Gå til innhold

Reise fra 16 mnd gammel baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har fått tilbud om en langhelg i en storby i Europa, som jeg tror hadde vært veldig kjekt - sove hele netter, spise god mat være kjærester og drikke vin. Men jeg er dessverre en hønemor av rang og liker ikke tanken på å være borte fra barna mine. Han minste er da 16 mnd og søsteren er nesten fire år. Litt enklere med henne for der kan vi forklare at vi kommer hjem igjen og skal handle gave ;) barna skal være hjemme i eget hjem sammen med besteforeldre. Hva hadde dere gjort? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest happy_me

Synes dere skal reise vekk og kose dere. Og en unge på 16 mnd er ikke en baby lenger :) Klarer seg fint alene med besteforeldrene noen dager :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annaires

Jeg hadde dratt!

(men nå er jeg en så grusom mamma at jeg hadde første langhelgen borte fra snuppa allerede da hun var 7mnd).

Hva er du redd skal skje om du reiser? De skal jo være med folk som er glad i de og passer på de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VI var nettopp nesten en uke borte fra barnet vårt på 18 måneder. Gikk strålende!

Synes dere skal reise vekk og kose dere. Og en unge på 16 mnd er ikke en baby lenger :) Klarer seg fint alene med besteforeldrene noen dager :)

Enig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dra! Vi var på langweekend i fire dager da knøttet var 14 måneder. Gikk aldeles utmerket, bortsett fra at hun bæsjet på mormors stuegulv. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en 16 mnd gammel unge og skal på langweeken i desember. Hun skal være hos besteforeldrene sine, og kommer til å kose seg masse, Slik hun har gjoprt de 3 andre gangene vi har vært borte allerede!

Barna har faktisk litt godt av å være borte fra mamma og pappa av og til:)

God tud:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere skal reise vekk og kose dere. Og en unge på 16 mnd er ikke en baby lenger :) Klarer seg fint alene med besteforeldrene noen dager :)

Jo, de regnes som baby til de er 18 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært borte fra sønnen vår to langhelger. Første gangen var han 9 måneder, andre gangen var han halvannet år. Jeg var i tillegg en helg på jentetur da han var et år, mens far var hjemme i permisjon.

Det er mye værre for deg enn det er for ungen - de koser seg som regel med besteforeldrene - ihvertfall hvis de er kjent med dem. Tror det er veldig sunt for både deg og barnet å få litt tid hver for dere. Og han har jo masse trygghet i storesøster også vil jeg tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på alene- turer tre ganger, barna er snart 5 og 2,5. Det har gått strålende hver gang og er supert for mor og far. Vi trenger også å pleie forholdet en gang i blandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen. For det første har jeg nok dømt meg selv hardt ved tanken på å reise bort. Er redd for om de skal bli reddm være langt borte hvis de feks. Blir syke og trenger mammatrøst. Også er jeg alltid sammen med dem og kanskje er det som noen her sier tøffeste for meg enn for dem. Men det skal jo bli veldig godt å være kjærester det er nok en god investering når man har to tette barn.

Men de har besteforeldre, hjemmet sitt, hverandre og plutselig er vi tilbake i hverdagen igjen

Men jeg skal innrømme at jeg kommer til å felle noen tårer på vei flyet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste til asia med våres jente på 1 år. Det gikk kjempe fint. Det er bare å ta noen sikkerhetsregler og alt fungerer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste til asia med våres jente på 1 år. Det gikk kjempe fint. Det er bare å ta noen sikkerhetsregler og alt fungerer bra.

Det er forskjell på å reise fra og det å reise sammen med babyen - selv om begge deler har sine utfordringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Vi har fått tilbud om en langhelg i en storby i Europa, som jeg tror hadde vært veldig kjekt - sove hele netter, spise god mat være kjærester og drikke vin. Men jeg er dessverre en hønemor av rang og liker ikke tanken på å være borte fra barna mine. Han minste er da 16 mnd og søsteren er nesten fire år. Litt enklere med henne for der kan vi forklare at vi kommer hjem igjen og skal handle gave ;) barna skal være hjemme i eget hjem sammen med besteforeldre. Hva hadde dere gjort? Erfaringer?

Jeg reagerer på overskriften din. Et barn på nesten ett og et halvt år er ingen baby. I den alderen kan de fleste gå og løpe omkring, spise vanlig mat, forstå mye selvom de kanskje ikke kan snakke noe særlig selv.

Barna dine skal være i sitt eget hjem sammen med besteforeldrene. Har det falt deg inn at besteforeldre også har erfaring med barn? Hvis de ikke hadde hatt det, ville de heller ikke blitt besteforeldre. Jeg synes det må være grenser for å være hysterisk.

Reis med god samvittighet og kos deg med mannen din, plei kjærligheten. God tur :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borte fra begge ungene en langhelg før de ble ett år. For vi trenger faktisk litt tid alene til å pleie forholdet... Og det har gått supert hver gang.

Ungene trives (hjemme hos besteforeldrene) og vi slapper ordentlig av.

Ser ikke ut til at ungene har tatt det minste skade. (Rent bortsett fra at de er veldig knyttet til besteforeldrene sine og ikke bare til meg og pappaen.)

Har til og med ammet like mye før og etter reiser, til tross for at det ikke har blitt gitt flaske mens jeg var borte.

Reis og kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta turen og benytt dagene til å ta vare på dere selv og hverandre! Dere trenger tid til å være kjærester, og når dere har trygge barnepassere, så er det ingen grunn til å bli hjemme!

God tur og kos dere masse! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høne Pøne

herlighet da, dra.

det er store unger, hva er du redd for?

de ha bare godt av å være borte fra mamman sin iblant, og dere har godt av å ha barnefri.

jeg hadde ikke tenkt meg om engang. hadde satt besteforeldrene i jobben som barnevakter og satt meg på første fly!

alle trenger en pause fra hverdagen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...