Larsern Skrevet 19. oktober 2011 #21 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg tror ikke Antlers mener at menn ikke bør ta kontakt med kvinner, fordi det finnes overgrepsmenn, men at vi kvinner og vår troverdigget hele tiden måles mot hva vi kunne gjort på forhånd for å unngå å bli voldtatt. Det er isåfall ikke slik jeg forstår det avsnittet jeg siterte, men mulig du har rett.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #22 Skrevet 19. oktober 2011 Hvor mange menn tror du blir voldtatt av kvinner i norge?? Finn deg noe annet å bekymre deg for, seriøst! Hva i alle dager! Så du mener at det ikke er like alvorlig at kvinner voldtar menn som at menn voldtar kvinner? Virkelig?! Jeg kan forsikre deg om at det er traumatiserende for en mann å bli voldtatt av ei dame. Jeg har selv vært der. Men på grunn av slike holdninger som de du utrykker valgte jeg ikke å anmelde da jeg var helt overbevist om at jeg ikke ville bli trodd. En storvokst mann som meg voldtatt av ei lita dame liksom.. Dette er definitivt et problem, og jeg er overbevist om at mørketallene er svært høye. Som 'katten' ble jeg voldtatt mens jeg sov ut etter fest. Jeg våknet til av at ei jeg knapt visste navnet på ridde meg. Dette er nå rundt 10 år siden og jeg sliter fortsatt med å stole på kvinner når det kommer til sex og forhold. Så kom ikke her... 2
Ethereal Skrevet 19. oktober 2011 #23 Skrevet 19. oktober 2011 Alle som har gjennomgått norsk skole eller tilbragt tid i det norske samfunnet, eller resten av den siviliserte verden vet at voldtekt er galt, trykke unger fulle av forestillinger om at menn er voldtektsmenn hjelper ikke annet enn å stigmatisere menn ytterligere. Snart tror vel gutter at de ikke burde ta kontakt med kvinner som går alene, fordi de da kan oppfattes som voldtektsmenn. Hva skal dette gjøre med menns selvfølelse? Jeg vet ikke med dere, men jeg har aldri vært i tvil om at voldtekt, og vold generelt er galt, og hvis noen forsøker å belære meg om det så tar jeg det som en grov fornærmelse. Seriøst, er dette det beste forslaget som har kommet? Jeg kan ikke huske en eneste gang vi hadde noen slags informasjon eller opplysning om voldtekt da jeg gikk på skole. Det var et ikke-tema. 3
Bringebærdrops Skrevet 19. oktober 2011 #24 Skrevet 19. oktober 2011 plakaten du linker til setter fingeren på det som virkelig er problemet. en holdningsendring, hos alt fra guttegjengen i klassen som klassifiserer korte skjørt som horete, til jurymedlemmet som velger å ikke stemme for å dømme voldtektsmannen fordi jenten hadde drukket, er stedet å starte. Ansvaret må legges på menn(og også kvinner, delvis, i en overgriperrolle), på rettsvesenet, politiet, og alle med en oppdragerrolle i samfunnet. Barnehager, skoler, politikere. Det handler i bunn og grunn om at hvert enkelt menneske eier sin egen kropp, og at ingen andre kan bestemme over den. 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #25 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg kan ikke huske en eneste gang vi hadde noen slags informasjon eller opplysning om voldtekt da jeg gikk på skole. Det var et ikke-tema. Seriøst, du har fullført norsk grunnskole uten at voldtekt har blitt nevnt? Jeg vet med 100% sikkert at dette var oppe i undervisningen på ungdomsskolen der jeg gikk, men pensum kan jo selvsagt variere sterkt fra skole til skole. Likevel så må jeg si meg litt enig med den du siterte; man skal mangle totalt sosiale antenner hvis man ikke har forstått at voldtekt er galt. Kampanjer i skolen kan derimot være et godt forslag, kanskje foredrag fra voldtektsoffer, personell fra voldtektsmottak e.l, dette gjør antagelig et sterkt inntrykk. Ihvertfall på dem som går på skolen.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #26 Skrevet 20. oktober 2011 De eneste som er skyld i voldtekt er den som voldtar uansett om dama (eller mannen)omså danser naken forran alle. Den slags holdninger er en del av problemet. Det er umulig å diskutere noe hvis den ene parten mener at all skyld og all årsak til et problem ligger hos den parten som er den aktive. Og jeg tror at på dette punktet så er det kvinner som hverken har interesse av å forstå eller å akseptere menn. Dere må gjerne preike om menn sine holdninger til krampa tar dere, men hvis dere som kvinner har holdningen at dere skal få lov til å friste menn så mye dere vil, da blir det usaklig.
Djungelvrål Skrevet 20. oktober 2011 #27 Skrevet 20. oktober 2011 Hva i alle dager! Så du mener at det ikke er like alvorlig at kvinner voldtar menn som at menn voldtar kvinner? Virkelig?! Jeg kan forsikre deg om at det er traumatiserende for en mann å bli voldtatt av ei dame. Jeg har selv vært der. Men på grunn av slike holdninger som de du utrykker valgte jeg ikke å anmelde da jeg var helt overbevist om at jeg ikke ville bli trodd. En storvokst mann som meg voldtatt av ei lita dame liksom.. Dette er definitivt et problem, og jeg er overbevist om at mørketallene er svært høye. Som 'katten' ble jeg voldtatt mens jeg sov ut etter fest. Jeg våknet til av at ei jeg knapt visste navnet på ridde meg. Dette er nå rundt 10 år siden og jeg sliter fortsatt med å stole på kvinner når det kommer til sex og forhold. Så kom ikke her... Ikke legg ord i munnen min! Det er det værste jeg vet. Jeg har aldri skrevet at det ikke er like traumatisk for en mann å bli voldtatt. Jeg spurte om hvor mange som faktisk blir det i forhold til kvinner? 1-10 000? Vi kvinner har ikke den sammen trangen til å utøve makt og undertrykke som menn har, ikke kom å si at det finnes tusenvis av traumatiserte voldtatte menn i norge! 3
Auri Skrevet 20. oktober 2011 #28 Skrevet 20. oktober 2011 Den slags holdninger er en del av problemet. Det er umulig å diskutere noe hvis den ene parten mener at all skyld og all årsak til et problem ligger hos den parten som er den aktive. Og jeg tror at på dette punktet så er det kvinner som hverken har interesse av å forstå eller å akseptere menn. Dere må gjerne preike om menn sine holdninger til krampa tar dere, men hvis dere som kvinner har holdningen at dere skal få lov til å friste menn så mye dere vil, da blir det usaklig. Hva legger du i fristelse? Er det å vise hud overhodet? Sier du at menn er så svake vesener at de ikke greier å kontrollere sine seksuelle lyster? Skal alle kvinner ikle seg burka da? 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #29 Skrevet 20. oktober 2011 At menn har ansvar for å ikke voldta har vært klart siden tidenes morgen. Det er galt å voldta, sånn er det etter alle samfunnets normer og regler. Poenget med "kvinner må ta ansvar" opplegget er at dagens kvinner fraskriver seg alt ansvar. Mange vil ikke gå med på at det er farlig å sende ut feil signaler. De vil leve som hedonister som aldri skal trues med konsekvenser for et utagerende liv. Man vil at kvinner skal ta mer ansvar for sin egen sikkerhet og velvære. Jeg synes det er uansvarlig av kvinner å ikke ta dette seriøst, og i tillegg sprer dere dårlige holdninger blandt hverandre om at det er kunn menn som er ansvarlige for sikkerheten og tryggheten deres. 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #30 Skrevet 20. oktober 2011 Hva legger du i fristelse? Er det å vise hud overhodet? Sier du at menn er så svake vesener at de ikke greier å kontrollere sine seksuelle lyster? Skal alle kvinner ikle seg burka da? Det har kanskje slått deg at voldtektsmenn ikke er riktig friske? Mentalt friske mennesker gjør ikke slikt.
chikako Skrevet 20. oktober 2011 #31 Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Det har kanskje slått deg at voldtektsmenn ikke er riktig friske? Mentalt friske mennesker gjør ikke slikt. Det må være ett av de mest unyanserte utsagnene jeg har sett på KG. Gjelder det alle slags kriminelle handlinger eller bare overgrep? Endret 20. oktober 2011 av chikako 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #32 Skrevet 20. oktober 2011 At menn har ansvar for å ikke voldta har vært klart siden tidenes morgen. Det er galt å voldta, sånn er det etter alle samfunnets normer og regler. Poenget med "kvinner må ta ansvar" opplegget er at dagens kvinner fraskriver seg alt ansvar. Mange vil ikke gå med på at det er farlig å sende ut feil signaler. De vil leve som hedonister som aldri skal trues med konsekvenser for et utagerende liv. Man vil at kvinner skal ta mer ansvar for sin egen sikkerhet og velvære. Jeg synes det er uansvarlig av kvinner å ikke ta dette seriøst, og i tillegg sprer dere dårlige holdninger blandt hverandre om at det er kunn menn som er ansvarlige for sikkerheten og tryggheten deres. 1. Kvinner har ikke ansvar for voldtekt. 2. Alt ansvar ligger hos voldtektsmannen. 3. Voldtektsmannen er mann. Det betyr at ansvaret ligger hos menn. 4. Når menn kritiserer pkt 1, 2 eller 3, så tar de voldtektsmannens parti. 5. At kvinner selv kan gjøre noe for å unngå voldtekt er uviktig, så lenge alt ansvaret ligger hos voldtektsmannen.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #33 Skrevet 20. oktober 2011 Det må være ett av de mest unyanserte innleggene jeg går sett på KG. Gjelder det alle slags kriminelle handlinger eller bare overgrep? Nei, det gjelder voldtektsmenn flest, men i særdeleshet overfallsmenn.
Gjest evo6 Skrevet 20. oktober 2011 #34 Skrevet 20. oktober 2011 hvordan unngå? slutt å lek lure mus med ukjente menn på byen kan være en start! ikke drikk for mye, skjønn alvoret i hva som kan bli konsekvensene... de som voldtar får man ikke gjort stort med,pga de er syke! 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #35 Skrevet 20. oktober 2011 1. Kvinner har ikke ansvar for voldtekt. 2. Alt ansvar ligger hos voldtektsmannen. 3. Voldtektsmannen er mann. Det betyr at ansvaret ligger hos menn. 4. Når menn kritiserer pkt 1, 2 eller 3, så tar de voldtektsmannens parti. 5. At kvinner selv kan gjøre noe for å unngå voldtekt er uviktig, så lenge alt ansvaret ligger hos voldtektsmannen. Voksne mennesker tar ansvaret for sitt eget liv. Kun barn og mennesker med nedsatte evner har luksusen til å ikke ta ansvar, men selv noen av dem må også ta ansvar. Ansvar er også delt, det er ikke noe som kun ligger his én part. 1
Auri Skrevet 20. oktober 2011 #36 Skrevet 20. oktober 2011 1. Kvinner har ikke ansvar for voldtekt. 2. Alt ansvar ligger hos voldtektsmannen. 3. Voldtektsmannen er mann. Det betyr at ansvaret ligger hos menn. 4. Når menn kritiserer pkt 1, 2 eller 3, så tar de voldtektsmannens parti. 5. At kvinner selv kan gjøre noe for å unngå voldtekt er uviktig, så lenge alt ansvaret ligger hos voldtektsmannen. 1. Offer har ikke ansvar for voldtekt. 2. Alt ansvar ligger hos personen som voldtar. 3. Voldtektspersonen er en person. Det betyr at ansvaret ligger hos hver person. 4. Når noen kritiserer pkt 1, 2 eller 3, så tar de voldtektspersonens parti. 5. At offeret selv kan gjøre noe for å unngå voldtekt er uviktig, så lenge alt ansvaret ligger hos voldtektspersonen. Det er ikke bare menn som voldtar. Det er ikke bare kvinner som voldtatt. Ansvaret ligger ALLTID hos personen som foretar et seksuelt overgrep, uansett kjønn. 6
chikako Skrevet 20. oktober 2011 #37 Skrevet 20. oktober 2011 Nei, det gjelder voldtektsmenn flest, men i særdeleshet overfallsmenn. Hva slags empiriske data har du for å påstå at alle voldtektsmenn er mentalt syke? Hva legger du i "mentalt syk", og hvordan avviker dette fra "mentalt frisk"?
Gjest evo6 Skrevet 20. oktober 2011 #38 Skrevet 20. oktober 2011 Hva slags empiriske data har du for å påstå at alle voldtektsmenn er mentalt syke? Hva legger du i "mentalt syk", og hvordan avviker dette fra "mentalt frisk"? når man ikke forstår seg på rett og galt så er det en feil ett sted i hodet.. nekter du på det?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #39 Skrevet 20. oktober 2011 Hva legger du i fristelse? Er det å vise hud overhodet? Ikke lek dum. Sier du at menn er så svake vesener at de ikke greier å kontrollere sine seksuelle lyster? Det kan vi godt si hvis den måten å formulere det på hjelper deg videre til å hate menn sånn bare fordi menn er menn, men eh jeg tror ikke det er veien å gå for å komme til noen form for innsikt. Uansett er det knekkende likegyldig for sakens fakta om kjøtt er bedre enn fisk eller menn har dårligere kontroll. Min personlige teori er at kvinner voldtar ikke i like stor grad fordi de ikke er like sterke som menn, og menn ikke frister kvinner like mye. Jeg baserer det på dels tankespinn og dels kunnskap om at kvinner er like gode som menn til å begå overgrep, utøve vold, og tilrane seg ting med makt. Skal alle kvinner ikle seg burka da? Nå leker du dum igjen. Er det en hobby for deg, eller trenger du en mann til å tenke for deg? 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #40 Skrevet 20. oktober 2011 5. At offeret selv kan gjøre noe for å unngå voldtekt er uviktig, så lenge alt ansvaret ligger hos voldtektspersonen. Tror du kvinner som opplever voldtekt foretar seg noe angående endring av atferd, sånn i interesse av å redusere sannsynligheten for neste voldtekt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå