Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det fikk jeg også...Jeg fikk A på de to andre, men det at det er en C ødelegger for doktorgraden. Så jeg skal konte til høsten. For min del så er det et relativt ok fag å ta om igjen, må bare ha tid. Hvordan er det med ditt?

Anonymkode: 3ada8...e84

Jeg har bedt om begrunnelse, for jeg kjenner at jeg ikke helt er enig i at det var en C-oppgave, så vi får se (C, høhø). Der jeg går er det masteroppgaven som teller, så er ikke nødvendigvis krise, men jeg MÅ få A på den...så jeg vet ikke. Må allerede ta opp et fag jeg fikk D i (pga sykdom), så jeg begynner å tenke at det bare er å skyte en hvit pil etter doktorgrad.

Begynner å lure på om jeg er for dum for master :P Du er utrolig dyktig da, som har fått 2 A'er :D 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For hver dag som går så føler jeg at eksamenen gikk dårligere og dårligere. Og det er fortsatt to uker til jeg får resultatet. Huff!

Tror jeg har kommet fram til at jeg tar opp faget om jeg får C, og klager om jeg får D eller dårligere. (Med mindre sensoren sier at det var en svak D, da lar jeg den nok stå).
Men da er spørsmålet når jeg skal ta den opp. Var veldig nære og komme inn i Jussbuss og de ba meg søke igjen neste år. Så har et håp om å jobbe der eller i Jurk til neste år. Da hadde det kanskje passet fint å bare ta opp et fag ved siden av siden det allerede er arbeidsuker på sånn 42 timer.

Men samtidig så virker det lurt å ta det opp til høsten mens jeg fortsatt husker faget. Har allerede meldt meg opp i Studenweb, men kan jo melde meg av når som helst da 

Gjest Linaria
Skrevet

Det tar så syyykt lang tid å få karakterer, og aner ikke når de kommer heller. Hadde en fem minutters muntlig eksamen 20. april og har ikke hørt noe. Trenger fagene godkjent i min norske grad før jeg får resten av Erasmus-stipendet og studielån for høsten. Tror det kan bli vanskelig :/ 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg strøk på en eksamen nå, og jeg MÅTTE stå på den for å kunne gå videre til tredje år nå til høsten. Og jeg har allerede brukt et ekstra år på bachelor fordi jeg finaniserer studiene med å jobbe. Jeg føler meg som verdens største taper. Jeg trenger trøst. :( Det føles som om verden går under.. Min verden iallefall.

Anonymkode: 38f5b...26b

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strøk på en eksamen nå, og jeg MÅTTE stå på den for å kunne gå videre til tredje år nå til høsten. Og jeg har allerede brukt et ekstra år på bachelor fordi jeg finaniserer studiene med å jobbe. Jeg føler meg som verdens største taper. Jeg trenger trøst. :( Det føles som om verden går under.. Min verden iallefall.

:klem:

Anonymkode: 89ee6...53f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjedelig når man har sendt flere mailer om ulike ting til studieveileder, også svarer de bare på én av de. 

Anonymkode: 082f2...d73

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Venter og venter og venter på eksamensresultatet. Jeg hadde først en delt følelse til så å tenke at det har gått bra, men nå føler at jeg venter på en strykkarakter. LA meg være heldig. LA meg slippe å lese dette gørrkjedelige pensumet igjen. 

Jeg gleder meg masse til høsten for å starte på et nytt semester, men jeg føler det blir ødelagt om det går dårlig på denne eksamenen. 

Anonymkode: cf350...971

Skrevet

Har blitt satt opp på jobb samme dag som jeg får vite eksamenskarakteren.

Så da er spørsmålet. Skal jeg sjekke karakteren på morgenen før jobb eller vente til neste dag?
Hvis det er en god karakter er jeg i lykkerus på jobb, og jobbdagen går sikkert kjempebra. Men om det er en dårlig karakter er det en viss sjanse for at jeg bare er lei meg hele dagen. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Pottah skrev:

Har blitt satt opp på jobb samme dag som jeg får vite eksamenskarakteren.

Så da er spørsmålet. Skal jeg sjekke karakteren på morgenen før jobb eller vente til neste dag?
Hvis det er en god karakter er jeg i lykkerus på jobb, og jobbdagen går sikkert kjempebra. Men om det er en dårlig karakter er det en viss sjanse for at jeg bare er lei meg hele dagen. 

Jeg ville ha sjekket umiddelbart, men nå er jo jeg en sånn person som ikke klarer å vente på sånne resultater. Jeg hadde nok vært ukonsentrert, spent, nervøs og stresset helt til jeg hadde sjekket. :laugh:

Hvis du ikke er helt sikker på hvordan det gikk på eksamen og du klarer å vente til arbeidsdagen er over er det kanskje like greit å vente. Om du har en god følelse ser jeg ikke problemet i å sjekke før jobb. :)

Skrevet

Usikker på om jeg skulle putte denne i sutre- eller jubletråden. Ferdig med bacheloroppgaven, noe som er utrolig digg. Klarer likevel ikke føle så veldig mye glede over det, fordi det kan hende jeg ikke kommer inn på master (har kommet inn på betinget opptak), fordi resultatene fra dette semesteret kommer etter 1. juli :grine: Aner ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt om jeg ikke kommer inn.

AnonymBruker
Skrevet

Siste eksamen i morgen. Er så nervøs at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Pensum er så sykt stort at det er helt umulig å ha kontroll på alt. Jeg har lest veldig lenge til denne eksamenen nå, men føler likevel at det er en god sjanse for at jeg stryker :grine: 

Anonymkode: fb1aa...836

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, PatrickBateman_ skrev:

Usikker på om jeg skulle putte denne i sutre- eller jubletråden. Ferdig med bacheloroppgaven, noe som er utrolig digg. Klarer likevel ikke føle så veldig mye glede over det, fordi det kan hende jeg ikke kommer inn på master (har kommet inn på betinget opptak), fordi resultatene fra dette semesteret kommer etter 1. juli :grine: Aner ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt om jeg ikke kommer inn.

Da er det vel bare å søke neste år? :) 

Anonymkode: 082f2...d73

Skrevet

Ting som foregår i hodet mitt nå: 

- Jeg kommer til å få stryk på matteeksamen

- Jeg kommer til å få ekstremt dårlig karakter på finanseksamen

- Jeg har en mikroeksamen igjen som jeg ikke forstår

- Jeg må velge hvilket land jeg vil på utveksling i

- Hva om de tre karakterene ovenfor kommer til å trekke ned snittet mitt slik at jeg ikke får komme inn i det landet jeg kommer til å sette på 1 og 2 prioritet. 

I tillegg til alt rotet som skjer på privaten. 

Heeeeldigvis er det en uke til jeg reiser vekk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 6. juni 2016 at 13.18, Linaria skrev:

Det tar så syyykt lang tid å få karakterer, og aner ikke når de kommer heller. Hadde en fem minutters muntlig eksamen 20. april og har ikke hørt noe. Trenger fagene godkjent i min norske grad før jeg får resten av Erasmus-stipendet og studielån for høsten. Tror det kan bli vanskelig :/ 

Får man bare erasmus-stipend om man har tatt 60 poeng som godkjennes av universitetet? Sendes karakterene inn til de som jobber med erasmus-programmet? Trodde man fikk 70 % før man begynte og resten i januar 

Anonymkode: 5f551...c16

AnonymBruker
Skrevet
Den 7. juni 2016 at 20.25, AnonymBruker skrev:

Du har ingenting å tape på å klage. Gjør det, før du mister håpet helt.

Anonymkode: e50cf...223

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får man bare erasmus-stipend om man har tatt 60 poeng som godkjennes av universitetet? Sendes karakterene inn til de som jobber med erasmus-programmet? Trodde man fikk 70 % før man begynte og resten i januar 

Anonymkode: 5f551...c16

Jeg har fått 70%, skrev at jeg trenger karakterer for å få resten av stipendet. Har fått beskjed av universitetet mitt om at jeg må ha alt i orden og levere det før jeg får de resterende 30%. Tror man får stipend om man tar mindre enn 60 poeng. De som er borte ett semester får jo også stipend. Spørs hvor lenge man er borte og sånn. 

AnonymBruker
Skrevet

Når er det vanlig for dere å begynne å sjekke studentweb for eksamenskarakter? Det står at sensurfrist er 3 uker, og i morgen er det da 4 dager igjen. Er jeg helt gal som sjekker opp mot 5-6-7-8 ganger om dagen allerede nå? 

Gjest Linaria
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når er det vanlig for dere å begynne å sjekke studentweb for eksamenskarakter? Det står at sensurfrist er 3 uker, og i morgen er det da 4 dager igjen. Er jeg helt gal som sjekker opp mot 5-6-7-8 ganger om dagen allerede nå? 

Hadde nok sjekket like ofte selv når det er så kort til fristen.

Jeg blir gal av å ikke ane når jeg får karakterer eller hvordan jeg får dem! 

Edit: Jaja.. lette litt rundt på UoEs verson af studentweb og fant ut at jeg har fått to karakterer alt! En A og en C. Var dette jeg regnet med i disse fagene, så er helt fint. Litt skuffa over at C'en er så svak.. Jeg trodde virkelig jeg var flinkere i det faget, men jeg er så dårlig på å skrive essay, så greit nok. Man tåler en C innimellom.
Har C i begge essayfagene fra i år og A i alle språk-/lingvistikkfagene. Vet i hvert fall hva jeg får til og hva jeg ikke får til :P 

Endret av Linaria
AnonymBruker
Skrevet

har sittet med 5 eksamener, og har 2 igjen. er så psykisk sliten at jeg ikke klarer å henge med verden rundt meg.. Gjør meg sint når samboeren har tatt opp noen fag på vgs-nivå, og jeg ser de oppgavene han har... skjønner ikke hva jeg klaget over på vgs når spørsmålene i samfunnsfag lyder " beskriv ordet respekt" beskriv ordet "livvstil" haha, fml.. 

Anonymkode: 6f4fc...9e1

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er de ikke så kjempeflinke på å legge inn karakterene til fristen, så jeg sjekker aldri før fristen. På selve fristen sjekker jeg mailen om morgenen, midt på dagen og eventuelt om kvelden, for å se om sensur er lagt ut. Blir for nervepirrende å logge inn på studentweb for å sjekke før mailen er kommet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...