AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #121 Skrevet 3. november 2011 Når det finnes så mange oppegående menn som ikke forgriper seg på kvinner, og menn sjøl vet at de fleste ikke gjør sånt, hvorfor er det da så mange menn som går i forsvarsposisjon? Selv om du selv og alle dine venner og bekjente er greie menn som aldri i verden vil voldta noen, betyr det jo ikke at alle menn har like gode intensjoner. Ingen her har påstått at alle menn er potensielle voldtektsmenn, så hvorfor tar så mange det ille opp? Hvis det ikke er DEG det gjelder, behøver du ikke ta det ille opp heller! Dere tolker jo verre enn ei gjennomsnittlig hysterisk dame! Jeg synes bare disse dårlige unnskyldningene minner om at noen kanskje har dårlige holdninger de ikke helt klarer å se selv... "Ja selvsagt er jeg imot voldtekt, men alle damer burde kle seg godt, aldri drikke seg full og ikke våge å flørte med menn. Helst ikke se på menn en gang, siden de kan bli fristet." Det finnes alltid ei unnskyldning fra enkelte menn om hvorfor damer blir voldtatt. At voldtektsmenn unnskylder seg er jo på en måte forståelig siden de gjerne vil unngå straff, men at andre menn lager unnskyldninger på vegne av voldtektsmenn syns jeg er både kvalmt og skremmende. Hva med å slutte å unnskylde seg (slik de beskylder damene for å gjøre) og heller begynne å jobbe mot de mennene som ødelegger ryktet til normale menn med gangsyn? Det er ikke lettkledde, drita damer som ødelegger for dere, det er faktisk mindretallet av menn som ikke klarer å oppføre seg. Jeg må ærlig innrømme at jeg gladelig hadde valgt å bli frastjålet både sykkel og bil fremfor å bli voldtatt. Jeg hadde også gladelig valgt å bli banket opp fremfor å bli voldtatt. Voldtekt er den verste form for vold, og det er helt utrolig at det finnes noen som ikke evner (eller vil) forstå hvor jævlig og nedverdigende det er å bli utsatt for voldtekt. Jeg vil ikke kalle blikk for nedverdigende og for min del må da menn få lov til å se så mye de vil. Om de synes puppene mine er mer interessant å se på enn ansiktet mitt, så greit nok, det er ikke noe overgrep i mine øyne. Oppmerksomhet i form av blikk og komplimenter er greit, og for de fleste oppdollede damer, ønskelig. Men når det gjelder å klå/grafse på andres kropp uten tillatelse, så er det faktisk et overgrep. Å ha sex med noen som sier nei eller ikke sier noe fordi de er tilnærmet bevisstløs, er voldtekt. Hvis man tror dama mener ja når hun sier nei, bør man likevel la være. Det er bedre å la ei frustrert dame ligge igjen og angre på at hun spilte kostbar, enn å voldta. Hvis en butikk lar varene ligge i hyller på gata, er det kanskje ganske greit å forstå at man må sjekke om varene koster noe eller ikke før man tar til seg? Eller må alle butikker gå tilbake til å ha alle varer bak disken for å hjelpe folk med ustyrlige lyster? Jeg ser mange menn i diskusjoner som dette snakker mye om at "damer må slutte å bare gjøre som de vil og forvente at andre skal ta ansvar". Vel, hva med at menn slutter å unnskylde seg med sine ustyrlige drifter og forvente at andre (kvinner) skal ta ansvar for at de ikke klarer å styre driftene sine? Kan ikke alle ta litt ansvar? Kvinner kan bli flinkere til å innse at inntil vi får en endring, må vi prøve å ta litt forholdsregler. Ikke for å bli mindre skyldig i voldtekten, for man er aldri skyldig i voldtekt selv, men for å beskytte seg mot voldelige, perverse menn som ikke respekterer kvinner. Og så kan menn som ikke synes voldtekt/overgrep er greit tørre å stå opp for saken og si ifra at det ikke er greit å se på at andre menn ødelegger ryktet deres. Mer politi eller borgervern hadde gjort seg, men "samfunnet" det er oss alle, og det er vi som må jobbe for å få slutt på overgrepene. 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #122 Skrevet 3. november 2011 Det som høres litt sprøtt ut er hvorfor dere ivrer så veldig på og være brunstmateriale når det eneste dere gjør er og klage på at dere får oppmerksomhet? Da får dere forsøke og unngå oppmerksomhet da, - ikke pynte dere og tiltrekk oppmerksomhet, når det er det at dere får oppmerksomhet som er så plagsomt? Noen ganger så minner kvinner meg om gatemusikanter som bare er i veien hele tiden. Hvorfor heller ikke gå litt stille i dørene? Dere kvinner vet jo like godt som meg at pendelen allerede har begynt og svinge i kvinnens disfavør. Jeg vil tippe at i år 2050 vil det bli sett på som horete og kle seg ut som det kvinner liker og gå med i dag når de skal drikke seg fulle og påkalle oppmerksomhet. Så å se på og å tafse på er akkurat det samme? Oppmerksomhet kommer i forskjellige utgaver, og det er få damer som synes blikk og verbale fremstøt er overgrep. Oppmerksomhet i form av klåing og grafsing på pupper og under skjørt, er derimot overgrep og veldig uønsket i de fleste tilfeller, med mindre det er kjæresten som gjør fremstøt. Jeg håper og tror du ser forskjellen. Jeg vet du liker å provosere, men dette temaet er ikke et tema man tøyser med. 3
hulaboer Skrevet 6. november 2011 #123 Skrevet 6. november 2011 Noen mener visst andre skal ta ansvar. Politiet. Politikere. Noen andre. Alle må ta ansvar! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå