AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #1 Skrevet 7. oktober 2011 mange mennesker sier de trives best alene... har de aldri opplevet kjærlighet?eller har de ett bedre syn på seg selv enn de andre i verden.... jeg har vært i forhold siden 2003. men singel i dag... jeg trives jo og alene. men jeg merker jo det at man ikke vil bo alene for alltid. pga er jo mye koseligere og ha noen å dele alt med. feks fredagskveld. står å lager taco og åpner en vin. kos det alene også. men hallo er jo bedre om det var ei dame her man elsket... som man kunne snakket med, ledd sammen med. og fått den gode følelsen av at man faktisk elsker noen... hva er grunnen til at dere velger bevist være alene. og ikke vil ha dette i livet deres? er det pga dere kanskje aldri har opplevet sånn sykt fantastisk kjærlighet? eller fungerer det best for dere å være alene.pga det er så mye annet som dere ikke vil dele med noen....
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2011 #2 Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Det er fordeler og ulemper med alt. Som betyr at det er fordeler med å være singel og ulemper med å være singel. Samtidig som det er andre fordeler med å være et par og andre ulemper med å være et par. Folk flest foretrekker det de er vant til. Det føles da tryggest og som minst risiko. Endret 7. oktober 2011 av Steinar40
Gjest evo6 Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Det er fordeler og ulemper med alt. Som betyr at det er fordeler med å være singel og ulemper med å være singel. Samtidig som det er andre fordeler med å være et par og andre ulemper med å være et par. selklart det vet man jo. men holdningen til de som velger være singel. noen velger bevist og leve alene... å det har ikke bare med fordeler ulemper og gjøre..
Gjest NozMonster Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 mange mennesker sier de trives best alene... har de aldri opplevet kjærlighet?eller har de ett bedre syn på seg selv enn de andre i verden.... jeg har vært i forhold siden 2003. men singel i dag... jeg trives jo og alene. men jeg merker jo det at man ikke vil bo alene for alltid. pga er jo mye koseligere og ha noen å dele alt med. feks fredagskveld. står å lager taco og åpner en vin. kos det alene også. men hallo er jo bedre om det var ei dame her man elsket... som man kunne snakket med, ledd sammen med. og fått den gode følelsen av at man faktisk elsker noen... hva er grunnen til at dere velger bevist være alene. og ikke vil ha dette i livet deres? er det pga dere kanskje aldri har opplevet sånn sykt fantastisk kjærlighet? eller fungerer det best for dere å være alene.pga det er så mye annet som dere ikke vil dele med noen.... jeg trives alene jeg også. har vært alene i 4 år, og grunnen til at jeg velger å være alene nå, er vel mye om fordi jeg mangler selvtillitt, og har ikke tro på at en mann kan like meg på den måten! om noen viser interesse til å like meg sånn, så tenker jeg automatisk at han har skumle hensikter/ baktanker med det
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2011 #5 Skrevet 7. oktober 2011 selklart det vet man jo. men holdningen til de som velger være singel. noen velger bevist og leve alene... å det har ikke bare med fordeler ulemper og gjøre.. Jeg tror at fordeler, ulemper og risiko er nøkkelordene for de fleste. Selv om sikkert svært få tenker sånn bevisst. 1
Steinar40 Skrevet 7. oktober 2011 #6 Skrevet 7. oktober 2011 jeg trives alene jeg også. har vært alene i 4 år, og grunnen til at jeg velger å være alene nå, er vel mye om fordi jeg mangler selvtillitt, og har ikke tro på at en mann kan like meg på den måten! om noen viser interesse til å like meg sånn, så tenker jeg automatisk at han har skumle hensikter/ baktanker med det Selvfølgelig har han baktanker med det. Han vil ha fordeler av deg. Men det er helt normalt egentlig. Så lenge han gir deg fordeler også.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #7 Skrevet 7. oktober 2011 feks fredagskveld. står å lager taco og åpner en vin. kos det alene også. men hallo er jo bedre om det var ei dame her man elsket... som man kunne snakket med, ledd sammen med. og fått den gode følelsen av at man faktisk elsker noen... hva er grunnen til at dere velger bevist være alene. og ikke vil ha dette i livet deres? er det pga dere kanskje aldri har opplevet sånn sykt fantastisk kjærlighet? eller fungerer det best for dere å være alene.pga det er så mye annet som dere ikke vil dele med noen.... Ja, jo nei. I mangel av å ha møtt kjærligheten igjen, etter 12 års samboerskap, har jeg nå vært singel i 10 år. Håper jo å møte han med stor H og leve lykkelig ever after, men velger å være singel enn å bare ha en kjæreste bare for å slippe å være alene. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #8 Skrevet 7. oktober 2011 jeg trives alene jeg også. har vært alene i 4 år, og grunnen til at jeg velger å være alene nå, er vel mye om fordi jeg mangler selvtillitt, og har ikke tro på at en mann kan like meg på den måten! om noen viser interesse til å like meg sånn, så tenker jeg automatisk at han har skumle hensikter/ baktanker med det kan se den med selvtillit. men siden du vet om at selvtilliten er ett problem,gjør du noe med den? for du tenker kanskje,du vet du går glipp av noe.og er jo litt dumt at det er selvtilliten som ødelegger det. tenker da om du møter en mann som faktisk faller for deg og vil bli kjent med deg,så nekter du deg selv dette pga problemet da... jeg har også valgt å leve alene nå.pga jeg har mine problemer som jeg ikke vil blande andre inn i. tenker veldig sånn at .en dame jeg treffer og forelsker meg i,skal ikke lide for hva som feiler meg da... selv om jeg ikke er enig med meg selv der men det er pga ,jeg har alltid møtt damer med mye baggasje. jenter som har mørkfortid. med selvmordforsøk, selskading. voldtekt. kommer fra forhold der de har blitt banket osv... og det plager ikke meg. for om jeg kan hjelpe de så ok da har man hvertfall utrettet noe. og jeg vet det kan være feil og tenke .men sånn er man jo bare... hvorfor? for man bryr seg om de man blir glad i... men jeg forlanger aldri det samme tilbake. derfor jeg velger være singel.så jeg ikke har bagasje til den dagen jeg møter noen ps. ikke pyskiske problemrr her. men ett firma som gikk konkurs og ble mye gjeld.
Gjest NozMonster Skrevet 7. oktober 2011 #9 Skrevet 7. oktober 2011 kan se den med selvtillit. men siden du vet om at selvtilliten er ett problem,gjør du noe med den? for du tenker kanskje,du vet du går glipp av noe.og er jo litt dumt at det er selvtilliten som ødelegger det. tenker da om du møter en mann som faktisk faller for deg og vil bli kjent med deg,så nekter du deg selv dette pga problemet da... jeg har også valgt å leve alene nå.pga jeg har mine problemer som jeg ikke vil blande andre inn i. tenker veldig sånn at .en dame jeg treffer og forelsker meg i,skal ikke lide for hva som feiler meg da... selv om jeg ikke er enig med meg selv der men det er pga ,jeg har alltid møtt damer med mye baggasje. jenter som har mørkfortid. med selvmordforsøk, selskading. voldtekt. kommer fra forhold der de har blitt banket osv... og det plager ikke meg. for om jeg kan hjelpe de så ok da har man hvertfall utrettet noe. og jeg vet det kan være feil og tenke .men sånn er man jo bare... hvorfor? for man bryr seg om de man blir glad i... men jeg forlanger aldri det samme tilbake. derfor jeg velger være singel.så jeg ikke har bagasje til den dagen jeg møter noen ps. ikke pyskiske problemrr her. men ett firma som gikk konkurs og ble mye gjeld. det du skriver i førte avsnitt stemmer skremmende bra altså! jeg nekter faktisk megselv å la det skje. jeg prøver å jobbe med selvtilliten. det jeg uthevet med tykke bokstaver, er som om jeg skulle ha skrevet det selv!
Rofl Skrevet 7. oktober 2011 #10 Skrevet 7. oktober 2011 Selvtilliten er noe dritt Den plager meg også når det gjelder jenter Kan vel være derfor jeg ikke fikk noe kjæreste før jeg var 25
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #12 Skrevet 7. oktober 2011 det du skriver i førte avsnitt stemmer skremmende bra altså! jeg nekter faktisk megselv å la det skje. jeg prøver å jobbe med selvtilliten. det jeg uthevet med tykke bokstaver, er som om jeg skulle ha skrevet det selv! godt man ikke er alene om å tenke sånn da... så kanskje man endag møter noen uten bagasje.
Månestråle** Skrevet 7. oktober 2011 #13 Skrevet 7. oktober 2011 jeg trives alene jeg også. har vært alene i 4 år, og grunnen til at jeg velger å være alene nå, er vel mye om fordi jeg mangler selvtillitt, og har ikke tro på at en mann kan like meg på den måten! om noen viser interesse til å like meg sånn, så tenker jeg automatisk at han har skumle hensikter/ baktanker med det Jeg har det også sånn. Mine erfaringer med menn har stort sett vært negative, derfor har jeg det bedre alene. I teorien hadde jeg vært mer lykkelig i et forhold med en god mann, men det blir bare ikke slik i praksis. Bedre å ha det bra som singel eller å ha det dårlig i et forhold. 2
Jellybean78 Skrevet 7. oktober 2011 #14 Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Ett problem som ofte går igjen føler jeg er - tidsklemma,folk er opptatt med ditt og datt,eks.familie,venner,jobb,hobbyer,skole, barn og hvem vet hva annet....hvis en til stadighet føler at en kommer i bakre rekke så mister en rett og slett lysten etter en stund.Savner å treffe noen som ønsker å satse 100% på ett forhold, men selvfølgelig er jo dette lettere sagt enn gjort i dagens samfunn..... Endret 7. oktober 2011 av Jellybean78 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2011 #15 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg har det også sånn. Mine erfaringer med menn har stort sett vært negative, derfor har jeg det bedre alene. I teorien hadde jeg vært mer lykkelig i et forhold med en god mann, men det blir bare ikke slik i praksis. Bedre å ha det bra som singel eller å ha det dårlig i et forhold. det er jo utrolig trist da. at dine erfaringer stort sett vært negative, ødelegger det sjansen for å ha ett godt forhold. det finnes nok ... men man tør kanskje ikke prøve så mye som man ønsker ,når man ikke har gode opplevelser... man overlever jo uansett. er så kjipt at så mange menn har ødelagt for de som faktisk er snille osv... for det kan jo føles sånn av og til... møkka menn....
Gjest evo6 Skrevet 7. oktober 2011 #16 Skrevet 7. oktober 2011 Ett problem som ofte går igjen føler jeg er - tidsklemma,folk er opptatt med ditt og datt,eks.familie,venner,jobb,hobbyer,skole, barn og hvem vet hva annet....hvis en til stadighet føler at en kommer i bakre rekke så mister en rett og slett lysten etter en stund.Savner å treffe noen som ønsker å satse 100% på ett forhold, men selvfølgelig er jo dette lettere sagt enn gjort i dagens samfunn..... ja det er det med 100 prosent. bruker si 110 prosent jeg. det satser jeg på ett forhold. men jeg har som regel møtt damer som satser 60 prosent kanskje. de prioriterer jobb,venner,familie, (mor/far søsken) så kjæreste da... og jeg forstår meg ikke på de... jeg har ingen dr grad i hverken samfunn eller psykologi. men jeg forstår en ting. i dagens sammfunn.så må man satse 110 prosent i ett forhold om man vil det skal funke. pga tidsklemma. stresset.presset osv som er her. og så lager man tid til de andre tingen...mener jo ikke at man skal kutte ut venner,jobb,familie osv. men vis man vil så får man det til.. jeg føler kanskje av og til at disse damene kaster vekk tiden min da... pga man er så alene om og satse. og jeg er jo på utkikk etter noen å dele livet med. ikke en pit stop pga jeg føler meg ensom....
Gjest MorAase Skrevet 7. oktober 2011 #18 Skrevet 7. oktober 2011 hva er grunnen til at dere velger bevist være alene. og ikke vil ha dette i livet deres? Fordi en da kan leve livet til fulle og puste fritt.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #19 Skrevet 8. oktober 2011 hva er grunnen til at dere velger bevist være alene. Friheten til enhver tid å gjøre akkurat det som faller meg inn, uten å måtte ta hensyn til en partner. Reiser hvor jeg vil når jeg vil, bruke så mye penger jeg vil, bli med ei søt dame hjem for ONS dersom jeg vil, osv.
Reaper Skrevet 8. oktober 2011 #20 Skrevet 8. oktober 2011 Fatter ikke dette med "friheten". Om man elsker noen og vil deres beste, så gir man dem akkurat den friheten han/hun vil ha. Det er så enkelt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå