Gå til innhold

kan en lærling få boliglån med studielån?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

som overskriften sier, kan en lærling få boliglån selv om man har studielån og leve på i tillegg til lærlingelønna selvsagt.

Selv om månedsbeløpet vil være det samme som man allerede betaler i husleie.

Lånebeløpet vil være 800 000 til 870 000

Jeg har ikke så mye peiling på sånt så mulig det er et dumt spørsmål men. Har også planer om å snakke med banken, men om det er sånn at det er uaktuelt når man har studielån så er det vell kanskje liten vits :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye har du i inntekt da? Lærlinglønn er jo så forskjellig ut i fra hvor lenge du har vært lærling osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du lever på studielån, skal det nok mye til at banken låner deg penger til bolig. Hadde du klart deg på lærlingelønnen, hadde det stilt seg litt annerledes.

Min sønn fik 1.5 i lån til leilighet, men han hadde garanti på fast jobb, samt en lønn som ikke mange 19 åringer kan matche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ca 70% som lærling og derfor også mindre i lærlinglønn, og siden jeg er på andre halvår så det er ca 5500-6000 i mnd pluss bostøtte på 1600 og at jeg har en deltidsjobb hvor jeg har en 1000 lapp ekstra i mnd. så det er ikke store greiene akkurat :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bankrådgiver, men jeg tror ikke du vil få lån med denne inntekten.

Har du noen mulighet for 100% fast jobb etter lærlingtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går egentlig ut fra det ja :/

har også kausjonister om det har noe å si.

der var jeg heller ikke anonym lengre :P

Endret av Troilltøva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hjelper nok ikke. Det er ikke bare lånesummen banken ser på, men de daglige utgiftene som påløper når man blir huseier. Slik som strøm, renovasjon, vann, mat, tv ol.

Prøv så godt du kan å spare opp full bsu hvert år. Det vil hjelpe deg å få et bedre utgangspunkt overfor banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...