Jade Skrevet 15. oktober 2011 #41 Skrevet 15. oktober 2011 Har ikke hørt noe om melke allergi ifra mor og han har heller ikke reagert noe ( sett bort ifra dette med avf) når han har fått melk her. Men at mor ikke vet om han har melkeallergi, trenger ikke bety at han ikke har det. Og som andre nevner her, så kan forstoppelse være et symptom på nettopp det! Det skader da ikke å prøve? For ungen sin skyld? Det må da være helt forferdelig å ha det slik!
sinne Skrevet 15. oktober 2011 #42 Skrevet 15. oktober 2011 Ikke for å være stygg, eller gi noen fantasier/anklage mor men: Har dere sjekket om mor gir ungen imodium (stoppende tabletter) før samværet, for å skape et symptom på "mistrivsel" som hun kan bruke til å sabotere samværet? Noen mødre gjør stygge ting i egoistisk øyemed. Eller kan det hende at han rett og slett er sår i rumpa (pga dårlig hygiene), siden han tar seg til rumpa og sier Au? Har dere forsøkt å smøre rundt rumpehullet med litt fet stellekrem etter at han er på WC? Du sier du ikke har merket noe til reaksjoner på melkeallergi, men for noen så er faktisk reaksjonen selve forstoppelsen. Det kan selvsagt også være at mor selv ikke trives med at barnet er hos far og derfor utsetter han for følelsesmessig stress i forbindelse med at han skal dit, som igjen gir forstoppelser. Bare det å få forandret sine rutiner kan gjøre at barn vegrer seg for å bæsje, så det å overnatte et annet sted enn vanlig og skulle bæsje i en annen do er nok til at det kan bli stopp. Jeg håper dere tar det opp med en lege eller helsesøster. Dette hadde faktisk ikke forundret meg om hun gjør... tenkte å unnlate å være så "stygg" for regnet med at det kanskje vil provosere mange... men hun er troende til alt mulig, vil ikke utdype noe her siden det er mulighet for å bli igjenkjent! men TRO meg, vi blir anklaget for alt mellom himmel å jord for at samværene skal ta slutt, hun er også¨veldig flink til å sabotere de..
sinne Skrevet 15. oktober 2011 #43 Skrevet 15. oktober 2011 Dette hadde faktisk ikke forundret meg om hun gjør... tenkte å unnlate å være så "stygg" for regnet med at det kanskje vil provosere mange... men hun er troende til alt mulig, vil ikke utdype noe her siden det er mulighet for å bli igjenkjent! men TRO meg, vi blir anklaget for alt mellom himmel å jord for at samværene skal ta slutt, hun er også¨veldig flink til å sabotere de.. Noen som vet hvordan vi sjekker det?
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2011 #44 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg vil tro at om mor gjør alt hun kan for å stoppe samvær, er dette en god nok grunn til at et lite barn merker på mor at "noe er på ferde" i forkant av samværet, og får hard mage av det. Barna kan jo ikke forklare seg selv oppe i eget hode at mor er sint pga ditt og datt. De reagerer i stedet med uro. Spesielt når de er så små som to år. Appeler til henne om å skåne ungen sin for det stresset hun føler i forbindelse med samværet, siden hun kan ikke få far til å opphøre å eksistere med sitt sinne mot ham, selv om hun skulle ønske det. Men dette er vel på vei off topic, nå. Jeg ville uansett tatt barnet med til en lege og bedt om råd, veiledning og prøvetaking med tanke på allergi. Lykke til
sinne Skrevet 16. oktober 2011 #45 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg vil tro at om mor gjør alt hun kan for å stoppe samvær, er dette en god nok grunn til at et lite barn merker på mor at "noe er på ferde" i forkant av samværet, og får hard mage av det. Barna kan jo ikke forklare seg selv oppe i eget hode at mor er sint pga ditt og datt. De reagerer i stedet med uro. Spesielt når de er så små som to år. Appeler til henne om å skåne ungen sin for det stresset hun føler i forbindelse med samværet, siden hun kan ikke få far til å opphøre å eksistere med sitt sinne mot ham, selv om hun skulle ønske det. Men dette er vel på vei off topic, nå. Jeg ville uansett tatt barnet med til en lege og bedt om råd, veiledning og prøvetaking med tanke på allergi. Lykke til Takk for svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå