Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest MorAase
Skrevet

Man er vel faktisk ikke sikker på hvem som kom hit først, samene eller nordmenn. Det er også LITT forskjell på "å stille noen krav" og full assimilering.

Med tanke på at en ved å ha integrering som mål ikke har oppnådd annet en pralellsamfunn så kan jeg ikke se at det finnes alternativ til å ha assimilering som mål. Og ikke minst forby familigjenforening!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Tja... Det en bør ha som et minstemål er som nenvt å assimilere dem. det vil si å avkle dem for deres opprinnelige kultur og gi dem vår norske. Ting som religion og kvinnesyn er jo de to utpreget mest negative tingene fra islamsk-baserte kulturer. Fra øst-europa er løgn og svindel de fremste negative sidene ved kulturen.

Å bekjempe disse klart negative sidene med deres opprinnelige kulturer ser jeg utelukkende på som positivt.

Si meg, er dem mannlige innvandrere, siden du trekker fram kvinnesyn?

Og er i så fall mannlige innvandrere fra islamsk-baserte kulturer og øst-europa de vi bør enten assimilere eller rett og slett fysisk hindre fra å trenge seg inn da?

Gjest MorAase
Skrevet

Si meg, er dem mannlige innvandrere, siden du trekker fram kvinnesyn?

Og er i så fall mannlige innvandrere fra islamsk-baserte kulturer og øst-europa de vi bør enten assimilere eller rett og slett fysisk hindre fra å trenge seg inn da?

Assimileringen er kjønnsuahvengig. Den er kulturbasert. Kvinner som krever å gå med hijab f.eks. ser jeg på like mys som kulturimperalister som andre.

Jeg hadde ikke hatt noe imot å øke kravene for å både komme inn i landet og ikke minst for å oppnå statsborgerskap.

• Liker 2
Skrevet

finnes nok ikke tall som støtter historien din at det er flere som blir voldtatt av bekjente. mange som blir voldtatt av bekjente ja....

men det er jo ikke poenget. poenget er at disse blir fremstilt i media pga de blir anmeldt. og da danner man seg en mening om voldtekt. utlending. hvorfor er det sånn om du mener det ikke er sånn.. ? spesielt...

handler om jo mer negativt oppmerksomhet invandrere/utlendinger pådrar seg. jo sterkere meninger vil folket få .....

Finnes ikke tall som støtter historien min? Tuller du? Jeg trodde faktisk at det i dagens samfunn var slik at dette er grunnleggende kunnskap, men jeg tok tydeligvis feil. For de av dere som ikke har fått med dere at kompisvoldtekt/partnervoldtekt ect., er den mest utbredte formen for voldtekt, så anbefaler jeg i det minste et søk på google. Det er faktisk ikke sånn at voldtektsmenn flest hopper frem fra buskene og voldtar fremmede damer. To av de sterkeste trendene er voldtekter begått av menn man kjenner og/eller voldtekter hvor det er alkohol inne i bildet. At så mange kjenner voldtektsmannen sin tror jeg også er noe av årsaken til de enorme mørketallene. Det er vanskeligere å anmelde en venn eller kjæreste, enn en fremmed ugjerningsmann. Spesielt om man i tillegg har vært beruset.

Og hva er egentlig poenget ditt? At nordmenn ikke skal tenke selv, men heller danne seg et feilaktig bilde basert på sensasjonelle nyheter?

• Liker 3
Skrevet

Med tanke på at en ved å ha integrering som mål ikke har oppnådd annet en pralellsamfunn så kan jeg ikke se at det finnes alternativ til å ha assimilering som mål. Og ikke minst forby familigjenforening!

Jeg tror jeg avslutter denne debatten med å konkludere med at jeg priser meg lykkelig over at du ikke styrer landet.

• Liker 4
Gjest MorAase
Skrevet

Jeg tror jeg avslutter denne debatten med å konkludere med at jeg priser meg lykkelig over at du ikke styrer landet.

Ditto :takke:

• Liker 2
Skrevet

jeg tror ikke du vet hva rasist er jeg? det handler om raser. altså fargen til mennesker. har muslimer en egen farge?

Alle (nesten...) vet at definisjonen av "rasist" i dagligtale ikke er så snever som du skal ha det til, men også innbefatter diskrimenering ut fra etnisitet, religion osv.

Men hvis vi absolutt skal flisespikke så kan man like gjerne si at rasisme ikke finnes overhodet, da det biologisk sett finnes kun én menneskerase, nemlig homo sapiens.

Om rasebiologi fra Wiki:

Rasebiologi var en pseudovitenskap som forsket på forskjeller mellom menneskeraser. Rasebiologiens blomstringstid var fra 1800-tallet til 1940-tallet. I dag er det stor enighet blant biologer om at rasebiologien må betegnes som misbruk av (og ikke som en fagdisiplin innen) biologien.

Grunnen til at rasebiologisk forskning ble forlatt, er fordi det ideologiske og politiske misbruket av resultatene, som resulterte i ufattelige menneskelige lidelser.

Det vitenskapsteoretiske problemet bestod i at rasebiologer ikke satte frem testbare hypoteser, men selektivt lette etter støtte for sine antakelser – antakelser som i sin tur var basert på fordommer og politiske overbevisninger. At de funnene som ble gjort på denne måten, i neste omgang ble brukt til å rettferdiggjøre politikken, gjorde ikke saken bedre.

Skrevet

Ditto :takke:

Det tror jeg du gjør lurt i, for den dagen jeg eventuelt trer inn i rollen som Lille-Sauron blir det hårde bud for alle rasSister og andre som ikke er assimilert inn i den vampske tankekulturen.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Det tror jeg du gjør lurt i, for den dagen jeg eventuelt trer inn i rollen som Lille-Sauron blir det hårde bud for alle rasSister og andre som ikke er assimilert inn i den vampske tankekulturen.

Vi er ikke så ulike alikevel altså...

• Liker 1
Skrevet

Vi er ikke så ulike alikevel altså...

Hva kan jeg si, jeg lærer fort. Med ondt skal ondt fordrives, som det heter. I motsetning til Gamle-Sauron skal ikke jeg ha et brennende øye på toppen av et tårn, men en diger nese på Galdhøpiggen som kan sniffe seg frem til rasSistiske skrotnisser. Og skjebnen som venter disse får Mount Doom til å se ut som Tusenfryd.

(Men jo, vi er nok heldigvis ganske forskjellig. Mens du trøkker ut av deg krav om assimilering i fullt alvor, så innebærer min assimileringsplan at jeg skal bli en Dark Lord med en diger jaktnese på Galdhøpiggen.)

• Liker 3
Gjest MorAase
Skrevet

Hva kan jeg si, jeg lærer fort. Med ondt skal ondt fordrives, som det heter. I motsetning til Gamle-Sauron skal ikke jeg ha et brennende øye på toppen av et tårn, men en diger nese på Galdhøpiggen som kan sniffe seg frem til rasSistiske skrotnisser. Og skjebnen som venter disse får Mount Doom til å se ut som Tusenfryd.

(Men jo, vi er nok heldigvis ganske forskjellig. Mens du trøkker ut av deg krav om assimilering i fullt alvor, så innebærer min assimileringsplan at jeg skal bli en Dark Lord med en diger jaktnese på Galdhøpiggen.)

Beklager at jeg opplever store grupper av innvandrerene som utaknemlige rasshøl med en middeladlerkultur jeg ikke vil se snurten av her i landet. Beklager at jeg kaller en spade for en spade. Beklager at jeg er imot alle religioner og religiøse symboler. Beklager at jeg ser på samfunsformene i de fleste muslimske land som mindreverdige. Beklager at jeg har egne meniger og står for dem. Beklager at jeg mer at en skal ha lov å pisse på religiøse skriter uten å risikere å bli drept. Beklager at jeg mener at en skal respektere kulturen i det landet en besøker, eventuelt flytter til. Beklager at jeg etter å ha tilbrakt en måned i et muslimsk land så holdninger og tankegods som skremte vettet av meg. Beklager at jeg stiller samme krav til innvadrerene fra denne regionen i verden som de krever av oss når vi besøker dem.

• Liker 6
Skrevet

Finnes ikke tall som støtter historien min? Tuller du? Jeg trodde faktisk at det i dagens samfunn var slik at dette er grunnleggende kunnskap, men jeg tok tydeligvis feil. For de av dere som ikke har fått med dere at kompisvoldtekt/partnervoldtekt ect., er den mest utbredte formen for voldtekt, så anbefaler jeg i det minste et søk på google. Det er faktisk ikke sånn at voldtektsmenn flest hopper frem fra buskene og voldtar fremmede damer. To av de sterkeste trendene er voldtekter begått av menn man kjenner og/eller voldtekter hvor det er alkohol inne i bildet. At så mange kjenner voldtektsmannen sin tror jeg også er noe av årsaken til de enorme mørketallene. Det er vanskeligere å anmelde en venn eller kjæreste, enn en fremmed ugjerningsmann. Spesielt om man i tillegg har vært beruset.

Og hva er egentlig poenget ditt? At nordmenn ikke skal tenke selv, men heller danne seg et feilaktig bilde basert på sensasjonelle nyheter?

what?

nordmenn ikke skal tenke selv?

sier jeg det. jeg sier at med at så mange prosent av voldtekt som blir anmeldt.er det ikke etniske nordmenn i bildet. så vil folket automatisk tenke voldtekt er lik ikke etnisk nordmann. å man da danner seg ett sånt syn pga fakta tall...

alkohol og kompis/partner voldtekt er utbredt deg også. men så lenge det ikke blir anmeldt.så blir det "glemt" og man kan faktisk ikke vise til fakta.pga man skal ikke ta alle under en kam...

hørt mange historier der jenta sa ja. så angret hun dagen etter pga det var med en kompis... heldigvis har mange av gutta vitner. og kan være en av grunnen til det ikke blir anmeldt..

eller at dama selv skjønner hun bare angrer....

men ja mange er også ekte voldtekter. jeg forsvarer ingen og dømmer ingen. men alltid 2 sider av en sak. og med så mange falske anmeldelser så kan man jo ikke stole på alle historiene .det som står på nett osv...

pga alle har vært 14 år. fleste husker hvordan det var drikke med eldre folk. og man gjorde kanskje ting man ikke ville gjort edru. men det betyr ikke at det er voldtekt. betyr at man tok ett valg som fikk konsekvenser man ikke taklet på det tidspunktet....

end of disc.

• Liker 1
Skrevet

Jo, du overdriver. Mennesker med muslimsk bakgrunn utgjør noe slikt som litt over 3% av befolkningen. Da sier det seg selv at det ikke "snart er flere muslimer enn nordmenn". Noe annet blir for dumt å påstå og fordummer ethvert forsøk på en edrulig debatt.

Hvorfor henger du deg forredten opp i muslimer? Et lite snev av muslimofobi? Det er nemlig ikke slik at tilskuddet man kan få ved frivillig utreise er en særregel for muslimer. Du kan forøvrig sette deg ned å tygge litt på hva som koster staten mest penger, å finne og tvangsutsende folk med politieskorte, eller å oppfordre folk til å dra frivillig ved å gi dem en sum ved hjemreise.

Her i Norge har vi forøvrig ingen lover mot klaging.

3 prosent? Dokumenter please! Hvis TS overdriver, tror jeg du underdriver!

• Liker 3
Skrevet

3 prosent? Dokumenter please! Hvis TS overdriver, tror jeg du underdriver!

Fra Statistisk Sentralbyrå:

Antallet muslimer i Norge ligger på mellom 100 000 og 185 000 personer, tilsvarende 2 til 4 prosent av befolkningen
Kilde: LINK

Og - om andel muslimer i fremtiden (sitat av Lars Østby i SSB):

Andelen muslimer i Norge i 2060 kommer til å utgjøre 7 prosent av folkemengden.
Kilde:LINK
  • Liker 4
Skrevet

Fra Statistisk Sentralbyrå:

Kilde: LINK

Og - om andel muslimer i fremtiden (sitat av Lars Østby i SSB):

Kilde:LINK

Takk!

Skrevet

Beklager at jeg opplever store grupper av innvandrerene som utaknemlige rasshøl med en middeladlerkultur jeg ikke vil se snurten av her i landet. Beklager at jeg kaller en spade for en spade. Beklager at jeg er imot alle religioner og religiøse symboler. Beklager at jeg ser på samfunsformene i de fleste muslimske land som mindreverdige. Beklager at jeg har egne meniger og står for dem. Beklager at jeg mer at en skal ha lov å pisse på religiøse skriter uten å risikere å bli drept. Beklager at jeg mener at en skal respektere kulturen i det landet en besøker, eventuelt flytter til. Beklager at jeg etter å ha tilbrakt en måned i et muslimsk land så holdninger og tankegods som skremte vettet av meg. Beklager at jeg stiller samme krav til innvadrerene fra denne regionen i verden som de krever av oss når vi besøker dem.

Vel MorAase, beklager om jeg ikke finner meg i et samfunn hvor enkeltindivider skal tildeles kollektiv skyld fordi andre er rasshøl. Beklager at jeg ikke finner meg i at folk skal bekjempe det de anser for å være middelalderkultur ved å gjøre vår kultur like middelaldersk. Beklager at jeg syntes det er utrolig at vi i en av verdens rikeste land har folk som ikke evner å se faktorer som historie og politikk når de dømmer verden rundt seg. Beklager at jeg ikke gidder å koseprate med alle som spyr ut fordommene sine. Beklager at jeg ikke syntes det er greit at folk skal pisse på andres verdier på trass og faenskap. Beklager at jeg mener at respekt er noe som går begge veier og at jeg setter pris på at landet jeg bor i har verdier som ikke er forenige med å skape en underklasse av andrerangs borgere. Beklager at jeg har levd flere år med muslimsk samboer og arabisk kultur tett innpå meg og faktisk har blitt glad i mye av det jeg forbinder med kulturen. Beklager at jeg mener både at "de" kan lære av oss og at "vi" kan lære av dem. Beklager at jeg nekter å se på at landet jeg er glad i skal synke ned på samme nivå som de landene du er så redd for. Beklager for at jeg ser individer, ikke bare gruppe og for at jeg mener at menneskeverdet bør stå i fokus. Og beklager, for at jeg ikke lar meg imponere av forsøk på å fordumme debatter som denne eller at jeg ikke aksepterer alle fordommer som spyr ut som fakta.

• Liker 6
Skrevet

what?

nordmenn ikke skal tenke selv?

sier jeg det. jeg sier at med at så mange prosent av voldtekt som blir anmeldt.er det ikke etniske nordmenn i bildet. så vil folket automatisk tenke voldtekt er lik ikke etnisk nordmann. å man da danner seg ett sånt syn pga fakta tall...

alkohol og kompis/partner voldtekt er utbredt deg også. men så lenge det ikke blir anmeldt.så blir det "glemt" og man kan faktisk ikke vise til fakta.pga man skal ikke ta alle under en kam...

hørt mange historier der jenta sa ja. så angret hun dagen etter pga det var med en kompis... heldigvis har mange av gutta vitner. og kan være en av grunnen til det ikke blir anmeldt..

eller at dama selv skjønner hun bare angrer....

men ja mange er også ekte voldtekter. jeg forsvarer ingen og dømmer ingen. men alltid 2 sider av en sak. og med så mange falske anmeldelser så kan man jo ikke stole på alle historiene .det som står på nett osv...

pga alle har vært 14 år. fleste husker hvordan det var drikke med eldre folk. og man gjorde kanskje ting man ikke ville gjort edru. men det betyr ikke at det er voldtekt. betyr at man tok ett valg som fikk konsekvenser man ikke taklet på det tidspunktet....

end of disc.

Det er mulig jeg rett og slett har mer tiltro til folk flest enn du har. Jeg regner nemlig med at når media og flere melder at kompisvoldtekter og alkolholrelaterte voldtekter er mest utbredt, så får folk med seg dette. Jeg regner også med at når tall som de du kom med forklares i ordlys a la "anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo i 2010", så skjønner folk at det ikke er et fullstendig bilde. Jeg regner også med at folk skjønner at når så lite som 15-20% av voldtekter anmeldes, så har folk litt is i magen før de danner seg bombastiske syn basert på en liten andel av bildet.

Den holdningen du kommer med, "kompisvoldtekt er utbredt fordi jenta angrer dagen etterpå" er forresten et glimrende eksempel på hvorfor så få anmelder. Kjenner du noen som har blitt voldtatt? Jeg kjenner flere. Alle som en ble voldtatt av noen de kjente, venner, kjæreste, eks, bekjente eller hva det nå måtte være. 1 av dem anmeldte. De andre turte ikke, fordi de var redd for at folk skulle tenke akkurat det samme som skriver her. Den ene av dem hentet jeg personlig på voldtektsmottaket. Det var ingen tvil om at det ikke var snakk om samtykke, jenta var regelrett banket opp og hadde skader både her og der. Hun anmeldte ikke, dessverre, fordi han som gjorde det var en populær fyr i venneflokken og hun var sikker på at ingen kom til å tro henne.

Jeg blir så forbanna av denne jævla kunnskapsløsheten og løgnen som går ut på å fremstille alle voldtektsmenn ikke-norske barbarer som hopper frem fra busker. Det du oppnår er nemlig to ting, innvandrermenn som gruppe, også de som aldri har gjort noe galt (majoriteten av innvandrermenn i Norge har aldri voldtatt noen), blir stigmatisert og mistenkeliggjort. Noe som fører til en enda sterkere "oss" og "dem" mentalitet. Som en bonus, ved å nekte å ta inn over deg omfanget av andre typer voldtekter og gjerningsmenn, så er du også med på å dysse ned og mistenkeliggjøres noe som bør løftes frem i lyset. Nemlig kvinner som voldtas i hjemmet sitt, på fest, av en kamerat, av en kjæreste, mann, bekjent eller hvor og hva det nå måtte være. Det er rett og slett trist!

• Liker 4
Skrevet

Jo men du får bare leve med det kjære ts. Ellers så får du og hele slekta de stemme frp , lim inn plakater av siv jensen overalt, lag reklame, stem FRP, så slipper du utlendingene.

Men det er jo forskjell på de som er født og oppvokst her, som oppfører seg akkurat som norske, og de som er asylsøkere? tenk litt på det. Vi har mange oppegående norske med utenlandsk opprinnelse.

Og det heter rasist, ikke rass ist, din rass ****

Gjest Setareh
Skrevet

Vampen, ikke bruk din verdifulle tid på å diskutere med dem :klemmer:

• Liker 2
Skrevet

Vampen, ikke bruk din verdifulle tid på å diskutere med dem :klemmer:

Hehe, takk for det, men jeg er på flukt fra arbeidskrav og pensum, så jeg har penty av tid å sløse bort på alt mulig annet. Dessuten er klokka nærmere 3 på natta, så da er det begrensa hvor mange spennende alternativer som finnes. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...