Glum Skrevet 6. oktober 2011 #1 Del Skrevet 6. oktober 2011 Etter kort tids sykdom, er vi i ferd med å miste pappa, en sprek og omsorgsfull mann på bare 55 år. Igjen sitter kone og fire barn på 18, 20, 21 og 37 år. Vi ønsker oss en begravelse med salmer som synliggjør menneskeverd og takknemlighet til livet, og ikke fokuserer for mye på tung sorg og frelse. Samtidig må melodiene være såpass kjent at de kan synges av vanlige folk. Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 6. oktober 2011 #2 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Dette var trist å lese Siden han skal begraves kirkelig, er det krav om at samlene skal stå i samleboken. Og da blir utvalget noe begrenset. Men hva med denne: Alltid Freidig Alltid freidig når du går veier Gud tør kjenne, selv om du til målet når først ved verdens ende!. Innlegget er redigert. Det er dessverre ikke lov til å legge ut hele tekster, jamfør Reglene, så jeg anbefaler at du heller legger ut en link til tekst du ønsker å formidle. Kosemose, mod Endret 9. oktober 2011 av Kosemose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ini Skrevet 7. oktober 2011 #3 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg tror ikke det krav om at sanger i begravelser må være i salmeboken altså... Har dessverre ikke noen gode forslag til deg, men liker tanken på å "feire livet" mer enn å sørge over døden. Jeg tror nok jeg kanskje ville prøvd å snakke med pappa'n din om han hadde noen klare favoritter der, det er tross alt hans liv som skal feires... Sender over en klem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2011 #4 Del Skrevet 8. oktober 2011 Etter kort tids sykdom, er vi i ferd med å miste pappa, en sprek og omsorgsfull mann på bare 55 år. Igjen sitter kone og fire barn på 18, 20, 21 og 37 år. Vi ønsker oss en begravelse med salmer som synliggjør menneskeverd og takknemlighet til livet, og ikke fokuserer for mye på tung sorg og frelse. Samtidig må melodiene være såpass kjent at de kan synges av vanlige folk. Tips? Living Easy, Living Free Season Ticket On A One-Way Ride Asking Nothing, Leave Me Be Taking Everything In My Stride Don't Need Reason, Don't Need Rhyme Ain't Nothing I Would Rather Do Going Down, Party Time My Friends Are Gonna Be There Too I'm On The Highway To Hell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. oktober 2011 #5 Del Skrevet 8. oktober 2011 Jeg tror ikke det krav om at sanger i begravelser må være i salmeboken altså... Nå spør TS spesifikt om salmer. Pr. definisjon står de i salmebok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 8. oktober 2011 #6 Del Skrevet 8. oktober 2011 Mitt hjerte alltid vanker. Eg veit i himmerik ei borg. Alltid freidig. Det er de vakreste salmene jeg vet i en begravelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 12. oktober 2011 #7 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg tror ikke det krav om at sanger i begravelser må være i salmeboken altså... Det er nok det. En del prester praktiserer dette litt mildere, mens andre er svært rigide. Min mor som er speider på sin hals undersøkte muligheten for å få en speidersang i sin begravelse når den tid kommer, men fikk klar beskjed om at salmene måtte stå i salmeboka. Når det gjelder soloinnslag er det litt løsere regler, slik at man ofte kan få det man ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Greengrass Skrevet 13. oktober 2011 #8 Del Skrevet 13. oktober 2011 Var i begravelse der gjennomgangstonen var å feire livet. Disse salmene ble sunget: Blott en dag Deg være ære O store gud Deilig er jorden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Imsdal Skrevet 13. oktober 2011 #9 Del Skrevet 13. oktober 2011 Inne på siden til Human-Etisk forbund står det noen sanger, og da er de sikkert ikke så reliøse. Blant annet; Imagine med John Lennon Å leva det er å elska Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå