Gå til innhold

Han skal ut å reise i 3 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det hele startet med en idè kjæresten og en kompis fikk. De skulle til Sør-Amerika.. 1. september dro de, uten noen returbillett hjem. Vi har vært kjærester i litt over 1 1/2 år, men kjent hverandre desto lengre.. For vårt korte forhold synes jeg vi har blitt ganske seriøse.

Hva hadde du gjort hvis din kjæreste reiste slik?

Jeg sitter med tanken om at man egentlig ikke gjør sånt mot den man er sammen med og glad i. Jeg venter jo egentlig bare på at han skal komme hjem igjen, fra sitt eventyr. Er jeg urimelig nå?

Hva hadde du gjort i en slik situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han bare er borte i 3 mnd tror jeg det går ganske greit og fort. Men hvis du ikke vet når han kommer hjem, siden du sa at han ikke hadde noe returbillett, så kan det bli litt vanskelig.

Er dere virkelig glad i hverandre, så klarer dere avstandsforhold :) Kjæresten min og jeg hadde bare vært sammen i 6 mnd før han dro for å studere i USA ett semester (10 mnd), og det går ganske greit. Så når dere har vært sammen i 1 og ett halvt år syns ikke jeg det er for lite til å klare et avstandsforhold :yvonne:

Men lykke til hvertfall!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest otrivin

Jeg hadde nok endt med å slå opp. For jeg klarer ikke beholde følelser for en jeg ikke ser eller møter og har sex med. På meg ebber det bare vekk :P jeg hadde også tenkt meg om to ganger hvis kjæresten min VILLE reise til et sted uten returbilett med noen andre enn meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt at ja, det blir mye savn, men jeg hadde unnet ham dette og tenkt at hvis dere ender opp sammen i det lange løp, så er det jo bare flott at han har fått gjort unna en slik tur tidlig, istedetfor å deppe over det etter at man har fått barn og sitter mer fast i familielivet f.eks.

Man velger å leve livet som partnere, med det det innebærer, men man lever ikke sitt eget liv for en annen person. Jeg hadde tatt på ham hawaiiskjorta og sendt ham ut av huset med ønske om god tur! Det er ikke ofte man får muligheten til dette, og jeg hadde ALDRI krevd at han skulle takke nei til en slik sjangse. For noen er det en gang i livet =) Det skal jeg ikke ha på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste er også borte på guttetur nå, men jeg vet når han kommer hjem. Vi er forlovet og bryllup er bestemt. I tillegg er det barn med i bildet (mine). Vi eier leilighet sammen, har masse gjeld og ja mangler vel bare bikkja og volvo ;)

Han er på tur inn i det ukjente med sin venner. Det har vært bestemt litt over et år.

At jeg har det vondt her jeg sitter pga savn, det skal jeg ærlig innrømme. Men jeg vet også at det skal bli utrolig deilig å se ham igjen. Det skal bli deilig når han endelig kommer hjem.

Samtidig unner jeg ham turen. Vi har gjennomgått ting det siste året som gjør at dette blir et kjærkomment avbrekk for ham, og meg. Han får vært på eventyr, og jeg får prøvd meg på egenhånd her hjemme.

Har ikke hørt særlig fra ham den tiden han er borte, for det er dyrt med mobilen og liten nettdekning. Men han gir lyd fra seg ca 1 gang i uka. Og jeg ser på måten han skriver at han har det bra.

Han har selv sagt at dette er siste turen han tar på denne måten. Han har tatt mange før vi traff hverandre. Jeg håper ikke han slutter å reise på egenhånd. Men jeg skal innrømme at jeg håper det er siste gang han reiser så lenge alene ;) Men en helg eller en uke er ikke et problem, det er bare godt å savne hverandre litt :)

Så hva gjør jeg om spørsmålet om reise kommer opp igjen om noen år? Da sier jeg at han gjerne må reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele startet med en idè kjæresten og en kompis fikk. De skulle til Sør-Amerika.. 1. september dro de, uten noen returbillett hjem. Vi har vært kjærester i litt over 1 1/2 år, men kjent hverandre desto lengre.. For vårt korte forhold synes jeg vi har blitt ganske seriøse.

Hva hadde du gjort hvis din kjæreste reiste slik?

Jeg sitter med tanken om at man egentlig ikke gjør sånt mot den man er sammen med og glad i. Jeg venter jo egentlig bare på at han skal komme hjem igjen, fra sitt eventyr. Er jeg urimelig nå?

Hva hadde du gjort i en slik situasjon?

Dette synes jeg er veldig urimelig - du kan ikke bli sur på ham fordi han er ute og reiser og opplever en masse spennende, morsomme og kule ting. Han gjør ikke dette for å være slem med deg, og det er lite konstruktivt fra din side å "beskylde" ham fordi "sånt gjør man ikke mot en han er glad i". Dette er ikke noe han gjør mot deg - det er helt uavhengig av deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette synes jeg er veldig urimelig - du kan ikke bli sur på ham fordi han er ute og reiser og opplever en masse spennende, morsomme og kule ting. Han gjør ikke dette for å være slem med deg, og det er lite konstruktivt fra din side å "beskylde" ham fordi "sånt gjør man ikke mot en han er glad i". Dette er ikke noe han gjør mot deg - det er helt uavhengig av deg.

Du har rett i det :-) Jeg er kanskje mest av alt skuffet fordi han ikke ville reise med meg. Men jeg vet hvertfall, at hvis jeg var i samme situasjon, så ville jeg ha dratt sammen med han. Fordi det suger å savne noen veldig. JEG hadde ikke fått nok ut av turen, om det var så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en tur med en kompis, som ham sikkert kjente før han ble med deg. Slike turer er viktige.

Hvis tre måneder uten typen er i lengste laget, så tenker jeg at du har basert for mye av ditt liv på han. Jeg tenker at du trenger å komme deg mer ut, og at du trenger flere interesser, venner, prosjekter og aktiviteter.

Du trenger å skape ditt eget liv. Som står av seg selv. Uten gubbe.

Så kan gutten komme hjem til ei stødig og selvsikker dame, som har sine prosjekter, og kanskje ikke har tid til å henge rundt halsen hans hele tiden, men allikevel en god del.

Du får nå 3 måneder med bedre tid. Bruk den godt, og bruk den gledelig.

Jeg gikk selv uten kjæreste helt til jeg ble 20. Det gikk bra det. Jeg hadde allikevel ett interessant liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg selv vært sammen med kjærsten min i 1,5 år, og ville han ha reist 3 mnd, så hadde jeg virkelig unnet ham det. OG hadde sefølgelig savna han, men ikke noe problem å vente på han.

Og som jeg sier til han, han må bare passe på og reise med kompiser og sånn nå, for en dag sitter vi der med barn, og da har han ikke mulighet til å reise på lange turer med kompiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bazibaz

Dere er da fortsatt to individer selv om dere er kjærester.

Jeg hadde latt han reise. Dette er ikke noe han gjør med hensikt om å såre deg. Og det er ikke noe han gjør mot deg. Det er noe han gjør for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg hadde blitt litt muggen om min (kvinnelige) samboer hadde kommet til meg og fortalt at hun og en venninne skulle reise bort i 3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt han reise. I vårt forhold så har jeg vært den som har reist mye, 3 mnd her og 3 mnd her, og nå skal jeg 1 mnd til Øst-Afrika i midten av november. Jeg elsker å reise. Det vet kjæresten min, og selvfølgelig er det kjipt å være den som sitter igjen - nettopp fordi du vet at den andre opplever nye ting, møter masse spennende mennesker osv. Av den grunn ville jeg også unnet han en sånn tur :) Han snakker stadig om å dra til Alpene med gutta og masse annet, og jeg håper han får det til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg synes det er viktig at man unner hverandre slike ting mens man er unge, for hvis ikke kan man ende opp med å skyldiggjøre den andre parten senere fordi man ikke fikk leve ut sine drømmer mens de var mulige.

Kjæresten min og jeg har vært sammen i mange år (siden vi var veldig unge), og vi har hele tiden sagt at vi alltid skal gjøre vårt beste for å legge til rette for hverandre. Har derfor fått studert i utlandet, reist på hver vår kant, tatt videre utdanning etter tur osv. Avstanden er overkommelig siden man vet at det bare er for en periode. Og nå som man har skype osv er det jo mye enklere enn før.

Jeg hadde nok sittet og nesten angret på at vi ble sammen hvis jeg ikke hadde fått gjort alt jeg har fått gjort. Nå føler jeg at jeg har levd livet, og vi har etablert oss med hus og bil. Og nå har vi det bedre enn noensinne :)

Neste gang får du henge deg på, det er nemlig lett å bli bitt av reisebasillen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her..

Jeg har unna han turen helt til nå.

Dette tikket inn på e-posten min nå..

Jeg føler meg fri, for første gang på lenge. Kanskje jeg ønsker den pausen du snakket om, selv om jeg ikke vet hva det betyr. Det jeg ønsker meg mest av alt er egentlig å kunne forholde meg til deg som en venn akkurat nå. For det er det jeg trenger mest, og jeg tror det er det du trenger mest også. Dette høres kanskje ut som en pent innpakket måte å "slå opp" på, men det er bare tankene mine i skrivende stund.

Jessda! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her..

Jeg har unna han turen helt til nå.

Dette tikket inn på e-posten min nå..

Jessda! :)

Dåårlig gjort! :nei::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NozMonster

jeg ser ingen grunn til at jeg ikke skulle latt min kjæreste dra om det bare er snakk om 3 mnd ihvertfall! og om min kjæreste hadde nektet meg/ blitt sur for det, om jeg hadde dratt, så hadde det vært over og ut med han altså! for jeg vil ikke ha en sånn "sutrete" gutt, som setter en stopper for mine lyster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Hele perioden og tanken om at han skal være borte i 3 mnd hadde ikke bekymret meg. Nå har vi øvelse i å være borte fra hverandre fra tidligere, og 3 mnd er ikke så lenge hvis man ser stort på det.

Det jeg reagerer på er at han velger å helt plutselig dra på et "eventyr" borte i fra deg i 3 mnd når dere har vært sammen 1,5 år. Selvfølgelig skal han få lov å oppleve ting, og å leve livet sitt, men å forlate kjæresten sin i 3 mnd for guttetur syns jeg høres drøyt ut. Han kunne valgt å ta en tur på 2 uker. Det at han så enkelt kan reise fra deg syns jeg bare virker litt mistenkelig og merkelig. Kjæresten min prøver å være minst mulig borte fra meg og blir ordentlig sur om han må dra på noe uforutsett som jeg ikke kan være med på (jobbreise osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres litt merkelig ut, men det spørs jo selvfølgelig hvilket forhold dere har. Jeg og kjæresten vil være sammen om store opplevelser, og jeg vet han i samme situasjon ville ha ønsket jeg skulle være sammen med han. På meg virker det bare som en måte å få deg på avstand på, og bruke tid for seg selv og finne ut hva han vil. Kanskje han lengter tilbake til friheten sin og singellivet. Det er i alle fall en stor mulighet for ham, og det er stort av deg å gi han den sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koseklumpen

Jeg hadde ikke blitt mye fornøyd om typen hadde reist avgårde på en 3mnd lang guttetur. Han kunne fint tatt seg en ferie med gutta på en uke og to,men jeg hadde ikke vert fornøyd med en så lang tur.

Han hadde ikke likt at jeg hadde reist på noe slikt heller heldigvis.

Vi vil ha slike store opplevelser sammen :)

Trist at du fikk den mailen av typen(eksen?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...