Gå til innhold

idiot som vil leve alene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fatter ikke dette med "friheten". Om man elsker noen og vil deres beste, så gir man dem akkurat den friheten han/hun vil ha. Det er så enkelt...

helt enig med deg.

tenker at de er vell litt psykopater.den typen personer som ikke tåler at partneren har frihet...

forhold handler jo ikke om å låse seg inn i kjelleren og være der resten av livet.

men tillit. ærlighet,åpenhet osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fatter ikke dette med "friheten". Om man elsker noen og vil deres beste, så gir man dem akkurat den friheten han/hun vil ha. Det er så enkelt...

hehe Det finnes en del naive folk her forstår jeg.

I alle forhold finnes det regler og grenser. Som paret selv må bli enige om.

Og det blir som regel aldri samme "frihet" som når man er singel. Naturlig nok. Er man 2 så må begge vise hensyn overfor den andre.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Man har som regel ikke frihet til å hoppe til køys med andre hvis man er samboere..? I tillegg er det jo endel restriksjoner rundt det å bo sammen

Endret av Knirke
  • Liker 3
Gjest MorAase
Skrevet

Jeg spiser det jeg har lyst på når jeg er sulten. Jeg har det sengetøyet jeg vil. Jeg reiser dit jeg vil når jeg vil. Jeg ser på TV det jeg vil når jeg vil. Jeg trener når det passer meg. Jeg legger meg og står oppnår det passer meg. Jeg sparer og bruker de kronene som passer meg.

Finn noen som en kam samtale med som aksepterer alt over uten å mukke.

Skrevet

hva er grunnen til at dere velger bevist være alene. og ikke vil ha dette i livet deres?

er det pga dere kanskje aldri har opplevet sånn sykt fantastisk kjærlighet?

Jepp. En eneste gang har jeg vært sammen med en som jeg faktisk kunne tenkt meg å bo sammen med. Han dumpa meg før vi kom så langt. Det betyr naturligvis ikke at det ikke er andre bra menn der ute, men jeg treffer dem tydeligvis ikke, -eller har i allfall ikke gjort det til nå. Og jeg tipper at sjansene for å treffe en ikke akkurat øker med årene.

Dermed vil jeg mye heller leve alene enn å leve sammen med en som ikke er bra for meg (og vice versa). Å leve sammen med noen "bare fordi det er slikt man skal gjøre" gidder jeg ikke, hvis det ikke er god klaff på alt annet som må til også. Jeg anser meg ikke som idiot av den grunn ;) .

Skrevet

Så dersom jeg var din samboer så hadde du uten problemer akseptert følgende situasjoner:

- Jeg ringer deg torsdag ettermiddag og sier at jeg ikke kommer hjem før neste søndag kveld. Skal en tur til Tyrkia med jentene.

- Jeg går rett på byen etter jobb en fredag og blir med en ukjent mann hjem for uhemmet sex.

- Jeg bruker alle feriepengene mine på gadgets, slik at det ikke blir noe ferietur denne sommeren.

Utrolig hvor mye frihet du vil gi henne!

• Liker 1
Skrevet

kan se den med selvtillit. men siden du vet om at selvtilliten er ett problem,gjør du noe med den? for du tenker kanskje,du vet du går glipp av noe.og er jo litt dumt at det er selvtilliten som ødelegger det.

tenker da om du møter en mann som faktisk faller for deg og vil bli kjent med deg,så nekter du deg selv dette pga problemet da...

jeg har også valgt å leve alene nå.pga jeg har mine problemer som jeg ikke vil blande andre inn i. tenker veldig sånn at .en dame jeg treffer og forelsker meg i,skal ikke lide for hva som feiler meg da...

selv om jeg ikke er enig med meg selv der

men det er pga ,jeg har alltid møtt damer med mye baggasje. jenter som har mørkfortid. med selvmordforsøk, selskading. voldtekt. kommer fra forhold der de har blitt banket osv...

og det plager ikke meg. for om jeg kan hjelpe de så ok da har man hvertfall utrettet noe. og jeg vet det kan være feil og tenke .men sånn er man jo bare... hvorfor? for man bryr seg om de man blir glad i...

men jeg forlanger aldri det samme tilbake. derfor jeg velger være singel.så jeg ikke har bagasje til den dagen jeg møter noen

ps. ikke pyskiske problemrr her. men ett firma som gikk konkurs og ble mye gjeld.

Skrevet

Når det kommer til det sosiale er jeg ganske komplisert...

Har vanskelig for å føle meg komfortabel sammen med og å åpne meg for andre. Det å snakke med folk og være sosial (Bortsett fra når jeg er full) er for meg ganske slitsomt og krevende.

Vet ikke hvorfor jeg er sånn, men jeg føler vel kanskje at jeg aldri er bra/spennende/interessant nok.

Selv om folk pleier å like meg, jeg kan liksom ikke skjønne hvorfor!

Så for meg er det enklere å være alene. Hadde blitt et ork med forhold, bare det å finne en man matcher med...

Har 4-5 gode venner, som er jeg komfortabel rundt og kan være meg selv med. Kunne sikkert hatt masse venner og et stort nettverk, om jeg hadde giddi... Jeg stenger meg heller inne for meg selv, da har jeg det enkelt og komfortabelt alene. Slipper å anstrege meg og prøv å få folk til å like meg.

Kanskje en dag møter jeg en person som er kjærestemateriale, som jeg kan slappe av 100 % med :)

Men jeg kan ikke se for meg at jeg skal leve sammen med noen. Min grunn til å leve alene!

(Er jo selvfølgelie mange fordeler som følger med å måtte ta hensyn til andre og)

Skrevet

Jeg liker mye bedre å være alene akkurat nå fordi jeg har vært i forhold med null fysisk kontakt og et helt motsatt, kvalmt rett og slett. Og når en er alene får man gjøre hva en vil, spise det man vil og når en selv vil. Og alene slipper du å diskutere med en som du ikke har lyst til å diskutere med akkurat da.

Og så kan man som singel bare dra på kino, treffer venninner oftere. +++

Gjest Elissima
Skrevet

Jeg er også singel. Har ikke truffet den rette, hatt mange negative opplevelser med menn og generelt sett vært uheldig. Derfor skal det utrolig mye til før jeg tør å satse på nytt. Er ikke bare å gå på Clas Ohlson og plukke med seg en mann liksom..

Skrevet

Jeg er også singel. Har ikke truffet den rette, hatt mange negative opplevelser med menn og generelt sett vært uheldig. Derfor skal det utrolig mye til før jeg tør å satse på nytt. Er ikke bare å gå på Clas Ohlson og plukke med seg en mann liksom..

Enig. Men hva skal man gjøre? Jeg aner ikke hvor jeg skal møte en "ordentlig" mann (ikke player) eller hvordan jeg skal tiltrekke meg menn som er seriøse. Skjønner ikke sånt, jeg.

Skrevet

Så dersom jeg var din samboer så hadde du uten problemer akseptert følgende situasjoner:

- Jeg ringer deg torsdag ettermiddag og sier at jeg ikke kommer hjem før neste søndag kveld. Skal en tur til Tyrkia med jentene.

Ja, du er jo et selvstendig individ, så ser ikke problemet. Jeg eier deg ikke.

- Jeg går rett på byen etter jobb en fredag og blir med en ukjent mann hjem for uhemmet sex.

Så lenge det ikke blir følelser så er det greit. Din kropp, ditt kjøtt.

- Jeg bruker alle feriepengene mine på gadgets, slik at det ikke blir noe ferietur denne sommeren.

Litt surt, men dine penger og du blir lykkelig av dette. Og det er bra.

Skrevet

Wow...du fremstår jo som den perfekte mann.....vi bøyer oss alle i

støvet for din superbriljante tolkning av parforhold..

• Liker 1
Skrevet

Wow...du fremstår jo som den perfekte mann.....vi bøyer oss alle i

støvet for din superbriljante tolkning av parforhold..

:ler:

Skrevet

Jeg hadde aldri giddet å være sammen med en som hadde akseptert alt det! Du må jo være tidenes blautfisk :ler:

Skrevet

Greit nok!

Men tviler sterkt på at din holdning til dette er representativt. De fleste ville blitt relativt snurt dersom ens kjære bare stakk på en ukes ferie uten så mye som ett varsel i forkant. Ei heller ville det blitt godt mottatt hos de fleste at ens kjære ligger rundt med andre personer.

Skrevet

Jeg hadde aldri giddet å være sammen med en som hadde akseptert alt det! Du må jo være tidenes blautfisk :ler:

Å joda, det hadde du giddet om det hadde gjort deg lykkelig. Og da ville du ikke tenkt at jeg hadde vært blautfisk, for det hadde vært irrelevant for deg da.

Skrevet

Greit nok!

Men tviler sterkt på at din holdning til dette er representativt. De fleste ville blitt relativt snurt dersom ens kjære bare stakk på en ukes ferie uten så mye som ett varsel i forkant. Ei heller ville det blitt godt mottatt hos de fleste at ens kjære ligger rundt med andre personer.

Det finnes alltid unntak. Og dersom hun ikke varslet i forkant var det sannsynligvis en grunn til det.

Skrevet

Det finnes alltid unntak. Og dersom hun ikke varslet i forkant var det sannsynligvis en grunn til det.

Håper virkelig at du ikke er like blåst som du gir inntrykket av her.

Men det er ingen tvil om at slike individer finnes.

• Liker 1
Skrevet

Håper virkelig at du ikke er like blåst som du gir inntrykket av her.

Du har blitt smittet av alle kvinnfolka her, du har vært her for lenge siden du kommer med sånn usaklig piss. YOU FAIL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...