Gå til innhold

Når dere har trent


Gjest Marregutt

Anbefalte innlegg

Gjest Marregutt

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/how_to_build_pure_strength

Det er det ;)

Hockey er fett ja! Selv har jeg gjort comeback etter 6 år :) Har gått seg til, men har vært en veldig hard prosess :P man må tåle litt kritikk og presse seg litt, men nå går det bra! Du kunne jo meldt deg på et bedriftslag da? Det har de vel nesten overalt? ;)

Ja ok, det er et opplegg jeg ikke har sett før!

Ja, hockey er fett. Men jeg er vel ikke helt lagsport karen hehe. Liker bedre å jobbe kun med meg selv, er vel derfor jeg kjører så hardt på forskjellige langrennsarrangementer i vinter. Får alltid høre når jeg psiller med gutta at jeg spiller veldig ego også haha. Men men, klassiske utholdenhetsidretter ligger vel mer i min fysikk, og i resten av slekta egentlig enn litt mer eksplosive idretter som hockey og fotball. Selvom det er jo mye utholdenhet i dem og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rastl0s

Du bør prøve! Gir utrolige resultater!

Ja er det vett ;) Det er sant, lagsport er ikke for alle! Er ganske vanskelig egentlig å sette seg inn i hvordan man spiller sammen med enkelte spillere! Jaja er noen som er heldig med kondis også! Jeg er mer den eksplosive, sterke typen og eier ikke kondis! :P

Men det som er, er at i hockey er det full innsats i 30 sek - 1 min. (veldig eksplosivt), noe som gjør hockeyspillere (generelt) til dårlige langdistanse løpere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marregutt

Du bør prøve! Gir utrolige resultater!

Ja er det vett ;) Det er sant, lagsport er ikke for alle! Er ganske vanskelig egentlig å sette seg inn i hvordan man spiller sammen med enkelte spillere! Jaja er noen som er heldig med kondis også! Jeg er mer den eksplosive, sterke typen og eier ikke kondis! :P

Men det som er, er at i hockey er det full innsats i 30 sek - 1 min. (veldig eksplosivt), noe som gjør hockeyspillere (generelt) til dårlige langdistanse løpere :P

Ja, jeg er vel mer det motsatte jeg da. Den typiske landistanseløperen, selvom jeg veier litt mye for det, for jeg har et naturlig lag med muskler fordet. (ikke den typiske maratonløper-kroppen). Så jeg er vel en "hybrid" haha om jeg får kalle det for det. Men det er vel all skigåingen om vinteren og styrkeøktene om sommeren som gjør at jeg har noen kilo overkroppsmuskler tipper jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Hehe ja langrenn tar på det kan jeg tenke meg! Åssen går du på ski egentlig? Langt med vanlig tempo, kort og fort, eller langt så fort du klarer? Tenkte å gå mye til vintern selv for å få bedre kondis mtp militæret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marregutt

Hehe ja langrenn tar på det kan jeg tenke meg! Åssen går du på ski egentlig? Langt med vanlig tempo, kort og fort, eller langt så fort du klarer? Tenkte å gå mye til vintern selv for å få bedre kondis mtp militæret!

Når det kommer til konkurranser så er det korteste rennet jeg skal gå i år 40 km, det lengste 56 km. Skal også gå Birken, dne gikkk jeg i fjor også, den er 54 km.

Men på treningen så prøver jeg å få inn en langtur i uka, 40 - 50 km +. Det passer best på søndager, så avhenger litt av om jeg har hatt en tur på byen dagen før, hehe. Også har jeg intervaller en gang i uka, da varierer jeg mellom lange drag på flere minutter, og iblandt har jeg 10-60 sekunders drag med 90-100% intensitet. Også går jeg mye med en kompis også, og gjerne en ren stakeøkt i uka. Så det er opplegget, men orker ikke ha så strikt at jeg MÅ gjøre det og det den og den dagen.

Men langrenn er fantastisk med tanke på utholdenhet og kondis. Men dersom du skalgå for å øke kondisen din raskt og mest mulig, så er løping den formen du vil få mest igjen for. Selvom langrenn er mye morsommere da, så lenge man har gode ski (med tanke på feste og glid) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rastl0s

Når det kommer til konkurranser så er det korteste rennet jeg skal gå i år 40 km, det lengste 56 km. Skal også gå Birken, dne gikkk jeg i fjor også, den er 54 km.

Men på treningen så prøver jeg å få inn en langtur i uka, 40 - 50 km +. Det passer best på søndager, så avhenger litt av om jeg har hatt en tur på byen dagen før, hehe. Også har jeg intervaller en gang i uka, da varierer jeg mellom lange drag på flere minutter, og iblandt har jeg 10-60 sekunders drag med 90-100% intensitet. Også går jeg mye med en kompis også, og gjerne en ren stakeøkt i uka. Så det er opplegget, men orker ikke ha så strikt at jeg MÅ gjøre det og det den og den dagen.

Men langrenn er fantastisk med tanke på utholdenhet og kondis. Men dersom du skalgå for å øke kondisen din raskt og mest mulig, så er løping den formen du vil få mest igjen for. Selvom langrenn er mye morsommere da, så lenge man har gode ski (med tanke på feste og glid) :)

Ahaa :) høres kult ut, men slitsomt!! :P

Vil tro løping er supert, men har slitt med beinhinnebetennelse, så jeg får ikke jogget nok til å få opp kondisen veldig på løping enda ;) Bygger opp leggene igjen rolig sånn at jeg kan starte å løpe igjen senere! Men da skal jeg gjøre det i vinter, gå masse på ski når jeg har tid!

Alltid hatet langrenn, men løping mer.. :P Langrenn har faktisk blitt gøy i det siste når jeg har vært hekta på å trene ;) Man kommer jo i bra form av langrenn! Man ser ikke mange feite løpere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...