Tornerosa Skrevet 28. november 2011 Forfatter #241 Del Skrevet 28. november 2011 Fikk selvfølgelig ikke sove i natt. Var oppe på do i 3-4-tida, tror ikke jeg hadde sovet noe da. Nå la jeg jo meg i otta, og sov til unger skulle hentes, men det utgjorde ikke mer enn seks timer. Så jeg var trøtt. Men frøs. Og nå skal jeg ikke sove, ikke fordi jeg er så sabla fornuftig, men fordi det er så vondt å våkne igjen. Hvis jeg sovner nå, vil jeg fortsatt være blytung og trøtt når jeg MÅ stå opp, klokka halv tolv. Ikke verdt det. Tror jeg. Helt svart ute, ungene ville virkelig ikke gå til skolen i dag. Skjønner dem. Det blåser og regner. Og i morges ble jeg kalt drittsekk, det var første gang. Pus fullstendig rabiat her, løper rundt og angriper alt som ikke rører seg. Pokker, vi glemte reflekser...! Hva annet har jeg glemt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 28. november 2011 Forfatter #242 Del Skrevet 28. november 2011 Sov fra ni til tolv... Slumret meg gjennom Skype-møtet, fikk hentet unge og dratt til byen til øyelegen (hun skal teste ut linser), kjørt til musikkskole, handlet middag og sånt, laget middag og spist den. Ja. Og nå er ungene ute sammen med to nabounger, de skal levere ut invitasjoner til julegrantenning, invitasjoner som 10-åringen og jeg laget. Ny tradisjon skal etableres, nemlig, vi er fem familier som har tatt initiativ. Dvs. fire familier, og oss tre. Hengende, løse tråder hva angår morgendagen, onsdagen, torsdagen. Logistikk. Avhengig av at andre gjør det de sier at de skal gjøre, men hittil ikke har gjort. Jeg trenger flere dager der ingenting skjer, der det ikke dukker opp overraskelser og utfordringer. Bare snille, smoothe dager hvor jeg fra minutt til minutt kan bestemme hva jeg skal ta meg til. Som det er nå, sover jeg bort de aktuelle dagene. En snill, stille arbeidsdag påfulgt av en ettermiddag uten tidspunkter. Det hadde vært noe. Ikke at en time hos øyelegen er problematisk for meg. Men det er noe. Og det føles forstyrrende, det føles som om gjøremålene eier meg, om det så handler om en time hos øyelegen eller noe helt annet. Det beste jeg kan gjøre for tiden, er faktisk å kjøre bil. Ha veldig god tid, eller at det ikke er noe tidspunkt jeg må komme fram overhodet. Bare sitte i bilen, kjøre, høre på musikk, gomle på ett eller annet. Varmen på full guffe, varme i rumpa. Ingen barn i baksetet. Da føler jeg meg avslappet. I kveld skal jeg skrive noe pent og lystig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 28. november 2011 #243 Del Skrevet 28. november 2011 Min eldste har brukt linser siden mai, det er fantastisk! Hun har fått et helt nytt liv, hun er jo fotballjente og det er ikke få ganger vi har måttet svinge innom Brilleland etter trening fordi hun har fått brillene slått skeive. Hun har månedslinser fordi det ikke finnes dagslinser i hennes styrke, men det går veldig greit allikevel. Det eneste er jo at det er dyrt.. Dvs vi må betale alt selv i motsetning til brillene som vi får dekket 100%. Men altså - JA til linser!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 28. november 2011 #244 Del Skrevet 28. november 2011 I kveld skal jeg skrive noe pent og lystig. Dressmannen? :gjeiper: Forøvrig besitter AS M.Aa. ingen kapital til investeringer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 28. november 2011 #245 Del Skrevet 28. november 2011 Dressmannen? :gjeiper: Forøvrig besitter AS M.Aa. ingen kapital til investeringer... Sludder og pølsevev, vås og snikksnakk på deg. Kapital kan være så mangt. Et godt hode, flinke hender, en god helse og et godt hjerte (se der, man er ikke gammel 4H'er for ingenting ) er da knallgode likvidier, og det skulle ikke forundre meg om den godeste gamle MorAase besitter opptil flere av disse egneskapene. Og MorAase: vil du virkelig ha noen som ikke vil ha deg fordi du ikke har nok av overflatiske kvaliteter? Vil du virkelig ha en kjæreste med så lite dybde? Nei, tenkte meg det. Jeg tror du snubler borti feil menn, rett og slett. Sorry Tornerosa, ikke meningen å ødelegge idyllen ved å kjefte, men i blant må man si noen Pauli ord til denne ellers så kloke damen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 28. november 2011 Forfatter #246 Del Skrevet 28. november 2011 Min eldste har brukt linser siden mai, det er fantastisk! Hun har fått et helt nytt liv, hun er jo fotballjente og det er ikke få ganger vi har måttet svinge innom Brilleland etter trening fordi hun har fått brillene slått skeive. Hun har månedslinser fordi det ikke finnes dagslinser i hennes styrke, men det går veldig greit allikevel. Det eneste er jo at det er dyrt.. Dvs vi må betale alt selv i motsetning til brillene som vi får dekket 100%. Men altså - JA til linser!! Så det går fint med månedslinser? Hun har så stor styrke at det er eneste mulighet? Øyelegen vår sa at han satte ett krav til at hun skulle få prøve seg på linser, og det var at hun brukte dagslinser, pga. infeksjonsfaren, og at hun brukte dagslinsene kun maks en halv dag av gangen. Høres veldig praktisk ut med månedslinser, ser for meg at alt dette med å putte inn og ta ut blir et styr. Jeg kan i hvertfall ingenting med det. Faren bruker linser, men han vil visst ikke at hun skal bruke det. Når det er sagt - han var imot at hun skulle bruker briller, også. Dressmannen? :gjeiper: Forøvrig besitter AS M.Aa. ingen kapital til investeringer... Ikke Dressmannen, nei. Den seansen der var ikke mye lystig, gitt... :gjeiper: Sludder og pølsevev, vås og snikksnakk på deg. Kapital kan være så mangt. Et godt hode, flinke hender, en god helse og et godt hjerte (se der, man er ikke gammel 4H'er for ingenting ) er da knallgode likvidier, og det skulle ikke forundre meg om den godeste gamle MorAase besitter opptil flere av disse egneskapene. Og MorAase: vil du virkelig ha noen som ikke vil ha deg fordi du ikke har nok av overflatiske kvaliteter? Vil du virkelig ha en kjæreste med så lite dybde? Nei, tenkte meg det. Jeg tror du snubler borti feil menn, rett og slett. Sorry Tornerosa, ikke meningen å ødelegge idyllen ved å kjefte, men i blant må man si noen Pauli ord til denne ellers så kloke damen. Ikke sant? Her trengs kloke ord! For denne moderen har masse å fare med, det står ikke på det! Det er bare det at det er så fryktelig vanskelig. Moderen er ikke alene om å kjenne på den muren der. Å snuble borti det rette materialet er ikke enkelt. Dessuten - det finnes mye bra materiale, men det trenger ikke slå til av den grunn... Jeg har visst glemt hva dette lystige jeg skulle skrive var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 28. november 2011 Forfatter #247 Del Skrevet 28. november 2011 I hvertfall veldig glad for at Buzz ikke ser ut til å være den komedien den er blitt omtalt som. For noen komedie, det er ikke den boken. Synes filmen så langt svarer til forventningene, bildene matcher ganske bra bildene i hodet mitt fra da jeg leste boken. Litt forstyrret av at Mattias er så sinnsykt lang, men får tåle det. For ellers er han ganske rette typen, synes jeg. Og så har jeg ledd meg ihjel av Thomas Giertsen i Nesten perfekt. Eller, ikke ledd. Men smilt. Smilt meg ihjel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 28. november 2011 #248 Del Skrevet 28. november 2011 Min(e) bruker linser og den ene har gjort det siden 9 - 10 års alderen. - 4 omtrent. Daglinser. Går helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. november 2011 Forfatter #249 Del Skrevet 29. november 2011 Og ungen lærte fort å sette på linsene selv? Eksperiment: Jeg har vekket, tilstrekkelig, og trukket meg tilbake på kjøkkenet. Jeg har satt fram tallerkener og frokost, og laget matpakker. Med jevne mellomrom har jeg opplyst om klokkens tilstand. Og nå på stua. Nå skal de få greie resten selv. Tror minsta ligger enda, ti minutter før hun må gå. Dette kan bli interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. november 2011 Forfatter #250 Del Skrevet 29. november 2011 Jeg jobbet med SNS Bank i Holland.I am kontakte deg på grunn av din avdøde slektning konto i vår bank. Vennligst sender meg en epost med et telefonnummer og også indikerer den beste tiden at jeg kan ringe deg på telefonen. Dette vil gjøre meg å gi deg mer informasjon om denne saken. Vær oppmerksom på at jeg er for tiden i Storbritannia på momenty gjennomgår noen Finacial kurs. hilsen Frank Mills www.snsbank.nl 447741782385 Jotakk. Regner med at vedkommende var millionær, denne min avdøde slektning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. november 2011 Forfatter #251 Del Skrevet 29. november 2011 Blir nok interessant, ja. Eldste greide seg, kom seg avgårde da venninnen kom, men yngste har såvidt havnet på badet. Stakkar. Jeg synes faktisk litt synd på henne. Det er som oftest søsteren som er den tregeste. Da doekspressen skulle gå i morges, lot hun seg bare ramle ned i senga igjen, to ganger, jeg holdt på å tryne begge gangene. Så jeg ga opp, sa at hun da fikk stå opp selv, og gikk. Og da stod hun altså ikke opp. Nå spiser hun frokost i tystnad, slukøret. Hun vet at hun må gå alene i mørket, og hun vet at hun vil komme for sent. Hun hater begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 29. november 2011 #252 Del Skrevet 29. november 2011 Hun får gjøre det en stund da, til hun skjønner at hun er den eneste som har ansvar for å gjøre noe med det Om en østeuropeer hadde begynt å snakke om familia som tror jeg at jeg hadde skiftet nummer jeg ville ikke hatt mafiaen på døra, lissom. Mulig jeg er litt for preget av serien vi driver og ser på... Jeg skal droppe årsregnskapet. Er ikke bombesikker på hva jeg skulle ha skrevet heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 29. november 2011 #253 Del Skrevet 29. november 2011 Månedslinser som innebærer å ta ut om kvelden, rense dem og ta de på igjen om morgenen. Mer styr enn dagslinser som man slipper å rense. Min datter har +8 og skeive hor hummer. Alt har gått over all forventning, ikke noe problem å ta av og på. Det jeg ikke liker er at det nå er komplett umulig å få henne til å gå med briller ute blant folk, så hvis noe skjer med linsene så har vi et problem - hun kan være ganske sta. Tror ikke det er så smart å vandre rundt uten noe med den styrken..? Men hun ser faktisk litt dårligere med linser enn med briller, vi får stadig nye linser for å finne den perfekte styrken. Dvs hun ser dårligere når hun skal lese men bedre når hun er i aktivitet pga sidesynet. Det er faren som har vært pådriver her i huset, han husker befrielsen å slippe colabunnene da han var 14 år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 29. november 2011 #254 Del Skrevet 29. november 2011 HORNHINNER!!! Jeeeeezes iPhonen er rar noen ganger!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. november 2011 Forfatter #255 Del Skrevet 29. november 2011 Til neste år skal jeg i hvertfall føre nitidig regnskap! Og ved neste årsskifte skal jeg veie på vektskåla. Hun gikk, uten et mukk. Litt tufsete, alvorlig. Jeg sa at i morgen, i morgen må du stå opp, ikke sant? Men nei, i morgen skulle hun overhodet ikke på skolen. Egentlig er det søsteren som mest trenger slike lærepenger, ganske typisk at det slår litt feil ut. Det er alltid minsta som kommer først ut av badet, blir først ferdig å spise, er først påkledd til å gå. Men gjenstår å se resten av uka, hvordan ting utvikler seg. Eller ikke. Den mafiøse ringte ikke i går, dersom jeg ikke hører noe mer, får han gå. Ringer han én gang til, blir det onkel. Ikke at jeg tror man foretar seg noe... Såh, tirsdag. Det går definitivt ikke mot helg, enda. Ikkesoveikkesoveikkesove. Er så trøtt. Hadde jeg bare manglet jern eller noe, da kunne jeg i hvertfall fått gjort noe konkret med det. Jeg har vel for utrytmisk døgnrytme, kanksje. Men det er så vanskelig å gjøre noe med det. Ikke umulig, men jeg vil det vel ikke nok. Fordi det er omkostninger med det, også. Miste mine sårt tiltrengte kveldstimer, f.eks, fordi jeg må legge meg to timer etter at ungene er i seng. Og jeg ligger så altfor lenge før jeg sovner, som oftest. Uansett leggetid. Jaja. Infinne seg med at sånn er det, nå. Får bare være trøtt, får bare resignere innimellom og sove litt. Jeg skulle levd i en verden hvor man sov når man var trøtt, var våken når man var opplagt. Jeg lurer på hvordan døgnet mitt da hadde sett ut? Levde forresten sånn i to uker, i Mexico. Ved kysten, i en bitteliten "landsby" bestående av boliger man kunne telle på to hender. Bodde i ei basthytte på stranda, uten golv. Bare ei steinhard seng, også av bast. Ingen elektrisitet, bare fisk til mat. Klokka var godt gjemt, og dette var før mobiltelefonenes tid. Man sov når man var trøtt, fulgte gjerne sola. Spiste når man var sulten, uten å bry seg om hva klokka var. Helt fantastisk. Men det tok noen dager før det føltes bekvemt. Må ut en tur i dag. To turer, egentlig, hvis Noen har gjort jobben sin og sendt meg greier i posten. Gjenstår å se. Det burde egentlig ha kommet på fredag, det er egentlig for sent nå. Og i ettermiddag logistikkutfordringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. november 2011 Forfatter #256 Del Skrevet 29. november 2011 Månedslinser som innebærer å ta ut om kvelden, rense dem og ta de på igjen om morgenen. Mer styr enn dagslinser som man slipper å rense. Min datter har +8 og skeive hor hummer. Alt har gått over all forventning, ikke noe problem å ta av og på. Det jeg ikke liker er at det nå er komplett umulig å få henne til å gå med briller ute blant folk, så hvis noe skjer med linsene så har vi et problem - hun kan være ganske sta. Tror ikke det er så smart å vandre rundt uten noe med den styrken..? Men hun ser faktisk litt dårligere med linser enn med briller, vi får stadig nye linser for å finne den perfekte styrken. Dvs hun ser dårligere når hun skal lese men bedre når hun er i aktivitet pga sidesynet. Det er faren som har vært pådriver her i huset, han husker befrielsen å slippe colabunnene da han var 14 år... Så hun bruker knapt briller lenger? Blir det sagt at det er greit? Øyelegen vår var så nøye med å påpeke at hun kun fikk bruke linser halve dager om gangen, maks, at det fortsatt må være briller som er hovedgreia. Her er det noe sånt som +3 og noe og +4 og noe, og hun påstår selv at hun ser akkurat like godt uten briller, som med... HORNHINNER!!! Jeeeeezes iPhonen er rar noen ganger!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 29. november 2011 #257 Del Skrevet 29. november 2011 Hun bruker bare briller når hun leser om kvelden. I starten var det gradvis tilvenning men nå sies det at det er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. november 2011 Forfatter #258 Del Skrevet 29. november 2011 Hun bruker bare briller når hun leser om kvelden. I starten var det gradvis tilvenning men nå sies det at det er greit. Akkurat. Vi får prøve oss litt fram. Har ikke bestilt noe enda. Det regner, regner, regner, blåser. 10-åringens trinn skulle ut og gå halvannen kilometer til, halvannen fra. Tenker de får brynet humøret litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 29. november 2011 Forfatter #259 Del Skrevet 29. november 2011 Nå ringer han igjen, om og om igjen. Jeg ringer politiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 29. november 2011 #260 Del Skrevet 29. november 2011 Nå ringer han igjen, om og om igjen. Jeg ringer politiet. :frustrert: Gjør det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå