Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

1 dag igjen av ferien, så er det studieoppstart igjen. Jeg har egentlig sett frem til dette, men akkurat rett før har jeg totalt endret mening. Jeg skulle ønske jeg hadde en uke til på meg før sosialisering og lesing kom på planen igjen. Meh... 

Anonymkode: 57869...f98

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, Raindrops skrev:

Kjenner følelsen, og prøver å ikke tenke for mye på at jeg liksom skal være klar for voksenlivet om bare to semester. Kjenner angsten stiger bare jeg skriver om det :ler:

Samme her :fnise: Hva GJØR man som voksen egentlig? Jeg har lyst til å jobbe i utlandet, men "normen" tilsier jo at jeg nå skal bli ansvarlig :P Er jo over 30 og, så jeg føler litt jeg burde gjøre som "alle andre". Men det er jeg ikke klar for. Hva om jeg ikke får jobb? Hva om jeg gjør det dårlig på masteroppgaven? Jeg er like strukturert som ei spyflue! :bond:

Skrevet

Jeg kan berolige dere som gruer dere til voksenlivet med jobb. BARE jobb! Dvs ikke eksamener og pensum som henger over dere. Mange jobber jo ved siden av studiene, så dere kjenner jo til hvordan det er. Jobb er rutine hver dag, etter hver blir det faktisk ganske kjedelig... Men så kommer lønna, halleluja! Og da har man tid og råd til å bedrive halloi hele helga om man vil. Studentlivet er fint fordi man kan strukturere som man vil. Men voksenlivet (uten barn, vel og merke) har kun jobb 9-16 man-fre og eller gjør man hva man vil!

Anonymkode: 72b55...042

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan berolige dere som gruer dere til voksenlivet med jobb. BARE jobb! Dvs ikke eksamener og pensum som henger over dere. Mange jobber jo ved siden av studiene, så dere kjenner jo til hvordan det er. Jobb er rutine hver dag, etter hver blir det faktisk ganske kjedelig... Men så kommer lønna, halleluja! Og da har man tid og råd til å bedrive halloi hele helga om man vil. Studentlivet er fint fordi man kan strukturere som man vil. Men voksenlivet (uten barn, vel og merke) har kun jobb 9-16 man-fre og eller gjør man hva man vil!

Har jobbet ved siden av studiene hele tiden, hadde heltidsjobb før jeg startet på studiene, men føler det blir noe helt annet når jeg (forhåpentligvis) jobber med noe relevant for utdanningen min :) Marerittet mitt er å se på jobb som et ork, da jeg er en person som elsker å jobbe, så å ha en rutinejobb hvor jeg kun ser fram til helg og lønn er uaktuelt for min del. Da studerer jeg heller i 5 år til ;)

Skrevet

I morgen er det studiestart, og jeg gruer meg. Føler ikke at de jeg er sammen med på studiet er særlig gode venner.

Så føler vel ikke at jeg har særlig mye å se frem til. Har heller ikke noe motivasjon for studiene. 

Anonymkode: 3b929...6ef

• Liker 2
Skrevet

Var svært uheldig med helsa siste studieår og kom meg såvidt gjennom året. Skulle bruke sommeren til å ta igjen det tapte. Har brukt sommeren til rødvin og Netflix. Sadface. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I morgen er det studiestart, og jeg gruer meg. Føler ikke at de jeg er sammen med på studiet er særlig gode venner.

Så føler vel ikke at jeg har særlig mye å se frem til. Har heller ikke noe motivasjon for studiene. 

Anonymkode: 3b929...6ef

Jeg har den samme følelsen. Klem til deg. :blomst:

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel de færreste som jobber 6,5 timer daglig. De fleste har 7,5. 

Anonymkode: 8b785...e64

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det høres så flott ut jeg, sett bort ifra at jeg får bedre økonomi. Skole har jeg alltid tatt ganske lett, så det bruker jeg liten tid på i det store og hele. Jobb vil mest sannsynlig tvinge meg inn i en rutine som stjeler både energi og tid. Men sånn er livet. Håper bare jobben blir mer meningsfull for meg enn en kjedelig rutine det alt jeg har å se frem til er to dager fri i uka. 

Anonymkode: 5b524...dbf

Gjest Linaria
Skrevet

Trenger endelig godkjenning av fagene fra utveksling før jeg får studielån, men får ikke tak i de som har ansvar for å ordne dette. Har prøvd i en uke nå. Er heldig nok til å ha foreldre som kan låne meg penger dersom jeg fortsatt ikke har fått lån om et par måneder, men det er jo ikke gøy :(

Gjest Linaria
Skrevet
16 timer siden, Poppie skrev:

Har jobbet ved siden av studiene hele tiden, hadde heltidsjobb før jeg startet på studiene, men føler det blir noe helt annet når jeg (forhåpentligvis) jobber med noe relevant for utdanningen min :) Marerittet mitt er å se på jobb som et ork, da jeg er en person som elsker å jobbe, så å ha en rutinejobb hvor jeg kun ser fram til helg og lønn er uaktuelt for min del. Da studerer jeg heller i 5 år til ;)

Uff, samme her. Hva skal man med penger når man ikke har mer enn to dager på å bruke dem også må man inn i rutiner igjen. Å glede seg til helga så man endelig kan ta en tur på byen? Sånt kan jeg jo gjøre hver dag nå! Eneste grunnen til at jeg vil ha litt mer penger enn nå er så jeg kan reise enda mer. Det funker ikke om jeg ikke får tid. Jaja, fem år igjen med studielån. Kanskje jeg vokser opp på den tida :P Jeg har heldigvis møtt nok av folk som er godt over 30 og ikke funnet seg i A4-livet til å tro at det er mulig. 

Skrevet

Hadde en fin skolestart i dag, og fadderne er greie og lagde vors i kveld så vi kunne bli mer kjent. Meen der sa det stopp. Folk fant fort sine "grupper" og vi introverte ble fort utafor. Og jo, jeg prøvde å engasjere meg, men til slutt ga jeg opp når alle var i full stemning og umulig å komme innpå. En del av faddernes jobb er å inkludere alle, så der sviktet de stort ikveld. Jeg kjedet meg så mye at jeg dro hjem. Vedder ingen har lagt merke til det fortsatt.

• Liker 1
Skrevet
Den 15.8.2016 at 10.24, Linaria skrev:

Uff, samme her. Hva skal man med penger når man ikke har mer enn to dager på å bruke dem også må man inn i rutiner igjen. Å glede seg til helga så man endelig kan ta en tur på byen? Sånt kan jeg jo gjøre hver dag nå! Eneste grunnen til at jeg vil ha litt mer penger enn nå er så jeg kan reise enda mer. Det funker ikke om jeg ikke får tid. Jaja, fem år igjen med studielån. Kanskje jeg vokser opp på den tida :P Jeg har heldigvis møtt nok av folk som er godt over 30 og ikke funnet seg i A4-livet til å tro at det er mulig. 

Nettopp! Livet er flest hverdager, så om man bare skal komme seg igjennom dem og bare nyte livet når man har fri - hva er vitsen? 

Jeg nekter å bli A4 :fnise: Kan godt få unger og mann og alt det der, men da har de å bli med meg på eventyr! Jobbtilbud i Canada? Let's do it! Prosjektansatt i Taiwan? I'm in!

Lykke til, alle dere som starter nå :) Og, om det er noen trøst, jeg følte meg DRITKLEIN i fadderuka, var eldre enn de fleste og hadde null interesse av å kline rundt på vors og nach. Men jeg var alltid med på det som skjedde på skolen, så ble kjent likevel. Mitt tips er å legge grunnlaget for "hei" og småprat i fadderuka, og utvikle det når dere starter med fag. Veldig fint å ha noen kjente fjes i forelesning :)

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, Devilheart skrev:

Hadde en fin skolestart i dag, og fadderne er greie og lagde vors i kveld så vi kunne bli mer kjent. Meen der sa det stopp. Folk fant fort sine "grupper" og vi introverte ble fort utafor. Og jo, jeg prøvde å engasjere meg, men til slutt ga jeg opp når alle var i full stemning og umulig å komme innpå. En del av faddernes jobb er å inkludere alle, så der sviktet de stort ikveld. Jeg kjedet meg så mye at jeg dro hjem. Vedder ingen har lagt merke til det fortsatt.

Det blir bedre, ikke gi deg :) Min erfaring er at i fadderuka blir det ofte litt overfladiske bekjentskaper, og det er først når man er i gang med studiene at man møter litt mer likesinnede. Jeg er veldig introvert og ble ikke kjent med noen i fadderuken, men har mange venner nå :) 

Anonymkode: 006d9...dbf

Skrevet

Gruer meg til studiestart. Begynner tungt lesestudie, og er redd jeg ikke klarer pensum. Leselistene er vanskelige å forstå, og jeg har kjøpt noen ekstra bøker, og er redd det er å kaste bort tiden min..

Skjønner ingenting av det som står i de..

Anonymkode: 34be8...370

Skrevet
Den 16 Aug 2016 at 22.59, AnonymBruker skrev:

Gruer meg til studiestart. Begynner tungt lesestudie, og er redd jeg ikke klarer pensum. Leselistene er vanskelige å forstå, og jeg har kjøpt noen ekstra bøker, og er redd det er å kaste bort tiden min..

Skjønner ingenting av det som står i de..

Anonymkode: 34be8...370

Hvilket studie har du begynt på?

Anonymkode: 4cd5c...970

Skrevet

Gleder meg til fadderukene er ferdige og undervisning starter for fullt igjen. Jeg synes det er hyggelig å bli kjent med nye mennesker, men jeg synes det er slitsomt å være så sosial fra morgen til natt hver dag i to uker. 

• Liker 4
Skrevet

Gleder meg til fadderuke er over også. Skjønner ikke at folk orker å drikke nesten hver dag i fadderuka. 

Anonymkode: af3d3...a96

• Liker 1
Skrevet

Fikk utsatt en hjemmeeksamen i vår på grunn av sykdom. Nå sitter jeg her og skal ta den på nytt, men tror ikke jeg klarer det nå heller. Jeg sliter blant annet med at jeg er trøtt og sliten hele tiden og har null konsentrasjon. Jeg føler meg ikke bedre nå enn jeg gjorde sist. Faen. Jeg føler meg helt elendig og mister helt troen på meg selv

Anonymkode: d0b07...a71

Skrevet

Begynte på torsdag og er allerede i gang med innlevering som er krav for å gå opp til eksamen til jul. Vi har 5 stk og hver og en av dem har fire faser!! Ikke bare, bare å være sisteårsstudent :fnise::ohmy::dry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...