Gå til innhold

Har to hankatter fra før og ønsker en til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er utrolig mye forskjellig som blir sagt når jeg spør om hva som pleier å være det "greieste". Vi har selv prøvd å ta til oss en voksen hannkatt, noe som overhode ikke gikk med de to vi har fra før av, men der var også den nye veldig sær/typisk alenekatt.

Nå ønsker vi oss en kattunge, men lurer på om noen har noe erfaring med akkurat dette- burde vi velge gutt eller jente?

Mange har nå fortalt meg at en gutt er det "tryggeste", mens andre kan finne på å si det stikk motsatte. Eller er det helt det samme?

Kom gjerne med erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en voksen og litt sær hunkatt, da jeg fikk en hankattunge. Masse hvesing de første dagene, så gikk det over. De sover ikke i skje, men trives i hverandres selskap. Så fikk jeg en ny voksen hunkatt i fjor, samme reaksjon fra eldstepus men minstepus var bare nysgjerrig. Så tror ofte det kommer mest an på personligheten til pusene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Mine to gutter var her først. De var her i flere år før den unge damen kom.

Hun var veldig liten da hun kom, anslaget var 7 uker, og øynene var fremdeles blå.

Den ene herren falt pladask for henne.

Det må ha tatt omtrent 5 minutter, og han var den selvoppnevnte barnevakten.

Han har lært henne "å være katt", lært henne alle de katte-tingene hun ikke kunne lære av meg.

Hun åpner dører på samme vis som ham (tro hvem hun har lært det av ? :fnise: )

Den andre herren var mer tilbakeholden. Dette da hun jo var lynrask, hyper-effektiv og særdeles leken. Ikke akkurat ønskedrømmen for en fyr som ikke ser spesielt godt...

Men, med litt tid har de funnet tonen, og nå leker de sisten så tepper og ryer ruller over gulvene :fnise:

Hun vasker eldstemann, og "barnevakten" vasker henne.

Hun er kompis med begge gutta. den eneste som kan få lov til å leke så "røfft" med noen av dem.

Det kan fort gå lettere med en ung frøken enn med en herremann til :)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...