Flare Skrevet 8. mars 2016 #8221 Skrevet 8. mars 2016 Må skrive en 3000 lang oppgave innen torsdag neste uke og jeg har ikke begynt, fordi det er så gørr. Må nok bare bite tennene sammen og få det unnagjort, så kan jeg ta påskeferie med godt humør og god samvittighet.
Pottah Skrevet 8. mars 2016 #8222 Skrevet 8. mars 2016 Har en frivillig oppgave som skal leveres i morgen. Har disponert den og jobbet endel med den. Men finner liksom ikke helt motivasjonen til å gjøre den ferdig. Jeg har så mye andre greier som jeg burde få gjort nå. Snart generalforsamling i borettslaget jeg er leder for (og forsåvidt ikke bor i lenger siden det er slutt med eksen), de siste praktiske tingene som må ordnes med flyttingen osv osv. I tillegg så holder jeg på med en fyr, og det hele er så sykt forvirrende. Vi har ikke snakket så mye sammen siden onsdag så nå var jeg egentlig forberedt på at vi bare dropper det og bare er venner isteden. Men i går ringte han meg på skype og ville at jeg skulle komme på besøk i påsken. Men det hører med i et annet forum så jeg skal ikke bable for mye her.
duftlys Skrevet 8. mars 2016 #8224 Skrevet 8. mars 2016 (endret) hehehe har eksamen om to dager, og jeg er virkelig IKKE klar. Endret 8. mars 2016 av duftlys skrivefeil
Tad Skrevet 8. mars 2016 #8225 Skrevet 8. mars 2016 2 minutter siden, duftlys skrev: hehehe har eksamen om to dager, og jeg er virkelig klar. Jeg og, men jeg er virkelig ikke klar
duftlys Skrevet 8. mars 2016 #8226 Skrevet 8. mars 2016 Et øyeblikk siden, Tad skrev: Jeg og, men jeg er virkelig ikke klar herremin altså, det skulle selvfølgelig stå IKKE, jeg er heller ikke klar!!!!!
Poppie Skrevet 8. mars 2016 #8227 Skrevet 8. mars 2016 Jeg burde kanskje begynne å lese pensum snart Men helsikes, jeg er så lite motivert. Etter påske, DA skal jeg begynne å lese. Herregud, jeg er en ræva student. Neida. Joda. Neida Jeg er så utrolig glad jeg har svart belte i skippertak! 2
Gjest Linaria Skrevet 8. mars 2016 #8228 Skrevet 8. mars 2016 Unngår fortsatt essay... Krangler heller med folk på nettet. Altså.. Er det flere som opplever dette? At man fortelle hva man studerer også skal folk komme med en eller annen kommentar på noe innen feltet, og når man sier at de tar feil så blir de kjempesure og insisterer på at de har rett? Ja, jeg har bare studert dette her i tre år, så en artikkel du leste i et eller annet ukeblad eller en mening du har fått for deg basert på egne erfaringer er sikkert MYE mer verdt enn tre års utdanning... -.- Folk tenker ofte automatisk at bare fordi jeg studerer språk, hater jeg "uttalefeil" og er helt grammatikknazi. Jeg har faktisk til og med hørt at jeg som studerer norsk må hate at alle disse utlendingene kommer hit og ødelegger det norske språket. HÆ?! Sorry.... måtte få det ut -.-
Gjest Linaria Skrevet 12. mars 2016 #8229 Skrevet 12. mars 2016 Unngår fremdeles essay. Skal leveres 21. Skal begynne research i morgen. Vil ikke Og, jeg er så frustrert over mangelen av fag på UiO. Innenfor nordisk språkvitenskap har det med årene bare blitt færre og færre fag. Innen keltisk er det enda verre, der irsk i høst forhåpentligvis blir tilbudt for første gang på fire år. Jeg skjønner at det ikke er veldig populært, men UiO burde da ha et litt bedre tilbud innen dette? Prøver å finne fag å ta til høsten for å fullføre graden min, og det er så lite utvalg!
Gjest Raindrops Skrevet 12. mars 2016 #8230 Skrevet 12. mars 2016 5 timer siden, Linaria skrev: Unngår fremdeles essay. Skal leveres 21. Skal begynne research i morgen. Vil ikke Og, jeg er så frustrert over mangelen av fag på UiO. Innenfor nordisk språkvitenskap har det med årene bare blitt færre og færre fag. Innen keltisk er det enda verre, der irsk i høst forhåpentligvis blir tilbudt for første gang på fire år. Jeg skjønner at det ikke er veldig populært, men UiO burde da ha et litt bedre tilbud innen dette? Prøver å finne fag å ta til høsten for å fullføre graden min, og det er så lite utvalg! Skjer det samme på NTNU. Jeg startet på en bachelor i språkvitenskap, bare for å få beskjed om at masteren hadde blitt nedlagt etter at skoleåret hadde startet. Fant meg heldigivs en annen master, men synes det var synd likevel.
Pinecone Skrevet 12. mars 2016 #8231 Skrevet 12. mars 2016 Nå er jeg så klar for ferie! En eksamen på mandag, en på onsdag og to på torsdag!
Katten.2.0 Skrevet 12. mars 2016 #8232 Skrevet 12. mars 2016 36 minutter siden, Pinecone skrev: Nå er jeg så klar for ferie! En eksamen på mandag, en på onsdag og to på torsdag! Håhåi, lykke til! Hva studerer du? Jeg skal gjøre et litteraturstudie, og synes absolutt alle sammendrag jeg leser er interessant. Har allerede bookmarket ~1500 sider som jeg skal pløye gjennom asap.
Pinecone Skrevet 12. mars 2016 #8233 Skrevet 12. mars 2016 2 timer siden, Katten.2.0 skrev: Håhåi, lykke til! Hva studerer du? Jeg skal gjøre et litteraturstudie, og synes absolutt alle sammendrag jeg leser er interessant. Har allerede bookmarket ~1500 sider som jeg skal pløye gjennom asap. Studerer psykologi i USA.
Gjest Linaria Skrevet 13. mars 2016 #8234 Skrevet 13. mars 2016 Gæliske grammatikk er så sykt komplisert! Aaaah! Hvordan kan et så lite språk ha så mange vanskelige og rare regler? Ikke rart språket er i ferd med å dø ut!
Katten.2.0 Skrevet 13. mars 2016 #8235 Skrevet 13. mars 2016 9 minutter siden, Linaria skrev: Gæliske grammatikk er så sykt komplisert! Aaaah! Hvordan kan et så lite språk ha så mange vanskelige og rare regler? Ikke rart språket er i ferd med å dø ut! Hvorfor i allverden studerer du det da? :D 1
Gjest Linaria Skrevet 13. mars 2016 #8236 Skrevet 13. mars 2016 (endret) 10 minutter siden, Katten.2.0 skrev: Hvorfor i allverden studerer du det da? :D Haha, fordi jeg ikke vil at det skal dø ut. Altså, det er utrolig gøy, og jeg liker grammatikk, men noen ganger, når man leser ting som dette: "don ospadal le puinnseanachadh alcoil a h-uile bliadhna. Tha e ag adhbharachadh bàs air na rathaidean.. ..sgaradh pòsaidh agus briseadh theaghlaichean. Cha bhiodh uiread eucoir sa choimhearsnachd." Så blir man litt sånn... HVA SKAL DERE MED ALLE DE STUMME BOKSTAVENE? De kunne kanskje forenklet det LITT sånn som irene har gjort... men men... det er ikke opp til meg. (Men så er det den greia når man innser at man faktisk forstår alle de lange og kompliserte ordene. Man føler seg ganske smart.) Endret 13. mars 2016 av Linaria
Katten.2.0 Skrevet 13. mars 2016 #8237 Skrevet 13. mars 2016 "puinnnseanachadh hospital with alcohol every year . The cause of death on the roads .. ..sgaradh marriage and family breakdown . Restrict crime in the community" Gewgle trænsleit. Du kan takke meg senere. For å være seriøs så skulle jeg ønske jeg fikk meg til å studere andre språk. Etter to år med fransk husker jeg kun noe a la: "Je ne parle pas francais", for å ikke snakke om at jeg fortsatt ikke behersker i hvilke settinger jeg skal bruke stor forbokstav etter kolon i norsk! Creds til deg!
Gjest Linaria Skrevet 13. mars 2016 #8238 Skrevet 13. mars 2016 Haha, jeg vet hva det betyr, men takk problemet er mest å skrive egne setninger. Gælisk kom til google translate for ca. en måned siden og jeg må innrømme at det har gjort det litt enklere enn å sitte med en diger ordbok og slå opp hvert eneste ord, selv om det er litt trist å ikke ha et hemmelig skriftspråk lengre. Hva studerer du, Katten?
Katten.2.0 Skrevet 13. mars 2016 #8239 Skrevet 13. mars 2016 Jobbet en del som vikarlærer før, og husker jeg så tysklæreren benytte seg av google translate når hun rettet en gloseprøve... Gjør ferdig en av de ørten bachelorene jeg begynte på i min spede ungdom. Akkurat nå er det sosiologi, og jeg driver med et litteraturstudie rettet mot prestasjonsforskjeller mellom kjønn i den norske ungdomsskolen, potensielle årsaker og hvordan noen forskjellige skoler har motarbeidet det. Sykt interessant og vil nok bruke det som et forarbeid til en eventuell master. Utrolig lyst til å gjøre ferdig bacheloren i generell psykologi òg, ta en master og drive litt tverrfaglig forskning. 1
Strixvaria Skrevet 13. mars 2016 #8240 Skrevet 13. mars 2016 Det er snart PÅSKE?! Hvor har dette semesteret egentlig blitt av? Og viktigere; hva har jeg egentlig GJORT disse månedene??? .. Jeg har jobbet så å si fulltid med flere jobber, med mye reising over en lengre periode (og da ca. NULL studier), og da har studiene virkelig fått lide. Har meldt meg opp til 60 stp men kommer nok til å melde meg av minst 10. Ser selv at jeg ikke kommer gjennom alt pensum innen eksamen, så da er det ikke noe poeng i å ha ekstrafag hengende over seg hvis man ikke må, tenker jeg. Og prioritere det jeg MÅ; "morofag" tar jeg jo for at det skal være moro, ikke hvis det blir en belastning. Motivasjonen for studiet jeg går på er så å si borte; den kommer litt tilbake de få dagene vi har samlinger, men når vi er 2-3 stk som møter opp (!) så kjenner jeg også veldig på den ensomheten jeg har følt på dette året. På den ene siden får jeg noen av de ledende forskerne på sine respektive felt omtrent som min private lærer, og jeg får SÅ mye ut av selve undervisningen (MYE mer enn jeg fikk på UiO, da vi kunne være flere hundre i lesesalen - så noen fordeler er det definitivt med å være få på studiet), MEN vi er så fryktelig få, og det er utrolig ensomt resten av semesteret når jeg ikke kjenner en kjeft her, og tanken på å sitte mutters alene på lesesalen dag etter dag byr meg imot. Så jeg jobber masse, leser litt hjemme (eller tenker på å lese, om ikke annet), og prøver å holde hodet over vannet frem til semesteret er over. Jeg har bestemt meg for å flytte, men har ikke helt bestemt meg for om jeg skal prøve å skrive denne masteren ved siden av den nye jeg (forhåpentligvis) begynner på til høsten. Vil ikke risikere dårlige resultater på den nye, men samtidig hadde det vært digg å få denne i boks (og jeg synes egentlig dette studiet i seg selv er spennende, altså). Og hvis jeg får skrive om det jeg har lyst til og veilederen er noenlunde ålreit så kan jeg ro dette i land på ganske kort tid, for jeg har egentlig tidenes skisse klar.. Og har hatt det en stund Men det spørs jo da, på hva de sier på studiet her, og på hvordan arbeidsbyrden blir på det nye studiet osv. Så får se an hvordan jeg gjør dette her. Jeg skal hvertfall vekk herfra; å leve i nærmest isolat milevis unna familie og venner er dessverre ikke noe for meg, og jeg har merket det utrolig godt dette året hvor godt jeg hadde det i Oslo. Og hvor heldig jeg har vært med bolig, studier osvosv. Jeg angrer ikke på at jeg tok en sjangs og prøvde meg her oppe, men kjenner jeg er megaklar for å begynne med noe annet, og for å komme meg nærmere familie og venner igjen. En fresh start, på et studie jeg synes er kjempeinteressant og innenfor et felt jeg ønsker å jobbe med. Så får krysse fingre og tær for at jeg kommer inn i år igjen, siden jeg var så dum at jeg takket nei til plassen i fjor..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå