Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men hvis vi absolutt skal flisespikke så kan man like gjerne si at rasisme ikke finnes overhodet, da det biologisk sett finnes kun én menneskerase, nemlig homo sapiens.

Om rasebiologi fra Wiki:

Du presterer å blande sammen art og rase og quoter samtidig wikipedia, verdens mest politisk korrekte leksikon, på rasebiologi. Godt jobba :tommelopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, du overdriver. Mennesker med muslimsk bakgrunn utgjør noe slikt som litt over 3% av befolkningen. Da sier det seg selv at det ikke "snart er flere muslimer enn nordmenn". Noe annet blir for dumt å påstå og fordummer ethvert forsøk på en edrulig debatt.

Hvorfor henger du deg forredten opp i muslimer? Et lite snev av muslimofobi?

Hvorfor henger du deg opp i semantikk og språkbruk når enhver med ungdomsskolekunnskap i matematikk eller leilighet på grønland kan se at om vi ikke har millioner av fremmede i landet akkurat nå, så er det den veien det bærer? Du sier du ønsker en edruelig debatt, men noe av det første du gjør er å forsøke å sykeliggjøre og latterliggjøre meningsmotstandere. Ikke så interessert i debatt, er vi vel?

Så å stå opp for meningene sine vil si å poste kunnskapsløse innlegg på et nettforum? Og på toppen av det hele huke av for AB, slik at man slipper å få disse meningene koblet til det allerede anonyme brukernavnet sitt? Skal si lista for "å stå opp for meningene sine" har blitt lav.

Det foregår heller ingen masseinnvandring til Norge. Jeg foreslår også at du sjekker fødselsratene til 2. og 3. generasjons muslimske kvinner.

Tehe, nei ikke sant. Ingen rosa elefant her. Disse kildene dine på dette skulle jeg også like å se forresten. 3. generasjons muslimske kvinner? :D Vær vennlig og del av din kunnskap, du som har så mye av den.

• Liker 2
Skrevet

Du presterer å blande sammen art og rase og quoter samtidig wikipedia, verdens mest politisk korrekte leksikon, på rasebiologi. Godt jobba :tommelopp:

Gratulerer, du gikk rett i fella. Tenk deg hardt om nå.

Skrevet

Og - om andel muslimer i fremtiden (sitat av Lars Østby i SSB):

Kilde:LINK

Lars Østby er en mann med en klar politisk agenda ansatt i et statlig byrå som er tatt i så mye triksing, fiksing og feilprognoser nå at det knapt er verdt å nevne. Hvordan han får til et så latterlig lavt tall som 7% forstår man når man ser på fremskrivningene hans over innvandring:

http://www.ssb.no/folkfram/fig-2011-06-16-06.gif

Legg merke til den klare eksponensielle veksten i innvandringsrate(altså ikke bare i innvadrerbefolkningen, men også i årlig tilskudd til denne) fram til 2013 hvor Lars Østby mener den på mystisk vis kommer til å stupe helt ned til under 0. Man kan ikke gjøre annet enn le av disse talltrikserne.

• Liker 3
Skrevet

Gratulerer, du gikk rett i fella. Tenk deg hardt om nå.

Tror ikke det, gitt.

Skrevet

Tror ikke det, gitt.

Unnskyld, jeg må le.

Skrevet

Lars Østby er en mann med en klar politisk agenda ansatt i et statlig byrå som er tatt i så mye triksing, fiksing og feilprognoser nå at det knapt er verdt å nevne. Hvordan han får til et så latterlig lavt tall som 7% forstår man når man ser på fremskrivningene hans over innvandring:

http://www.ssb.no/folkfram/fig-2011-06-16-06.gif

Legg merke til den klare eksponensielle veksten i innvandringsrate(altså ikke bare i innvadrerbefolkningen, men også i årlig tilskudd til denne) fram til 2013 hvor Lars Østby mener den på mystisk vis kommer til å stupe helt ned til under 0. Man kan ikke gjøre annet enn le av disse talltrikserne.

Ja, med den eksponesielle veksten i innvandringsrate, står vi overfor en islandisering av samfunnet! http://www.morgenbladet.no/article/20110909/OIDEER/709099935

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld, jeg må le.

Titt titt, bak Anonym-filteret.

Skrevet

Beklager at jeg opplever store grupper av innvandrerene som utaknemlige rasshøl med en middeladlerkultur jeg ikke vil se snurten av her i landet. Beklager at jeg kaller en spade for en spade. Beklager at jeg er imot alle religioner og religiøse symboler. Beklager at jeg ser på samfunsformene i de fleste muslimske land som mindreverdige. Beklager at jeg har egne meniger og står for dem. Beklager at jeg mer at en skal ha lov å pisse på religiøse skriter uten å risikere å bli drept. Beklager at jeg mener at en skal respektere kulturen i det landet en besøker, eventuelt flytter til. Beklager at jeg etter å ha tilbrakt en måned i et muslimsk land så holdninger og tankegods som skremte vettet av meg. Beklager at jeg stiller samme krav til innvadrerene fra denne regionen i verden som de krever av oss når vi besøker dem.

Hva opplevde du etter en måned i et muslimsk land? Fortell litt da :)

• Liker 1
Skrevet

Ja, med den eksponesielle veksten i innvandringsrate, står vi overfor en islandisering av samfunnet! http://www.morgenbladet.no/article/20110909/OIDEER/709099935

Ja, for det finnes jo ingenting mellom en ekstrapolert eksponensiell vekst og en vekst som på magisk vis stuper i motsatt retning i løpet av ett år. Artig eksempel på stråmannsargumentasjon, det der.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er det noen andre som har lyst til å lage et anonymt tulleinnlegg inneholdende alle disse fremmedorderne bare for å forvirre maks eller er det bare meg?? (unnskyld, har hatt et par glass vin :vin: :gjeiper: )

Endret av Liquorice
Skrevet

Finnes ikke tall som støtter historien min? Tuller du? Jeg trodde faktisk at det i dagens samfunn var slik at dette er grunnleggende kunnskap, men jeg tok tydeligvis feil. For de av dere som ikke har fått med dere at kompisvoldtekt/partnervoldtekt ect., er den mest utbredte formen for voldtekt, så anbefaler jeg i det minste et søk på google. Det er faktisk ikke sånn at voldtektsmenn flest hopper frem fra buskene og voldtar fremmede damer. To av de sterkeste trendene er voldtekter begått av menn man kjenner og/eller voldtekter hvor det er alkohol inne i bildet. At så mange kjenner voldtektsmannen sin tror jeg også er noe av årsaken til de enorme mørketallene. Det er vanskeligere å anmelde en venn eller kjæreste, enn en fremmed ugjerningsmann. Spesielt om man i tillegg har vært beruset.

Og hva er egentlig poenget ditt? At nordmenn ikke skal tenke selv, men heller danne seg et feilaktig bilde basert på sensasjonelle nyheter?

Du slår deg på brystet og brøler høyt..

Jeg googla, jeg fant..

Har du dine fakta eller slenger du bare svada? Det tror..Nei VET jeg serdu..

VOLDTEKTER.

Ikke-vestlige menn er således overrepresentert når det gjelder voldtekter generelt, ikke bare i overfallsvoldtekter slik politiets tall viste i 2010.

Den typiske gjerningsmannen har ikke-vestlig bakgrunn og er i 20-årene. Noen er andregenerasjons innvandrere, født og oppvokst i Norge, mens øvrige er utenlandske statsborgere. 20 prosent av de mistenkte voldtektsmennene har afrikansk bakgrunn og er den største etniske gruppen utover nordmenn, 15 prosent er fra Midtøsten og 14,5 prosent fra Asia.

INNVANDRER STATESTIKKEN......

Pr 01.01.2011

Det er 500 000 innvandrere i Norge, og 100 000 personer norskfødte med innvandrerforeldre.

Til sammen utgjør disse to gruppene 12,2 prosent av befolkningen.

Av disse er 4% muslimer, det er noe som er nærmere 200 000 muslimer til nå det.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Hva opplevde du etter en måned i et muslimsk land? Fortell litt da :)

At de som ikke er muslimer er verdiløse. det er greit å holde slaver. Det er ikek så farlig om en dreper seg selv eller andre ved idiotoppførsel, for Allah har bestemt at slik skal det være. At kvinner er en pariakaste, for ikke å snakke om ikke-muslimske kvinner som kan misshandles på det groveste uten straff. At alt kan kjøpes for penger, mao så er penger viktigere en demokrati, likhet og brorskap. Der alle andre en deres egne kulturer vil straffes hardt om de viser seg frem i dagslys. (Prøv å gå med et kristen kors synlig... Eller en politisk motivert t-skjorte).

I sum et middeladersamfunn som er infisert med religion på et vis som gjør at menneskeverdet settes til side.

• Liker 4
Skrevet

Du slår deg på brystet og brøler høyt..

Jeg googla, jeg fant..

Har du dine fakta eller slenger du bare svada? Det tror..Nei VET jeg serdu..

VOLDTEKTER.

Ikke-vestlige menn er således overrepresentert når det gjelder voldtekter generelt, ikke bare i overfallsvoldtekter slik politiets tall viste i 2010.

Den typiske gjerningsmannen har ikke-vestlig bakgrunn og er i 20-årene. Noen er andregenerasjons innvandrere, født og oppvokst i Norge, mens øvrige er utenlandske statsborgere. 20 prosent av de mistenkte voldtektsmennene har afrikansk bakgrunn og er den største etniske gruppen utover nordmenn, 15 prosent er fra Midtøsten og 14,5 prosent fra Asia.

INNVANDRER STATESTIKKEN......

Pr 01.01.2011

Det er 500 000 innvandrere i Norge, og 100 000 personer norskfødte med innvandrerforeldre.

Til sammen utgjør disse to gruppene 12,2 prosent av befolkningen.

Av disse er 4% muslimer, det er noe som er nærmere 200 000 muslimer til nå det.

Nei men, kjære lille deg da, til tross for at du er så smart at du sitter på den hele, fulle sannheten, så vet du ikke at du skal oppgi kilder?

Jeg kan også google:

Det er stor sannsynlighet for

at forskjellene mellom gjerningsmennene forandres dersom anmeldelsestilbøyeligheten øker eller jevner

seg ut mellom ofre for gjerningsmenn med norsk og ikke-norsk bakgrunn. Videre er det sannsynlig, ifølge

ny forskning fra Sverige, at den samme forklaringen gjelder for begge gruppene, nemlig sosioøkonomiske

faktorer hos foreldre og nabolag, men at dette rammer flere menn med utenlandsk landbakgrunn49. Flere

mekanismer kan også være aktive samtidig. Siden overgrepsprofilen for de involverte er relativt lik på tvers

av etnisk bakgrunn med unntak av denne aldersprofilen, synes det som om overgrepsadferd både kan

skyldes faktorer som er felles for menn på tvers av etnisitet, og faktorer som er spesifikke. I

gjennomgangen ellers framgår det en forskjell knyttet til at de unge ikke-norske gjerningspersoner oftest

anmeldes for voldtektstyper der partene er ukjente for hverandre, som i overfalls- og sårbarhetsvoldtekter

samt i noen grad festvoldtekter. Dette kan gi grunnlag for enkelte hypoteser om hvordan kjønnsmarkeder

idag fungerer ulikt for menn med norsk eller annen etnisk bakgrunn.Unge utenlandske menn,

gjestearbeidere og andre, kan ha vansker med å etablere faste parforhold og/eller bekjentskap med

potensielle partnere i Oslo og dette kan bidra til å generere mislykkede og krenkende seksuelle

forbindelser som anmeldes som voldtekt. Faktorer som ensomhet i den homososiale virkeligheten noen

av disse unge mennene lever i, avvisning på kjønnsmarkedet av norske jenter, mangel på tilgang til unge

kvinner med samme kultur- og landbakgrunn som de selv, arrangerte intimforbindelser og troskapsløfter

innad i egen kultur, kan alt være bestanddeler i dette. Samtidig kan også en del av forklaringen være atanmeldelsestilbøyeligheten blant kvinnene er større når uønskede eller krenkende hendelser skjer i

tilknytning til ikke-norske personer enn når norske menn står bak. Det er lettere å anmelde ”fremmede”

enn personer man kjenner selv eller nettverket til.

Andelen gjerningsmenn

(unike personer) med landbakgrunn fra Norge er da den gruppen som styrker sin representasjon mest og

utgjør da 38,2% av gjerningsmennene.

Den etniske profilen varierer innenfor de ulike voldtektstypene, men for samtlige unntatt overfallsvoldtekt

er norske gjerningspersoner den største gruppen.

Den etniske profilen for alle voldtektstypene utenom overfallstypen, domineres av personer med norsk

landbakgrunn, men er for øvrig varierende. Dersom statsborgerskap hadde vært benyttet som

bakgrunnsvariabel ville andelen norske vært ennå høyere. For de festrelaterte voldtektene er det i tillegg til

de norske (32,7%), en stor andel med annen europeisk bakgrunn (24,5%). Sammen med de norske utgjør

europeere over halvparten av de kjente gjerningspersonene. Gjerningsmenn fra Midt-Østen, som er sterkt

tilstede blant de identifiserte gjerningsmenn bak overfallsvoldtektene, er underrepresentert i denne

festrelaterte voldtektstypen.

Igjen må det understrekes at den sterke

overrepresentasjonen av personer med minoritetsbakgrunn for flere av voldtektstypene ikke kan tolkes

som er resultat av at fremmed kultur er en årsaksforklaring for voldtekt. Anmeldelser gjelder kun et fåtall

av de voldtekter som skjer og anmeldelsestilbøyeligheten er ikke lik overfor gjerningsmenn med norsk og

annen landbakgrunn. Videre tilsier grundig kvantitativ forskning at den statistiske forskjellen i kriminell

adferd mellom etniske grupper forsvinner dersom man kontrollerer for sosioøkonomiske forhold

personene har vokst opp med her til lands.

https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/oslo/Vedlegg_1309.pdf

Så beklager, jeg føler på ingen måte at jeg må trekke tilbake det jeg har skrevet.

Her regner jeg også med at du er oppegående nok til å ta med følgende fakta til etterretning:

- Disse tallene gjelder anmeldte voldtekter. Når man da vet at majoriteten av voldtekter ikke anmeldes og at tilbøyligheten til å anmelde ikke-norske menn er større enn til å anmelde norske menn man har en relasjon til, så sier det seg selv at det helhetlige bildet kan se ganske så annerledes ut.

- Disse tallene gjelder bare for Oslo.

Så ja, med unntak av overfallsvoldtekter er det fortsatt sånn at de fleste norske kvinner som voldtas, voldtas av norske menn. Hvem blir da den typiske voldtektsmann?

• Liker 2
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Beklager at jeg opplever store grupper av innvandrerene som utaknemlige rasshøl med en middeladlerkultur jeg ikke vil se snurten av her i landet. Beklager at jeg kaller en spade for en spade. Beklager at jeg er imot alle religioner og religiøse symboler. Beklager at jeg ser på samfunsformene i de fleste muslimske land som mindreverdige. Beklager at jeg har egne meniger og står for dem. Beklager at jeg mer at en skal ha lov å pisse på religiøse skriter uten å risikere å bli drept. Beklager at jeg mener at en skal respektere kulturen i det landet en besøker, eventuelt flytter til. Beklager at jeg etter å ha tilbrakt en måned i et muslimsk land så holdninger og tankegods som skremte vettet av meg. Beklager at jeg stiller samme krav til innvadrerene fra denne regionen i verden som de krever av oss når vi besøker dem.

Ikke noe å beklage det der.

Det som derimot er å beklage er din dobbeltkommunikasjon. Du hevder altså at man skal respektere den kutluren i det landet man besøker/flytter til, noe du selv åpenbart ikke gjør.

Hvor mange ikke-vestlige innvandrere både respekterer og tilpasser seg den norske kulturen (hva nå det enn er) tror du? Ingen? Noen få? Ganske mange? De fleste?

Det er vel på høy tid å legge vekk skrekkscenariene om "disse muslimene" og heller diskutere fakta, åpent og ærlig, enten man er sånn eller slik? Skyttergravsretorikk vil neppe føre til fremgang og ønskede resultater.

Skrevet

Nei men, kjære lille deg da, til tross for at du er så smart at du sitter på den hele, fulle sannheten, så vet du ikke at du skal oppgi kilder?

Min lenke

Så beklager, jeg føler på ingen måte at jeg må trekke tilbake det jeg har skrevet.

Her regner jeg også med at du er oppegående nok til å ta med følgende fakta til etterretning:

- Disse tallene gjelder anmeldte voldtekter. Når man da vet at majoriteten av voldtekter ikke anmeldes og at tilbøyligheten til å anmelde ikke-norske menn er større enn til å anmelde norske menn man har en relasjon til, så sier det seg selv at det helhetlige bildet kan se ganske så annerledes ut.

- Disse tallene gjelder bare for Oslo.

Så ja, med unntak av overfallsvoldtekter er det fortsatt sånn at de fleste norske kvinner som voldtas, voldtas av norske menn. Hvem blir da den typiske voldtektsmann?

Så du garanter din rett på tall som ikke finnes??

:klo:

Du har en meget ufordragelig framtoning.. Bare må si det..

Så jeg jatter med deg og sier du vinner å det der så leser jeg å svare de andre istedet. For vil jeg ha en diskusjon med på dette nivået du styrer med roper jeg guttungen på 7 inn her istede, han svarer folk normalt hvertfall :sukk:

• Liker 4
Skrevet

Helt ufattelig å se hvordan du klarer å lese dine helt egne tanker ut av din egen link som klart og tydelig sier det stikk motsatte av hva du påstår:

I 2010 er andelen gjerningsmenn med norsk landbakgrunn 34,9%

Tilsvarende tall for 2007 var så lite som 27,2%.

I stedet har du klippet ut en masse ord og forklaringer i teksten som får det til å høres ut som du har rett. Fantastisk.

Og her har du sittet gjennom fire sider og vært superarrogant og beskyldt andre for kunnskapsløshet og talljuks, og så presterer du å gjøre noe slikt selv. Enda mer fantastisk.

Men å fremstille det som at majoriteten av de som voldtar i Norge er ikke-norske, er juks, fanteri og dårlig debattskikk. Det vinner ingen på, ihvertfall ikke en seriøs debatt.

:ler:

• Liker 4
Skrevet

Min lenke

Så du garanter din rett på tall som ikke finnes??

:klo:

Du har en meget ufordragelig framtoning.. Bare må si det..

Så jeg jatter med deg og sier du vinner å det der så leser jeg å svare de andre istedet. For vil jeg ha en diskusjon med på dette nivået du styrer med roper jeg guttungen på 7 inn her istede, han svarer folk normalt hvertfall :sukk:

Document.no ja, tenkte jeg det ikke! Det er jo selvfølgelig en mye bedre, troverdig og nøytral kilde enn politiet i Oslo! Eller kanskje ikke.

Hva du syntes om min fremtoning er meg egentlig knakende likegyldig. Men det at du velger å bruke tid på meddebattanters fremtoning fremfor sak sier kanskje noe om stein i glasshus?

Uansett, dette er ikke vanskelig. Tallene som finnes baserer seg som sagt på anmeldte forhold. Det man vet, bla fra undersøkelser og annet, er at det er enorme mørketall. Tallene jeg finner ligger på 15-20% anmeldte voldtekter. At ikke andre voldtekter blir anmeldt betyr ikke at man gjetter villt ang omfang og gjerningsmann. At man ikke anmelder betyr ikke at man f. eks ikke oppsøker voldtektsmottak, støttegrupper, er med i undersøkelser ect. Jeg garanterer min rett på tall som ikke finnes? Nei, det gjør jeg ikke. Det kan være en fordel å lese hva jeg faktisk skriver. Jeg har bla skrevet at så lenge tallene bare tar for den minoriteten av tilfeller som BLIR anmeldt, så skal man være forsiktig med å ta helt av. Å påstå at 70-80% av alle voldtekstmenn er ikke-norske er feil, uansett hvordan du vender og vrir på det. Hva er forresten jeg har skrevet som du mener er feil?

- ikke-norske menn dominerer mtp overfallsvoltekter? Det er isåfall det samme som politiets tall viser.

- at overfallsvoltekter er mindre vanlig? Det ser man også av politiets tall.

- at det er store mørketall? Det finner du dokumentasjon på flere steder.

- at de fleste kvinner som voldtas i Norge voldtas av norske menn? Vel, det stemmer med politiets tall for anmeldte voldtekter. Det kan også argumenteres med at det er ganske logisk, iom at menn flest i Norge er nordmenn og at norske kvinner først og fremst omgås norske menn.

- at voldtekt av typen folk man kjenner ect, er mer utbredt enn overfallsvoltekt. Nok en gang, politiets tall støtter dette. Det er også ganske logisk. Å bli overfallt på åpen gata av en villt fremmed mann er heldigvis relativt uvanlig. Det var vel 6 anmeldte tilfeller i Oslo i 2010, og samme mann stod bak 2 av dem. Andre former for voldtekt er dessverre mer vanlig. Hvor mange her inne kjenner noen som har blitt voldtatt? Kjenner du noen? Hvor mange av dem har blitt overfallt av en fremmed mann på åpen gate? Hvor mange har blitt voldtatt av en kjæreste/partner? I settinger som innebærer alkohol? Av en venn? Bekjent? Eks? En de var i et asymmetridk avhengighets forhold til? Det er fint lite som tilsier at den voldtektstypen hvor ikke-norske menn er enerådende ikke er den mest sjeldne. Allikevel er det ofte tallene på den type voldtekt som dras frem i debatter som dette. Det ER problematisk, om du liker det eller ikke.

- at det er forskjell mtp på terskel for å anmelde forskjellige typer voldtekter? Nok en gang sier politiets rapport det samme. Kvinner anmelder oftere voldtekter begått av fremmede enn av kjente. Det kommer sansynligvis for at tanken på å anmelde en man kjenner medfører større frykt for reaksjonene til omgivelsene. Hvorfor er det viktig? Det er viktig mtp mørketallene og for å balansere helhetsinntrykket. Her skader det ikke å gjøre seg noen tanker om at norske menn er sterkere representert i statestikken til nettopp den type voldtekt som det er mindre sjanse for at blir anmeldt. Hva betyr det for det helhetlige bildet? Kan det kanskje bety at både norske og Ikke-norske menn voldtar og at det er en fordumming av debatten å skyve all skyld og fokus over på en gruppe?

Så, nok en gang, du kan fortsette å mene hva du vil om min fremtoning. Jeg kommer allikevel til å fortsette å påpeke det når folk kommer med usannheter, vrir på tall og skaper et feilaktig bilde. Debatten et for viktig til at den bør ødelegges på den måten.

• Liker 1
Skrevet

Og hun fortsetter å lyve, dere! :ler:

• Liker 4
Skrevet

At folk ikke snart er lei av denne debatten.

Ts, snart tar alle muslimer over, skipper jobb og reiser hjem for å be, tvinger på de burka og voldtar deg i rumpa.

Du får ikke gjort noe med det uannset hvor mye du måtte hyle og skrike her, ihvertfall ikke med så mye skrivefeil.

:natti:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...