Gå til innhold

SVANGER

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette høres virkelig ut som en flott fødsel! Takk for at du deler historien med oss :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine::hjerte:

For en fantastisk historie!! Hørtes virkelig ut som en drømmefødsel Nice work lady :5:

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Takk for at du deler! :rodmer:

Jeg synes visst alle fødsler høres så fine ut om dagen, og tuter og griner som bare det :grine:

Men det er jo en helt utrolig opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk for et fint tidspunkt å komme tilbake til dagboka di etter en lang periode med laber kg aktivitet.

Gratulerer så masse pasjonsblomst!! Sitter her med tårer i øynene - for en vakker fødselshistorie! De første timene, dagene og ukene er virkelig magiske - kos deg så masse.

Stooooor klem til flinke deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin fødselshistorie :rodmer: Takk for at du deler!

(Veldig beroligende å lese for en annen førstegangsfødende. Håper jeg får muligheten til en vannfødsel, jeg også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig flott fødselshistorie! :jepp: skjønner godt du er stolt, det har du all grunn til :nigo: Det er jo litt av en prestasjon nemlig.

Kos deg masse, masse, masse med veslejenta :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig fødselshistorie :grine:

Kjenner jeg har lyst til å føde igjen når jeg leser om fødsler :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

*puh* Innom dataen og KG mens pasjonsfrukten sover i vogga si. Har jo ikke tid til nett lengre (leser litt på Ipad, men gidder ikke/har ikke anledning til å skrive særlig der..

Baby er 25 dager, tida går jo så fort! Tida frem til hennes første fødselsdag kommer til å fly kjenner jeg..

For hver dag går ting bedre og bedre ettersom vi foreldre blir bedre kjent med babyen og mer trygge i rollen. Lærer veldig fort ;) Begynner å kjenne igjen mer lyder og grimaser og lukter nå, og tar ting fortere. Hun er så nydelig.. tror hun er et relativt rolig barn, ganske oppvakt og våken deler av dagen, og sover ganske godt på nettene. Må amme en 2-3 ganger allikevel, men da regner jeg natta sånn fra 22-10 omtrent. Vi soooover lenge, henne og jeg ;) Eller sover og sover, holder hus i dobbeltsenga iallfall.

Hun er sååå søt når hun sover, elsker å la henne ligge på brystet mitt og bare late seg etter pupp, og sovne dypt. Og de herlige grimasene og "knirkelydene" når hun er i ferd med å sovne/våkne opp. Og de herlige eh ehh lydene når hun vil ha pupp (herlig før hun begynner å ilskrike). Hun lider av puppegalskap og får ofte ikke nok. Spiser veldig godt og har lagt masse på seg, og vil gjerne opp til puppen for suging/kos/trøst også. Litt slitsomt for mammaen, så vi har innført tutt (etter noen dager med litt arbeid for å få henne til å ta den-- hun tok en NUK tutt). IKke helt stødig tutteteknikk enda, men kommer seg kanskje.

Ellers er det godt å være over den verste barseltida, jeg synes det var rimelig tøft! Helt utmattet var jeg, iallfall i en 10 dager etter fødselen. Men vondt bekken, sting, melkespreng og UVI/feber,hormonsjokk og lite søvn var det veldig vanskelig å takle mammarollen synes jeg, til tross for mange herlige øyeblikk innimellom såklart. Nå har jeg fått kroppen min i stor grad tilbake, ikke vondt i bekken, går gooode turer hver dag, sola skinner og jeg føler meg trygg og lykkelig igjen.

Etter 4 dager veide jeg kun 3.5 kg over vekta før jeg ble gravid, og etter en 10 dager var det kun 2 kg. Nå har jeg ikke veid meg igjen, men har fått en ganske smal midje igjen og en rimelig flat mage (som allikevel er litt myk og mammaete)- men så kort tid etter fødsel er jeg kjempefornøyd. Blir vel bare bedre når jeg får begynt å trene igjen, og så ammer jeg fortsatt også. Ikke at utseendet kjenne så viktig nå, men er jo bare en bonus og gledelig, kjenner jeg ;)

:kgbaby: Livet som mamma er godt og givende, og slitsomt, spennende og utfordrende... Og så kjekt å tenke på ALT det som ligger foran oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese om dagene deres :strix:

Lillemor høres herlig ut :hjerte:

Dagene går veldig fort, så bare å nyte og det ser jeg jo du gjør ;)

Deilig at kroppen er på rett vei tilbake igjen, alltid godt å føle seg fresh :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig å lese om dagene deres :strix:

Lillemor høres herlig ut :hjerte:

Dagene går veldig fort, så bare å nyte og det ser jeg jo du gjør ;)

Deilig at kroppen er på rett vei tilbake igjen, alltid godt å føle seg fresh :Nikke:

Godt å føle seg fresh og pigg ja.. ;) Slik det skal være!

'''''''''''

Nå ligger lille blomsten i bæresjalet og sover.. Koselig ;)

Våknet opp halv 8, og har heldigvis fått sove bedre i natt enn de 2 forrige nettene. Søvn er bare så herlig! Hun våkner med 1,5-3 timers intervaller og vil ha mat, i natt spiste hun masse!

Pinsehelga har vært superdigg, til tross for lite søvn og grining (fra henne, og etterhvert litt fra meg også). Det deilige været! Kjøligere og mer grått idag, men går helt greit det også. Varmen kan bli litt mye i lengden (selv om jeg begynte å venne meg til det)

Tror vi skal avgårde i morgen og kjøpe stokke newborn settet til stokkestolen i morgen, hadde vært så fint å hatt henne med oss når vi skal spise. Hun "ødelegger" nesten hver middag for oss om dagen. Som da vi skulle innvie ny grill på lørdag, huhei for en skråling.. ;)

Når hun blir en 3-4 mnd kan jeg iallfall tenke meg hun har lyst å sitte og følge med på hva vi driver med..

Og vi skal skaffe oss en hageparasoll, slik at jeg og hun kan sitte ute i sommerværet etterhvert.

Veid meg igjen, og er tilbake på matchvekt! Ble helt imponert, jeg ;)

Men prøvde en trang sommerkjole også, og måtte rive den av meg. Magen blir mer fremtredende i visse plagg, for å si det slikt.. Må nok få trent den litt etterhvert.

Ha en herlig mandag, girls! :klemmer:

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin tid du er inne i! Så deilig å finne rytmen og føle seg litt tryggere på mammatilværelsen! :jepp: Morsomt å lese om små øyeblikk fra hverdagen :rodmer:

Grattis med matchvekt! Det er jo ganske utrolig at du allerede er nede igjen! *Krysser fingrene for at jeg er like heldig* ;) Hvor mye gikk du opp igjen? Men ja, kroppen forandrer seg nok en del, og det tar vel litt tid før den finner tilbake fasongen, om den noen gang gjør det.. :sjenert:

Ønsker dere en fin, litt kjøligere dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har sittet i nyfødtsetet til tripp trappen siden dag en og vi er veldig fornøyd med det :) Kan jo brukes til de er et halv år, så veldig kjekt med tanke på grøtspising og slikt seinere :Nikke:

Herlig å være tilbake til matchvekt da :tommelsmil: Merker på klærne her også at kroppen har forandret seg litt i form selvom vekten er den samme....kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige lillemor :rodmer:

Godt å være tilbake i matchvekt, har et ørlite håp om at jeg ikke bruker så alt for lang tid tilbake.. Håper på å komme inn i buksene mine igjen ila høsten, kjøpte meg noen gode (litt dyre) da vi var på ferie i høst som jeg nesten ikke har brukt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...