Gå til innhold

What goes up must come down.

Ripsy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har jo som du vet ikke født enda, men jeg hadde en seks-syv uker for noen uker siden hvor jeg var kjempeflink med bekkenbunnsøvelser. Men så gikk jeg lei, og nå sliter med å huske på det. Håper motivasjonen blir større etter fødsel.. :sjenert:

Så flink du er til å gå trilleturer! :) Det kostholdet er vanskelig å holde rent, ja! Ser for meg at jeg kommer til å ha lyst til å småspise hele tiden når jeg går hjemme med babyen.. :gjeiper:

Ja, det er en utfordring å holde motivasjonen oppe for å trene bekkenbunn...

Trilleturer er bare koslig :) . Håper været holder seg fint i nord så du får godt masse turer fra starten av du også.

Jeg var det i starten, nå er jeg litt mer sløv på det. Glemmer å gjøre det når jeg ammer. :sjenert:

Hvordan skal vi klare å endre på dette da Delphina?

Kanskje jeg bør skrive det ned i noen dager, eller krysse av for hver økt jeg gjør eller no. Eller kanskje det finnes en app? Noen som vet? Jeg skal søke etter det nå :fnise: må da være noen som har tenkt på at det kunne vært kjekt.

I dag blir det nok bare en kort tur, men ut skal jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så kjempeflink til å trene bekkenbunnen, nei... Men jeg kjenner jo at behovet er der, så det blir litt hver dag. Tar det også når jeg ammer; det er jo tross alt noe man kan gjøre når som helst. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å ta noen mål slik at jeg har noen flere objektive mål å gå utifra, i tillegg til vekten.

Overarm

h: 27cm

v: 27cm

Midje (smaleste punkt)

73,5cm

Mage (rett under navelen)

87,5cm

Hofte (over kjærlighetshåndtakene)

96 cm

Sete

104,5cm

Lår (bredeste punkt)

h: 60cm

v: 59cm

Så får vi se om det skjer noen endringer :) Kanskje jeg måler på nytt om 4 uker.

I tillegg til dette har jeg 1-2 bukser jeg ikke får på meg og noen bukser som er litt trange, så det er jo også en indikasjon.

Til mandag er lillemor 6 uker - så da begynner jeg for alvor.

GLEDER MEG TIL Å TRENE :strix::trene::strix::trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennnende å lese hvordan det går! :strix: Kjenner jeg gleder meg utrolig mye til første joggeturen! Men har skjønt det sånn at jogging ligger i kategorien "vent til 12 uker etter fødsel", så det blir en stund til for min del. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennnende å lese hvordan det går! :strix: Kjenner jeg gleder meg utrolig mye til første joggeturen! Men har skjønt det sånn at jogging ligger i kategorien "vent til 12 uker etter fødsel", så det blir en stund til for min del. :jepp:

Ja, har sett det står det noen steder, men jeg kommer nok til å prøve meg litt på jogging før det. MEN - en må jo ta det gradvis, tror det er det viktigste.

Hatt en aktiv helg :strix: . I går ble det en sykkeltur på ca 13km, godt kupert. Tok det ganske rolig, men kjente godt de bratte oppoverbakkene på pusten ja. Men deilig med frisk luft og litt aktivitet :jepp: .

I dag har jeg meldt meg inn på Elixia :trene: - så nå starter alvoeret. Det var fantastisk deilig å komme i gang! Syklet til og fra senteret, som tar 15-20min hver vei, deretter trente jeg helt lett i 45 minutter.

Øvelser:

- 10 min på ellipsemaskin, nesten ingen motstand

- Knebøy på bosuball (ingen vekter) 3x15 rep

- Utfall (ingen vekter) 3x 16 rep

- Firstående løft av motsatt arm og bein 3x 18 rep

- Planken med knærne i underlaget 3x 20-30sek

- Ryggliggende bekkenløft 3x 12

- push ups med knærne i bakken 3x10-12

En god start. Etter hvert skal jeg lage meg ukesplaner og se hvordan det vil gå. Litt usikker på hvor mange økter jeg skal ha som mål. Kanskje 2 økter på elixia og 1 økt med et eller annet i helgene sammen med mannen... :)

Nå har jeg laget vaffelrøre :sikle: - for det er jo helg :nigo: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er! :strix:

Ser ut som du kommer godt i gang nå ja. Liker du spinning? Det elsker jeg! :jepp: Også er det jo veldig god trening også, så lenge man klarer å presse seg og ikke bare gi opp med en gang man blir anpusten da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :strix:

Ser ut som du kommer godt i gang nå ja. Liker du spinning? Det elsker jeg! :jepp: Også er det jo veldig god trening også, så lenge man klarer å presse seg og ikke bare gi opp med en gang man blir anpusten da. :)

Gøy med litt skryt :gjeiper: .

Ja, jeg er veldig glad i spinning, så blir nok noen spinningtimer etter hvert. Spinning kan absolutt være super trening!

Syntes spinningsalen der kanskje så litt liten og trang ut, men håper det blir bra, for det værste er overfylte spinningsaler uten luft.

Du et dødsflink Ripsy!

Tar med litt av motivasjonen din og lager meg en plan for neste uke.

God søndag :goodbye:

Takk :) , og ingenting er bedre enn at en kan motivere andre! Så kommer jeg heller innom deg en annen gang når jeg sliter med motivasjonen! Jeg følger med deg ekkornet og ser at du er superflink!

Det var forresten første gang jeg var borte fra snuppa, bortsett fra korte turer i matbutikken. Jeg pumpa meg og den fantastiske pappa'n koste seg hjemme sammen med snuppa og gav henne et måltid på flaske - uten problem!

Det var skikkelig deilig å ha litt tid for seg selv, og ikke minst produsere litt endorfiner :strix: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Ripsy! :)

Hvordan ordner du deg med barnevakt når du trener?

Åhh, nå fikk jeg lyst på vafler.. nam! :jepp:

Takk :)

Som jeg skrev over her, så var Ripsymannen hjemme med lillemor. Jeg var vel borte i totalt to timer tror jeg, kanskje bittelitt lenger.

På ukedagene skal jeg etter hvert prøve barnepass på treningssenteret, det blir spennende å se hvordan det går. Også er det en time i uka for mor/barn - det gleder jeg meg veldig til!

Lag deg noen vafler BareBea - det er jo så godt! Her står røra og sveller og venter på at Ripsymannen skal komme tilbake fra sin trening.

Åhhh - kjenner virkelig de endorfinene altså - har en super dag :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike, du er så flink altså! I gang med skikkelig trening og greier! Det viser jo bare at man får det til hvis man bare vil! (hmm.. det rima! :fnise: ) Fordelen med å være i permisjon er jo også at vi kan trene på dagtid, og dermed ha hele kvelden til å kose oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike, du er så flink altså! I gang med skikkelig trening og greier! Det viser jo bare at man får det til hvis man bare vil! (hmm.. det rima! :fnise: ) Fordelen med å være i permisjon er jo også at vi kan trene på dagtid, og dermed ha hele kvelden til å kose oss!

Vi får se om det varer...men håper jeg kommer inn i en god driv.

Plan UKE 45

Mandag: Kort trilletur

Tirsdag: Sykkeltur?

Onsdag: Kort trilletur

Torsdag: Mor/barn trening

Fredag: Ingen trening

Lørdag: Sykkeltur?

Søndag: Lett styrketrening Elixia??

Det var visst ikke så lett å lage en plan, får se hvordan det går, men det er mulig jeg må ta dagene litt som de kommer fremover.

Vekta er forresten på stedet hvil, etter en utrolig usunn uke... (les: noen måtte spise opp halloweengodisen...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg hadde tatt frem snopet fra nyttårsaften til haloweengangere. Men der kom ingen så nå har jeg tatt saken i egne hender. Som samboeren min sier, jeg gjør egentlig nabobarna en tjeneste, de slipper å spise gammelt snop!! :popcorn:

Med andre ord, jeg har jo vært flink som har hatt det liggende så lenge.. og nå begynte det å bli dårlig dato på det også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsplanen har gått i vasken denne uka :sjenert: . Det har vært alt for mye som har skjedd med besøk og ærend og en mann som har vært bortreist.

Men jeg har ikke sittet stille og jeg har spist sunnt! (Bortsett fra litt snop i går kveld :gjeiper: )

Håper på enten en trilletur eller sykkeltur i løpet av dagen i dag og kanskje treningssenteret i morgen - uka er ikke over :) . Kjenner det er tyngre å komme seg ut nå som det er kaldere ute og det blir mørkt så tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering forrige uke:

Litt for lite trening, men kunne absolutt vært verre. Bra kosthold frem til fredag ettermiddag - absolutt ikke bra kosthold i helga... Og det usunne kostholdet i helga har nok ført til at vekta fortsatt står på stedet hvil.

Denne uka:

Skal reise og blir mye farting, så usikker på hva jeg får til av trening. Men satser på 1-2 økter. Håper i tillegg på å få gått en tur i dag. Men først må jeg komme i gang å pakke litt...

Pga en litt annerledes uke blir det ingen treningsplan, alt jeg får til blir en bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppsummering forrige uke:

Vært ute og reist OG vært syk, så ingen trening :( . KOstholdet har ikke vært supersunt, men jeg har småspist mindre og porsjonene til hvert måltid har ikke vært like store.

Jeg gikk på vekta i dag morges og den viste: 68,8kg :nigo:

Jeg tror nok det vil gå bittelitt opp igjen siden jeg har vært syk, men det er lov å håpe at vekta går nedover.

Plan for denne uka:

Mandag: ingen trening (vaske tøy og ordne hjemme + babysvømming)

Tirsdag: Trilletur (minst 45 minutter)

Onsdag: Elixia (?) - kanskje prøve meg på en styrke og core time.

Torsdag: Trilletur (minst 45 minutter)

Lørdag: Trilletur og prøve å jogge litt med vogna (interval - jogge/gange)

Søndag: Trilletur (minst 45 minutter) + styrke hjemme

Igjen usikker på hvordan det går å ha en ukesplan. Forrige gang gikk jo planen rett i vasken, men jeg prøver meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plan for denne uka:

Mandag: ingen trening (vaske tøy og ordne hjemme + babysvømming)V

Tirsdag: Trilletur (minst 45 minutter) V

Onsdag: Elixia (?) - kanskje prøve meg på en styrke og core time.

Torsdag: Trilletur (minst 45 minutter)

Lørdag: Trilletur og prøve å jogge litt med vogna (interval - jogge/gange)

Søndag: Trilletur (minst 45 minutter) + styrke hjemme

Har i dag gått tur med et par stopp på veien: 10min + 30 min + 10min - i alt 50min. Så får vi se om vi får til en time på elixia i morgen :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt motivasjon for å komme meg på trening i dag kjenner jeg... :sjenert: . Merker jeg leter etter unnskyldninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...