Pottah Skrevet 19. juni 2016 #8701 Skrevet 19. juni 2016 11 timer siden, Raindrops skrev: Fikk en B og kjenner at jeg ikke er helt fornøyd. Vet ikke om jeg burde endre arbeidsmetode eller holdninger, men irriterende er det uansett. Jeg forstår at du er skuffa. Har du bedt om begrunnelse? For meg hjelper det iallefall å vite om det er metoden/skrivemåten min eller pensum som ikke er bra nok. Om du forstår? Jeg får eksamensresultatet i morgen. Jeg blir litt kvalm av å tenke på det, Mamma spurte om det var i morgen. Jeg sa "mandag, tirsdag eller onsdag tror jeg" bare for å kunne få litt space før jeg må fortelle om resultatet om det går dårlig. Vet ikke om jeg liker at jeg har starta å lyve om sånne ting.
Gjest Raindrops Skrevet 19. juni 2016 #8702 Skrevet 19. juni 2016 1 minutt siden, Pottah skrev: Jeg forstår at du er skuffa. Har du bedt om begrunnelse? For meg hjelper det iallefall å vite om det er metoden/skrivemåten min eller pensum som ikke er bra nok. Om du forstår? Jeg får eksamensresultatet i morgen. Jeg blir litt kvalm av å tenke på det, Mamma spurte om det var i morgen. Jeg sa "mandag, tirsdag eller onsdag tror jeg" bare for å kunne få litt space før jeg må fortelle om resultatet om det går dårlig. Vet ikke om jeg liker at jeg har starta å lyve om sånne ting. Neida, det er helt greit med B, eller det skal iallefall være det. Jeg vet også at det absolutt ikke er den beste besvarelsen jeg har levert, så det er egentlig ikke karakteren som irriterer meg, men det at jeg ikke klarer å være fornøyd med den. Synes forresten det må være greit å gi seg selv litt plass og tid til å fordøye et eventuelt resultat. Håper jeg ser deg i jubletråden i morgen!
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #8703 Skrevet 19. juni 2016 4 timer siden, Raindrops skrev: Beklager om sutringen min ikke tilfredsstiller kravene dine, det er fritt frem å ignorere den. Ok... Anonymkode: edf2b...f67 2
Pottah Skrevet 19. juni 2016 #8704 Skrevet 19. juni 2016 13 minutter siden, Raindrops skrev: Neida, det er helt greit med B, eller det skal iallefall være det. Jeg vet også at det absolutt ikke er den beste besvarelsen jeg har levert, så det er egentlig ikke karakteren som irriterer meg, men det at jeg ikke klarer å være fornøyd med den. Synes forresten det må være greit å gi seg selv litt plass og tid til å fordøye et eventuelt resultat. Håper jeg ser deg i jubletråden i morgen! Ahhh jeg skjønner. Da har jeg ingen tips. Er utrolig dårlig til å være fornøyd med mine egne karakterer. Takk
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #8705 Skrevet 19. juni 2016 2 timer siden, Pottah skrev: Jeg forstår at du er skuffa. Har du bedt om begrunnelse? For meg hjelper det iallefall å vite om det er metoden/skrivemåten min eller pensum som ikke er bra nok. Om du forstår? Jeg får eksamensresultatet i morgen. Jeg blir litt kvalm av å tenke på det,Mamma spurte om det var i morgen. Jeg sa "mandag, tirsdag eller onsdag tror jeg" bare for å kunne få litt space før jeg må fortelle om resultatet om det går dårlig. Vet ikke om jeg liker at jeg har starta å lyve om sånne ting. Det gjør jeg også. Det er nok ikke så uvanlig. Anonymkode: cf350...971 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #8707 Skrevet 19. juni 2016 3 minutter siden, Poppie skrev: Fått sensur, men tør ikke sjekke Jeg forstår ikke hvordan du klarer. Anonymkode: cf350...971
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2016 #8708 Skrevet 19. juni 2016 1 time siden, Poppie skrev: Fått sensur, men tør ikke sjekke Slik har jeg hatt det flere ganger. Tenk over om det er verdt angsten og energien i alle de timene/døgnene du skyver på det å sjekke resultatet. Det ligger der like forbannet mye om du klikker det inn eller ei. Beste er egentlig å bare sjekke med en gang, så kan du bearbeide skuffelsen. Eller bli gledelig overrasket! Anonymkode: fcd1e...951 1
Poppie Skrevet 20. juni 2016 #8709 Skrevet 20. juni 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvordan du klarer. Anonymkode: cf350...971 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik har jeg hatt det flere ganger. Tenk over om det er verdt angsten og energien i alle de timene/døgnene du skyver på det å sjekke resultatet. Det ligger der like forbannet mye om du klikker det inn eller ei. Beste er egentlig å bare sjekke med en gang, så kan du bearbeide skuffelsen. Eller bli gledelig overrasket! Anonymkode: fcd1e...951 Jeg sjekka nå, bukka under for press Karakteren teller ikke, så var ikke veldig stressa. Ingenting å sutre over, men ingenting å juble over heller, så dagen kan gå videre som normalt
Pottah Skrevet 20. juni 2016 #8710 Skrevet 20. juni 2016 C på eksamen Så med det ødela jeg det svake B-snittet mitt på juridiske emner (jeg teller i Exphil og Exfac i snittet mitt ). Men det kunne jo vært mye bedre da. Jeg fryktet egentlig D. Og E forsåvidt, men jeg var ganske sikker på at jeg ikke fikk E. Trefftidene for sensorbegrunnelsen er ikke lagt ut enda. Man må be om begrunnelse innen en uke, men det er ikke så lett når man ikke vet hvem man kan ringe til, og når. Heller ikke sensorveiledningen for den saks skyld. Jeg tror kanskje jeg tar opp dette faget igjen. Men jeg satser på å få jobb i JussBuss et år. Tenker kanskje at det passer bedre å ta det opp da. Så kan jeg heller bruke all energien min dette semesteret på å få B eller A til jul.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #8711 Skrevet 20. juni 2016 Er så utålmodig, vil ha den siste karakteren for dette semesteret i dag! Er 20 dager siden eksamen, så den skal komme senest i morgen. Er så spent på karakteren så jeg klarer ikke vente! Anonymkode: cf925...ab5
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2016 #8712 Skrevet 20. juni 2016 Fikk C på bacheloroppgaven og er dritsur. Men det var en dårlig oppgave, så har ingenting å klage over egentlig... Jeg har også fått fast jobb så det har ingenting å si, men jeg er sur likevel Anonymkode: 2efc2...f9d
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #8713 Skrevet 22. juni 2016 Fikk D på en eksamen, og fikk begrunnelsen i dag. Jeg føler selv at jeg har gjort det bedre enn en D, men vet ikke om jeg tør å klage på karakteren i fare for å gå ned og evt. stryke. Foreleseren som rettet oppgaven skrev at jeg hadde delvis misforstått en av tingene de spurte om, men jeg nevnte de samme momentene som jeg fikk skryt for på forprøven i faget (som da var rettet av en annen foreleser). Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Eksamen blir rettet lokalt og det er jo veldig rart hvis foreleserne har ulike oppfatninger av pensum. Anonymkode: 57c88...538
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #8714 Skrevet 22. juni 2016 Vet ikke helt om dette egentlig kvalifiserer for sutring, men.. Jeg har fått alle karakterene fra dette semesteret på masternivå og har nå offisielt ødelagt B-snittet mitt, noe jeg forsåvidt kan leve med siden det ene faget totalt manglet rød tråd (som flere av oss etterlyste men som fagansvarlig selv prøvde å le bort fordi h*n åpenbart ikke hadde svaret på det selv) og det andre faget forstod jeg ingen verdens ting av, men fikk likevel B på skriftlig eksamen - bare så synd at semesteroppgaven dro totalvurderingen ett hakk ned. Men sånn kan det gå. Nå venter jeg bare på de siste 10 stp fra UiO, for jeg MÅ ha bestått for å beholde plassen min på PPU. Takket forsåvidt nei til plass på PPU i Oslo siden jeg syntes det var så mye jobb med det (kom inn flere steder så takket ja til noe annet) - de krevde jo oppmøte omtrent daglig, og masse seminarundervisning og sånt tull. Og jeg kjenner INGEN som har studert ved UV på UiO og som ikke har møtt på problemer i forbindelse med praksis (både for lektor, PPU og spesped..), hatt totalt inkompetente forelesere som selv kunne trengt noen grunnleggende kurs i pedagogiske ferdigheter, og generelt opplevd ting som virkelig ikke fungerer. Så da tenkte jeg hvorfor i all verden skal jeg gidde å utsette meg selv for så mye jobb og irritasjon hvis jeg kan få nøyaktig samme kvalifikasjoner på en vesentlig enklere måte et annet sted..? Som sagt, så gjort. MEN samtidig er det jo en annen master jeg har så fryktelig lyst på. Jeg sa nei til plassen i fjor pga. jeg ønsket å bli samboer med min daværende kjæreste (nå x), og flyttet til hans hjemby og begynte på en master på deres universitet. Det er vanskelig å komme inn på den masteren jeg takket nei til i fjor ved det andre universitetet, og jeg er 99% sikker på at jeg kommer inn i år igjen (flere plasser + færre søkere + jeg får enda flere tilleggspoeng), og jeg skal finne ut om det går an å søke om utsatt studiestart sånn at jeg kan gjøre ferdig nåværende master + PPU og så begynne der til neste høst. Fikk til og med tilbud om å leie leilighet til en råbillig penge av en bekjent for et par dager siden, så egentlig hadde jeg til og med bolig stående.. Så det er litt blandede følelser når jeg takker nei til det der, for det er jo det jeg virkelig vil jobbe med, men så vet jeg at jeg kommer til å angre hvis jeg ikke fullfører det jeg allerede har begynt på (en halv mastergrad er jo fullstendig verdiløs), og nå kan jeg til og med kombinere det så jeg får PPU, og da kan jeg både jobbe som lektor (med opprykk pga. jeg har flere undervisningsfag og MANGE studiepoeng), og ikke minst ser jeg at for opptak til PhD. så etterlyser de på mitt ønskefagfelt at man har pedagogikk, så dette kan jeg jo få bruk for der også hvis jeg er så heldig at jeg får tatt den masteren senere + får et ok snitt. Det er mer den følelsen av at jeg igjen setter drømmen delvis på vent som er litt sånn.. Småkjip.. Anonymkode: bb9fc...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #8715 Skrevet 24. juni 2016 En B, som forsåvidt er greit, med tanke på innsatsen som ble gitt i faget, men jeg er ikke glad, for flere år inn i en utdanning må jeg innrømme at jeg ikke vet om jeg vil jobbe med dette. Men hva skal man gjøre, jeg må vel bli noe jeg også. Som en vis mann sa: "I'm too old for this s***." Anonymkode: 466e1...740
Katten.2.0 Skrevet 29. juni 2016 #8716 Skrevet 29. juni 2016 Den 25/05/2016 at 21.33, Katten.2.0 skrev: Prosjekt: Bachelor > én uke! er herved startet. Har 160.5 timer på å produsere 15-20 sider med knakende godt materialet. *knekke fingrene* Endte opp med en C. Litt skuffet, men kunne vel ikke forvente mer mtp innsatsen.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #8717 Skrevet 29. juni 2016 7 timer siden, Katten.2.0 skrev: Endte opp med en C. Litt skuffet, men kunne vel ikke forvente mer mtp innsatsen. Godt gjort på så kort tid! Går du på dragvoll? Hvilket fag var dette og hva vil du jobbe med nå som du er ferdig? Anonymkode: 5f551...c16
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #8718 Skrevet 30. juni 2016 Er det andre som fortsatt venter på karakter? For min del er det en uke og én dag igjen til sensurfrist. Personlig synes jeg det er helt tullete at det tar så lang tid å rette en eksamen der svaret enten er riktig eller galt. Når man svarer riktig får man poeng. Når man svarer feil får man minuspoeng. Karakterskalaen er laget på forhånd. Anonymkode: 57869...f98
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #8719 Skrevet 30. juni 2016 Jeg venter også på sensur, sensurfristen er i morgen. Hadde et lite håp om at den skulle komme i dag, men nei. Jeg er livredd for å stryke, jeg er nødt til å bestå for å fortsette på masteren til høsten. Oppgaven bestod av tre deler, hvor alle delene måtte være bestått. Del 1 og 2 gikk bra, men er veldig usikker på del 3. Det er så utrolig surt å stryke nå, har bare ett år igjen. Samboeren min er ferdig utdanna, og vi vil egentlig flytte og kjøpe leilighet når jeg er ferdig. Tanken på å måtte bli her et år til og ta et år ekstra studielån er bare så bitter. Bare på grunn av ti studiepoeng, liksom. Ååh, vil bare ha det overstått Anonymkode: 41ec2...877
Katten.2.0 Skrevet 1. juli 2016 #8720 Skrevet 1. juli 2016 Den 29.6.2016 at 1.11, AnonymBruker skrev: Godt gjort på så kort tid! Går du på dragvoll? Hvilket fag var dette og hva vil du jobbe med nå som du er ferdig? Anonymkode: 5f551...c16 Sosiologi. Var det som kjappest ville gi meg en bachelor i undervisningsfag (psykologi funket jo ikke der). Så nå er det PPU og så tenker jeg lærer på videregående. Skal ta master ved siden av jobben, og så muligens fortsette på psykologien.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå