Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

jasså! de stakk av 3timer før betid!

minner meg on ungdomskolen, jeg stikker på do, but i aint comming back!

tenker dette var en unnskyldning for å slippe JOBBEN!

å be tar ikke så lang tid 4min...

jeg lurer på en ting? hadde du reagert på samme måte hvis en hindu stakk til templet,,,dont think so!

Endret av B18
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Stå på, TS. Det er fint at det fortsatt finnes folk som står opp for meningene sine.

En liten tanke å tilføye er at kvinnelige muslimer føder i gjennomsnitt langt flere barn enn etniske nordmenn, og i tidsperspektiv vil jo dette selvfølgelig bli et problem, når vi i tillegg bedriver denne masseinnvandringen i landet vårt.

Så å stå opp for meningene sine vil si å poste kunnskapsløse innlegg på et nettforum? Og på toppen av det hele huke av for AB, slik at man slipper å få disse meningene koblet til det allerede anonyme brukernavnet sitt? Skal si lista for "å stå opp for meningene sine" har blitt lav.

Det foregår heller ingen masseinnvandring til Norge. Jeg foreslår også at du sjekker fødselsratene til 2. og 3. generasjons muslimske kvinner.

Endret av Vampen
  • Liker 3
Skrevet

Så å stå opp for meningene sine vil si å poste kunnskapsløse innlegg på et nettforum? Og på toppen av det hele huke av for AB, slik at man slipper å få disse meningene koblet til det allerede anonyme brukernavnet sitt? Skal si lista for "å stå opp for meningene sine" har blitt liv.

Det foregår heller ingen masseinnvandring til Norge. Jeg foreslår også at du sjekker fødselsratene til 2. og 3. generasjons muslimske kvinner.

Trådstarter er ikke kunnskapsløs, noe feilinformert er vedkommende, ja. Men TS her skriver meningene sine og forklarer rundt det, det vil jeg kalle å stå opp for meningene sine. Det spiller ingen rolle om det er huket av for "Post som anonym" eller ikke, omtrent like liten sjanse for å kunne spore opp personen bak datamaskinen uansett.

Jeg har sjekket fødselsratene, legger ved en link jeg fant i farta:

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/-dobbelt-saa-mange-muslimer-i-norge-om-20-aar-3400656.html

Nøyaktig for andre og tredje-generasjons vet jeg ikke, så skal ikke uttale meg om dette. Masseinnvandringen pågår, både lovlig og ulovlig, akkurat i dette øyeblikk vi sitter og diskuterer.

• Liker 2
Gjest henriett3
Skrevet (endret)

Jeg tror det er smart jeg poster denne her anonymt..

Dette har sikkert vært et tema mange ganger, men hva tenker dere her om all innvandingen til norge av muslimer?

To ganger på to forskjellige jobber jeg har hatt i sommer så har det vært muslimer som har bokstaveligtalt stukket fra jobben for å gå hjem og be... gikk 3 timer før tiden, og lot oss resten ta oss av jobben deres.

Jeg ser det er mye ang muslimer her inne, men ingenting om masse innvandring av muslimer. Kan vi ikke ha en debatt her inne om det uten at folk kaller en rassist? Jeg er ikke rassist, men jeg har mine meninger om at jeg synes det begynner å gå helt overhånd når det vrimler av dem, er jo snart mer muslimer enn nordmenn. Jeg savner det gamle norge, når norge besto av nordmenn, og ikke millioner av muslimer som krever både det ene og det andre. Om en kristen hadde dratt til ett muslimsk land, ikke pokker om vi kunne krev ei kirke eller at kvinner kunne gått rundt i bikini eller shorts... Så hvorfor skal vi bøye oss etter kravene deres?

Noen andre meninger her inne?

Svarer på "er jeg rassist?" jeg.

Sånn som jeg bruker å si: jeg er ikke rasist, jeg er realist :jepp:

Men jeg er enig med deg. Får håpe det blir strengere etter hvert. Nå holder jeg jo på å utdanne meg, og håper jeg ender opp på stortinget. Innvandring er jo et veldig aktuelt tema, og det er fint at politikerne snakker om det, men vi trenger handling. Da jeg var på leir i fjor, var vi ved siden av ett asylmottak. Vi måtte gå forbi der når vi skulle til stranda. Lederne på asylmottaket sa at vi ikke skulle gå rundt i bikini, fordi det var muslimer på asylmottaket som reagerte på dette. Synes det er helt uaktuelt at vi skal kutte ut å gå i bikini, fordi det er en muslim som ser på..

Endret av henriett3
  • Liker 3
Skrevet

Trådstarter er ikke kunnskapsløs, noe feilinformert er vedkommende, ja. Men TS her skriver meningene sine og forklarer rundt det, det vil jeg kalle å stå opp for meningene sine. Det spiller ingen rolle om det er huket av for "Post som anonym" eller ikke, omtrent like liten sjanse for å kunne spore opp personen bak datamaskinen uansett.

Jeg har sjekket fødselsratene, legger ved en link jeg fant i farta:

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/-dobbelt-saa-mange-muslimer-i-norge-om-20-aar-3400656.html

Nøyaktig for andre og tredje-generasjons vet jeg ikke, så skal ikke uttale meg om dette. Masseinnvandringen pågår, både lovlig og ulovlig, akkurat i dette øyeblikk vi sitter og diskuterer.

Noe feilinformert? Det var dagens underdrivelse.

Jeg ba deg se på fødselsratene til 2. Og 3. generasjon, du gir meg en link og sier samtidig at du ikke vet noe spesifikt om nettopp 2. og 3. generasjon? Hvorfor gir du meg da en link?

• Liker 1
Skrevet

Etter min erfaring er det to ting som kjennetenger rasister:

1) De begynner setninger med "Jeg er ikke rasist, men.."

2) De feilstaver ordet rasist og skriver "rassist"

jeg tror ikke du vet hva rasist er jeg? det handler om raser. altså fargen til mennesker. har muslimer en egen farge?

• Liker 2
Gjest MorAase
Skrevet

Noen andre meninger her inne?

Det er en uting at de trekker med seg mye ukultur fra sine land. de tingene bør vi avvise hardt og brutalt. Men i sum bekymerer det meg mer at vi har så mange øst-europere i landet. deres kultur har også MYE negativt med seg. Så alt i alt føler jeg for å kreve asimilering av innvandrere. Å snakke om integrering blir for veigt.

• Liker 1
Skrevet

Det er en uting at de trekker med seg mye ukultur fra sine land. de tingene bør vi avvise hardt og brutalt. Men i sum bekymerer det meg mer at vi har så mange øst-europere i landet. deres kultur har også MYE negativt med seg. Så alt i alt føler jeg for å kreve asimilering av innvandrere. Å snakke om integrering blir for veigt.

Kanskje vi skal sterilisere dem også når vi først er i gang? Eller nekte dem å praktisere sin religion? Ta fra dem stemmerett og degradere dem til annenrangs borgere med færre rettigheter enn nordmenn? God ide, da blir jo faktisk "deres ukultur" raskt "vår ukultur" også.

• Liker 2
Skrevet

Noe feilinformert? Det var dagens underdrivelse.

Jeg ba deg se på fødselsratene til 2. Og 3. generasjon, du gir meg en link og sier samtidig at du ikke vet noe spesifikt om nettopp 2. og 3. generasjon? Hvorfor gir du meg da en link?

Tenkte det var andre som leser tråden og som kjent fra tidligere innlegg her, er det mange som ikke tror en økning i antallet muslimer, så noe upresist slang jeg med linken.

Men kan du da gi noen svar på hvordan fødselsratene til ettergenerasjonene til muslimske kvinner er?

• Liker 2
Skrevet

se på "politiet" når politiet blir beskyldt for å være rasister. ahahaha.. ifølge politiet slenger utlendinger det rundt seg hele tiden. selvfølgelig uten grunnlag :skratte: . noen ganger tror jeg folk bare sier "rasist" fordi det provoserer :gjeiper:

• Liker 2
Gjest MorAase
Skrevet

Kanskje vi skal sterilisere dem også når vi først er i gang? Eller nekte dem å praktisere sin religion? Ta fra dem stemmerett og degradere dem til annenrangs borgere med færre rettigheter enn nordmenn? God ide, da blir jo faktisk "deres ukultur" raskt "vår ukultur" også.

Tja... Det en bør ha som et minstemål er som nenvt å assimilere dem. det vil si å avkle dem for deres opprinnelige kultur og gi dem vår norske. Ting som religion og kvinnesyn er jo de to utpreget mest negative tingene fra islamsk-baserte kulturer. Fra øst-europa er løgn og svindel de fremste negative sidene ved kulturen.

Å bekjempe disse klart negative sidene med deres opprinnelige kulturer ser jeg utelukkende på som positivt.

• Liker 2
Skrevet

Så å stå opp for meningene sine vil si å poste kunnskapsløse innlegg på et nettforum? Og på toppen av det hele huke av for AB, slik at man slipper å få disse meningene koblet til det allerede anonyme brukernavnet sitt? Skal si lista for "å stå opp for meningene sine" har blitt lav.

det foregår ingen masseinnvandring til norge?

det foregår masseinnvandring i store deler av europa... inkludert norge. men spørsmåler er hva hver enkelte legger i ordet masseinnvandring...

når det er snakk om 10 000 og mer hvert år. så er det masseinvandring for meg. men kanskje ikke for deg...

innvandringen i norge er da ikke bare negativt. men pga man opplever ting som. over 50 prosent av feks voldtekter begås av ikke hvit nordmann. (mener faktisk jeg har lest tallet er pårundt 70 prosent)

i fengsel så sitter det fler og fler innvandrere osv..

men en ting er man rasist pga man vil det beste for sine barn... ? eller er man beskyttende?

jeg forstår ikke hvorfor man skal bli oppfattet som en rasist pga man er flyforbanna på at de klager, ikke finner seg til rette og bygger moskeer.

pga en enkel ting. vi kunne aldri og da ALDRI oppført oss sånn i hjemmlandet demmers... og det veit du også....

disse tingene gjør mange av oss forbanna. men for faen da. vi er da ikke rassister. jeg sier de er utakknemmelige dritt unger.

husker en fin reportasje i vg. for mange år siden da jeg selv gikk på skole...

2 pakistanere på forsiden. den ene kjørte en bmw m3 til 700 000 kr. og den andre en like dyr bil. og der sto de og disset nordmenn for at vi ikke kunne kjøre sånne biler mens vi studerte. og at vi måtte ha studielån osv...

alle med litt kjennskap til oslo viste at disse folkene solgte dop. og drev med andre kriminelle aktiviteter.

skal virkelig innvandrere få lov til å komme til norge og oppføre seg som de eier landet?

og for at man ikke er enig i det.så skal vi bli kalt rasister.pga vi har meninger.

kjenner en muslimsk familie som faktisk er rasister på sitt eget folkeslagg. pga de mener de ikke respekterer norge på en verdig måte.som faktisk har tatt de mot i det vakre landet her. og gitt dem hus, utdannelse osv osv...

• Liker 3
Skrevet

Tenkte det var andre som leser tråden og som kjent fra tidligere innlegg her, er det mange som ikke tror en økning i antallet muslimer, så noe upresist slang jeg med linken.

Men kan du da gi noen svar på hvordan fødselsratene til ettergenerasjonene til muslimske kvinner er?

Saken er vel heller at noen av oss har liten tro på at 3% blir til millioner eller majoritet i overskuelig fremtid.

Fødselsratene til 2. og 3. generasjon ligner mer og mer på norske fødselrater, de flater ut. Det er vel kanskje ikke så rart om man f. eks også ser på tall for kvinner med innvandrerbakgrunn i høyere utdanning. Norge er ikke et samfunn som er tilrettelagt for "enorme" søskenflokker, i motsetning til land hvor store barnekull er en sikkerhet for foreldrene. Her er det mer og mer vanlig at både mor og far jobber, og utdanning er en nøkkelfaktor. Skal man få til det er det relativt vanskelig å skulle balansere en ungflokk på 9 stk. Noen 1. generasjonsinnvandrere er kanskje fornøyd med leve under den generelle inntekts- og velferdsgrensa i Norge, iom at det i mange tilfeller uansett er mye bedre enn det de kom fra. Men for de som er født og vokser opp her, som får gratis utdanning og informasjon om mulighetene sine, så blir det noe annet. Det gjør også at mange av dem prioriterer annerledes enn sine mødre og bestemødre.

• Liker 5
Skrevet

Tja... Det en bør ha som et minstemål er som nenvt å assimilere dem. det vil si å avkle dem for deres opprinnelige kultur og gi dem vår norske. Ting som religion og kvinnesyn er jo de to utpreget mest negative tingene fra islamsk-baserte kulturer. Fra øst-europa er løgn og svindel de fremste negative sidene ved kulturen.

Å bekjempe disse klart negative sidene med deres opprinnelige kulturer ser jeg utelukkende på som positivt.

Ja, vi holdt jo på slik med samene en gang i tiden. La oss for all del falle tilbake til denne stolte og flotte epoken i norsk historie.

• Liker 3
Gjest MorAase
Skrevet

Ja, vi holdt jo på slik med samene en gang i tiden. La oss for all del falle tilbake til denne stolte og flotte epoken i norsk historie.

Samene var her først, disse andre kommer hot av egen vilje. Noen krav må vi få lov å stille til dem. Bla annet å respektere det faktum at de er gjester i vårt land og vår kultur.

• Liker 1
Skrevet

det foregår ingen masseinnvandring til norge?

det foregår masseinnvandring i store deler av europa... inkludert norge. men spørsmåler er hva hver enkelte legger i ordet masseinnvandring...

når det er snakk om 10 000 og mer hvert år. så er det masseinvandring for meg. men kanskje ikke for deg...

innvandringen i norge er da ikke bare negativt. men pga man opplever ting som. over 50 prosent av feks voldtekter begås av ikke hvit nordmann. (mener faktisk jeg har lest tallet er pårundt 70 prosent)

i fengsel så sitter det fler og fler innvandrere osv..

men en ting er man rasist pga man vil det beste for sine barn... ? eller er man beskyttende?

jeg forstår ikke hvorfor man skal bli oppfattet som en rasist pga man er flyforbanna på at de klager, ikke finner seg til rette og bygger moskeer.

pga en enkel ting. vi kunne aldri og da ALDRI oppført oss sånn i hjemmlandet demmers... og det veit du også....

disse tingene gjør mange av oss forbanna. men for faen da. vi er da ikke rassister. jeg sier de er utakknemmelige dritt unger.

husker en fin reportasje i vg. for mange år siden da jeg selv gikk på skole...

2 pakistanere på forsiden. den ene kjørte en bmw m3 til 700 000 kr. og den andre en like dyr bil. og der sto de og disset nordmenn for at vi ikke kunne kjøre sånne biler mens vi studerte. og at vi måtte ha studielån osv...

alle med litt kjennskap til oslo viste at disse folkene solgte dop. og drev med andre kriminelle aktiviteter.

skal virkelig innvandrere få lov til å komme til norge og oppføre seg som de eier landet?

og for at man ikke er enig i det.så skal vi bli kalt rasister.pga vi har meninger.

kjenner en muslimsk familie som faktisk er rasister på sitt eget folkeslagg. pga de mener de ikke respekterer norge på en verdig måte.som faktisk har tatt de mot i det vakre landet her. og gitt dem hus, utdannelse osv osv...

Jeg gidder ikke å gå inn i NM i empiri, så du får tilgi meg for at jeg ikke svarer på alt.

Når du snakker om tall på voldtekter, begått av menn med annen etnisitet, så snakker du om anmeldte voldtekter, gjerne av typen overfallsvoldtekt. Legg til at dette er en av de mer sjeldne formene for voldtekt, den soleklare majoriteten begås av menn kvinnene kjenner og at de aller fleste voldtekter aldri anmeldes, så ser bildet ganske annerledes ut. De aller fleste kvinner som voldtas i Norge, voldtas av etniske nordmenn. Det betyr ikke at man ikke skal ta problemet voldtektsmenn med annen etnisitet på alvor. Jeg personlig syntes de skal straffes, og om mulig, sendes på hodet og ræva ut. Men å fremstille det som at majoriteten av de som voldtar i Norge er ikke-norske, er juks, fanteri og dårlig debattskikk. Det vinner ingen på, ihvertfall ikke en seriøs debatt.

• Liker 2
Skrevet

Samene var her først, disse andre kommer hot av egen vilje. Noen krav må vi få lov å stille til dem. Bla annet å respektere det faktum at de er gjester i vårt land og vår kultur.

Man er vel faktisk ikke sikker på hvem som kom hit først, samene eller nordmenn. Det er også LITT forskjell på "å stille noen krav" og full assimilering.

• Liker 3
Skrevet

Jeg gidder ikke å gå inn i NM i empiri, så du får tilgi meg for at jeg ikke svarer på alt.

Når du snakker om tall på voldtekter, begått av menn med annen etnisitet, så snakker du om anmeldte voldtekter, gjerne av typen overfallsvoldtekt. Legg til at dette er en av de mer sjeldne formene for voldtekt, den soleklare majoriteten begås av menn kvinnene kjenner og at de aller fleste voldtekter aldri anmeldes, så ser bildet ganske annerledes ut. De aller fleste kvinner som voldtas i Norge, voldtas av etniske nordmenn. Det betyr ikke at man ikke skal ta problemet voldtektsmenn med annen etnisitet på alvor. Jeg personlig syntes de skal straffes, og om mulig, sendes på hodet og ræva ut. Men å fremstille det som at majoriteten av de som voldtar i Norge er ikke-norske, er juks, fanteri og dårlig debattskikk. Det vinner ingen på, ihvertfall ikke en seriøs debatt.

finnes nok ikke tall som støtter historien din at det er flere som blir voldtatt av bekjente. mange som blir voldtatt av bekjente ja....

men det er jo ikke poenget. poenget er at disse blir fremstilt i media pga de blir anmeldt. og da danner man seg en mening om voldtekt. utlending. hvorfor er det sånn om du mener det ikke er sånn.. ? spesielt...

handler om jo mer negativt oppmerksomhet invandrere/utlendinger pådrar seg. jo sterkere meninger vil folket få .....

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

jasså! de stakk av 3timer før betid!

minner meg on ungdomskolen, jeg stikker på do, but i aint comming back!

tenker dette var en unnskyldning for å slippe JOBBEN!

å be tar ikke så lang tid 4min...

jeg lurer på en ting? hadde du reagert på samme måte hvis en hindu stakk til templet,,,dont think so!

En hindu har betydelig større selvrespekt enn som så.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...