Gå til innhold

Noen tips for å redusere barnebidraget til mor ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er iallefall en ting du kan gjøre, og som muligens vil dempe konfliktnivået hjemme hos deg og din nye kone;

Nemlig å beholde de klærne dere kjøper til datteren din hjemme hos dere.

Jeg ser fortvilelsen ved å oppleve at barnet konsekvent kommer i klær som ikke passer årstiden og temperaturen og er (ut) slitt.

Istedet for at du da, gang på gang, øker konflikten med din kone ved å kjøpe og kjøpe og kjøpe nye klær hver eneste gang, - og sende de nye klærne med barnet hjem til mor, - så beholder dere de nye klærne hos dere og sender barnet hjem til mor i de klærne hun kom i.

Da har dere årstids- og aktivtetes passende klær klare til henne :)

Akkurat det hadde jeg tenkt å foreslå! :gjeiper:

Anonym poster: ab24b2bf372d537cf4d6cc9115b30a58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er snart 2 år gammel...

Skrevet

Men like aktuell

Gjest Gjest
Skrevet

Tråden er snart 2 år gammel...

Snarere 9 måneder ...

Gjest Miranda2011
Skrevet

Ok, jeg vet .. nå er det mange alenemødre som sikkert steiler og tenker : for en ufordragelig type.. men saken er slik:

De pengene (litt i undrekant av 5000 kr)jeg betaler er ment til å gå til min datter. slik at hun får mat, klær, tak over hode og barnepass når jeg ikke har henne.. og disse disponeres av mor.

Men slik jeg ser det bruker ikke mor disse på min datter.. Hun har to andre barn med en annen. Disse har eget rom, datteren min har ikke.

Når jeg henter dattern min er klærne hennes slitt, for kalde og overhode ikke egnet til de aktivitetene mor er informert om at vi skal.. feks kun sommerklær om høsten og ingen shorts på varme sommerdager... så det ender alltid med at jeg må kjøpe nye klær...

Dattern min får mat, men jeg skulle ønske mor hadde prioritert gode råvarer fremfor kun det billigste av basic varer (euroshoper, first price ol)og istede for å kjøpe bensinstasjonsmat, og det verst: røyk til seg og barna! (dvs det elste barnet)Elstemann har røykt siden han var 15, og røyken har han fått fra mor... sier det rett ut at mamma kjøper den.. Med den måten mor bruker pengene hun har, blir det fort at det ikke blir særlig mye til overs til uforutsette ting, noe som har resultert i at jeg ofte må dekke utgiftene til min datter ...

Jeg betaler 48% skatt og får ikke barnefradrag, hvilket betyr at jeg må tjene 7250 for å betale bidraget til mor. I tillegg må jeg dekke reiseutgiftene som er omlag 1500 pr gang (dvs må tjene 2220 kr for å dekke dette) og så må jeg nesten hver gang kjøpe klær noe som har kostet mellom 200- 3000(296-4400) kr pr gang. og så bruker mora å spørre om hjelp i ny og ne noe som utgjør alt fra hundrelapper til 5000 8kr...

Så selv om jeg tjener greit blir jeg å bruke urettmessig mye til moren til det ene barnet som bor hos mor i forhold til de andre jeg har med min kone.. og min kone må bære mere av utgiftene til disse barna...

Hun har eget rom hos oss for vi vil ikke at hun skal føle seg som gjest, og sine egne leker sykel, ol.

Så det jeg kunne tenke meg er at jeg hadde dekket mere av min datters utgifter og betalte mindre til mor, for jeg vet at de pengene blir ikke brukt på henne, og jeg må betaler tingene to ganger. Tviler på at mor velvillig vil bli med på noen deal som gjør at hun har mindre penger å rutte med .. så er det mulig å ta saken via nav, retten el noe for å få erklært mor "uegnet " til å stå økonomisk ansvarlig for min datter.. Har vurdert å kreve hovedomsorgen, men det tror jeg blir vanskelig ...

Sukk... Jeg håper at dere alenemødre skjønner at en ting alltid har to sider og at det føles ikke riktig sett fra den andre siden..

Skjønner godt du blir irritert over dette, det du bør gjøre er å la de klærne og tinga du kjøper til din datter bli værende hjemme hos deg, da må moren etterhvert kjøpe klær og div. Har Nav fastsatt bidraget er det vel ikke så mye du får gjordt, men som sagt, ikke send med din datter det du kjøper til henne hjem, dessverre det eneste rådet jeg har til deg.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Gammel tråd ja, såg det nå..

Gjest "gjest"
Skrevet

Alt det bare for å slippe å være med på å forsørge barnet sitt???

Vel, slike som han gjør det ikke akkurat lettere for menn med å bli oppfattet som likestilt med mor!

Du, jeg tar egentlig ikke menn alvorlig som fedre overhodet.

AnonymBruker
Skrevet

du kan slutte å røyke da.

:klemmer:

Anonym poster: 94805ba8d0c9ea23ab1a837f5b2083ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...