AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #8461 Skrevet 15. mai 2016 Den 5/9/2016 at 19.59, AnonymBruker skrev: ÅHERREGUUUUUUD, 3 uker igjen til eksamen og jeg tror jeg skal svime av. Det er så enormt mye jeg må kunne! En bok har jeg ikke rukket å lese på engang Leser og leser og leser og leser. Hilsen perfeksjonist-kontrollfreak-student.. Anonymkode: fb1aa...836 Løs gamle eksamensoppgaver framfor å nilese. Anonymkode: 428ee...8fd 1
Poppie Skrevet 16. mai 2016 #8462 Skrevet 16. mai 2016 Nå sliter jeg. Massivt. Skal skrive 4000 ord (tidligere nevnt), og jeg klarer det ikke. Jeg forstår ikke pensum, veileder mener det er "easy peasy", og jeg er så stressa at jeg vet ikke opp ned på meg selv. Prøver å lese, men jeg aner ikke hva dette er for noe engang.
Sludd Skrevet 16. mai 2016 #8463 Skrevet 16. mai 2016 19 minutter siden, Poppie skrev: Nå sliter jeg. Massivt. Skal skrive 4000 ord (tidligere nevnt), og jeg klarer det ikke. Jeg forstår ikke pensum, veileder mener det er "easy peasy", og jeg er så stressa at jeg vet ikke opp ned på meg selv. Prøver å lese, men jeg aner ikke hva dette er for noe engang. Åh, føler med deg. Mitt råd er å gjøre det så enkelt som mulig. Ikke gi etter for den drukningsfølelsen en kan få når det er overveldende mye du burde lære. Det hjelper ofte å lese om stoffet via andre, f.eks. i masteroppgaver der det brukes. Hvis du leser om temaet i et par-tre oppgaver, bør du kunne få en viss oversikt over hva det dreier seg om, og dette bør holde for å skrive noen ord om temaet. Ikke heng deg opp i 4000 ord. Først prøver du å skrive en liten side om det du skal, basert på stikkord du skriver når du leser andres gjengivelse av stoffet. Så fyller du på etter hvert. Skjønner det er kjipt, men husk at det viktigste er å stå. Gjør ditt beste! Ikke la all jobbingen hittil være forgjeves
Poppie Skrevet 16. mai 2016 #8464 Skrevet 16. mai 2016 15 minutter siden, Sludd skrev: Åh, føler med deg. Mitt råd er å gjøre det så enkelt som mulig. Ikke gi etter for den drukningsfølelsen en kan få når det er overveldende mye du burde lære. Det hjelper ofte å lese om stoffet via andre, f.eks. i masteroppgaver der det brukes. Hvis du leser om temaet i et par-tre oppgaver, bør du kunne få en viss oversikt over hva det dreier seg om, og dette bør holde for å skrive noen ord om temaet. Ikke heng deg opp i 4000 ord. Først prøver du å skrive en liten side om det du skal, basert på stikkord du skriver når du leser andres gjengivelse av stoffet. Så fyller du på etter hvert. Skjønner det er kjipt, men husk at det viktigste er å stå. Gjør ditt beste! Ikke la all jobbingen hittil være forgjeves Åh, tusen takk, det der trengte jeg virkelig å høre! Jeg føler at hele verden har rast sammen over hodet på meg, veksler mellom å grine og det å stirre tomt ut i luften. Det er sjeldent jeg føler at jeg ikke har sjans til å få til noe, men nå er jeg helt...borte vekk. Skal prøve tipsene dine, må bare komme meg ut av tåka..
Pottah Skrevet 16. mai 2016 #8465 Skrevet 16. mai 2016 24 minutter siden, Poppie skrev: Åh, tusen takk, det der trengte jeg virkelig å høre! Jeg føler at hele verden har rast sammen over hodet på meg, veksler mellom å grine og det å stirre tomt ut i luften. Det er sjeldent jeg føler at jeg ikke har sjans til å få til noe, men nå er jeg helt...borte vekk. Skal prøve tipsene dine, må bare komme meg ut av tåka.. Åååhh. Medfølelse Mitt beste tips er å starte med å skrive det du kan bittelitt om. Samme om det er innledning, hoveddel eller avslutning. Og kanskje prøv med skriveøkter? Det hjelper iallefall for meg. Hvis jeg ikke vet hva jeg skal skrive og synes oppgaven er vanskelig ender det ofte med at jeg stirrer tomt ut i luften/tenker på andre ting/får panikk av at jeg ikke gjør noe. Da hjelper det noen ganger å sette alarmen på f.eks. 15 eller 25 min og skrive alt jeg kommer på, uten å tenke på rettskrivning osv. Da kommer du iallefall litt i gang. Trekkfristen går ut i dag, og jeg innser at det er to uker til eksamen, og jeg ligger langt bak alt jeg skulle få gjort. Har en slags panikk/angstfølelse inni meg. Og mellomfase-fyren min er på hytta og svarer ikke på meldingen min (selv om jeg ser han har sett den på face). Og siden jeg først er i eksamens-panikk-fasen føler jeg at jeg blir dumpa ved de minste tegn på avslag, som igjen gjør det vanskeligere å else. Gurimalla
lillsunshine Skrevet 16. mai 2016 #8466 Skrevet 16. mai 2016 1 time siden, Pottah skrev: Åååhh. Medfølelse Mitt beste tips er å starte med å skrive det du kan bittelitt om. Samme om det er innledning, hoveddel eller avslutning. Og kanskje prøv med skriveøkter? Det hjelper iallefall for meg. Hvis jeg ikke vet hva jeg skal skrive og synes oppgaven er vanskelig ender det ofte med at jeg stirrer tomt ut i luften/tenker på andre ting/får panikk av at jeg ikke gjør noe. Da hjelper det noen ganger å sette alarmen på f.eks. 15 eller 25 min og skrive alt jeg kommer på, uten å tenke på rettskrivning osv. Da kommer du iallefall litt i gang. Trekkfristen går ut i dag, og jeg innser at det er to uker til eksamen, og jeg ligger langt bak alt jeg skulle få gjort. Har en slags panikk/angstfølelse inni meg. Og mellomfase-fyren min er på hytta og svarer ikke på meldingen min (selv om jeg ser han har sett den på face). Og siden jeg først er i eksamens-panikk-fasen føler jeg at jeg blir dumpa ved de minste tegn på avslag, som igjen gjør det vanskeligere å else. Gurimalla Føler med deg! Sånn kjærlighetsgrubling er det verste i eksamenstida. Det koster så mye konsentrasjon og energi. Blæh. Vet det ikke er lett, men du får bare prøve å la være å tenke på han. Dersom han ignorer deg med vilje, ja da er han en dust, men det er vel også en mulighet for at han bare er opptatt og ikke tenker så mye over at han burde svare deg fort.
Pottah Skrevet 16. mai 2016 #8467 Skrevet 16. mai 2016 Et øyeblikk siden, lillsunshine skrev: Føler med deg! Sånn kjærlighetsgrubling er det verste i eksamenstida. Det koster så mye konsentrasjon og energi. Blæh. Vet det ikke er lett, men du får bare prøve å la være å tenke på han. Dersom han ignorer deg med vilje, ja da er han en dust, men det er vel også en mulighet for at han bare er opptatt og ikke tenker så mye over at han burde svare deg fort. Takk. Trengte å høre at jeg ikke er helt gal nå. Han er helt sikkert bare opptatt. De skulle fikse noe platting og noe greier, så han har sikkert lagt igjen telefonen inne eller noe. Og han svarer jo tilslutt og da er alt greit. Men jeg blir helt gal i mellomtiden. (Og folk må seriøst slutte å "se" meldinger uten å svare. Har du ikke tid til å svare, så ikke se på meldingen) Jeg vet jo selv at det er pga eksamensstress at jeg reagerer sånn, men kjipt likevel. Prøver og ikke tenke så mye på det.Hittil i dag har jeg lest en dom, og er ca halveis gjennom forvaltningsloven. Så når jeg er ferdig med å innarbeide forvaltningsloven, skal jeg og hunden jogge 8 km og prøve å få alle tanker bort en liten stund iallefall
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #8468 Skrevet 16. mai 2016 Æhh.. Kom ikke gjennom leseplanen min i går, og ligger rundt 40 sider på etterskudd. Jeg har kommet til det punktet der jeg bare MÅ gå videre i leseplanen, men det er ikke en god følelse å gå videre uten at man er ferdig. Nå leser jeg i hovedsak til muntlig eksamen, så jeg regner med at det viktigste er å ha god faglig bredde. Så får jeg heller bruke de siste to dagene på å se på det jeg ikke har fått tid til i dybden. Oh lord... Håper jeg klarer å komme meg gjennom dette. Anonymkode: cf350...971
lillsunshine Skrevet 16. mai 2016 #8469 Skrevet 16. mai 2016 (endret) Jeg har utsatt master og har egentlig god tid nå, får ikke levert før neste frist, 1.september og har egentlig ikke mye igjen på masteroppgaven, så det er godt. Men har ikke tenkt og har ikke tid til å skrive i sommer, så planen er å være ferdig innen 1 mnd, noe som uten større problem bør gå fint, uten å stresse meg i hel. Nå begynner mange jeg deler sal med å levere sine, ordinær frist er om 2 dager, og jeg kjenner jeg blir litt demotivert og smådeprimert av at de er ferdige, mens jeg enda har en del arbeid igjen. Jeg er selvfølgelig glad på deres vegne, men føler jo et stikk av misunnelse. Føler meg også litt dust som ikke klarer å levere innen fristen, samtidig som det jo er mange andre her som har utsatt, så jeg er jo ikke alene. Dette går nok over, men kjenner det stikker litt nå i den fasen at det er så mange som leverer og som skryter av det (Noe jeg synest de skal gjøre altså) og er superglade. I tillegg har jeg en medstudent på samme master som meg, som irriterer meg noe grenseløst og som virkelig psyker meg ut til tider. Hun rekker heller ikke fristen, men har fått en 1 mnds utsettelse pågrunn av migrene. I for seg greitt nok i seg selv, det er bare det at jeg føler hun på ingen måte har fortjent den fristen. Man skal ha tungveiende grunner for å bare få noen ukers utsettelse, i stedet for et 5.semester som jeg har fått. Jeg ville mye heller hatt 1 mnds utsettelse, men har ingen spesiel god grunn til det! Hun går nemlig ut og fester og drikker mye. Minst en til to ganger i uken og fester gjerne veldig hardt, type til klokka 07.00 om morningen. Senest natt til i går la hun ut en mystory der hun enda ikke hadde lagt seg klokka halv sju om morningen. Altså, hun får holde på som hun gjør, men jeg synest det er så urettferdig at hun har fått den fristen når hun holder på som hun gjør. Hun utløser jo migrenen sin selv ved å feste sånn og hun har holdt på sånn i over et halvt år, altså hadde hun gjort litt priorteringen hadde hun fint klart fristen. Det verste er likevel at hun klager så mye over at hun har hodeverk og at det er synd på henne. Hun legger også ut mange snapper av når hun jobber med masteren sent på kvelden/på helligdager/når det er fint vær og at "åååh det er så synd på meg som må jobbe med masterne når alle andre kan ta fri". Samtidig vet jeg at hun har snudd døgnet, står opp sent og det på ingen måte er synd i henne. Grunnen til at hun må jobbe på sånne tider er fordi hun fester og står opp sent. Men hun fremstiller det på snapchat som at hun jobber så mye med masteren... Når hun legger ut sånne snapper på kvelden o.s.v, så ender det jo opp med at jeg får dårlig samvittighet ford jeg ikke sitter å jobber med masteren da, men det er jo fordi jeg faktisk gjør det på dagen og står opp tidlig. Blir bare så sykt lei av den falske fremtoningen hennes, i tillegg til at hun stresser som faen når hun samtidig ikke har så mye igjen, hun har hatt over 100 sider lenge og har fortsatt over 1 mnd. Sånne medstudenter er det verste! Endret 16. mai 2016 av lillsunshine 1
lillsunshine Skrevet 16. mai 2016 #8470 Skrevet 16. mai 2016 13 minutter siden, Pottah skrev: Takk. Trengte å høre at jeg ikke er helt gal nå. Han er helt sikkert bare opptatt. De skulle fikse noe platting og noe greier, så han har sikkert lagt igjen telefonen inne eller noe. Og han svarer jo tilslutt og da er alt greit. Men jeg blir helt gal i mellomtiden. (Og folk må seriøst slutte å "se" meldinger uten å svare. Har du ikke tid til å svare, så ikke se på meldingen) Jeg vet jo selv at det er pga eksamensstress at jeg reagerer sånn, men kjipt likevel. Prøver og ikke tenke så mye på det.Hittil i dag har jeg lest en dom, og er ca halveis gjennom forvaltningsloven. Så når jeg er ferdig med å innarbeide forvaltningsloven, skal jeg og hunden jogge 8 km og prøve å få alle tanker bort en liten stund iallefall Neihei. Du er på ingen måte gal. Du bare liker han veldig godt og man har gjerne store humørsvinginger i eksamenstida og begynner å tenke veldig irrasjonelt. Jeg har hatt det på samme måte selv og har laget meg de verste tenkelige scenarioene i hodet når daten ikke har tatt så mye kontakt. Så blir en plutselig verdens lykkeligste menneskene når han svarer/tar kontakt. Jeg pleier da å trøste meg med litt god mat og gjerne gjøre noe koselig, som å se en god serie (Sex and the city fungerer alltid) eller avtale å møte noen venninner. Det pleier å hjelpe
Sludd Skrevet 16. mai 2016 #8471 Skrevet 16. mai 2016 1 time siden, Poppie skrev: Åh, tusen takk, det der trengte jeg virkelig å høre! Jeg føler at hele verden har rast sammen over hodet på meg, veksler mellom å grine og det å stirre tomt ut i luften. Det er sjeldent jeg føler at jeg ikke har sjans til å få til noe, men nå er jeg helt...borte vekk. Skal prøve tipsene dine, må bare komme meg ut av tåka.. Åh, hater når det er sånn! Hvor lenge er det til fristen? Ser Pottah også har masse gode tips til deg! Særlig det med å skrive litt om det du føler du kan, uansett hvor det skal være, har jeg også opplevd å lykkes med. Du har ikke noen i klassen du kan snakke med? Husker vi i klassen min hadde en desperat fellessamtale på facebook en gang vi hadde hjemmeeksamen. Det var riktignok i et sånt fag der det var masse refleksjon angående både metode og vitenskapsteori, og ja, alt vi ikke gadd å lese på i exphil:p Det var såpass filosofisk at det ikke bare var å få de "riktige" svarene av hverandre. Skjønner jo det blir annerledes hvis det er mer konkrete oppgaver, men det kan hjelpe å høre hva andre gjør, eller bare å høre at andre også sliter. Men siden det bare er et perspektivemne kjenner du vel sikkert ikke så mange andre som har det, så innser det varet dårlig forslag :/ Huff, håper det ordner seg, at du kommer inn i ei skriveboble snart! Ta en ting av gangen, det hjelper ikke å stresse! 1 time siden, Pottah skrev: Trekkfristen går ut i dag, og jeg innser at det er to uker til eksamen, og jeg ligger langt bak alt jeg skulle få gjort. Har en slags panikk/angstfølelse inni meg. Og mellomfase-fyren min er på hytta og svarer ikke på meldingen min (selv om jeg ser han har sett den på face). Og siden jeg først er i eksamens-panikk-fasen føler jeg at jeg blir dumpa ved de minste tegn på avslag, som igjen gjør det vanskeligere å else. Gurimalla Usj, så stress! Men to uker, da har du faktisk ganske god tid på deg. Sikkert ikke med tanke på hvor mye du skal lære, men du rekker å få litt oversikt! Det kan lønne seg å se på gamle eksamensoppgaver. Alt blir selvfølgelig veldig mye vanskeligere med en sånn mellomfasefyr og følelse av avslag for den minste ting. Husker jeg hadde det sånn under hele bachelorskrivinga mi, da prøvde jeg å innbille meg at denne gutten ville få et bedre inntrykk av meg om jeg gjorde det bra både med oppgava og eksamen Det hjalp faktisk, følte jeg leste/skrev for å imponere ham Og @lillsunshine, skjønner deg SÅ godt! Tror alle har en sånn medstudent som hun migrenejenta du skriver om ... Men det er vel flere enn deg som merker seg all festingen, og skjønner at det ikke er så synd på henne, håper jeg! Facebooken min flyter også over av "ferdig-med-master-bilder", og det er jo koselig, det, men jeg skjønner at det er kjipt å se når du selv har utsatt fristen. Selv blir jeg motivert av det, men jeg tror det er fordi fristen min bare er etter deres, og jeg har fått tro på at det skal gå. Og AB over her: Ser ut som du har god kontroll! Det viktigste på muntlig er at du klarer å snakke litt rundt alt, trekke linjer og bruke stoffet Jeg sitter og skriver på masteroppgaven nå, håper å levere førsteutkast i kveld. Men jeg surrer jo så fælt, er innom og kikker og skriver her, følger med på facebook, koser med samboer, spiser dobbelt så mye som ellers, og tisser en gang i halvtimen. Nå må jeg skjerpe meg! 17. mai i morgen, da blir det frihet, feiring, god mat og musserende drikke i lange baner. Bare en liiiiten innsats nå, så kan jeg ha god samvittighet i tillegg. KOM IGJEN, DA!
Poppie Skrevet 16. mai 2016 #8472 Skrevet 16. mai 2016 2 timer siden, Pottah skrev: Åååhh. Medfølelse Mitt beste tips er å starte med å skrive det du kan bittelitt om. Samme om det er innledning, hoveddel eller avslutning. Og kanskje prøv med skriveøkter? Det hjelper iallefall for meg. Hvis jeg ikke vet hva jeg skal skrive og synes oppgaven er vanskelig ender det ofte med at jeg stirrer tomt ut i luften/tenker på andre ting/får panikk av at jeg ikke gjør noe. Da hjelper det noen ganger å sette alarmen på f.eks. 15 eller 25 min og skrive alt jeg kommer på, uten å tenke på rettskrivning osv. Da kommer du iallefall litt i gang. Trekkfristen går ut i dag, og jeg innser at det er to uker til eksamen, og jeg ligger langt bak alt jeg skulle få gjort. Har en slags panikk/angstfølelse inni meg. Og mellomfase-fyren min er på hytta og svarer ikke på meldingen min (selv om jeg ser han har sett den på face). Og siden jeg først er i eksamens-panikk-fasen føler jeg at jeg blir dumpa ved de minste tegn på avslag, som igjen gjør det vanskeligere å else. Gurimalla Tusen takk for gode råd jeg skriver nå ned det jeg forstår, så får vi håpe jeg ser et mønster etterhvert. (Og all sympati til mellomfase-problemene, det er sykt stressende!) 29 minutter siden, Sludd skrev: Åh, hater når det er sånn! Hvor lenge er det til fristen? Ser Pottah også har masse gode tips til deg! Særlig det med å skrive litt om det du føler du kan, uansett hvor det skal være, har jeg også opplevd å lykkes med. Du har ikke noen i klassen du kan snakke med? Husker vi i klassen min hadde en desperat fellessamtale på facebook en gang vi hadde hjemmeeksamen. Det var riktignok i et sånt fag der det var masse refleksjon angående både metode og vitenskapsteori, og ja, alt vi ikke gadd å lese på i exphil:p Det var såpass filosofisk at det ikke bare var å få de "riktige" svarene av hverandre. Skjønner jo det blir annerledes hvis det er mer konkrete oppgaver, men det kan hjelpe å høre hva andre gjør, eller bare å høre at andre også sliter. Men siden det bare er et perspektivemne kjenner du vel sikkert ikke så mange andre som har det, så innser det varet dårlig forslag :/ Huff, håper det ordner seg, at du kommer inn i ei skriveboble snart! Ta en ting av gangen, det hjelper ikke å stresse! Jeg sitter og skriver på masteroppgaven nå, håper å levere førsteutkast i kveld. Men jeg surrer jo så fælt, er innom og kikker og skriver her, følger med på facebook, koser med samboer, spiser dobbelt så mye som ellers, og tisser en gang i halvtimen. Nå må jeg skjerpe meg! 17. mai i morgen, da blir det frihet, feiring, god mat og musserende drikke i lange baner. Bare en liiiiten innsats nå, så kan jeg ha god samvittighet i tillegg. KOM IGJEN, DA! Fristen er neste uke, men jeg får ny eksamen på fredag, så jeg må bli ferdig. Så sitter jeg bare her og aper Det er bare jeg som har dette faget, så ingen jeg kan prate med... Lykke til med masteroppgaven
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #8473 Skrevet 16. mai 2016 Er det flere som skal bruke 17. mai på å lese? Åhh, hersens eksamensperiode som alltid faller rundt 17. mai. Nå er ikke jeg veldig opptatt av å feire 17. mai, men det er ikke særlig motiverende å lese på en slik dag. Anonymkode: cf350...971
Gjest Linaria Skrevet 16. mai 2016 #8474 Skrevet 16. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det flere som skal bruke 17. mai på å lese? Åhh, hersens eksamensperiode som alltid faller rundt 17. mai. Nå er ikke jeg veldig opptatt av å feire 17. mai, men det er ikke særlig motiverende å lese på en slik dag. Anonymkode: cf350...971 Jepp, eksamen på torsdag og fredag, så blir mye lesng i morgen, men skal gå i tog på formiddagen Jeg er så dårlig til å lese gælisk. Heldigvis har noen eldre studenter satt opp øvegrupper der de hjelper oss å gå gjennom gamle eksamener, og det hjelper så mye! Har også regnet på det, og disse eksamenene er 15% hver av endelig karakter, og jeg trenger bare lit over 40% for å få A i faget, så jeg skal ikke slite meg helt ut over dette.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #8475 Skrevet 17. mai 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det flere som skal bruke 17. mai på å lese? Åhh, hersens eksamensperiode som alltid faller rundt 17. mai. Nå er ikke jeg veldig opptatt av å feire 17. mai, men det er ikke særlig motiverende å lese på en slik dag. Anonymkode: cf350...971 Jepp har eksamen i morgen:) det plager meg ikke egentlig. Kommer 17.mai neste år også. Men denne eksamenen vil jeg helst slippe å ta flere ganger... Anonymkode: edf2b...f67
Poppie Skrevet 17. mai 2016 #8476 Skrevet 17. mai 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det flere som skal bruke 17. mai på å lese? Åhh, hersens eksamensperiode som alltid faller rundt 17. mai. Nå er ikke jeg veldig opptatt av å feire 17. mai, men det er ikke særlig motiverende å lese på en slik dag. Anonymkode: cf350...971 Jeg sitter på lesesalen! Har med meg cava, så ble med ett litt morsommere 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #8477 Skrevet 17. mai 2016 52 minutter siden, Poppie skrev: Jeg sitter på lesesalen! Har med meg cava, så ble med ett litt morsommere Er det mange som sitter der? Eller er du alene? Jeg har hatt en for dårlig lesedag i dag. Så jeg må virkelig bruke kvelden effektivt. Jeg begynner å få ganske dårlig tid. Jeg vil bare bli ferdig med eksamen og få vite at jeg har bestått. Sukk... Anonymkode: cf350...971
Musefjes Skrevet 17. mai 2016 #8478 Skrevet 17. mai 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det flere som skal bruke 17. mai på å lese? Åhh, hersens eksamensperiode som alltid faller rundt 17. mai. Nå er ikke jeg veldig opptatt av å feire 17. mai, men det er ikke særlig motiverende å lese på en slik dag. Anonymkode: cf350...971 Jeg sitter i sofaen i joggebukse og skriver oppgave. Med et nasjonalfarget bånd i håret.
Gjest Linaria Skrevet 17. mai 2016 #8479 Skrevet 17. mai 2016 Noen som husker når UiO pleier å begynne å legge ut informasjon om fag for høsten?
Pottah Skrevet 18. mai 2016 #8480 Skrevet 18. mai 2016 Den 16.5.2016 at 15.10, lillsunshine skrev: Neihei. Du er på ingen måte gal. Du bare liker han veldig godt og man har gjerne store humørsvinginger i eksamenstida og begynner å tenke veldig irrasjonelt. Jeg har hatt det på samme måte selv og har laget meg de verste tenkelige scenarioene i hodet når daten ikke har tatt så mye kontakt. Så blir en plutselig verdens lykkeligste menneskene når han svarer/tar kontakt. Jeg pleier da å trøste meg med litt god mat og gjerne gjøre noe koselig, som å se en god serie (Sex and the city fungerer alltid) eller avtale å møte noen venninner. Det pleier å hjelpe Åh takk for gode ord Jeg er også god på å trøste med selv. Tydde til sjokolade, et glass hvitvin og startet å se på Gossip Girl på Netflix Problemet er egentlig når jeg vet jeg burde lese, men ikke klarer å konse fordi jeg tenker på han og oss. Sukk! Den 16.5.2016 at 15.11, Sludd skrev: Usj, så stress! Men to uker, da har du faktisk ganske god tid på deg. Sikkert ikke med tanke på hvor mye du skal lære, men du rekker å få litt oversikt! Det kan lønne seg å se på gamle eksamensoppgaver. Alt blir selvfølgelig veldig mye vanskeligere med en sånn mellomfasefyr og følelse av avslag for den minste ting. Husker jeg hadde det sånn under hele bachelorskrivinga mi, da prøvde jeg å innbille meg at denne gutten ville få et bedre inntrykk av meg om jeg gjorde det bra både med oppgava og eksamen Det hjalp faktisk, følte jeg leste/skrev for å imponere ham Og @lillsunshine, skjønner deg SÅ godt! Tror alle har en sånn medstudent som hun migrenejenta du skriver om ... Men det er vel flere enn deg som merker seg all festingen, og skjønner at det ikke er så synd på henne, håper jeg! Facebooken min flyter også over av "ferdig-med-master-bilder", og det er jo koselig, det, men jeg skjønner at det er kjipt å se når du selv har utsatt fristen. Selv blir jeg motivert av det, men jeg tror det er fordi fristen min bare er etter deres, og jeg har fått tro på at det skal gå. Jeg sitter og skriver på masteroppgaven nå, håper å levere førsteutkast i kveld. Men jeg surrer jo så fælt, er innom og kikker og skriver her, følger med på facebook, koser med samboer, spiser dobbelt så mye som ellers, og tisser en gang i halvtimen. Nå må jeg skjerpe meg! 17. mai i morgen, da blir det frihet, feiring, god mat og musserende drikke i lange baner. Bare en liiiiten innsats nå, så kan jeg ha god samvittighet i tillegg. KOM IGJEN, DA! Joda, i teorien høres to uker mye ut. Men det er 30 stp, og 3 fag i en og samme eksamen. Men du har rett, fortsatt litt tid til å få oversikt. Skal prøve å bruke de siste ukene effektivt! Åhh, lykke til! Kjenner igjen følelsen av bruke mye tid på å gjøre lite fornuftig. Jeg har blitt glad i appen "Fabolous" til å bli mer effektiv. Spesielt tipset om å sette en alarm på 25 min og logga av alt av Some. Ikke sjekke FB, KG osv. Den 16.5.2016 at 15.43, Poppie skrev: Tusen takk for gode råd jeg skriver nå ned det jeg forstår, så får vi håpe jeg ser et mønster etterhvert. (Og all sympati til mellomfase-problemene, det er sykt stressende!) Fristen er neste uke, men jeg får ny eksamen på fredag, så jeg må bli ferdig. Så sitter jeg bare her og aper Det er bare jeg som har dette faget, så ingen jeg kan prate med... Lykke til med masteroppgaven Takk Mellomfaser er innimellom skikkelig hyggelig, og innimellom skikkelig dritt. Oppdatering her: Jeg drakk nesten en hel flaske vin på 2 timer i går kveld. Og siden jeg har en ganske lav toleranse så trenger jeg vel ikke si at det var en dårlig ide. Ble ikke dårlig eller noe. Men våknet med litt hodepine. Så nå skal jeg sette med i sofaen og prøve og lese litt. Går for "Slow and steady" i dag Og mellomfase-fyren min ringte igår kveld også. Og alt er bra mellom oss for å oppdatere på det også Så da kan jeg iallefall slutte å bekymre meg for det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå