flyttet inn.... ENDA MERKELIGERE. For det første: INGEN av oss vet hva han heter. Han sier ingenting. Ikke hei, ingenting, er bare på rommet sitt og når han lager mat så står han med headset. Jaggu ikke lett å oppnå kontakt... Vi har prøvd å hilse, men han bare overser oss. Etter to uker taushet har han faktisk da endelig sagt noe! Og det som falt ut av hans munn var... "kjøpte nytt dopapir, for det forrige var som å tørke seg med granbar i rævva". Eeeeeeh..... ok.......? Hei, liksom? Lurer på hvor lang tid det tar før vi får vite hva han heter. Sukk.. (Ellers er kollektivet mitt supert, altså! Men akkurat han nye er VEL rar...... Så mye jeg skulle gitt for å bo med en sånn! Ikke bare lar han deg gå på kjøkkenet uten å overfalle deg med ukomfortabel skravling, han kjøper dopapir - uten tvang! Perfekt 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinar Skrevet 29. januar 2013 #288 Del Skrevet 29. januar 2013 Dæven............. Hun ene jeg ikke likte så godt i kollektivet flyttet ut i juleferien! Hurra for det, men ..... han som flyttet inn.... ENDA MERKELIGERE. For det første: INGEN av oss vet hva han heter. Han sier ingenting. Ikke hei, ingenting, er bare på rommet sitt og når han lager mat så står han med headset. Jaggu ikke lett å oppnå kontakt... Vi har prøvd å hilse, men han bare overser oss. Etter to uker taushet har han faktisk da endelig sagt noe! Og det som falt ut av hans munn var... "kjøpte nytt dopapir, for det forrige var som å tørke seg med granbar i rævva". Eeeeeeh..... ok.......? Hei, liksom? Lurer på hvor lang tid det tar før vi får vite hva han heter. Sukk.. (Ellers er kollektivet mitt supert, altså! Men akkurat han nye er VEL rar...... Sjekk postkassa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #289 Del Skrevet 29. januar 2013 Roomien min er stort sett ganske grei selv om han har et par irriterende uvaner, som nå! Jeg har vært borte så og si hele helgen og når jeg kommer hjem, så kjenner jeg at det lukter noe helt ekkelt på kjøkkenet (fra gangen). I det jeg går inn på kjøkkenet tar det litt tid å se hva som lukter, men så innser jeg at han har lagt en åpen bosspose med matrester +++ diverse inntil den ene veggen. Og tydeligvis "glemt" å lukke den og hive den ut. Så det har luktet sånn hele helgen, at han ikke merket noe før jeg påpekte det nå sier vel litt! Anonym poster: 25715a5195d186a9ac032c40fbbc935b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 30. januar 2013 #290 Del Skrevet 30. januar 2013 Dæven............. Hun ene jeg ikke likte så godt i kollektivet flyttet ut i juleferien! Hurra for det, men ..... han som flyttet inn.... ENDA MERKELIGERE. For det første: INGEN av oss vet hva han heter. Han sier ingenting. Ikke hei, ingenting, er bare på rommet sitt og når han lager mat så står han med headset. Jaggu ikke lett å oppnå kontakt... Vi har prøvd å hilse, men han bare overser oss. Etter to uker taushet har han faktisk da endelig sagt noe! Og det som falt ut av hans munn var... "kjøpte nytt dopapir, for det forrige var som å tørke seg med granbar i rævva". Eeeeeeh..... ok.......? Hei, liksom? Lurer på hvor lang tid det tar før vi får vite hva han heter. Sukk.. (Ellers er kollektivet mitt supert, altså! Men akkurat han nye er VEL rar...... Han er nok bare sjenert, stakkars. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 30. januar 2013 #291 Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg er så drittlei av den nerdefjotten som maser på meg hver gang det er min vaskeuke, men den dustete knirkestemmen og den sosialt utilpasse sære "hmmmeeeeh"-lyden som alltid kommer etter en setning. "Du må huske å ta ut søpla HMMMEEEEH", "jeg synes benken er litt skitten HMMMEEEH" osv. Newsflash: Det er ikke min oppgave å vakse den jævla benken etter alle andre, og når det er hans egen uke så lar han gjerne søpla stå overfylt i flere dager så det renner søppelvann i hele skapet, dessuten spytter han i kjøkkenvasken og det er ekkelt. /rant 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 30. januar 2013 #292 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Dobbelpost Endret 30. januar 2013 av marielle171 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marielle171 Skrevet 30. januar 2013 #293 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Jeg bodde med den ekleste fyren ever! Værsåsnill, ikke klipp rygghårene dine i sofaen. Hele den svarte buksa mi var fult med små hår etter at jeg satt meg i sofaen. Og ja, jeg vet det var deg for jeg så det da du dagen etter gikk rundt naken(!!) i leiligheten selvom vi hadde avtalt at du ikke fikk lov til det lenger. Ikke sov naken i senga di uten dyne og la døra stå åpent. Ikke ha på deg for store (men for korte) shorts uten å ha på deg truse, jeg vil ikke se utstyret ditt liggende på sofaen min. Og vask hendene dine etter at du har stappet alt tilbake i shortsen! Og til slutt: bare at jeg er kvinne betyr ikke at jeg skal lage mat til deg hver dag, den ene gangen var kun for å la deg føle deg velkommen i kollektivet. Du trenger forresten ikke å si at din spaghetti er bedre enn min. Asshole. Endret 30. januar 2013 av marielle171 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 30. januar 2013 #294 Del Skrevet 30. januar 2013 Sjekk postkassa Har ikke kommet post til han enda! ) Han er nok bare sjenert, stakkars. Han er forbi sjenert. Han er bare rar, faktisk. Man ser det på han og, at han ikke er heelt i kontakt med virkeligheten. Men han er jo veldig stille, og det er jo greit det og Så mye jeg skulle gitt for å bo med en sånn! Ikke bare lar han deg gå på kjøkkenet uten å overfalle deg med ukomfortabel skravling, han kjøper dopapir - uten tvang! Perfekt Jeg syns det er ubehagelig å bo med en jeg ikke kjenner(ikke klarer bli kjent med, altså). Han har prøvd å komme inn på rommet mitt blant annet... Fint at han har kjøpt dopapir. Det neste: håper han fjerner alle hårene fra vasken etter at han har barbert seg. EKKELT. En ting er å ikke bombandere roomies med spørsmål når man lager mat, men man sier faktisk HEI og introduserer seg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #295 Del Skrevet 30. januar 2013 jeg er også lei av at ryddeuke betyr "hurra,jeg slipper å tørke når jeg søler på ovnen, benken, kjøkkenbordet og gulvet,for nå skal noen andre rydde!!" for noen... hvis du bare hadde vasket mat flekkene, med en svamp og lett bevegelse hadde jeg sluppet å stå der om kvelden med en svamp og SKRUBBE for de har stivnet. Anonym poster: 8c48ee1bf7022468ed615d1ad84abde2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #296 Del Skrevet 30. januar 2013 Har ikke akkurat bodd i kollektiv, men på internat. Holdt ut en måned, så flytta jeg ut. Hun jeg delte leilighet med tok det for gitt at hun kunne bruke min såpe, min oppvaskbørste, mine klesklyper, mitt oppvaskmiddel o.s.v. Hadde vært greit om vi hadde avtalt det på forhånd, og dersom hun også hadde betalt da jeg kjøpte det inn, noe hun da altså ikke gjorde... Det verste med å bo på det internatet var at vi ikke hadde eget soverom. Det er ikke så kult når man vil sove og den andre personen absolutt vil legge seg til å lese på kvelden (vi hadde stue, med sofa. så hun kunne godt ha ligget der). Jeg skal ihvertfall aldri bo på internat igjen, ei heller kollektiv (nå er da begge deler utelukka uansett siden jeg har barn). Anonym poster: 9e63815a2d845264b1d226a2ef0bedc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #297 Del Skrevet 30. januar 2013 Jeg er så drittlei av den nerdefjotten som maser på meg hver gang det er min vaskeuke, men den dustete knirkestemmen og den sosialt utilpasse sære "hmmmeeeeh"-lyden som alltid kommer etter en setning. "Du må huske å ta ut søpla HMMMEEEEH", "jeg synes benken er litt skitten HMMMEEEH" osv. Newsflash: Det er ikke min oppgave å vakse den jævla benken etter alle andre, og når det er hans egen uke så lar han gjerne søpla stå overfylt i flere dager så det renner søppelvann i hele skapet, dessuten spytter han i kjøkkenvasken og det er ekkelt. /rant Begynn å pass på tilbake. Vi skal støtte deg!!! Anonym poster: 2c4f5d48c4d57ef79c8277b385b12fc5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #298 Del Skrevet 30. januar 2013 Har ikke kommet post til han enda! ) Han er forbi sjenert. Han er bare rar, faktisk. Man ser det på han og, at han ikke er heelt i kontakt med virkeligheten. Men han er jo veldig stille, og det er jo greit det og Jeg syns det er ubehagelig å bo med en jeg ikke kjenner(ikke klarer bli kjent med, altså). Han har prøvd å komme inn på rommet mitt blant annet... Fint at han har kjøpt dopapir. Det neste: håper han fjerner alle hårene fra vasken etter at han har barbert seg. EKKELT. En ting er å ikke bombandere roomies med spørsmål når man lager mat, men man sier faktisk HEI og introduserer seg!! Er han fin? Det er vel bare å pirke han på skulderen og si: Hei, vi har ikke fått snakka med deg enda, hva heter du? Jeg heter Grete. Anonym poster: 2c4f5d48c4d57ef79c8277b385b12fc5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #299 Del Skrevet 30. januar 2013 Ah! Perfekt tråd. Nå bor jeg riktignok ikke i et ordentlig kollektiv, men med kjæresten min og søstra hans (som utrolig nok har passert tenårene). På grunn av at jeg muligens må forholde meg til henne resten av livet er det ikke bare bare å skulle mase mer enn det allerede blir gjort. Så da får jeg heller få ut litt frustrasjon gjennom ei liste, som ble ganske lang. Hm, beklager for det. - Siden august har hu ikke tatt ut av oppvaskmaskina en eneste gang (og den gangen i august var den eneste, etter å ha blitt bedt om det to-tre ganger). Hvis den akkurat har blitt ferdig og hu behøver noe, tar hu den ene tingen ut og lukker maskina igjen. Når jeg eller kjæresten min så tar ut av maskina kommer hu labbende ut på kjøkkenet med det samme, for å se på hva som skjer. Fem minutter etter vi er ferdige dukker hu opp med et lass med fat og glass hu har hatt på rommet, og lesser inn i maskina. - Hører hu at kjæresten min og jeg begynner å lage mat, kommer hu ut på kjøkkenet. Da står hu bare der i flere minutter (ja, faktisk). For å se på. Uten å si noe. - Jeg har noen få skåler, middagsfat og småfat som jeg er veldig glad i. Disse står i skapet til kjæresten min og meg. Hu har selv mange fat og skåler. De første månedene forsvant mine ting i ett sett, og kom ikke tilbake før flere uker senere, da jeg spurte om hu hadde sett noe til fatene/skålene mine. Nå har dette riktignok bedret seg, men senest i går dukket et av fatene mine opp, etter å ha vært borte siden jul. - Alt av krydder og mel og sukker osv. ser hu på som felles, selv om hu aldri har kjøpt noe. - Søpla har hu gått ut med én gang, etter at kjæresten min sa fra om det to ganger i løpet av to-tre dager. - Da vi flyttet inn avtalte vi at kjæresten min og jeg skulle ta oss av kjøkken, stue og gang (store rom), mens hu skulle ta seg av badet. Dette skulle gjøres hver uke. Hu har til nå vasket badet 1,5 ganger. Den ene gangen hadde hu bare vasket benken sånn halvveis, så jeg måtte gjøre resten. Neste gang det var hennes tur sa kjæresten min fra, og ja, hu skulle da selvfølgelig gjøre det. Men nei. Kjæresten min sa fra to ganger til, og plutselig hadde det gått over ei uke. Jeg orker ikke å ha et skittent bad, så etter dette skjedde (i august) har jeg vasket badet hver uke. Selv om hu en gang for litt siden hadde lovt, helt på eget initiativ, å vaske badet på søndag. Da neste søndag kom, og hu ikke hadde gjort det hu selv hadde lovt, gjorde jeg det. Hu har ikke sagt takk en eneste gang. - I to svære, fullstappa poser på badet oppbevarer hu skitne truser og sokker. Posene har stått der siden jul. Vaskemaskina har hu tatt i bruk maks tre ganger. - Leppestiften hu bruker blir "sussa av" på håndkleet vi alle bruker for å tørke hendene etter vask. Senest for noen dager siden hadde jeg byttet håndkle. Noen timer senere var det sju-åtte røde leppestiftmerker på det. Hennes egne håndklær henger en meter unna. - Hu dusjer maks en gang i uka, og hver gang hu åpner døra til rommet siver det ut en stank som flere ganger har gjort meg så kvalm at jeg er nær ved å brekke meg, og som også "henger på" henne. - Benken (som er min og kjæresten min sin, men ikke at det skal ha så mye å si. Bare presiserer at den ikke er hennes) ute i gangen har hu tatt helt over, med veske, søppel, papirer, skjerf osv. Ba henne om å rydde i forrige uke, men nå er alt tilbake. - Gangen er overfylt av sko. Mens kjæresten min og jeg til sammen har fire par, har hu ni-ti par som ligger strødd (også sommersko). - Når hu "bare" tisser vasker hu ikke hendene (hører når vasken blir brukt). - Vi hadde egentlig en ordning med fellesmiddager. To ganger i uka skulle kjæresten min og jeg lage, og en gang skulle hu lage. Kjæresten min og jeg har gjort vår del, men hu har bare laget én middag siden midten av november. Nå gidder jeg ikke at hu skal få servert mat av oss så ofte, så jeg har overtalt kjæresten min til at vi fra nå av kun lager én gang i uka, ettersom vi har temmelig lite penger for tida. Dette syntes han var dumt og smålig av oss, men jeg holder fremdeles på mitt. Jeg synes jeg er nok hushjelp for hu som det er. Hu har forresten ikke takket for middagen en eneste gang. - Til tross for at hu aldri gjør noe i leiligheta har hu ikke et travelt liv ved siden av, slik kjæresten min og jeg til en viss grad har. Absolutt hele dagen sitter hu i senga og spiller på dataen, og får dekt boutgifter av foreldrene. Dette kan nok se ut til å være lett gjenkjennelig, men jeg tror ikke det er så mange andre enn den det gjelder og foreldrene hennes som kjenner igjen dette. Sånn i tilfelle noen skulle kommentere på det. Og leser foreldrene dette, vet de jo i det minste hvordan det står til. Den eneste grunnen til at jeg ikke har flytta ut er at vi nå bor i noe som kan ligne veldig på en drømmeleilighet. Og om noen har tips og råd om hvordan jeg skal holde ut dette, eller bare riste litt i meg og fortelle meg hvorfor dette ikke bør være noe å irritere seg over, så setter jeg pris på det Men vær så snill, ikke kall meg stygge ord. Til vanlig er jeg, tro det eller ei, haha, ei blid og hyggelig jente som ikke er så lett å irritere. Anonym poster: 8c0cd840b4c8c935e331e47c58660384 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 30. januar 2013 #300 Del Skrevet 30. januar 2013 (endret) Nerdete datajente, eh? Er hu singel? Kanskje vi kan gjøre en avtale (mot betaling). (Helt seriøst: Her hun deprimert eller noe? Dusje en dag i uka? Sitte på rommet sitt hele tida. Virker veldig kjent...) Endret 30. januar 2013 av Singha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå