Gå til innhold

Flere metal-rock fans der ute?


corrado

Anbefalte innlegg

Gjest Gorgonzola

:hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp:

Endelig noen andre enn meg og typen som i det hele tatt har hørt om dem!! =D Han ene fra gojira er med i the devin townsend project. ^^

:5:

Jupp.

De gutta har holdt det gående i 15 år tror jeg.

Vokalen er litt sånn Thebon-deilig (eller han har hermet dem kanskje?)

Bass/tromme kompet i Gojira er minst like helstøpt og fett som hos Meshuggah og gutta boys på gitarer er en lydvegg selv My bloody Valentine vil skule misunnelig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :goodbye: Jeg vet ikke om jeg får lov til å bli med i denne tråden, jeg er nok en lettvekter. Jeg er glad i Iron Maiden, Kiss, Therion, TNT og den type 80-talls metal. Liker også Nightwish veldig godt. :sjenert:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

pling plong!

Favorittbandet er OPETH! Ellers går det mye i

- Vintersorg

- Enslaved

- Finntroll

- Burzum

- Taake

- Aura Noir

- Ghost

- Ulver

- Windir

- Katatonia

- Darkthrone

- Slayer

- Megadeath

- My dying bride

- Necrophagist(!!!)

- Absu

- Immortal

- Grad Magus

Ellers liker jeg også progressive greier som Pink Floyd, Camel, King Crimson og mange andre "særiteter". Har veldig bred musikksmak så om jeg skulle nevne alt jeg liker så ville lista bli uendelig lang.

den listen din er skremmende lik min! :hjerte:

men jeg må føye til dimmu borgir ( eller puritania og sorgens kammer!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gojira og the devin thowsend project. ^^ (vet ikke om det siste navnet er skrevet riktig men)

The Heaviest Matter of The Universe..... :daane:

VIL PÅ KONSERT! Den introen er det sykeste jeg har hørt på lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Hei! :goodbye: Jeg vet ikke om jeg får lov til å bli med i denne tråden, jeg er nok en lettvekter. Jeg er glad i Iron Maiden, Kiss, Therion, TNT og den type 80-talls metal. Liker også Nightwish veldig godt. :sjenert:

Velkømmin Tabris!

Du kan godt få være med å leke med oss med den bakgrunnen ja ;)

Nightwish er kule de, selv uten Tarja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Iron Maiden

- Satyricon

- Dimmu Borgir

- Kvelertak

- Children of bodom

- Cavalera conspiracy

- Judas Priest

- Crashdiet

- Raintime

- Falconer

- Blind Guardian

- In Flames

- Soilwork

- Amon Amarth

- Airbourne

- Avantasia

- Ensiferum

- Iced Earth

- Kreator

- Motörhead

- Primal Fear

- Triosphere

- Trivium

- Arch Enemy

- Alice Cooper

- Astral Doors

- Immortal

- Soulfly

- Stratovarius

- Dio

- Dragonforce

- Einherjer

- Enslaved

Desse kom eg på i farten vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkømmin Tabris!

Du kan godt få være med å leke med oss med den bakgrunnen ja ;)

Nightwish er kule de, selv uten Tarja.

Nightwish uten Tarja er uaktuelt, på samme måte som TNT uten Tony Harnell er totalt uinteressant. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nightwish uten Tarja er uaktuelt, på samme måte som TNT uten Tony Harnell er totalt uinteressant. ;)

10000000 pluss til deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nightwish uten Tarja er uaktuelt, på samme måte som TNT uten Tony Harnell er totalt uinteressant. ;)

Heilt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Velkømmin Tabris!

Du kan godt få være med å leke med oss med den bakgrunnen ja ;)

Nightwish er kule de, selv uten Tarja.

det tror jeg du er alene om å synes!

nightwish VAR kule :sukk:

tarja VAR nightwish!

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:5:

Jupp.

De gutta har holdt det gående i 15 år tror jeg.

Vokalen er litt sånn Thebon-deilig (eller han har hermet dem kanskje?)

Bass/tromme kompet i Gojira er minst like helstøpt og fett som hos Meshuggah og gutta boys på gitarer er en lydvegg selv My bloody Valentine vil skule misunnelig på.

Hehehe.. Helt enig med deg :) Gojira er dødskult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nightwish uten Tarja er uaktuelt, på samme måte som TNT uten Tony Harnell er totalt uinteressant. ;)

Nå er det Tuomas som er hjernen bak Nightwish da.

Tarja sto "kun" for vokalen. Misforstå meg rett, jeg elsker Tarja altså, men mener også at når de først skulle gå hver sin vei, så blir det mer bra musikk på meg. Fra Tarja som soloartist og Nightwish med ny vokalist.

Anette Olzon er etter min mening mer enn verdig som ny Nightwish-vokalist. Og nei, Tarja VAR aldri Nightwish. Tuomas er Nightwish! ;)

Gleder meg til det nye albumet slippes!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det Tuomas som er hjernen bak Nightwish da.

Tarja sto "kun" for vokalen. Misforstå meg rett, jeg elsker Tarja altså, men mener også at når de først skulle gå hver sin vei, så blir det mer bra musikk på meg. Fra Tarja som soloartist og Nightwish med ny vokalist.

Anette Olzon er etter min mening mer enn verdig som ny Nightwish-vokalist. Og nei, Tarja VAR aldri Nightwish. Tuomas er Nightwish! ;)

Gleder meg til det nye albumet slippes!

Jeg forstår godt hva du mener, men for meg har vokalisten veldig mye å si. Antagelig fordi jeg selv ikke er musiker. Spesielt hvis vokalisten har en distinkt stemme, da kan de - for meg - aldri erstattes.

Men jeg er den første til å innrømme at dette ikke alltid er rasjonelt. Hvis Nightwish hadde lagt ned som band, og startet som nytt band med nytt navn og ny vokalist - da kunne jeg godt gitt det en sjanse. Men Nightwish er for meg Tarjas stemme, på samme måte som TNT er Tony Harnell stemme (selv om jeg vet at Ronni LeTekrø er mer kjernen av TNT enn hva Tony er).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

OK, dette tok litt Nightwish-av for å si det sånn. Jeg hevdet altså at de er kule, selv uten Tarja, som da betyr at med Tarja var de skikkelig bra, capiche??

Tuomas er hjernen, ingen over ingen ved siden. Jeg har sett dem live med begge og opplevelsene har vært kanonbra, uansett hvilken kvinne som har traktert mikrofonen.

Nok om det.

Herlig å se at det finnes endel metalldiggere her inne;)

Og da spør jeg.

Hvor mange av dere var tilstede i Oslo spektrum den 28. mai, til kanskje tidenes (så langt) mektigste episke metallforestilling med KORK, Schola Cantorum og Dimmu Borgir????

Det eneste skår i ekstasen for min del var volumet. Overraskende og skuffende lavt men du verden, da Mourning Palace så deilig monumentalt bla dratt i gang så tenkte jeg, som Yngvar Numme i Ny jokke-ny jokke: Hæ? Er'e slutt alt?????

Endret av Gorgonzola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, Tabris. :) Kan godt forstå hva du mener også, men ved å ikke gi de en sjanse med ny vokalist så tror jeg du kan gå glipp av masse bra musikk.

Jeg var heller ikke særlig happy ved tanken på ny Nightwish-vokalist i starten, og prøvde nok å finne en del feil med hun nye. Men jeg gav de en sjanse, og har ikke angret. ;) Konserten de hadde på Sentrum Scene etter vokalistbyttet var helt suveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg liker best black metal

Kan jo nevne noe :

Immortal

Isengard

Ulver

Windir

Darkthrone

Burzum

Tulus

emperor

Nile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ skal jeg gjøre meg usedvanlig upopulær(forventer smekk på baken av samtlige): Nightwish er for meg fullstendig kjipt. Og da mener jeg ikke kjedelig, men flaut kjipt. Kremt......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da spør jeg.

Hvor mange av dere var tilstede i Oslo spektrum den 28. mai, til kanskje tidenes (så langt) mektigste episke metallforestilling med KORK, Schola Cantorum og Dimmu Borgir????

Det eneste skår i ekstasen for min del var volumet. Overraskende og skuffende lavt men du verden, da Mourning Palace så deilig monumentalt bla dratt i gang så tenkte jeg, som Yngvar Numme i Ny jokke-ny jokke: Hæ? Er'e slutt alt?????

Jeg var dessverre ikke tilstede. Fikk den derimot med meg på NRK. Var bare å ta av seg hatten for den. Skulle gjerne vært der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ skal jeg gjøre meg usedvanlig upopulær(forventer smekk på baken av samtlige): Nightwish er for meg fullstendig kjipt. Og da mener jeg ikke kjedelig, men flaut kjipt. Kremt......

VELDIG enig med deg jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...