Gå til innhold

Flere metal-rock fans der ute?


corrado

Anbefalte innlegg

Fint å se at det finnes damer med sans for god musikk (metal). Skulle vært flere av dem i min omgangskrets, synes jeg.

Ja, jeg er også metal-fan.

Min topp 10 liste siste 3 mnd. - hvor mange ganger jeg har hørt på hver enkelt artist. (ikke alt på lista er metal.)

- El Caco

- Alestorm

- Senjahopen

- Audrey Horne

- Lamb of God

- Enslaved

- Edguy

- In Flames

- Amon Amarth

- Kvelertak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest otrivin

Jeg likeeeer...

In flames, Children of Bodom, Dragonforce, Manowar, Atreyu, Sex Pistols (punk vel), Pantera, Satyricon, Enslaved, Gojira, Slayer, noe av Korn sitt, HIM faktisk, noe av Iron Maiden, Metallica, Cradle of Filth, noe av Marilyn Manson, Dead by April, Opeth, Rammstein, Dimmu Borgir, Lamb of God, Stonesour, Breaking Benjamin, Three days grace, Hinder, Nickelback, Avenged Sevenfold og Dope var det som var i itunes akkurat nå.

Favorittsanger:

In flames - Only for the weak

Children of Bodom - Punch me I bleed

Cradle of filth - Fear of the dark (cover da men)

Lamb of God - Redneck

Avenged Sevenfold - Afterlife

Tror det var det sånn ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere metalfreaks der ute??

Å ja, da :smoke: !

De som ligger mitt hjerte aller nærmest er Tool, Mudvayne, SOAD, Korn og Rammstein, to name a few...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hadde vært kjekt om en kunne lagt ut spillelista si, men det går kanskje ikke det? Hmfr

Da blir vi vel plutselig med navn og det hele-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først til Spinnwild; var du på forrige konsert med Anathema? Og betyr det at du også hører på Petter Carlsen(som jo ikke er rock, jeg vet)

(...)

Har gått i Anathema siden jeg var 15 - men nå om dagen blir det mye Opeth, Meshuggah, Slayer, Tool(ikke metal, jeg vet - men elsker det fordiom), Deftones(samme der), Pantera, Cobolt 60, blablabla osv. Blir stress å liste opp alt;)

(...)

Var på Anathema Acoustic på fru Lundgrens i Trondheim for litt siden, var hærlig. Likte spesielt at de måtte improvisere, da utstyret ikke funka helt :) Hadde egentlig tenkt meg på ekstrakonserten kvelden etter (3b), men sov (slik er det når man står opp kl 05 om morgenene...

Ellers synes jeg det er fint at man har ulik musikksmak :)

Og det at jeg ikke listet opp kun metalband, var for å vise smaken min litt tydeligere, men når den er så vid (innenfor et område) så ble det vel ikke det likevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har tips til gode death metal band? Jeg liker godt Behemoth, Nile og Decapitated,

Jeg har ikke hørt så mye på metal de siste årene, men merker interessen har meldt seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig!

Jeg er blodfan til in flames og skal på konserten nå i november :tommel: *hjertehjerte*

Ellers hører jeg mye på deathstars, nightwish, soilwork, korn, bring me the horizon, deathklok osvosv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best metal når det er litt begrensninger. Slik som uten tvil et av verdens beste pop/rock/metal band - Porcupine Tree.

Oversette, men ikke undervurderte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har tips til gode death metal band? Jeg liker godt Behemoth, Nile og Decapitated,

Jeg har ikke hørt så mye på metal de siste årene, men merker interessen har meldt seg igjen.

Children of bodom, amorphis, anathema, Blood stain child,cradle of filth, Katatonia, Mnemic, sepultura, sonic syndicate, for å nevne noen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Anathema Acoustic på fru Lundgrens i Trondheim for litt siden, var hærlig. Likte spesielt at de måtte improvisere, da utstyret ikke funka helt :) Hadde egentlig tenkt meg på ekstrakonserten kvelden etter (3b), men sov (slik er det når man står opp kl 05 om morgenene...

Ellers synes jeg det er fint at man har ulik musikksmak :)

Og det at jeg ikke listet opp kun metalband, var for å vise smaken min litt tydeligere, men når den er så vid (innenfor et område) så ble det vel ikke det likevel :P

Denne konserten var jeg på også, var ikke helt med vilje :P Ville bare på lundgrens å drikke øl.

Liker egentlig ikke så mye av det som nevnes her, men hørte på mya av det i tenårene. Nå går det mest i Pink floyd, rolling stones, led zeppelin, the doors, velvet underground/lou reed osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker egentlig ikke så mye av det som nevnes her, men hørte på mya av det i tenårene. Nå går det mest i Pink floyd, rolling stones, led zeppelin, the doors, velvet underground/lou reed osv.

du er uten tvil med i "gjengen" likevel;) Pink floyd er råbra <3 The doors-the seed var lenge en av mine favorittlåter ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Children of bodom, amorphis, anathema, Blood stain child,cradle of filth, Katatonia, Mnemic, sepultura, sonic syndicate, for å nevne noen :)

du har virkelig ikke peiling du :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Children of bodom, amorphis, anathema, Blood stain child,cradle of filth, Katatonia, Mnemic, sepultura, sonic syndicate, for å nevne noen :)

Jeg synes egentlig ingen av disse er death metal. Mulig definisjonene har endret seg siden jeg hørte på metal..?

Andre? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

etter sortering av sjangre på min pc er dette death metal men er ikke sikkert det stemmer med alle da :vetikke::unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vel mer i retning feks Cannibal Corpse, når jeg hører ordene death metal... Men det er meg igjen :)

Hva som er hva er jo egentlig ikke så viktig, så lenge man syntes det er bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, her :)

Liker så mye at det blir vanskelig å ramse opp. Alt startet med en kassett med Twisted sister da jeg var unge, Stay hungry tror jeg, og siden har det bare fortsatt. Lemmy er jo kongen og ikke mye slår gammel Metallic.. Var skikkelig Manson blodfan en periode, digger ac/dc og elsker Backstreet girls. Når jeg tenker etter så er vel Backstreet girls nr en for meg :hjerte:

Liker Satyricon, storm, dimmu borgir feks men kan også kose meg med Dolly parton siden hun har en fantastisk stemme. Silver og Turboneger er fantastiske band, Jokke er knall og Ronny Pøbel punk er herlig, for ikke å glemme Sex pistols da!!!!!!!!! Carburators skal jeg snart se, de trøkker bra!

Nirvana er herlig. Alice cooper, å ikke minst storheten Slayer! Slipknot

Dio, Black sabbath, Systen of a down, DAD, Skambankt, Deep purple, osv osv osv.

Har sett mange live og bruker fritiden til å gå på konsert. FFRR!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også :) I tillegg til blues...

Liker bla gammel Metallica, Machine Head, Emperor, Susperia, Sepultura, Judas Priest, Old Mans Child, Children of Bodom, Slipknot, Megadeth, Down og Arch Enemy.

Men favoritten over alle favoritter er og blir Pantera. :strix:

Ahh, Pantera hadde jeg glemt bort.. Så bra jeg leste det har så jeg kan høre det igjen! Takker:) Walk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...