Gå til innhold

Negativ test, men skal jeg tør drikke ?


Summis

Anbefalte innlegg

Har IKM i dag, testet i morges, men den var som forventet negativ :cry: Men saken er det at vi skal på hotellweekend i helga sammen med ett vennepar, det kan jo hende at jeg er gravid selv om testen slo ut negativt. Men skal jeg tør å drikke, ødelegger jeg for meg selv om jeg tar meg noen pils i helga? Er sånn i tvil. Hvis jeg velger å ikke drikke skjønner de andre at det er noe på gang, er ikke kjent for å "spytte" i glasset akuratt.

Må også innrømme at jeg plukket fra hverandre testen i morges :oops: , den viste en blå vannrett strek, ca 1/2 cm før "luken", kan det bety at jeg er gravid? :forvirra: Har ikke plukket fra hverandre en test før, men fikk bare så lyst. Er det noen andre som har gjort det? Kanskje det bare ikke er jeg????? :hoho:

Hadde vært kjekt om jeg kunne fått svar på dette, er det noen der ute som vil hjelpe meg??????

God helg til dere alle i så fall.

Klem Summis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange drikker før de vet at de er gravide.

Mener å ha hørt at det ikke har så mye å si de første ukene, for det er ikke da hjernen ol lages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har aldri plukket fra hverandre en test. Tror jeg begynner med det nå jeg :-)

Du kan nok ta det med ro med tanke på alkoholen. Ta en test til om du tviler på resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan ikke la livet stoppe opp i påvente av en graviditet. Lev et normalt liv og slutt med alkohol når du vet at du er gravid.

Synes nesten det er litt fjollete med en slik Pre-graviditet.

Lev normalt. Ikke stress med alle disse greiene, da blir det iallefall ikke enklere å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du.

satt i samme klemma da jeg skulle ha jenta mi.

jeg og kjæresten min (nå mannen min :D )skulle på hotellweekend.

jeg hadde tatt to negative hjemmetester.men mistanken var der alikavel

fordi jeg var så rar i kroppen og brysta mine var ømme og brystvorta var sprukket på en måte....ialle tilfelle fredag formiddag dro jeg på legekontoret og leverte urinprøve...satt og venta på resultatet ei god stund..var kjempe flau..tenk å dra på legekontore når det var negativt hjemme.disse testene var jo 99,9 % sikre... :oops: men joda du gjett om jenta ikke var gravid :D blei ikke mye festing på meg den helga nei men derimot masse tid for meg og kjæresten til å kose oss og fordøye den store nyheten... :D men jeg følte det var noe rart på kroppen da..viss det ikke er noen fysiske tegn så syns jeg virkelig du kan ta deg en fæst.prøver selv å bli gravid..tar en test før jeg skal ut selv men har alltid vert negativ siste 6 mnd :( men tenker: kanskje dette blir siste gang på en stund...og koser meg veldig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt nysgjerrig nå, da jeg leste om at du hadde åpnet testen din... Jeg gjorde det jeg også!!!!! Min viste ogsa en blå strek akkurat på kanten.

Hva kan det være, kanskje kan det være overflødige fargestoff eller noe sånt. Håper vi kan stole såpass på disse graviditetstestene at stripen kommer frem i den åpningen den skal!

Spennende oppdagelse det der!

Er du usikker på om du er gravid, kan det kanskje være trygt å ikke drikke så altfor mye alkohol.......

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest at en ikke deler blodomløp før i uke 7 (da er fosteret 5 uker), så før det har alkohol ingenting å si. Men jeg ville nok begrenset meg på mengden uansett, hadde stoppet etter et par glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk og vær glad! Kanskje dette er en mulighet til å kose deg med kjæresten og tenke på noe annet enn graviditetstanker? Men det er jo lov til å bruke huet og ikke måtte ligge flatt ut i bakrus dagen e3tter på...

Men til dere som sier at det ikke er farlig å drikke alkohol den første tiden - det er feil! Alkohol har aller størst påvirkning de første tre månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle rusmidler moren får i seg, går over til barnet via morkaken. Særlig i første del av svangerskapet, mens indre organer dannes, er barnet følsomt for rusmidler. Kjente skader er misdannelser av hjernen og andre indre organer. For alkohol er det ikke kjent noen minstemengde for hva som kan være skadelig for fosteret. Derfor anbefales totalavhold fra alkohol gjennom hele svangerskapet.

Hentet fra Råd til gravide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...