Gå til innhold

Hvorfor har man ikke hjelm når man kjører bil?


waco

Anbefalte innlegg

Det kommer nok. Det blir vel når teknologien er moden nok til å lage en hjelm som sitter fast på ryggraden av setet eller henger i taket på en eller annen måte. Når kommer den tror dere? - Det avhenger av en del ting, f eks vil dette være en ubehagelig smittekilde, og mennesker må vel ha en eller annen form for lue.

Det som er, dersom dere klarer å finne en rimelig løsning, så vil dere bli verdensrike, og alle biler i vår del av verden, (slike formynderstater som oss f eks), - må ha hjelmer og luer patentert etter deres regler.

En slik utvikling er heller ikke utenkelig. Vi må huske på at bilbelter kom på 70-tallet, og dersom man sa til folk på sekstitallet at i fremtiden ville vi blitt bundet fast i seter da man skulle kjøre bil, ville alle ledd av en. Snart blir det sikket påbudt med sykkelhjelm, selv om man skater, da kaller dem det skatehjelm.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har da alltid på hjelm når jeg kjører bil. Den samme som jeg brukte da jeg kjørte på rollerblades i flere mil om dagen.

Og så har jeg redningsvesten min på. Tilfelle jeg kjører i sjøen hos svigers eller det går lekk i Festningstunnelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er ikke klatresko ubehagelig på pedalene?

Jo'a, men ikke mer enn hjelmen hindrer for utsikt og redningsvest ødelegger for komfort.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har da alltid på hjelm når jeg kjører bil. Den samme som jeg brukte da jeg kjørte på rollerblades i flere mil om dagen.

Og så har jeg redningsvesten min på. Tilfelle jeg kjører i sjøen hos svigers eller det går lekk i Festningstunnelen.

KUN VEST??? :o

Pleier å ha på meg overlevelsesdrakt med lys, fløyte og refleks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med svømmeføtter og snorkel?

Svømmeføttene er for store for bilen min. Samme med snorkel. Den slår i frontruten.

Du må ikke tro jeg ikke har prøvd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har alltid fallskjerm på også. i tilfelle jeg kjører utfor i de føye fjell på vestlandet og nede i europa. Nå er det litt ondt å sitte med på ryggen så jeg skal få montert katapultsete i bilen. Venter bare på å få det godkjent og noen til å ta jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikkerhets skyld har jeg nå fått fjernet motoren fra bilen min, nå er den mye tryggere enn før!!

Også har jeg lært meg å fly helikopter, i tilfelle jeg må frakte meg selv med luftambulanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er påbudt med hjelm i mopedbil?

Det er f eks forbudt å bruke alpinhjelm hvis man kjører snøscooter.

Dersom man kjører moped er det jo forbudt å ha en passasjer med hjelm dersom han er over ti år...men er personen under 10 år kan han sitte som passasjer selv uten hjelm....

Waco

Norge, landet med de rare reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om det er påbudt med hjelm i mopedbil?

Det er f eks forbudt å bruke alpinhjelm hvis man kjører snøscooter.

Dersom man kjører moped er det jo forbudt å ha en passasjer med hjelm dersom han er over ti år...men er personen under 10 år kan han sitte som passasjer selv uten hjelm....

Waco

Norge, landet med de rare reglene.

Hm.

Sin ifra om du finner det ut mht mopedbilen. Jeg har ihverfall sett folk bruke hjelm i slik.

Er du sikker på det med over og under 10 år...? Fint om du kan legge ut en link el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...