Gå til innhold

What goes up must come down.


Ripsy

Anbefalte innlegg

Ja- jeg kom meg på trening :hoppe:

Men desverre hadde jeg sett feil på åpningstiden på barnepassen, så det ble bare 35min trening. Men jeg var flink til å være effektiv :jepp: .

Treningsøkten:

10 min oppvarming på ellipsemaskin

3x16 utfall med 2x4kg vekter

3x20 knebøy på bosu (flat side opp)

3x12 roing i trekkapparat

3x12 pushups på knærne, armene på bosu

2x20 situps på stor ball

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger med litt motivasjon til deg!

*motivasjon*

Edit: Du klarte vist å motivere deg selv :fnise: 35 min trening er bedre enn ingentin, da! Du er veldig flink til å holde deg aktiv! Foreløbig har min mosjon vætr husarbeid i dag og en bytur i går. Det er mer enn nok for formen min :fnise:

Ha en fin dag!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger med litt motivasjon til deg!

*motivasjon*

Edit: Du klarte vist å motivere deg selv :fnise: 35 min trening er bedre enn ingentin, da! Du er veldig flink til å holde deg aktiv! Foreløbig har min mosjon vætr husarbeid i dag og en bytur i går. Det er mer enn nok for formen min :fnise:

Ha en fin dag!

Takk - sparer på det så jeg har litt til neste gang jeg trenger påfyll :gjeiper: .

Ikke dårlig aktivitetsnivå på deg heller. Du fødte jo for en uke siden! :)

Jeg har en veldig bra dag så langt, håper din dag også er fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åy, barnepass. Funka det greit?

Jeg har enda ikke rota meg til å teste sen ut. Selv om det er en ypperlig mulighet.

Bra trent også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt på at vi kan bruke barnepassen på senteret når de er så små. Kanskje jeg må vurdere å melde meg inn på senteret da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøver å få det til å passe med sovinga hennes, men kunne ønske de var åpne iallfall til 14.00.

Prøv dere jenter, de kan jo bare hente dere hvis det ikke går.

I dag har jeg ikke vært utenfor døren engang... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plan for denne uka:

Mandag: ingen trening (vaske tøy og ordne hjemme + babysvømming)V

Tirsdag: Trilletur (minst 45 minutter) V

Onsdag: Elixia (?) - kanskje prøve meg på en styrke og core time. V

Torsdag: Trilletur (minst 45 minutter) X

Fredag: Ingen trening

Lørdag: Trilletur og prøve å jogge litt med vogna (interval - jogge/gange)

Søndag: Trilletur (minst 45 minutter) + styrke hjemme

I går ble det heller ingen trening, men tuslet rundt i byen, var iallfall ikke stillesittende.

Usikker på om jeg får til intervalltreningen jeg hadde planlagt i dag... kanskje i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får man egentlig ikke trene før det er gått 6 uker?

Skjønner godt om du sliter med å finne anledninger for trening.. dvs trillerturer er jo en annen sak, men det er jo vær og vind å ta hensyn til også (ifallall gjør jeg det ;)

Føler du formen er på fremgang? Om litt kan du kanskje begynne å gjøre styrkeøvelser på stuegolvet med babyen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får man egentlig ikke trene før det er gått 6 uker?

Skjønner godt om du sliter med å finne anledninger for trening.. dvs trillerturer er jo en annen sak, men det er jo vær og vind å ta hensyn til også (ifallall gjør jeg det ;)

Føler du formen er på fremgang? Om litt kan du kanskje begynne å gjøre styrkeøvelser på stuegolvet med babyen? ;)

Hei :)

Det er en ganske stor belastning for kroppen å gå gravid og ikke minst å føde. Ting må gro og trekke seg sammen før man utsetter kroppen med for mye stress. Det er også en del hormoner som sitter igjen som gjør ligamenter slakkere og en er derfor mer utsatt for skader og overbelastning.

Jeg kjenner formen er stigende ja :) Og har veldig lyst til å trene. Men i gå fikk jeg meg en liten wake-up call: BEKKENBUNNSMUSKULATUREN MÅ STYRKES! Prøvde å jogge litt for første gang. Og jeg følte meg svak nedi der... :sjenert: lakk ikke, men kjente jeg ikke klarte å løpe lett og ledig fordi muskulaturen ikke er sterk nok. Så etter 5 minutter gav jeg opp :sukke: . Men vi var ute i tilsammen 1time og 5 min, så fikk iallfall en god trilletur!

Håper dette bedrer seg snart, for jeg har lyst til å jogge litt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke:

Mandag: ingen trening (vaske tøy og ordne hjemme + babysvømming)V

Tirsdag: Trilletur (minst 45 minutter) V

Onsdag: Elixia (?) - kanskje prøve meg på en styrke og core time. V

Torsdag: Trilletur (minst 45 minutter) X

Fredag: Ingen trening

Lørdag: Trilletur og prøve å jogge litt med vogna (interval - jogge/gange) V

Søndag: Trilletur (minst 45 minutter) + styrke hjemme X

Uka ble ikke helt som planlagt, men det kunne absolutt vært værre.

Plan for denne uka:

Mandag: Trille minst 30minutter

Tirsdag: Styrketrening på Elixia

Onsdag: Trille minst 45 min

Torsdag: Ingen trening

Fredag: Prøve meg på litt jogging med vogna igjen, intervaller

Lørdag: Ingen trening

Søndag: Ingen trening

Blir nok en litt dårlig uke dette, har masse planer mot slutten av uka... Blir en del bilkjøring, besøk osv. Får heller bli bonus hvis jeg får til noe. Desto viktigere at jeg kommer meg på trening i morgen!

Glemte forresten å sjekke vekta i dag, men tror ikke det er noen endring fra forrige uke. Som vanlig har jeg hatt en mindre sunn helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var flink og kom oss på trening i dag :trene: . Det ble en times trening på ho mor og en time hos barnepassen for lillemor. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun 2x15 min trilling i går.

Men i dag har jeg virkelig nytt dagen :sol: - strålende vær og over 1 time trilletur! Underveis gjorde jeg noen øvelser:

4x20 utfall

2x15 utfall sideveis mot høyre

2x15 utfall sideveis mot venstre

3x15 dips på en krakk

2x12 pushups mot en stein, strake bein

Prøvde igjen å løpe, men jeg må nok trene mer bekkenbunn :( Det er ikke noe behagelig å føle at en skal tisse på seg...

Kjenner jeg fikk produsert noen endorfiner - og har friske røde kinn! Nå skal jeg pakke før vi skal reise bort i helga :) .

God helg til dere som titter innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Ingenting er som den gode følelsen etter en treningsøkt! :)

Masse farting på dere, kos dere og god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er! Ingenting er som den gode følelsen etter en treningsøkt! :)

Masse farting på dere, kos dere og god helg! :klemmer:

Nei - det er en god følelse!

Mandag og ny uke :) .

Vekta i dag viste 68,3kg - det vil si en sakte vektnedgang - tror det er en halv kilo på to uker... det går den rette veien, selvom jeg koser meg mye om dagen!

Fulgte forrige ukes plan sånn passelig. Ingen trening på lørdag, men i går gikk jeg en tur på 40 min i ulendt terreng.

Denne ukens plan:

Mandag: Styrkeøvelser hjemme på gulvet

Tirsdag: Gå tur

Onsdag: Styrke på elixia

Torsdag: Prøve å jogge litt igjen - intervall med vogna

Fredag: Spinning - hvis jeg får det til å passe med sovingen til snuppa

Lørdag: Gå tur, minst 40 min

Søndag: Styrke hjemme på gulvet

OG: Bekkenbunnstrening HVER DAG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ukens plan:

Mandag: Styrkeøvelser hjemme på gulvet

Tirsdag: Gå tur

Onsdag: Styrke på elixia

Torsdag: Prøve å jogge litt igjen - intervall med vogna

Fredag: Spinning - hvis jeg får det til å passe med sovingen til snuppa

Lørdag: Gå tur, minst 40 min

Søndag: Styrke hjemme på gulvet

OG: Bekkenbunnstrening HVER DAG!!

Uff og huff - så langt har det ikke blitt annet enn trilleturer... ikke noe styrke hverken hjemme eller på elixia... og ikke prøvd meg på jogging heller...

Noen som har litt motivasjon å gi bort så jeg kommer meg på trening i morgen?

Har spist MYE usunnt også... :sukk:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

68,3 kg på vekta må være en kjempe motivasjon :)

Da går det jevnt og trutt i riktig retning. Kjempebra.

Ellers er jeg litt der hvor du er i dag.

Jeg har meldt meg på en power time etterpå som jeg kjenner nå at jeg virkelig ikke har lyst å dra på, men jeg får vel bare stramme meg opp og komme meg ut døra. Det ligger litt motivasjon i at tann nr 6 og 7 er på vei for vesla så her hjemme er det litt surring om dagen. Så i valget mellom mer sutring og styrketrening så er vel trening et lite hakk bedre ;)

Endret av Ekkornet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei - en liten oppdatering fra meg i romjula :)

Gikk på vekta i dag morges og den viste 66,5kg :hoppendeglad: - hadde aldri trodd jeg skulle fortsette å gå ned i disse juletider. Jeg har jo kost meg masse også :nigo: . Nå er det under 2kg igjen til startvekta! Tror jeg skal få tatt noen mål snart for å se om centimeterne har endret seg.

Selvom kiloene jevnt, men sikkert forsvinner så har jeg fortsatt en jobb å gjøre for å få tilbake kroppen jeg hadde før jeg ble gravid. Magen er ganske flat nå, men ikke så stram som den var. Så her må det mer trening til :)

Har vært ganske aktiv de siste par ukene, men det har vært mest gåturer og et par dager på ski. Håper å få til noe fast trening på nyåret.

Fortsatt god jul alle sammen! I dag blir det trilletur og kanskje jeg skal prøve meg på litt styrketrening på gulvet hjemme. I morgen får vi besøk på ettermiddagen og nyttårsaften får vi gjester, så det blir nok ikke noe tid til å dra på treningssenteret før neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å være så nært målet! :strix:

Jeg har litt under fem kg igjen, og skal i dag på min første trening siden lenge før fødsel! :jepp:

Kan skrive under på det med at kroppen er blitt slappere, men "heldigvis" så er vel det noe alle vi som har vært gravide har til felles. Men heldigvis går det an å gjøre noe med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å være så nært målet! :strix:

Jeg har litt under fem kg igjen, og skal i dag på min første trening siden lenge før fødsel! :jepp:

Kan skrive under på det med at kroppen er blitt slappere, men "heldigvis" så er vel det noe alle vi som har vært gravide har til felles. Men heldigvis går det an å gjøre noe med. :)

Ja, det er deilig :)

God trening Teriyaki - husk å starte forsiktig!

66,5 kg :duskedame:

Det er kjempebra!

Gleder meg veldig til jeg ser de tallene på min vekt også ;-)

Ja, det var en god følelse!

Du kommer dit snart - uannsett er ikke jula tiden å tenke på vekt og mat på - du er jo så flink til å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...