Gå til innhold

Å tro at en allværsjakke betyr all-klesantrekk-jakke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du bor ikke på kysten eller?

Hehe, nei, ikke for øyeblikket, men har tilbragt store deler av livet ved kysten.

Til informasjon så finnes det en haug med andre flotte jakker, som tåler sterk vind og masse vann. Eneste forskjellen er at de ikke puster LIKE bra, noe som heller ikke er nødvendig med mindre man skal TRENE. Det er nettopp den egenskapen som gjør de mye dyrere enn de til hverdags.

Derfor er det for meg uforståelig at man kjøper noe som man egentlig ikke har behov for, som er veldig mye dyrere enn det man egentlig har behov for OG man bruker til ALLE antrekk, til tross for at det ikke passer.

Men som sagt tidligere, hvis man allerede har en sånn jakke fordi man trener, og/eller ikke bryr seg om hvordan man ser ut, så kjør på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pusting er veldig viktig for min del. Spesielt det å kunne åpne glidelåsen under armene. Svetter som en gris iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes forresten allværsjakker av kåpetypen som er mer pyntet og som etter min mening passer bedre til skjørt/kjole enn den typiske korte allværsjakken. Jeg går selv mye i hverdagskjoler og skjørt og syns det går utmerket å bruke allværskåpene mine til disse antrekkene. Jeg gidder ikke kjøpe en dyr ullkåpe som kun kan brukes et par ganger i løpet av sesongen pga været (her regner det sidelengs høst som vinter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes forresten allværsjakker av kåpetypen som er mer pyntet og som etter min mening passer bedre til skjørt/kjole enn den typiske korte allværsjakken. Jeg går selv mye i hverdagskjoler og skjørt og syns det går utmerket å bruke allværskåpene mine til disse antrekkene. Jeg gidder ikke kjøpe en dyr ullkåpe som kun kan brukes et par ganger i løpet av sesongen pga været (her regner det sidelengs høst som vinter).

Nettopp! Det er det jeg har argumentert for. Vet ikke helt om det var det TS mente også, men forklarte tidligere at det handlet om disse typiske bergans el.l. -jakkene, og at de brukes til alt.

Jeg har også en slik allværsjakke av kåpetype og kan bruke den til penere antrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for en slik kåpe må man ut med nye tusenlapper og klesplass. Da går jeg like greit i den jakken jeg har, så får motepolitiet bare irritere seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...