Gå til innhold

Bilde av ditt dyr!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Katten min nekter å bli lagt ut på nettet, han har komplekser på grunn av lengde på værhårene. han mener de gjenspeiler at han er overvektig .

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Katten min nekter å bli lagt ut på nettet, han har komplekser på grunn av lengde på værhårene. han mener de gjenspeiler at han er overvektig .

Du kan trygt forvisse ham om at så er ikke tilfellet.

Jeg har møtt en mengde katter, i alle farver og alle fasonger, med stamtavler lange som et vondt år og med pris på et 10-talls tusenlapper, ekte huskatter med en charm av en annen verden, forlatt i et industriområde og matet av en vennlig sjel... uten pris på livet.."Gis bort, - fort!".

Med matchvekt på 3 kilo, med matchvekt på 10 kilo, med "en god mengde "slaskefett" ved lårene, med kun løst skinn ved lårene. Med "maveheng", med utstikkende ribben. Med maven full av god mat, med maven tom... tom i dagesvis... Med en varm seng å sove i... med ingenting å sove i...annet enn sin egen frykt for å fryse i hjel den kommende natt...

Med et menneske som elsker "sin" katt... og med kjærligehten en katt som elsker sitt mennekse viser. Uten noen å elske... på stadig søken etter en å høre til hos...

Alle så vakre som bare en katt kan være. Med stor personlighet. Med ynde. Med den mentale styrken som kan slå deg til jorden bare ved å titte inn i øyne som skjuler verdens mysterier.... øyne som har sett alt.. alt vondt...alt godt....

Værhårene har vært en mil lange... værhårene har vært korte som nytrimmede tenåringsbarter... de har vært drivende hvite... de har vært blå-sorte som en tropenatt...

Vil du ikke spørre ham en gang til om han ikke vil dele sitt sterke, vakre blikk med oss, - og få beundrende kommentarer i retur ?

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Han her er min i midten av februar :rodmer: :rodmer: :rodmer:

2m304qt.jpg

Ååååå det ser ut som en baby variant av fru pus jeg har :)

Skrevet

Huff, sånne tråder er skumle ;-)

Jeg har til sammen 28 poter i hus, en herlig gjeng bestående av to hunder og 5 katter.

Basenji-tispe, her 4 mnd og med matmor på jobb; "Nammenam, griseøre, kan jeg fåååå?"

post-19720-0-30473500-1328029623_thumb.j

Hun har mye rart for seg, bl.a. et noe spesielt valg av liggestilling;

post-19720-0-58742600-1328029784_thumb.j

Shetland Sheepdog-gutt som nå er blitt 5 år:

post-19720-0-21725300-1328029848_thumb.j

Begge to:

post-19720-0-62211600-1328029904_thumb.j

Fire av mine fem puser; de liker å overta hyller jeg egentlig kunne tenke meg å bruke til helt andre ting enn å lagre katter i :-p

post-19720-0-66796900-1328030004_thumb.j

Tar til slutt med et herlig bilde som ble tatt noen timer etter mammapus fikk sitt første kull :-) - (pappapus ligger bak og passer på)

post-19720-0-37872400-1328030087_thumb.j

:rodmer:

• Liker 3
Skrevet (endret)

Du kan trygt forvisse ham om at så er ikke tilfellet.

Jeg har møtt en mengde katter, i alle farver og alle fasonger, med stamtavler lange som et vondt år og med pris på et 10-talls tusenlapper, ekte huskatter med en charm av en annen verden, forlatt i et industriområde og matet av en vennlig sjel... uten pris på livet.."Gis bort, - fort!".

Med matchvekt på 3 kilo, med matchvekt på 10 kilo, med "en god mengde "slaskefett" ved lårene, med kun løst skinn ved lårene. Med "maveheng", med utstikkende ribben. Med maven full av god mat, med maven tom... tom i dagesvis... Med en varm seng å sove i... med ingenting å sove i...annet enn sin egen frykt for å fryse i hjel den kommende natt...

Med et menneske som elsker "sin" katt... og med kjærligehten en katt som elsker sitt mennekse viser. Uten noen å elske... på stadig søken etter en å høre til hos...

Alle så vakre som bare en katt kan være. Med stor personlighet. Med ynde. Med den mentale styrken som kan slå deg til jorden bare ved å titte inn i øyne som skjuler verdens mysterier.... øyne som har sett alt.. alt vondt...alt godt....

Værhårene har vært en mil lange... værhårene har vært korte som nytrimmede tenåringsbarter... de har vært drivende hvite... de har vært blå-sorte som en tropenatt...

Vil du ikke spørre ham en gang til om han ikke vil dele sitt sterke, vakre blikk med oss, - og få beundrende kommentarer i retur ?

vakkert skrevet , jeg skal lese det for ham og prøve å få tatt et bilde .

Nei, han nekter, men til dere som har lagt ut , takk for titten, flotte dyr .

I mine øyne er selvfølgelig mitt lille kjelne villdyr det vakreste i verden .

Endret av sebastianen
Skrevet

For en skjønn liten tass!

Er så forelska jeg! :rodmer:

Å herre min, for en hjerteknuser :hjerte:

Når jeg ser i dnene tråden s¨å får jeg så lyst til å barte-kose hver og en av alle de flotte pusene, klø alle hundene bak ørene, ta ethvert marsvin på fanget og kose det slik det 'knirker', by bort skulderen min til den flotte gultoppede kakaduen og å stryke alle de myke, myke pusemavene :rodmer:

Ja, han er virkelig det. :) Ihvertfall med den sorte flekken på snuta. :rodmer:

Ååååå det ser ut som en baby variant av fru pus jeg har :)

Da har du en veldig pen fru pus! :rodmer:

Skrevet

Takk :)

Det er fru pus som du ser på bildet mitt her :)

Skrevet

Takk :)

Det er fru pus som du ser på bildet mitt her :)

Hun var fryktelig søt! Og veldig artig bilde!

Skrevet

Haha takk, hun ser litt blubb ut der. Det er tatt ovenfra når hun lå i fanget :)

Kunne godt lastet opp et bilde her men aner ikke hvordan man gjør det.

Skrevet

Haha takk, hun ser litt blubb ut der. Det er tatt ovenfra når hun lå i fanget :)

Kunne godt lastet opp et bilde her men aner ikke hvordan man gjør det.

Gå på www.tinypic.com og last opp et bilde. Så får du 4 forskjellige linker. Kopier den nederste linken. Så trykker du på det lille bildet av treet hvor du svarer på inlegg. Der limer du inn linken du kopierte.

:)

Skrevet

Gå på www.tinypic.com og last opp et bilde. Så får du 4 forskjellige linker. Kopier den nederste linken. Så trykker du på det lille bildet av treet hvor du svarer på inlegg. Der limer du inn linken du kopierte.

:)

Det kan også gjøre det på andre måter som kanskje er lettere for deg:

Du kan legge til bilde som vedlegg.

Trykk på knappen "bla gjennom" som du finner nede til venstre når du svarer på innlegg. Legg til det aktuelle bildet og trykk "åpne". Gå så tilbake til innlegget du skal skrive og trykk på den blå knappen "legg ved denne filen". Metoden er omtrent som når du legget til et vedlegg i en mail.

Alternativt kan du bruke Flicr-kontoen din som jeg ser du har.

Da kan du legge ut link til bilder. Her er link til et bilde av pusen din: kattebilde

Eller du kan legge ut bildet direkte i innlegget. Klikk på ikonet sett inn bilde (det med treet). Da kan du legge inn linken til bildet, og vips så kommer det frem direkte i innlegget! :)

6200847522_4e02beed3c.jpg

• Liker 2
Skrevet

PINNSVIN: Så mange vakre dyr du har! :rodmer:

Men hva gjør du når du skal på ferie osv? Er det ikke vanskelig å få pass til så mange?

Skrevet

Huff, sånne tråder er skumle ;-)

Jeg har til sammen 28 poter i hus, en herlig gjeng bestående av to hunder og 5 katter.

For en herlig gjeng, både kattene og hundene!

Du skriver om mammapus og pappapus. Betyr det at de har fått unger med hverandre og lever sammen som en lykkelig familie? Det sjeldent at kattefar har kontakt ungene sine, så dette høres veldig koselig ut.

Skrevet (endret)

Søte Bolla :)

post-45728-0-91377900-1328110777_thumb.j

Endret av Blue Rose
  • Liker 3
Skrevet (endret)

PINNSVIN: Så mange vakre dyr du har! :rodmer:

Men hva gjør du når du skal på ferie osv? Er det ikke vanskelig å få pass til så mange?

Tusen takk :-D

Jeg er såpass heldig at jeg har en stor vennegjeng der så og si alle har dyr selv, og har sjelden problemer med å få pass til dem. Har i tillegg verdens snilleste nabo, som selv har èn hund og tre katter. Hun passer vanligvis Basenjien + hun tar seg av mating/stell av kasse når jeg er vekkreist. Og når hun trenger dyrehage-pass (hehe), gjør jeg det samme for hennes dyr.

For en herlig gjeng, både kattene og hundene!

Du skriver om mammapus og pappapus. Betyr det at de har fått unger med hverandre og lever sammen som en lykkelig familie? Det sjeldent at kattefar har kontakt ungene sine, så dette høres veldig koselig ut.

Stemmer det -- jeg har en eldre "onkelpus" (kastrert) som for det meste holder seg for seg selv, da han synes de yngre kattene kan være ganske så irriterende til tider :-p

Meeen, det finnes stunder der tilogmed han trør til med litt onkelkos;

post-19720-0-17771400-1328114711_thumb.j :rodmer:

Så har jeg mammapus, som fikk barn med pappapus. De er nå alle kastrerte, men mine to yngste katter er fra deres kull :-)

Dette er et ikke så sjeldent syn i sofaen min på kveldstid ;-)

post-19720-0-21092200-1328114541_thumb.j

Endret av Pinnsvin
  • Liker 4
Skrevet (endret)
cherioo21 skrev (På 18.10.2011 den 19.51):

post-36183-0-74030000-1318960369_thumb.j

Min nydelige bamse i sommer

-

Endret av Shoe
Skrevet (endret)

Et bilde av pus, som nå ser mye mer voksen ut :rodmer:

Endret av ninuska_
  • Liker 4
Gjest Lille-pus
Skrevet

Et bilde av pus, som nå ser mye mer voksen ut :rodmer:

Han er en stas-kar :rodmer:

En ekte charmør i pels :hjerte:

Så flott å se blikket hans. Bestemt, fast og interessert.

Det er blikket til en hankatt med god selvfølelse og selvtillit :)

-"noen" har da virkelig gjort en aldeles strålende jobb sammen med denen flotte fyren :)

Skrevet

Han er en stas-kar :rodmer:

En ekte charmør i pels :hjerte:

Så flott å se blikket hans. Bestemt, fast og interessert.

Det er blikket til en hankatt med god selvfølelse og selvtillit :)

-"noen" har da virkelig gjort en aldeles strålende jobb sammen med denen flotte fyren :)

Han har blitt mye av det du beskriver der ja, mye tryggere og litt tøffere. Beskyttet her om dagen leiligheten fra nabokatta, det hadde jeg aldri trodd! Husker fortsatt første dagene han kom til meg og lå under senga og skalv. Han ville ikke hilse på meg engang når jeg hentet han. Da tenkte jeg: Hva slags katt har jeg valgt? Hva rotet jeg meg bort i? :ler: Men det var aldri tvil, selv når jeg fikk valget mellom å bli kastet ut eller omplassere han. Vi kunne bodd på gata sammen, vi!

Det er så mye fine dyr i denne tråden! Farlig - jeg får lyst på flere :rodmer:

Skrevet (endret)

Jeg skulle gjerne lagt ut bilder, men av fare for å bli kjent igjen, som også vil føre til at andre blir det, så nei.

Men ville gjerne lagt ut bilder, er nesten mer glad i dyr enn i mennesker. Akkkurat nå har jeg ingen dyr, i høst måtte jeg følge ett til veterinæren, sammen med kjæresten min. Det var dyret som var sykt og måtte avlives og ikke kjæresten, men dog... Det var så trist og er enda leit, men når dyr blir syke er det vi som må ta jobben og ansvaret. Dyra våre har krav på respekt.

Vet ikke hvor gammel du er ts, men tipper du er en tenåring. Jeg er nesten for gammel av år, og har ingen intensjoner om å legge ut bilder som kan føre til at jeg blir gjenkjent på inet. Er forsiktig på facebook også. Det bør alle være.

Men synes ikke man skal legge ut bilder på nettet.

Endret av Alvina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...